Iemand hier een deftig antwoord op?
Vandaag post ik ergens op een forum waar ik al even niet meer geweest ben een bericht. Even later wordt mijn tekst aangepast met de volgende reden: Bericht gewijzigd (cfr. Forumregels). Blanco regels verwijderd!!!
Nu wil ik toch wel eens weten of een blanco regel echt zoveel data is in een bericht. Volgens mij neemt dat nog minder data in dan de reden van editering te vermelden. In de forumregels die ik even ben gaan napluizen nadien staat dan: Data kost geld, dus geen blanco regels meer gebruiken om geld te besparen.
Iemand die mijn gedachtengang kan bevestigen of iets meer kan vertellen?
Ow sh*t ik ben hier data aan het evrstoken!
Blanco regels in forum
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Geen idee. Alleen dat blokken tekst moeilijk lezen en men dus best in paragrafen schrijft. Snap het dus ook niet helemaal.
Een lege regel is gewoon een <br> hier (LF/CR in tekstfiles), dus slechts enkele karakter. Dat van die data is dus onzin uiteraard.
[
Post made via mobile device ]
Een lege regel is gewoon een <br> hier (LF/CR in tekstfiles), dus slechts enkele karakter. Dat van die data is dus onzin uiteraard.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 18 sep 2014, 17:57, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
<br>
<br>
natuurlijk data, maar echt miniem
<br>
natuurlijk data, maar echt miniem
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Daar dacht ik ook aan, de <br> zou dus 4 karakters zijn, terwijl het editeren er veel meer zijn, laat staan dat iemand een heel bericht quote. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plus dat data in databases ook nog eens gecomprimeerd wordt...
Denk dat die forumbeheerder dringend op pensioen moet.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plus dat data in databases ook nog eens gecomprimeerd wordt...
Denk dat die forumbeheerder dringend op pensioen moet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
zou kunnen.... (test)
edit : ja dus
edit : ja dus
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij niets te maken met data, maar gewoon de layoutSlafes schreef:Nu wil ik toch wel eens weten of een blanco regel echt zoveel data is in een bericht. Volgens mij neemt dat nog minder data in dan de reden van editering te vermelden.
Sommige gebruikres durven hier ook wel 3,4,5 blanco lijnen tussen laten, en hun post beslaat dan (onnodig) een volledig scherm.
Als moderator gebeurt het ook wel eens dat ik (stiekem) wat blanco lijnen verwijder, zodat de post beter oogt (en er meer info op één scherm staat). Ik denk dat het nergens voor nodig is om meerdere blanco lijnen in een tekst in te voegen.
Af en toe één blanco lijn (zoals hierboven) kan de leesbaarheid verhogen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Ja, ik kan die "post made via mobile device" ni afzetten dus bij het editen druk ik vaak wat op enter zodat die uit de weg is, want bij het op tablet typen staat dat anders vaak in de weg bij het selecteren van cursorplaats. En dan vergeet ik dat 9/10 keer terug te wissen.
[
[
-
- Elite Poster
Philippe, het gaat dus bij dit forum ook voor die ene lijn die de leesbaarheid verhoogt. In het gewoon Nederlands heet dat een alinea. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik denk gewoon dat die forumbeheerder overdrijft, of ergens ooit iets gelezen heeft dat compleet fout is. De leesbaarheid in vele van die onderwerpen is ondertussen ver te zoeken.
Ik ga dat daar nog even vriendelijk vertellen en dan mogen ze mij er af gooien, zo'n gezever. Ipv de leesbaarheid te verhogen heeft het tegengestelde effect, en jaagt hij er mensen mee weg.
Ik denk gewoon dat die forumbeheerder overdrijft, of ergens ooit iets gelezen heeft dat compleet fout is. De leesbaarheid in vele van die onderwerpen is ondertussen ver te zoeken.
Ik ga dat daar nog even vriendelijk vertellen en dan mogen ze mij er af gooien, zo'n gezever. Ipv de leesbaarheid te verhogen heeft het tegengestelde effect, en jaagt hij er mensen mee weg.
-
- Elite Poster
Dat laatste doet me denken aan wat boingboing altijd doet bij opmerkingen die weggemodereerd moeten worden:
Disemvowelment, ofte het weghalen van alle klinkers. Dat maakt dat de opmerking half verwijderd is zonder dat ze klachten over censuur enzo krijgen. Altijd een leuke tactiek gevonden, en bespaart zeker ook wel wat data![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
Disemvowelment, ofte het weghalen van alle klinkers. Dat maakt dat de opmerking half verwijderd is zonder dat ze klachten over censuur enzo krijgen. Altijd een leuke tactiek gevonden, en bespaart zeker ook wel wat data
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[