Heb mijn nieuwe Fritz!Box 7490 geconfigureerd, een FreeVoipDeal account aangemaakt en dat account als "telephone number" geconfigureerd in mijn Fritz!Box.
Via "preselection" (*121#) kan ik dus via FreeVoipDeal bellen. Enkele testen gedaan met uitstekend resultaat. Maar: nadat ik een eerste maal met uitstekende kwaliteit naar een bepaald nummer heb kunnen bellen krijg ik als ik hetzelfde nummer opnieuw bel enkel ruis en gekraak (en de ontvanger van de call idem dito). Zowel in mijn Fritz!Box als bij FreeVoipDeal staat de gesprekken correct genoteerd (begintijd en duur) maar toch is het alsof de gesprekken niet echt afgebroken worden (en het tweede gesprek dus bovenop het eerste komt).
Iemand ooit zoiets tegengekomen? Enige suggestie waar ik moet zoeken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Probleem met Fritz!Box en FreeVoipDeal
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Wij hebben hier juist hetzelfde voorgehad. Nu juist.
EDIT: We hebben hier 3 dects, 1 fritzfon, 2 oude philipsen, en we hebben het alleen met de fritzfon, niet met de philipsen. Ze zijn alle drie op de dectcentrale van de fritzbox aangemeld.
J.
EDIT: We hebben hier 3 dects, 1 fritzfon, 2 oude philipsen, en we hebben het alleen met de fritzfon, niet met de philipsen. Ze zijn alle drie op de dectcentrale van de fritzbox aangemeld.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb vandaag ook abnormaal veel mislukte calls (scherp gepiep), onder andere naar Spaanse nummers (vaste lijn en GSM).
Ben dus niet alleen ...
Ik denk dat het een tijdelijk probleem is, gewoonlijk heb ik geen klagen van freevoipdeal.
Maar je kan van een gratis provider ook geen 100% kwaliteit verwachten...
Ben dus niet alleen ...
Ik denk dat het een tijdelijk probleem is, gewoonlijk heb ik geen klagen van freevoipdeal.
Maar je kan van een gratis provider ook geen 100% kwaliteit verwachten...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Hier ook hetzelfde. Kraken en piepen. Precies of je met een alien belt.
Wij gebruiken een C610IP via Telenet.
Wij gebruiken een C610IP via Telenet.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Zou het kunnen dat het de HD calls zijn ?
Geen idee eigenlijk of Freevoipdeal dat ondersteunt maar het valt me op dat ik het niet heb met oudere toestellen.
EDIT: juist de test gedaan, HD calls disabled op de fritzfon en alles is in orde.
J.
Geen idee eigenlijk of Freevoipdeal dat ondersteunt maar het valt me op dat ik het niet heb met oudere toestellen.
EDIT: juist de test gedaan, HD calls disabled op de fritzfon en alles is in orde.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Settings van de telefoon (telephonydevices).
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Om het half uur staat er in mijn fritzbox:
15.09.14 13:17:36 Registration of Internet telephone number 00325******* failed. Remote site reports reason for error 404
"Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]."
Heb eens bij FVD mijn nummer gewist, en dan weer ingevoerd (zonder verificatie lukte dit!)
de nummerweergave deed ook raar btw laatste tijd. .nu efkes geprobeerd te bellen...Correct....
nu nog registratieprobs zien op te lossen...
15.09.14 13:17:36 Registration of Internet telephone number 00325******* failed. Remote site reports reason for error 404
"Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]."
Heb eens bij FVD mijn nummer gewist, en dan weer ingevoerd (zonder verificatie lukte dit!)
de nummerweergave deed ook raar btw laatste tijd. .nu efkes geprobeerd te bellen...Correct....
nu nog registratieprobs zien op te lossen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Net HD-calls terug geactiveerd en het werkt precies terug.
J.
J.