Telenet AD1000 frontpanel via RPi GPIO

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
glorang
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Deze week druk druk bezig geweest met 't frontpaneel van de AD1000 aan te sturen via de Raspberry Pi.

Heb 't eindelijk allemaal aan de praat, op de input buttons na, dus alle leds, IR sensor en 7 segments display (+brightness) werken ondertussen.
Bedoeling is om er uiteraard een XBMC doos van te maken :-)

Driver(s) en mini howto staat op http://lorang.be/ad1000/ maar is nog veel werk aan!

Soit, een video zegt meer dan 1000 woorden zeker? https://www.youtube.com/watch?v=jQeLh6vMXxk 8)
't is niet super van kwaliteit, maar you'll get the point.

Vragen, opmerkingen, suggesties etc meer dan welkom!

@mods, moven jullie indien dit eerder in "Electronica" thuishoort? Maar vermoed toch dat er wel een paar userbasers (van dit subforum) in zullen geinteresseerd zijn.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Hier ga ik zeker eens mee aan de slag. Zou een leuke display zijn om Temperatuur weer te geven :)

Kunt ge eventueel wat gedetailleerd foto's maken van uw connector en de verbinding met de Pi ?
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Leuk project!!
ik heb er hier ook een paar liggen,als ik wat meer tijd heb ga ik het eens proberen
glorang
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

@sardonis

Foto's van kabels gaan alleen maar voor meer verwarring zorgen :) 'k heb 't volgende snel geshopt, hiermee zou 't toch moeten lukken ;)

Afbeelding

In bovenstaande is "DIN" nergens aangesloten, maar die heb je niet nodig voor display/leds/ir etc. Die wordt enkel gebruikt om de knopkes in te lezen, ma dat heb 'k zelf nog niet aan de praat dus heb 'k er nog ff uitgelaten.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

De max! Ik ga dit thread met plezier volgen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”