ditCh schreef:Jij bent dan nog zo naïef te denken dat je daadwerkelijk uitgeschreven wordt
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Ik geloof daar al lang niet meer in
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1. het was peugeot, geen louche website
Van zodra het geen Belgische firma is die ik makkelijk kan aanpakken bij verdere misbruiken, reageer ik zelf niet.
Dus alle buitenlands spams schijf ik me nooit voor uit.
2. volgens de Belgische wet moet je in mailings uitschrijfmogelijkheden voorzien
Ik stuur zelf ook nieuwsbrieven dus deze regeltjes hoor ik te kennen.
Maar er zijn ook hardleerse spammers:
Ik heb eens maanden lang spam gehad van BM Motors, als ik dan reply om uit te schrijven, bevestigde hij die mail, en bleef hij nadien spammen.
Zijn provider verwittigd (telenet), die zou zogezegd stappen hebben ondernomen, maar dit bleef maar duren. De toon van BM Motors werd steeds grilliger zoals "zaag". Uiteindelijk spamde hij via een webhoster, dus webhoster geïnformeerd, alweer niks.
Nadien heeft ie dan mailchimp gebruikt, en zo was uitschrijven dan finaal toch mogelijk.
Ik denk als je iemand blijft spammen in dit apenland en het source IP is Belgisch, je pas je gelijk gaat krijgen als je de spammer voor een rechtbank daagt.
Gewoon klacht neerleggen bij de politie helpt niet, heb zelf prijs gehad met de radarverklikker spammer, waarvan ik twee dagen per mail last heb gehad, dat ging om duizenden mails ....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=41953
De gebruiker van het source IP beweerde dat hij het niet was, en iemand zijn wifi gekraakt zou moeten hebben. En dan hield verdere vervolging op door het openbaar ministerie gezien niet genoeg bewijzen.