uitschrijven mailing list duurt tot 2 weken!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Kreeg net wat spam van een bekende Franse autofabrikant

toen ik me wou uitschrijven, kreeg ik wel een heel lakse termijn:
Votre demande de désabonnement sera traitée endéans 14 jours.
Uw aanvraag tot uitschrijving wordt binnen de 14 dagen behandeld.
met de huidige stand van tech kan dat toch DIRECT zonder enige vertraging
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Jij bent dan nog zo naïef te denken dat je daadwerkelijk uitgeschreven wordt ;-). Ik geloof daar al lang niet meer in ;-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ditCh schreef:Jij bent dan nog zo naïef te denken dat je daadwerkelijk uitgeschreven wordt ;-). Ik geloof daar al lang niet meer in ;-)
1. het was peugeot, geen louche website

Van zodra het geen Belgische firma is die ik makkelijk kan aanpakken bij verdere misbruiken, reageer ik zelf niet.
Dus alle buitenlands spams schijf ik me nooit voor uit.

2. volgens de Belgische wet moet je in mailings uitschrijfmogelijkheden voorzien

Ik stuur zelf ook nieuwsbrieven dus deze regeltjes hoor ik te kennen.

Maar er zijn ook hardleerse spammers:

Ik heb eens maanden lang spam gehad van BM Motors, als ik dan reply om uit te schrijven, bevestigde hij die mail, en bleef hij nadien spammen.
Zijn provider verwittigd (telenet), die zou zogezegd stappen hebben ondernomen, maar dit bleef maar duren. De toon van BM Motors werd steeds grilliger zoals "zaag". Uiteindelijk spamde hij via een webhoster, dus webhoster geïnformeerd, alweer niks.

Nadien heeft ie dan mailchimp gebruikt, en zo was uitschrijven dan finaal toch mogelijk.

Ik denk als je iemand blijft spammen in dit apenland en het source IP is Belgisch, je pas je gelijk gaat krijgen als je de spammer voor een rechtbank daagt.

Gewoon klacht neerleggen bij de politie helpt niet, heb zelf prijs gehad met de radarverklikker spammer, waarvan ik twee dagen per mail last heb gehad, dat ging om duizenden mails ....

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=41953

De gebruiker van het source IP beweerde dat hij het niet was, en iemand zijn wifi gekraakt zou moeten hebben. En dan hield verdere vervolging op door het openbaar ministerie gezien niet genoeg bewijzen.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Heb zoiets voor met Core d'or. Jaren geleden ingeschreven omdat ze zogezegd regelmatig bons zouden doorsturen voor gratis producten. Echter nooit iets degelijk gekregen en dus wilde ik uitschrijven. Optie om uitschrijven was voorzien en dus heb ik dat gedaan. 10 keer of zo.... Echter bleef ik de mailings ontvangen. Dan contact opgenomen met het bedrijf in kwestie en uiteindelijk een paar jaar geen berichten meer gekregen, tot vorige week...

Ik wil maar zeggen, het maakt eigenlijk niet uit wat je doet. Ik doe het nu anders. Als ik ergens op inschrijf gebruik ik een nieuwe alias op mijn domein, zodanig dat ik die gewoon kan verwijderen/blokkeren mocht uitschrijven niet werken.

Handig is ook dat ik dan kan zien of een bedrijf mijn aangemaakte alias doorgeeft aan derden: als ik ineens op dat adres spam begin te ontvangen van andere bedrijven weet ik genoeg.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

fryelectro schreef:Ik wil maar zeggen, het maakt eigenlijk niet uit wat je doet. Ik doe het nu anders. Als ik ergens op inschrijf gebruik ik een nieuwe alias op mijn domein, zodanig dat ik die gewoon kan verwijderen/blokkeren mocht uitschrijven niet werken.

Handig is ook dat ik dan kan zien of een bedrijf mijn aangemaakte alias doorgeeft aan derden: als ik ineens op dat adres spam begin te ontvangen van andere bedrijven weet ik genoeg.
Exact dezelfde werkwijze hier. Van hardleerse spammers waar uitschrijven niet werkt kan ik ook meespreken. Telenet is maar gestopt toen Charlotte aangesproken werd (twee keer zelfs, de eerste keer was ik ook maar "zogezegd" uitgeschreven). :twisted:

Met BE bedrijven anders geen last (brave Belgen zeker?) Newsletters ontvangen wordt hier steeds afgeklikt en serieuze bedrijven houden zich daar aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Doe ik intussen al 10+ jaar, en het werkt.
Bonus is dat als je een mail van je bank krijgt op de alias die niet de juiste is, je zoiezo weet dat het phishing is.
En je weet idd wie gelekt heeft als je spam krijgt.
Nadeel is dat bedrijven waar je een alias achter laat je niet meteen kunnen contacteren, je moet eerst de alias nog aanmaken vaak.
En inschrijven op diensten, zoals fora, duurt wat langer, want je moet eerst de alias maken, en dan wachten tot ie werkt, gewoonlijk een 15tal minuutjes, anders komt de confirmation mail niet aan.

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

standaard wordt *@mijndomein in mijn mailbox afgeleverd, wanneer ik op een alias geen email meer wil ontvangen, blokkeer ik deze alias individueel.
Orange go plus
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Blacklist? Hoe heb je dat gedaan? Krijg ik niet gedaan bij mijn host denk ik. Catch all wel; vroeger was een blacklist niet echt nuttig, tegenwoordig zijn de meeste spamfilters goed genoeg om het te riskeren.

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

wel tegenwoordig gebruik ik google apps (gmail) en in gmail kan je heel eenvoudig een rule instellen dat mails naar adres x onmiddellijk verwijderd worden.
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”