Synology en Plex

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Plex op een Synology NAS?
Ik heb de package geïnstalleerd, maar kan nergens aanduiden dat het een Plex Server is.
Ook de films die onder volume1/videos staan, zie ik nergens.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Had vroeger plex draaien om mijn DS212+
Na het installeren van de package moet je naar de plex website van je nas surfen.
Als ik me niet vergis en google me niets wijsmaakt is dat:
http://local.nas.ip.address:32400/web

Daar kan je je media toevoegen.
Is automatisch een server, nadien op je smart tv plex client installeren of via dlna zou je server ook zichtbaar moeten zijn.
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Hou er rekening mee dat transcoden een probleem is bij de meeste low-end NAS'sen;

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Niet enkel bij de low-end NAS'en. Heb hier een redelijk high-end model staan en die dingen zijn gewoon niet gemaakt om HD te transcoden.
ooh. shiny.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Transcoden zal nog wel lukken met heel veel geduld, real-time is een ander verhaal. :lol:
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Sommige Synology-Nassen hebben een CPU die niet compatibel is met de Plex-software...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nee, sommige NASsen hebben een GPU die daar uitermate voor geschikt is, maar die (nog) niet ondersteund wordt door Plex. De eigen video apps van Synology kunnen er wel gebruik van maken...

Volgens mij hebben die modellen "play" in de modelnaam, niet?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Opletten: niet alle "play" modellen werken met Plex samen (zoals je zelf al aangeeft). Ik wacht nog even tot er een nieuwe generatie NAS'en op de proppen komt die Plex wel officieel ondersteunt voor HD transcoding.

En ik bedoel uiteraard real-time transcoding... Da's wel een beetje het principe van Plex... :P
ooh. shiny.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

lijst met ondersteunde nassystemen : https://support.plex.tv/hc/en-us/articl ... imitations

lijst met meer info over uw CPU in uw nas : http://forum.synology.com/wiki/index.ph ... y_NAS_have

Ik kan zeggen dat een 713+ met een uitgebreide bib vloeiend genoeg gaat. Heb wel een upgrade van 1->2gig gedaan wat wel wat performance boost gaf.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, ik heb het gevonden. Blijkbaar moet je de Plex Media Server gebruiken en niet de link in het package center.

Nu heb ik het volgende probleem: "You have successfully signed your server in to Plex, but we were unable to reach it from outside your network."
Ik heb een port forward voor 32400 ingesteld op de router en poort 32400 toegestaan in de firewall in de NAS. Moet ik nog iets doen?

Momenteel heb ik een 211+, dat zal nipt zijn. Ik ben wel ongeduldig aan het wachten tot de 1815+ uitkomt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Voor zover in me kan herinneren moet je plex server helemaal niet vanaf buiten beschikbaar zijn om te kunnen werken met je tv.
Je kan kan je online aanmelden om zaken te delen, maar dit is/was geen vereiste.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Klopt, als je je library niet wilt delen via de Plex servers met andere mensen heb je die external connectie niet nodig. Kan zijn dat het ook nodig is voor Sync, maar dat gebruik ik helemaal niet dus ben niet zeker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En je hebt al evenmin een account nodig laat staan dat je ermee moet inloggen.
jossie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

voor real time transcoding, installeer xpenology op een oude pc / server ( = synology op pc hardware)
ideaal om te kunnen bijbenen met uw hardware voor plex ( draait bij mij op een core 2 duo )

enigste dat niet werk van synology is quickconnect.
zoek maar op Xpenology
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik zou eerder gaan voor http://tretflix.com/ gaan. Appliance met alles wat je nodig hebt en update automatisch.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen werkt het, ik heb niets gewijzigd, maar dag nadien kreeg ik de foutmelding niet meer.
Op Tv eens geprobeerd, daar worden de films afgespeeld.
Ik wil vooral aan de films kunnen op een andere locatie, daar is wel een vpn connectie tussen de 2 locaties. Dus normaal gezien werkt dat ook wel, upload gebeurt dan natuurlijk wel via internet.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”