Triing down ?????

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gesloten
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Ik kreeg vorige week bij opstarten van triiing de verplichting! Up te daten......bij google play..... Moest de app removen want wilde niet starten noch upgraden.
Nu enkel nog 'probleem met de server probeer later nog eens opnieuw.' (ipv sturen activatie SMS!)

Is de fout boodschap fout?
Ligt alles plat bij Telenet?

Nu reeds meer dan 2 weken!

Telenet 2 maal gecontacteerd. Na antwoord SMS van achterliggende dienst Is het probleem steeds het zelfde.
En ik ben ondertussen geen bit wijzer geworden aangaande oorzaak en nog minder aangaande bestaan van oplossing....!
(Dossier opgemaakt..... En lang gewacht!....)

Worden die programma's nooit getest?! Ze gewoon in productie zetten en laat de boel maar vastlopen.
Er is ondertussen blijkbaar een nieuwe update gebeurd! Resultaat 100% zelfde probleem... Probleem met de server probeer later nog eens opnieuw!!!!!
Voordien voor 2 weken werkte alles perfect!!!
(Buiten de geluids kwaliteit zeer slecht versus sip)

Dit lijkt mij alles behalve een professionele aanpak Testen moet in een test omgeving niet met life telefoon!


Als Telenet wil afwijken van de algemene SIP standaard! Moeten ze een professionele service aanbieden en geen speelgoed!


Of moet ik dit andersom interpreteren?
Is speelgoed dus bedrijf neemt zichzelf niet serieus.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Naar analogie met andere topics mag je een "gegeven paard" niet in de bek kijken.
Wees blij dat de app gratis is.

Alternatief voor triiing => csimple(belt voip ipv telenet vaste lijn)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoezo een "gegeven" paard? Lijkt mij een foute redenering : Telenet stopt het erbij in je pakket, het maakt dus deel uit van je pakket. Ze proberen je wijs te maken dat het "gratis" is, maar uiteraard (zoals met zoveel dingen) betaal je hier evengoed voor.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Volgens Telenet reclame is het een onderdeel. En is internet gratis erbij... Gaat men morgen tring geven en internet als kadoo...
Een gekregen????? Goedbetaalde service is kontract onderdeel ....
Geen gezever he...
Voip ????? Nee nee tspeelgoed is proprierty Telenet eigen = impliciet


Ook wordt internet verkocht met max snelheid limiet 1 bit/ minuut vereist de rest een gekregen paard????
Laatst gewijzigd door dreuzel 22 sep 2014, 09:48, in totaal 1 gewijzigd.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Sorry to say, maar hier werkt Triiing nog steeds perfect.
Zelfs eens de app volledig verwijderd en geherinstalleerd, netjes kunnen activaten, dus dat werkt ook gewoon.

Dus misschien eerst even je toestel nakijken en proberen met een ander device, vooraleer je hier dingen gaat roepen over rommel en afwijken van standaarden en bla bla bla?

Daarenbuiten heeft heronic gelijk, het is gewoon een extratje dat je letterlijk kado krijgt waardoor je hier en daar wat kan beknibbelen op je gsm rekening als je veel naar vaste nummers belt. Geen reden om direct zo overstuur te zijn...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik gebruik Triiing maar zelden, maar vorige week nog gebruikt en ook totaal geen probleem gehad.
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Voor twee weken werkte ook alles.
De toepassing ZEGT zelf problemen met SERVER ..... Poort & IP adres niet gekend. Alleen is het een niet standaard proprierty applicatie. probeer later eens is duidelijk een referentie naar een onder berekende server.
Min service dus fouten zijn Telenet! Bij aanhouden fout!
Alles wat de app zegt is Telenet responsability onstabiliteit! Inclusief dan een Foute(mogelijke) boodschap
dus niet Zeveren he.

We betalen er voor en na twee weken weten we niets meer.
Zelfs niet of de unieke Telenet setup of unieke programma in de fout zit
Zeker na 2 maal Telenet contacteren


Dit is een zeer ziek duur betaald paard.
Internet 1 bit/ minuut beantwoord garantie MAX niet minimum snelheid. 150mb dat is dus het gekregen paard! (Lol)

Een niet werkend programma is geen programma. Het niet werken wordt geen gegeven paard. Dat was een truukje voor NON service in de jaren 80. Nu is de truuk het programma is van een subcontractor. En dan heeft de hoofd contactor geen enkele verantwoordelijkheid meer (is antwoord Telenet) moet ik er dan een advocaat of een paard bijhalen ?
Niet akkoord .ik heb contract met Telenet niet subcontractor.... Naam en ref Onbekend!
de app Werkt nog steeds niet na twee blijkbaar ongeteste updates en 2 Telenet ingrepen!
PS geen enkele fout aan mijn toestel! Er zijn supplementaar geen specificaties/ vereisten gegeven. Toestel is meer dan krachtig genoeg! In eigen en publiek netwerk. Ben aldus beledigd fout is Telenet. Niet van de klant.!!!!!!

Alleen via forum kan te weten komen hoe anderen het probleem al dan niet zien!
Het paard al dan niet duur betaald.... Doet hier dus niets ter zake. En hoeft niet op een vraag en statement triing werkt niet.
Anderen hebben het recht dit te weten.
Voor info over paarden of verwijten heb ik geen forum nodig. Dan is dit forum nutteloos gezever van zwarte Piet tegen mr pastoor de paarden moraal ridder.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

1) taalgebruik, zinsbouw, en algemene beleefdheid. Anders kunnen wij ook beginnen met je posts "zever" te noemen gewoon omdat we het er niet mee eens zijn, zoals jij zelf doet.

2) Je weigert om in te zien dat het probleem kan liggen aan je eigen toestel, mobiele of wifi verbinding, of andere problemen die niet aan telenet liggen, ondanks dat meerdere mensen hier aangegeven dat het bij hun wel gewoon werkt?

3) je trekt dan maar de conclusie dat het allemaal telenet hun fout is, en dat triiing niet werkt.

Triing werkt dus wèl, en vermits jij weigert om te teste met andere toestellen, of zelfs weigert om in te zien dat het niet noodzakelijk aan telenet ligt (ik beweer niet dat het niet zo is, maar hou op zijn minst de optie open, zeker als het geen algemeen probleem is bij meerdere mensen?) heeft dit topic dan ook niet echt nut?...

Als je nu eens begint met mee te werken, en je toestel probeert op een andere internet verbinding, je applicatie eens verwijderd en terug installed, of de app data cleared en terug de setup doet, enz enz. Maw, meewerken aan troubleshooting, ipv gewoon "werkt niet, telenet is evil" te roepen. Dan raken we misschien ergens :-)
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Weiger niets toestel werkt. Android parameters is install punt,

Richting vraag keren is geen mening.
Wees gerust mijn toestel is in orde.
Bij mon aanduiding fout wort alles gecentreerd getest en pas dan in productie genomen.

Alle verschijnselen wijzen naar minder professioneel Telenet beheer goed beheer tring app


Als jij TN bent pak je het fout aan
geen paarden discussie meer
Ik verlaat zeverend forum! Please keep focus on the question!


Signing OFF non productief
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

dreuzel schreef:Ik verlaat zeverend forum! Please keep focus on the question!


Signing OFF non productief
Ijndeleik. :mrgreen:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Euhm ok. Laat deze thread dan maar verder wegzakken en we doen alsof het niet gebeurd is. Even goei vrienden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gesloten

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”