Zonet merk ik op (7360 router) dat vorige IKANOS nu een BROADCOM is
goed nieuws
16554 kbit/s 8060 kbit/s
Broadcom 164.95 B5004244434D7631 302E00
Maar ik zie ook
G.Vector off off
Zou BROADCOM niet vector on moeten zijn?
op een andere (sagem router) lijn zie ik
Far-end ITU Vendor Id: 0xb5004244434da45f
maar d7631 is niet da45f
Zou het kunnen dat high upload profiel een andere broadcom ziet?
Broadcom DSL central exchange G.Vector off
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals la in een andere post uitgelegd, betekent "G-Vector = on" niet dat vectoring op jouw lijn actief is, of dat he op een vectoring profiel zit.dior dna schreef:Zonet merk ik op (7360 router) dat vorige IKANOS nu een BROADCOM is
Zou het kunnen dat high upload profiel een andere broadcom ziet?
Het kan ook gewoon betekenen dat de ROP vectoring aankan, en dat jouw lijn op een "vcetoring-friendly mode" staat.
In eerste instantie wordt vectoring alleen geactiveerd op de 17a profielen (<400m)
Op een high-upload profiel zal vectoring dus zeker (nog) niet geactiveerd worden:
- a) omdat het high upload profiel geen echt 17a profiel is (12 MHz)
b) omdat een 70/6 profiel (vectoring line profile) geen enkel nut heeft voor een high upload lijn (16.5/10).
Je krijgt maar 16.5/8 i.p.v 16.5/10... blijkbaar ook geen al te goede lijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 7 keer
Aanvankelijk had ik op 7360 16.5/10, de lijn is dus niet al te slecht.Je krijgt maar 16.5/8 i.p.v 16.5/10... blijkbaar ook geen al te goede lijn?
Dan heb ik eens een b-box3 geprobeerd (om te testen of er minder disconnects zouden zijn).
Toen viel ik terug op 16.5/8, ook, daarna, terug met 7360.
Sindsdien wacht ik op beterschap.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wachten zal niet veel opleveren.
Indien jouw lijn 16.5/10 aankan, maar je hebt nu maar 16.5/8, zit je wellicht op een (high upload) repair profiel?
In dit geval zou de automatisch lijntest (0800 22424) je terug op jouw normaal high upload profiel moeten brengen.
Indien jouw lijn 16.5/10 aankan, maar je hebt nu maar 16.5/8, zit je wellicht op een (high upload) repair profiel?
In dit geval zou de automatisch lijntest (0800 22424) je terug op jouw normaal high upload profiel moeten brengen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.