het proces com.android.phone is gestopt

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Telkens als ik in Mallorca ben, stopt mijn telefoon met werken (tenzij Vliegtuigmodus).
  • Telefoon: Medion P4013
    Provider: Mobile Vikings
Ik heb dit probleem nooit in België, maar telkens opnieuw als ik in Mallorca ben.
Na een tijdje, soms maar enkele minuten, krijg ik de foutmelding
"het proces com.android.phone is gestopt"
Je kan dan op OK duwen, waarschijnlijk probeert de telefoon dit process opnieuw op te starten, en krijg je na enkele minuten terug dezelfde fout. Intussen loopt de batterij leeg (waarschijnlijk door het telkens opnieuw opstarten?)

De telefoon volledig uitschakelen helpt tijdelijk, maar de fout komt heel vlug terug.

Het stomme is dat ik dan vergeet er iets aan (proberen) te doen terwijl ik in België ben, en als ik dan terug hier ben, heb ik het weer vlaggen.

Heb al gegoogeld, blijkbaar een gekend probleem, maar ik heb nog geen werkbare oplossing gevonden.
Ik heb reeds alle mogelijke apps die gebruik maken van telefonie verwijderd (Slype, CSipsimple, Fritz!Fon, enz ...), maar niets helpt.

Iemand raad (buiten een nieuwe telefoon kopen) ?? Heeft het te maken met roaming? Roaming partner?

Groeten uit Mallorca :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”