Slopen van oude digibox/digicorder

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nu Telenet onze oude digiboxen/digicorders gedeactiveerd heeft, zijn ze rijp voor het containerpark.
Voor dat ik ze weggooi, zijn er nog onderdelen die ik zou kunnen gebruiken? Of is er een 2nd use voor
  • - de oude SD digibox?
    - de oude SD digicorder?
* PSU (12V= 1.5A).
* harddisk?
* gebruik als DVB-C settop box in landen waar ze nog zenders in MPEG2 op de kabel hebben?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Gebruiken als settopbox zou ik vergeten, PSU en HDD kan je echter gerust recyclen. Ik weet niet zeker of er op de SD digicorders reeds gebruik wordt gemaakt van een wachtwoord op de disk, anders zal je die eerst nog moeten unlocken.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

HDD?

Is die niet beveiligd met een wachtwoord zodat je nog niet eens toegang hebt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Oude modellen (de platte dozen) zit een IDE schijf in van maxtor zonder beveiliging. maar op de nieuwe zit hardwarebeveiliging die je niet zo maar kan kraken, laat staan formatteren :( been there tried it
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hardware DRM, joy of joys. Benieuwd waarom ze dat nodig achtten.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Om het exporteren van recordings te vermijden natuurlijk, why else?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik laat de digicorder nog een tijdje draaien.
Je kan er wel niets meer mee zien of opnemen, maar de gemaakte opnames kan je toch nog altijd bekijken.

Ik denk dat Telenet de toestellen (die na 2 september nog on-line waren) remote gedeactiveerd heeft, door de zenderlijst te wissen. Er staan nog 2 zenders op:
  • 1 = Nederlandstalige tekst
    2 = Franstalige tekst
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Men zal inderdaad een nieuwe zenderlijst hebben gestuurd naar de SD decoders (die een andere netwerkcode gebruiken dan de HD decoders) met enkel die twee infokanalen. Je zou eens kunnen uittesten of je nog iets kan ontvangen als je de HD zenderlijst inlaadt (zie http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... kcodes.pdf voor netwerkcode "Nw HD").

De meeste SD zenders zijn echter al van de kabel gehaald. Dit zie ik op mijn TV met CI+ module waar ik een volledige frequentiescan op heb gedaan (en die momenteel dus niet de officiële zenderlijst van Telenet gebruikt). VIER en VIJF werken voorlopig nog, maar bij één, Canvas, vtm, 2BE, National Geographic, Discovery Vl, Sundance NL, Eurosport, Cultuur 7, La Une, La Deux, RTL TVI en Club RTL blijft het beeld zwart en krijg ik de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Of de overige zenders inmiddels al zijn omgeschakeld op MPEG-4/H.264 kan ik helaas niet zien. Ik ben vooral benieuwd of we nu meer zenders in HD zullen krijgen, zoals de Nederlandse, Britse, Duitse en Franse omroepen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

FlashBlue schreef:Om het exporteren van recordings te vermijden natuurlijk, why else?
Ik zie niet in waarom de hele hdd een beveiliging moet krijgen zodat je hem niet kan herformatteren, als je de data zelf al encrypteert tegen het kopieren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
glorang
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Ik ben bezig om het frontpanel van de AD1000 aan te sturen via de GPIO van de RPi met als doel er een XBMC doos van te maken.

Daarmee kan ik case, voeding en frontpanel recyclen. So far heb ik de IR 100% werkend, leds & display krijg ik al wat op, maar is nog niet volledig in orde.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Leuk projectje :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
igvfer
Starter
Starter

glorang schreef:Ik ben bezig om het frontpanel van de AD1000 aan te sturen via de GPIO van de RPi met als doel er een XBMC doos van te maken.

Daarmee kan ik case, voeding en frontpanel recyclen. So far heb ik de IR 100% werkend, leds & display krijg ik al wat op, maar is nog niet volledig in orde.
Leer ik nog wat bij. Even die afkortingen gegoogeld. Tenminste nog eens een positieve ingesteldheid over het afschaffen van die decoders. :lol:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die oude decoders zijn nu goed om als pluk toestel te dienen.
Natuurlijk kan men dat alleen doen met toestellen die aangekocht werden, voor huurdecoders is dat uiteraard not done anders mag men die decoder vergoeden.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”