Google Play-services slurpt batterij leeg
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Eergisteren toch maar eens m'n Xperia Z geupdate naar Android Kitkat, maar sindsdien zie ik m'n gsm relatief snel leeglopen ten opzichte van vroeger. Toestel voelt ook altijd warm aan. Schuldige lijkt Google Play Services, wat dus ongeveer door alles kan veroorzaakt worden:
Ik vind hier een blijkbaar gerelateerde app om een bug te fixen, maar is deze betrouwbaar en oplossing voor mijn probleem?
https://play.google.com/store/apps/deta ... efix&hl=en
Wat kan ik nog meer achterhalen wat hier de veroorzaker is?Ik vind hier een blijkbaar gerelateerde app om een bug te fixen, maar is deze betrouwbaar en oplossing voor mijn probleem?
https://play.google.com/store/apps/deta ... efix&hl=en
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Heb je GSam Battery Monitor al eens geprobeerd? Die geeft nog gedetailleerdere stats over je batterij gebruik.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
How man net dezelfde check gedaan en bij mij Google Play Services op 82% !!!
Benieuwd naar een oplossing.
Benieuwd naar een oplossing.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Begin eens met bij instellingen "Google Play" de automatische updates af te zetten ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Hier op m'n nexus 5 ook met google now aan, zit ik aan 7%
Ik heb wel in de instellingen een aantal,dingen uitegezet, zoals contacten lezen, gesprekkenlijst lezen, sms/mms lezen en verzenden, instellingen aanpassen. Ingeschakeld houden staat dan weer aan.
Ik heb wel in de instellingen een aantal,dingen uitegezet, zoals contacten lezen, gesprekkenlijst lezen, sms/mms lezen en verzenden, instellingen aanpassen. Ingeschakeld houden staat dan weer aan.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik vind dit toch best alarmerend:
Dingen als wakelockdetector werken niet meer, want: Ik had niet GSam Battery Monitor maar Battery Monitor Widget reeds, maar geen van beide kan men nuttige info tonen wegens... Kitkat.
Had ik maar geen upgrade gedaan![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Merk op dat op een bepaald moment de gsm gewoon niet meer in sleep mode gaat. Dingen als wakelockdetector werken niet meer, want: Ik had niet GSam Battery Monitor maar Battery Monitor Widget reeds, maar geen van beide kan men nuttige info tonen wegens... Kitkat.
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Had ik maar geen upgrade gedaan
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Dit is een bekend probleem (o.a. bij Xperia Z gebruikers met KitKat). Gisteren heeft Sony nog een nieuwe update online gezet; misschien moet je die eens proberen?
http://www.xperiablog.net/2014/09/09/so ... -tablet-z/
of plan B: http://au.ibtimes.com/articles/555297/2 ... id-4-2.htm
of plan C (mijn favoriet
): https://download.cyanogenmod.org/?devic ... ype=stable
of plan B: http://au.ibtimes.com/articles/555297/2 ... id-4-2.htm
of plan C (mijn favoriet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Oh waw, wat een specifiek antwoord. Lijkt er dus op dat ik inderdaad geen spoken zie. OTA is nog geen update, via PC Companion ook nog niet.
Cyanogenmod zou een optie zijn en was ook het antwoord op m'n Galaxy's, maar de Sony ROM is eigenlijk best goed (uitgezonderd dit nu dus) en heb eigenlijk amper reden om te willen rooten...
Cyanogenmod zou een optie zijn en was ook het antwoord op m'n Galaxy's, maar de Sony ROM is eigenlijk best goed (uitgezonderd dit nu dus) en heb eigenlijk amper reden om te willen rooten...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Op een CM rom
instellingen - privacy - privacybescherming - geavenceerd
daar ontwaken op weigeren zetten.
eventueel ingeschakeld houden ook op weigeren zetten
instellingen - privacy - privacybescherming - geavenceerd
daar ontwaken op weigeren zetten.
eventueel ingeschakeld houden ook op weigeren zetten
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Dan vrees ik CM-specifiek. (CMS11 op mijn OnePlus One)
Misschien is deze xposed mod iets voor jou?
http://forum.xda-developers.com/xposed/ ... s-t2853874
Misschien is deze xposed mod iets voor jou?
http://forum.xda-developers.com/xposed/ ... s-t2853874
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Hier ook een update gedaan, daarna de sony xperia ZR aan de kant gelegd, 3 batterijen per dag, downgrade helpt niet... Hopelijk met deze update gefixt
- serialchiller
- Premium Member
Sony doet dit altijd in fases... Die 4.4.4 update al één dezer wel opduiken...meon schreef:... OTA is nog geen update, via PC Companion ook nog niet.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Was erbij toen Tim deze update deed : die batterij vloog er letterlijk door en het toestel zelf werd kokend heet :sTim.Bracquez schreef:Hier ook een update gedaan, daarna de sony xperia ZR aan de kant gelegd, 3 batterijen per dag, downgrade helpt niet... Hopelijk met deze update gefixt
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb dat probleem ook (ook xperia z hier), alleen niet altijd... De ene dag loopt die batterij, de andere dag krijg ik hem bij wijze van spreken niet leeg. Ik las op het net om die updates te verwijderen van Google Play Services, maar dan kan ik Hangouts niet meer gebruiken bv. (en nog een heleboel andere apps). Ik neem dus de bluts met de buil, het probleem ligt overduidelijk bij Android en het is wachten op Android 4.4.4, vrees ik...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Wel, nee. Het probleem ligt bij Sony's skin/versie voor de telefoon. Zowel 4.4.2, 4.4.3 en 4.4.4 hebben geen problemen met batterij/play services icm met een Nexus 4 en een Nexus 5.Vaganzza schreef:het probleem ligt overduidelijk bij Android en het is wachten op Android 4.4.4, vrees ik...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Je zou eens de app Wakelock detector moeten proberen. https://play.google.com/store/apps/deta ... ctor&hl=en
Dan kan je zien welke services in de google play services zich misdraagt. Dan kan je die naam eens op Google zoeken. Ik heb dit voorgehad op een CM rom met Gapps (die je apart moet installeren want dit zit standaard niet in CM.
Daar kon ik uit afleiden dat bij mij oa NLPlocationservice (ofzoiets) zich misdroeg. Via Google kon ik dan vinden dat ik drie services moest uitschakelen met de app "Disable Service": https://play.google.com/store/apps/deta ... vice&hl=en
Als ik er verder op zocht is er gewoon een onenigheid tussen verschillende Google componenten. Het kan bij jou ook iets dergelijk zijn.
Update: roottoegang is helaas wel een vereiste![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dan kan je zien welke services in de google play services zich misdraagt. Dan kan je die naam eens op Google zoeken. Ik heb dit voorgehad op een CM rom met Gapps (die je apart moet installeren want dit zit standaard niet in CM.
Daar kon ik uit afleiden dat bij mij oa NLPlocationservice (ofzoiets) zich misdroeg. Via Google kon ik dan vinden dat ik drie services moest uitschakelen met de app "Disable Service": https://play.google.com/store/apps/deta ... vice&hl=en
Als ik er verder op zocht is er gewoon een onenigheid tussen verschillende Google componenten. Het kan bij jou ook iets dergelijk zijn.
Update: roottoegang is helaas wel een vereiste
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Laatst gewijzigd door Pengu 10 sep 2014, 21:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Probeer eens een full factory reset...
Cumulatieve updates zijn sowieso niet zo goed voor android zijn performance, heb ik mogen merken.
Af en toe een full reset is wel nodig, dat raadde men mij ook aan voor mijn S4 problemen.
(watk uiteindelijk heb opgelost door het toestel te vervangen
)
Cumulatieve updates zijn sowieso niet zo goed voor android zijn performance, heb ik mogen merken.
Af en toe een full reset is wel nodig, dat raadde men mij ook aan voor mijn S4 problemen.
(watk uiteindelijk heb opgelost door het toestel te vervangen
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- serialchiller
- Premium Member
Mijn Xperia Z kreeg deze update vandaag aangeboden... eens benieuwd...Kenw00t schreef:Dit is een bekend probleem (o.a. bij Xperia Z gebruikers met KitKat). Gisteren heeft Sony nog een nieuwe update online gezet; misschien moet je die eens proberen?
...
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Haja, ik had de update vorige week al gekregen, is inderdaad opgelost bij mij.
Gevoelsmatig durf ik zelfs te zeggen dat hij nu wat zuiniger is dan voor de update naar Kitkat.
Gevoelsmatig durf ik zelfs te zeggen dat hij nu wat zuiniger is dan voor de update naar Kitkat.
- serialchiller
- Premium Member
Goed nieuws, eens de backup hier compleet is eens updaten zie...
Thanks
Thanks
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik had hetzelfde. Spijtig genoeg heeft volgende conversatie zich voorgedaan tussen mijn telefoon en mezelf bij het proberen unlocken van de bootloader:
Met het recoveren dan plots van Sony de 4.4.4 update binnen gekregen en alles is gefixed.- "Dag Telefong"
- "Dag Jeroen"
- "Zeg, Telefong, kan ik uw bootloader unlocken?"
- "Jaja, natuurlijk. Ultra 1337 hidden service-menu zegt toch van wel"
*volg officiële procedure op linux*
-> bricked/rebootloop
*volg officiële procedure op Windows*
-> bricked/rebootloop
*volg minder officiële manier op linux*
-> bricked/rebootloop
*volg minder officiële manier op windows*
- "Zeg, jamaja, ge kunt gij uwen telefoon nie unlocken. 't Is de verkeerde revisie, gij dommerik"
*sad panda*
- serialchiller
- Premium Member
Blij dat het in orde is gekomen Sub Zero.
Bij mij is het overduidelijk dat die update overduidelijk een zegen geweest. Telefoon wordt niet meer absurd warm om onverklaarbare redenen en batterijverbruik is ook opnieuw normaal.
Ook de backup (via Sony Companion) waarvan eerder sprake werkt opnieuw normaal. Nu is het enkel wachten tot mijn Xperia Z stuk gaat zodat ik ne Z3 compact kan vragen aan den baas...![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bij mij is het overduidelijk dat die update overduidelijk een zegen geweest. Telefoon wordt niet meer absurd warm om onverklaarbare redenen en batterijverbruik is ook opnieuw normaal.
Ook de backup (via Sony Companion) waarvan eerder sprake werkt opnieuw normaal. Nu is het enkel wachten tot mijn Xperia Z stuk gaat zodat ik ne Z3 compact kan vragen aan den baas...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)