Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

raf1 schreef:De schermresolutie of browservenster van jouw PC zal een lagere resolutie hebben dan 1080p, dan krijg je automatisch maar 720p.
Niet echt.. Heb een 1920x1200 monitor, dus daar ligt het zeker niet aan. Enige dat ik kan aan denken is dat de player merkt dat de CPU het zwaar krijgt (zou es Task Mgr moeten in de gaten houden), aangezien het beestje wel al vrij oud is (een 2.13GHz Core2Duo overklokt op 2.8GHz).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Was het browservenster toevallig een paar pixels kleiner dan 1920x1080? Check eens via http://whatsmy.browsersize.com/
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Mocht er nu ook eens een goede dvb-t multi-mediaplayer (incl. netflix uiteraard) gemaakt worden EN in BE verkocht worden ...
Ik ga niet op mijn tablet of pc films zitten bekijken, hoe zeer men ook mag geloven in dat model :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Gebruiker van een US account en toch ook rare zaken met die app. Ray Donovan en de film Cargo is enkel met FR ondertiteling en als ik bepaalde lokale content kan ik dan weer perfect vinden op de site, maar zijn onbestaande op de app. Vb. Sven Mahieu of andere Vlaamse komieken. Hollandse content is dan wel weer beschikbaar op de apps. Zullen het maar beschouwen als kinderziektes.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 19 sep 2014, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Nope dus: Browser window width: 1920
Browser window height: 1113

Nu ja, is ook niet erg, aangezien ik toch nooit plan te Netflixen op mijn PC. Was me gewoon opgevallen toen ik het eens uitprobeerde dat het in elk geval geen 1080p leek, en dat testfilmpje heeft gewoon bevestigd dat de stream slechts in 720p @ 3Mbps is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tomby schreef:EDIT: er zijn toch idd wel rare dingen aan de hand. Ik zie iemand op Facebook het voorbeeld geven van Toy Story 2 ivm Frans. Ik check op iPad: inderdaad, geen NL audio of subs, enkel FR. Ik check op PC, en daar vind ik zelfs Toy Story 2 helemaal niet, enkel de 1 en de 3.
EDIT2: WTF, nu vind ik hem op de iPad ook niet meer als ik zoek, terwijl ik hem wel nog in mijn Continue Watching zie staan...
Interesting... Als ik op MoreFlicks ga kijken, zit Toy Story 2 blijkbaar wel in France maar niet in Nederland. Zou het kunnen dat de rechten niet enkel voor België zijn, maar zelfs specifiek voor Vlaanderen en Wallonië? Waardoor het dus zou kunnen dat Walen de Franse versie krijgen, en wij niets... ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Tomby schreef:Nu ja, is ook niet erg, aangezien ik toch nooit plan te Netflixen op mijn PC. Was me gewoon opgevallen toen ik het eens uitprobeerde dat het in elk geval geen 1080p leek, en dat testfilmpje heeft gewoon bevestigd dat de stream slechts in 720p @ 3Mbps is.
Da's interessant, ik dacht dat de streamkwaliteit door de schermresolutie werd bepaald. Ik zal eens moeten testen met een iPad-useragent.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Tomby schreef: Hoefde je ook niet op Netflix Be voor te wachten. Must have site: http://www.moreflicks.com waar je kan zoeken en zien in welke regio's iets beschikbaar is. Krijg je direct ook een goed beeld van hoe problematisch de hele Local Rights zever is. Ik ben echt nog niets tegengekomen dat overal beschikbaar is.
wtf is dat idd met die lokale rechten... als ik moreflicks gebruik om doctor who op te zoeken,
heb je dus niks van seizoen 8 op netflix BE, maar wel al seizoen 8 aflevering 6 (nog niet eens makkelijk online te vinden) via itunes duitsland...
is altijd 1 van de redenen dat ik niet snel iets betalends neem, als je toch ver achter staat op andere delen van de wereld (zo kan je bv niet met acties meedoen, of zit je niet juist qua tijden, etc etc)
raf1 schreef: Niet te vlug "schandalig" roepen. Dit is wat Paul Adolph van Netflix vannacht schreef op de Ubuntu-mailinglist:
Paul Adolph schreef:That's great news. If both 14.10 and 14.02 have a recent (> 3.16.2) version of NSS, I can make a case here to lift the User-Agent filtering which will make Netflix HTML5 play in Chrome turnkey with no hacks required. So please let me know when you get around to it.
bron: https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... 15050.html

Netflix is dus helemaal niet tegen Linux of opensource, integendeel. Misschien is dit probleempje dus volgende week al opgelost.
sja, sleept al een tijdje aan... dus we shall see, het zou hen iig terug een pluspunt opleveren :)
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Een tip: Stel je taalvoorkeur bij Netflix in op Engels ipv Nederlands. Dan kan je oa. The Wolf of Wall Street en The Big Bang Theory bekijken. Deze zijn wel niet ondertiteld in het Nederlands (wel optioneel in het Frans). De Nederlandstalige titels blijven ook nog steeds beschikbaar.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tnx! Dit verklaart ook waarom mijn Toy Story 2 niet meer zichtbaar was. Taal in het Engels instellen en ineens verschijnt die wel.
Lijkt er dus op dat de getoonde content de doorsnede is van content waarvoor ze lokaal de rechten hebben én waarvoor ze ook de audio/subs in je geprefereerde taal hebben.
Heb eens getest met mijn taal op FR te zetten, en dan krijg ik dus ook Toy Story 2, maar dan weer 3 niet te zien.

De enige verklaring die ik er voor kan vinden, is dat ze welliswaar al de rechten hebben om die films hier te tonen, maar dat ze de audio/sub content voor FR of NL nog niet gekocht/verkregen hebben. Vraag me trouwens af hoe zoiets juist werkt. Kan het zijn dat ze dus bvb wel de rechten van de film zelf hebben, maar niet van de overdubs ?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Effe een chromecast gekocht. Moet zeggen, wat een gedoe of ik doe het verkeerd.

Via Chromebrowser met chromecast extensie, 720p (resolutie laptop) op TV gekregen. Ik dacht dat de chromecast van huis uit via een browser/smartphone/tablet vanop afstand bediend kon worden en zelf netflix zou aanspreken, of ik heb dat verkeerd begrepen?

En die blijft ook nog, desondanks de verbinding met thuisnetwerk z'n eigen SSID uitzenden, onbeveiligd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

fredo66 schreef:Mocht er nu ook eens een goede dvb-t multi-mediaplayer (incl. netflix uiteraard) gemaakt worden EN in BE verkocht worden ...
Ik ga niet op mijn tablet of pc films zitten bekijken, hoe zeer men ook mag geloven in dat model :?
Zoals deze: http://minixforums.com/threads/dvb-t-us ... x-x7.3370/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Netflix ... zeker geen heilige graal, maar toch zeker ook niets om zomaar naast je neer te leggen.
Ik zie alleen niet waar ze zich willen positioneren, ik weet niet goed wat de doelgroep is.

Is dat mensen die niet veel TV kijken? Die hebben niets aan zo'n nieuwe manier van TV kijken.
Zijn het mensen die hun heil halen uit illegale downloads? Het aanbod op kat.ph is duizend keer groter :)

Wat me héél erg aanspreekt is het gebruikersgemak. App installeren, aanloggen, klaar. Paar vegen naar beneden of links en rechts, tik een film aan, en die begint na 1 seconde al te spelen. Geen gedoe, geen poespas, net zoals het hoort. Op mobiele devices geen gelul van schermrotatie, gewoon altijd breedbeeld. Zalig.

Maar jah ... voor m'n eigen illegale verzameling van blockbusters in 1080p MKV moet ik inderdaad een beetje meer moeite doen, ik moet het beheer van de bestanden zelf doen. Downloaden, in de juiste map zetten, zorgen dat de mediaspeler dat indexeert. Een deel daarvan kan verschrikkelijk geautomatiseerd worden, maar toch, het is gewoon meer moeite dan Netflix. Zo moet ik alleen maar de films op kat.ph "liken" (dus toevoegen aan een RSS feed) die ik wil zien, en m'n NAS thuis begint dat te downloaden.

Dus ik weet het niet, ik ga het een volle maand helemaal testen en daarna bezien of het me die schamele 9€ waard is (wat niet veel geld is!!)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Binnenkort misschien toch gedaan met Unlocator en co ?
http://torrentfreak.com/copyright-holde ... rs-140917/

Echt wel triestig dat ze spreken over 'foreign pirates'... Als regio restricties omzeilen ook al als piraterij aanzien wordt, dan is het echt wel duidelijk dat ze gewoon totaal niet begrijpen wat de klant wil, en gewoon denken aan hun eigen portemonnee die ze in elke regio afzonderlijk willen vullen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Er zijn er die unblock us gebruiken.
http://support.unblock-us.com/customer/ ... n-switcher

Regiobeveiliging <-> globalisering :-D
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als dat er ooit doorkomt, vliegt Netflix hier stante pede buiten (hoewel zij ook maar het slachtoffer zouden zijn) en is het terug alles downloaden wat ik maar wil. Tenzij het aanbod gelijkgeschakeld wordt. Het is toch echt ongelofelijk. Dan krijgen ze eens geld voor het materiaal dat ze maken, is het nog niet goed.

@Abusimbal: ik vermoed dat die DNS services (Unblock-us, Unlocator,...) ook geviseerd worden en dat het niet enkel VPN diensten zijn die men een halt wilt toeroepen.
Laatst gewijzigd door Maglor 19 sep 2014, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Abusimbal schreef:Er zijn er die unblock us gebruiken.
http://support.unblock-us.com/customer/ ... n-switcher

Regiobeveiliging <-> globalisering :-D
Ik snap je post niet goed. Mijn link refereert net naar een artikel waar blijkt dat de rechtenhouders toenemende druk uitoefenen op Netflix en co, om users van dergelijke services te gaan blokkeren. Blijkbaar heeft Hulu al ingebonden.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

selder schreef:Wat me héél erg aanspreekt is het gebruikersgemak. App installeren, aanloggen, klaar. Paar vegen naar beneden of links en rechts, tik een film aan, en die begint na 1 seconde al te spelen. Geen gedoe, geen poespas, net zoals het hoort. Op mobiele devices geen gelul van schermrotatie, gewoon altijd breedbeeld. Zalig.
Heb je het over popcorn time ? :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:Netflix ... zeker geen heilige graal, maar toch zeker ook niets om zomaar naast je neer te leggen. Ik zie alleen niet waar ze zich willen positioneren, ik weet niet goed wat de doelgroep is.
Zeker niet maar volgens mij zal de doelgroep in eerste instantie jongen mensen zijn die meer vertrouwd zijn met het internet, alsook hoger opgeleide mensen die vlot omgaan met Apps op hun TV, tablet, computer, ... De typische Thuis en Familie kijker zie ik niet meteen snel naar Netflix grijpen.

Aangezien dergelijke doelgroep ook de groep is die het meest in piraterij actief is volgens mij zal piraterij door Netflix ook wel afnemen, al blijft het grote probleem dat het nog steeds geen one-stop-shopping verhaal is... Netflix heeft slecht een deel van het aanbod (wat maakt dat mensen voor het andere deel nog steeds zullen blijven downloaden).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Mijn link refereert net naar een artikel waar blijkt dat de rechtenhouders toenemende druk uitoefenen op Netflix en co, om users van dergelijke services te gaan blokkeren. Blijkbaar heeft Hulu al ingebonden.
Lijkt me gewoon dom... nu er alternatieven ontstaan ga je mensen terug richting piraterij duwen :bang:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

donneo schreef:Heb je het over popcorn time ? :wink:
Nee, ik zei 1 seconde, geen 10 tot 15 seconden :) :) :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

En de consistent goede kwaliteit van netflix, geen streaming problemen en last but not least legaal. Popcorn time is niet echt een waardig alternatief imho.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Zoals ik vreesde krijg ik dus een mengelmoes van Franstalige en Engelstalige titels door elkaar... Dan maar terug naar de Nederlandse Netflix switchen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb de indruk dat Netflix (zoals de meeste firma's) totaal fout omgaat met het taal gebeuren.

Waarom de gebruiker niet gewoon x-talen in volgorde van belang laten selecteren ? Zo kan je bijvoorbeeld Nederlands, Engels, Frans opgeven... en moet je niet liggen switchen. Netflix zou dan het aanbod van de geselecteerde talen moeten tonen waarbij de titel, beschrijving, ondertitels gekozen worden volgens je prioriteit en beschikbaarheid in Netflix.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Belgie is op dat vlak zo'n kleine uitzondering dat je moeilijk kan spreken van een "totaal fout omgaan". Dat zijn dingen die er hopelijk wel uit gaan met de loop der tijd. Drie talen in een land onder 1 service is niet zo makkelijk als je in andere landen 1 taal = 1 service/land hebt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het is nochtans niet zo heel moeilijk. Eén dropdown lijstje met daarin de mogelijkheid om de taal te kiezen en klaar!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben al eens aan het rondsnuffelen geweest en stoor mij er toch aan dat er veel content enkel met franse subs blijken te zijn.
Ik vermoed dat dit wel snel opgelost zal raken.

Ik las een opmerking over de gemiddelde thuis kijker die een netflix app als moeilijk zou beschouwen en liever gaat download.
Wel ik kan dit enkel maar tegenspreken. Ik ken verschillende gezinnen die "illegale" content niet eens willen zien! Ze klagen liever over een dure rio dan dat ze bv een pi met openelec nemen. Gewoon uit principe dat alles in orde moet zijn. Het zijn net die mensen die wel zitten te wachten op netflix.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Dat probleem met franse subtitles is al opgelost. Als je als voorkeurtaal nederlands hebt gekozen komen ze er niet meer tussen, altans niet bij mij. Geef het wel wat tijd, die voorkeur moet ogepakt worden door de app.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zijn er specifieke shows die jullie missen op netflix ? Ik las dat de oude knight rider en 24 bvb al niet er tussen stonden.

Net gezien, geen UA hacking meer:

http://linux.slashdot.org/story/14/09/1 ... g-to-linux
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 19 sep 2014, 17:05, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

AndRo555 schreef:Belgie is op dat vlak zo'n kleine uitzondering dat je moeilijk kan spreken van een "totaal fout omgaan". Dat zijn dingen die er hopelijk wel uit gaan met de loop der tijd. Drie talen in een land onder 1 service is niet zo makkelijk als je in andere landen 1 taal = 1 service/land hebt.
Zwitserland is hetzelfde verhaal: 1 land en 3 talen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Bij mij werkt het foutloos incl alle titels. De content is eigenlijk beter dan ik verwachtte eerlijk gezegd.
Enkel wel vreemd dat als je de taal op engels zet dat er meer content tevoorschijn komt. Maar dat zal nog wel gefixt worden.

Wou het ook bij m'n ouders eens testen. Die hebben een redelijk recente smarttv van Sony. Wat blijkt nu? In de US heb je op exact hetzelfde type TV (KDL-46EX720) Netflix. In Europa niet en Sony is ook niet vanplan om de "oude" TVs te updaten. Bewijst nog maar eens wat voor een bullshit die smarttv's eigenlijk zijn. Ze hebben de mogelijkheid om die gewoon te updaten maar er komt 0,0 support na het aankopen. Beetje zoals bij vele Android toestellen die amper of geen updates nog krijgen.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Kan je het land van de Appstore niet wijzigen? Bij philips kan dat iig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

powaq schreef:Bij mij werkt het foutloos incl alle titels. De content is eigenlijk beter dan ik verwachtte eerlijk gezegd.
Enkel wel vreemd dat als je de taal op engels zet dat er meer content tevoorschijn komt. Maar dat zal nog wel gefixt worden.
Ik ben helemaal niet blij met de content.
Ik heb eventjes paar titels van mijn lijst op imdb proberen te vinden.
Abyss 1989
A Clockwork Orange 1971
A Few Good Men 1992
Alien 1979
American Beauty 1999
Apocalypse Now 1979
Back To The Future 1985
Before Midnight 2013
Cape Fear 1991
Casablanca 1942

Alleen maar 1 titel kon ik terugvinden op Netflix.
Andere films als Memento, Twelve Monkeys of zelfs Star Wars kan ik niet terug vinden.
Is Netflix is eerder voor TV shows?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben er blij mee omdat er best wel genoeg dingen opstaan die ik nog niet heb gezien. Al die klassiekers heb ik al 200x gezien of heb ik op dvd/bluray. Maar zoals in alle andere landen moet het gewoon nog groeien.. Vergeet niet dat ze in de US al +5 jaar bezig zijn met het laten groeien van de catalogus.

Als ik alles gezien heb wat er in het huidige aanbod zit dan zal ik beginnen klagen :) (nooit dus waarschijnlijk, heb ik niet genoeg tijd voor in m'n leven denk ik)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb hier nog een oude xtreamer staan die perfect mijn filmkes afspeelt.
Kan ik deze ook gebruiken voor Netflix? T'is in principe een pc'ke dus..? Of gaat dat niet lukken? Kan er weinig over vinden.
Wat is het goedkoopste alternatief om dan netflix rechtstreeks op de tv te ontvangen?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

In de app kan ik jammer genoeg geen profiel kiezen, dat mogen ze wel updaten. De content is nog niet zo enorm maar ik kom voorlopig wel toe.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een vraagje,ik heb net een acount aangemaakt,en wil betalen via PayPal.op het laatste komt er dan nog eens een scherm voor een creditcard nr (die ik niet heb) is het voldoende om alle paypalgegevens in te vullen (als men betaald met PayPal tenminste).
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je moet een bestaande paypal kiezen.

Heb toch al "leuke" zaken gevonden.

Liefhebbers van tranentrekkers skip naar de volgende reply.

Ik denk dat het nuttig is om zoveel mogelijk te "raten" om zelf aangepaste content te krijgen maar ook om netflix een duidelijk beeld te geven in welke richting uit te gaan. :angel:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Maglor schreef:Als dat er ooit doorkomt, vliegt Netflix hier stante pede buiten (hoewel zij ook maar het slachtoffer zouden zijn) en is het terug alles downloaden wat ik maar wil. Tenzij het aanbod gelijkgeschakeld wordt. Het is toch echt ongelofelijk. Dan krijgen ze eens geld voor het materiaal dat ze maken, is het nog niet goed.

@Abusimbal: ik vermoed dat die DNS services (Unblock-us, Unlocator,...) ook geviseerd worden en dat het niet enkel VPN diensten zijn die men een halt wilt toeroepen.
Da's wat ik ook dacht. Nu wordt er ns betaald, is het nog niet goed.
Het artikel spreekt over 300.000 australiers die netflix us gebruiken terwijl netflix blijkbaar nog niet eens uit is in australie.
En de lokale alternatieven klagen steen en been.
En dan noemen ze die -betalende- mensen piraten ("foreign pirates").
Zijn die nu helemaal zot geworden?
Denken die verder nu echt dat het gros van die mensen naar lokale alternatieven zal uitwijken, of braafjes zal wachten tot de studio's beslissen ook in hun regio iets te lanceren? Dat worden direct terug niet-betalende klanten.

De mensen willen een globale markt. Globaal. Geen regionaal. Alle series, alle films, heel de wereld, en geen regio of tijdsbeperkingen. En gezaag over rechten interesseert de consument geen zier.

De enige, maar dan ook de enige, reden waarom ik eventueel netflix zou overwegen, is als de regiolock omzeilbaar blijft.
Maar bon, het zal nog niet voor vandaag zijn, want ik stoor me aan de drm en niet downloadbaarheid. Ik heb liever filetjes die ik kan downloaden, zodat ik ze kan meenemen op vakantie, hotels, trein, ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Op zich snap ik de problematiek wel. Uiteindelijk zijn het de lokale spelers die de pineut worden en die dus ook van hun tak maken bij de rechtenhouders. Als hier bvb iedereen Rex of Rio begint op te zeggen omdat ze via VPN/SmartDNS aan dezelfde content kunnen geraken op buitenlandse Netflix servers, gaat Telenet het ook niet pikken dat ze op die manier getackled worden, terwijl ze wel betalen voor exclusiviteit en dergelijke.

Het grote probleem is weer de manier waarop de industrie hierop reageert. In plaats van de realiteit voor ogen te zien, en bvb te gaan werken naar een model waarop er wereldwijde rechten zijn zoals voor Netflix en die duurder te maken, in combinatie met lokale rechten voor lokale spelers, en die goedkoper te maken. Neen, in de plaats daarvan gaan ze gewoon weer de eindklanten, die duidelijk legale alternatieven genegen zijn, een kloot afdraaien.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”