Men zal inderdaad een nieuwe zenderlijst hebben gestuurd naar de SD decoders (die een andere netwerkcode gebruiken dan de HD decoders) met enkel die twee infokanalen. Je zou eens kunnen uittesten of je nog iets kan ontvangen als je de HD zenderlijst inlaadt (zie
http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... kcodes.pdf voor netwerkcode "Nw HD").
De meeste SD zenders zijn echter al van de kabel gehaald. Dit zie ik op mijn TV met CI+ module waar ik een volledige frequentiescan op heb gedaan (en die momenteel dus niet de officiële zenderlijst van Telenet gebruikt). VIER en VIJF werken voorlopig nog, maar bij één, Canvas, vtm, 2BE, National Geographic, Discovery Vl, Sundance NL, Eurosport, Cultuur 7, La Une, La Deux, RTL TVI en Club RTL blijft het beeld zwart en krijg ik de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Of de overige zenders inmiddels al zijn omgeschakeld op MPEG-4/H.264 kan ik helaas niet zien. Ik ben vooral benieuwd of we nu meer zenders in HD zullen krijgen, zoals de Nederlandse, Britse, Duitse en Franse omroepen.