Probleem met Fritz!Box en FreeVoipDeal

Plaats reactie
kdvgent
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 sep 2014, 22:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Provider

Heb mijn nieuwe Fritz!Box 7490 geconfigureerd, een FreeVoipDeal account aangemaakt en dat account als "telephone number" geconfigureerd in mijn Fritz!Box.

Via "preselection" (*121#) kan ik dus via FreeVoipDeal bellen. Enkele testen gedaan met uitstekend resultaat. Maar: nadat ik een eerste maal met uitstekende kwaliteit naar een bepaald nummer heb kunnen bellen krijg ik als ik hetzelfde nummer opnieuw bel enkel ruis en gekraak (en de ontvanger van de call idem dito). Zowel in mijn Fritz!Box als bij FreeVoipDeal staat de gesprekken correct genoteerd (begintijd en duur) maar toch is het alsof de gesprekken niet echt afgebroken worden (en het tweede gesprek dus bovenop het eerste komt).

Iemand ooit zoiets tegengekomen? Enige suggestie waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Wij hebben hier juist hetzelfde voorgehad. Nu juist.

EDIT: We hebben hier 3 dects, 1 fritzfon, 2 oude philipsen, en we hebben het alleen met de fritzfon, niet met de philipsen. Ze zijn alle drie op de dectcentrale van de fritzbox aangemeld.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
kdvgent
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 sep 2014, 22:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Provider

Ook hier met Fritz!Fon toestellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Ik heb vandaag ook abnormaal veel mislukte calls (scherp gepiep), onder andere naar Spaanse nummers (vaste lijn en GSM).
Ben dus niet alleen ...

Ik denk dat het een tijdelijk probleem is, gewoonlijk heb ik geen klagen van freevoipdeal.
Maar je kan van een gratis provider ook geen 100% kwaliteit verwachten...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Hier ook hetzelfde. Kraken en piepen. Precies of je met een alien belt.
Wij gebruiken een C610IP via Telenet.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Zou het kunnen dat het de HD calls zijn ?
Geen idee eigenlijk of Freevoipdeal dat ondersteunt maar het valt me op dat ik het niet heb met oudere toestellen.

EDIT: juist de test gedaan, HD calls disabled op de fritzfon en alles is in orde.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
kdvgent
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 sep 2014, 22:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Provider

HD hier ook afgezet op de Fritz!Fon en probleem lijkt opgelost.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Idem hier...onder wat staat dat weer....ik vind dat nt terug op 7340

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Settings van de telefoon (telephonydevices).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Om het half uur staat er in mijn fritzbox:
15.09.14 13:17:36 Registration of Internet telephone number 00325******* failed. Remote site reports reason for error 404

"Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]."

Heb eens bij FVD mijn nummer gewist, en dan weer ingevoerd (zonder verificatie lukte dit!)

de nummerweergave deed ook raar btw laatste tijd. .nu efkes geprobeerd te bellen...Correct....

nu nog registratieprobs zien op te lossen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Net HD-calls terug geactiveerd en het werkt precies terug.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”