Synology Time Backup & Smart Recycle

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb 2 x Synology DS414j in mijn LAN netwerk, time backup van Synology is geïnstalleerd.

Time Backup > Tasks > Create > Keuze "network backup" is geselecteerd om voor een backup tussen 2 Synology's te maken, nadien kan men selecteren tussen "hourly with smart recylce" of "advanced schedule" met optie enable smart recycle en "schedule plan".

Dus "hourly with smart recycle" is eigenlijk elke uur/dag (alleen 1 dag) een volledige backup? En "smart recycle" om de vorige dagen te verwijderen? Bij settings heb je de optie om oudere versies te verwijderen, dus waarvoor dient deze optie indien smart recycle oudere versies verwijdert?
Wat is de optie "advanced schedule" + "smart recycle"? Wat gaat die smart recycle verwijderen?

Sorry but I'm confused :?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Smart Recycle gaat volgende versies bijhouden, in geval van een backup ieder uur:
- ieder uur voor de laatste 24 uur. Om 29/9 11 uur zal dus de backup van 28/9 11 uur verwijderd worden.
- iedere dag voor de laatste maand (kan ook 30 dagen zijn). Dit is de backup van middernacht die bijgehouden wordt. Om 29/9 0u wordt de backup van 29/8 0u verwijderd.
- iedere week voor de retentie-periode die aangegeven staat in de settings (3/6/12 maanden). Hiervoor wordt de weekdag genomen van je allereerste backup.

Als je dus de settings op 1 jaar gezet hebt, heb je dus ruw geschat 24 + 30 + 48 = 102 backups.

In geval van "advanced schedule + smart recycle" kan je zelf de frequentie opgeven, om bijvoorbeeld om de 12 uur of iedere dag een backup te nemen. Smart recycle blijft hetzelfde werken. In geval van dagelijkse backup heb je dus de dagelijkse backups voor de laatste 30 dagen en dan 1 per week.

Zelf heb ik 2 sets: ieder uur voor de belangrijkste shares en iedere dag voor de andere shares.
Het enige nadeel is dat je de retentie-periode niet per set kan bepalen. Anders zou ik 12 maanden kiezen voor de belangrijke en 3 maanden voor de andere, nu staan ze dus allebei op 12 maanden.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”