Belgacom in gesprek met netflix
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Tv-distributeur Belgacom is in vergevorderd overleg met de Amerikaanse streamingdienst Netflix. Bedoeling is Netflix via de decoders van Belgacom in de huiskamers te brengen. Dat schrijven De Tijd, L'Echo en Le Soir vrijdag. Ook het Waalse Voo zou volgens de krant in gesprek zijn met Netflix. .
Bij eerdere lanceringen deze week, in Frankrijk en Duitsland, werd telkens een partnerschap met een distributeur aangekondigd.
Voor Belgacom is een partnerschap niet onlogisch. Het bedrijf staat niet bepaald sterk als het op tv aankomt, en heeft een zwak betaal-tv-aanbod. Met een sterke partner kan het ook zijn 'gewoon' tv-aanbod aanlokkelijker maken, aldus De Tijd. .
bron: "http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv/ar ... king.dhtml"
ps: heb een afzonderlijk topic aangemaakt om het gescheiden te houden, maar als het onder topic netflix komt naar belgie moet staan, mag men het verplaatsen
Bij eerdere lanceringen deze week, in Frankrijk en Duitsland, werd telkens een partnerschap met een distributeur aangekondigd.
Voor Belgacom is een partnerschap niet onlogisch. Het bedrijf staat niet bepaald sterk als het op tv aankomt, en heeft een zwak betaal-tv-aanbod. Met een sterke partner kan het ook zijn 'gewoon' tv-aanbod aanlokkelijker maken, aldus De Tijd. .
bron: "http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv/ar ... king.dhtml"
ps: heb een afzonderlijk topic aangemaakt om het gescheiden te houden, maar als het onder topic netflix komt naar belgie moet staan, mag men het verplaatsen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ouch @ telenet, die enkel dachten aan het breken van netneutraliteit om hun overpriced aanbod te kunnen rechthouden tegenover netflix
Dit betekent mss dat Belgacom de netflix stream niet zal aanrekenen als dataverkeer, als dit er komt. Zoals, als ik het juist heb, ook met hun tv verkeer gebeurt. Double ouch @ telenet.
[ Post made via mobile device ]
Dit betekent mss dat Belgacom de netflix stream niet zal aanrekenen als dataverkeer, als dit er komt. Zoals, als ik het juist heb, ook met hun tv verkeer gebeurt. Double ouch @ telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
benieuwd of scarlet one gebruikers buiten de boot zullen vallen, net zoals bij de 'diepe slaap' optie
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Moest belgacom de traffic niet aanrekenen zou ik ook wel geinteresseerd zijn
-
- Elite Poster
zal volgens mij ook niet aangerekend worden, omdat het via de belgacom box zal komen (denk ik)
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
V4 wel?
de koe zegt boe
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Volgens mij gaat Belgacom rekening houden met netneutraliteit en zal het Volume Pack Unlimited bijgevolg gratis toegevoegd worden aan alle packs met internet&tv. Zomaar Netflix-verkeer niet meetellen terwijl Youtube-verkeer en anderen wel meetelt kunnen ze niet maken.
-
- Elite Poster
maar - als het via de belgacom tv-box gaat, vraag ik me af hoe ze volume zouden kunnen meetellen...
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Mag op zich geen probleem zijn.
Op belgacom modems heb je 3 vlans, 1 voor internet, 1 voor TV en 1 voor Voip.
Dus als netflix over de vlan loopt die gebruikt wordt voor u internet zal dit meetellen bij u dataverbruik
Dus als netflix over de vlan loopt die gebruikt wordt voor u internet zal dit meetellen bij u dataverbruik
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Netflix is ook niet de heilige graal... Telenet heeft in z'n aanbod HBO exclusief zitten... al zal men wel iets aan de prijs moeten doen.proz schreef:Als dit lukt, dan gaat Telenet een groot deel van hun meest waardevolle klanten verliezen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
En als je netneutraliteit toepast kan het niet dat ze hun eigen IPTV niet meetellen want op die manier belemmeren ze concurrentie.denkleine schreef:Mag op zich geen probleem zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Iptv is wel een discussiepunt idd, zeker als ze met a la carte aanbod afkomen.
Maar dat is coax a la carte eigenlijk ook dan he.
Maar dat is coax a la carte eigenlijk ook dan he.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik ga zowel akkoord als niet akkoord.
Tv overal telt mee bij u data, aangezien gewoon streams via internet, en dit ook op andere toestellen is dan decoder. Dus in principe zelfde als youtube, netflix,...
BgcTv op decoder kan enkel op decoder bekeken worden en wordt niet meegeteld. Maar ook niet bij Snow en Scarlet. Dus daar kan je ook niet echt zeggen dat ze bezig zijn met concurrentie vervalsing.
En ook als je gaat zeggen van ok tel het dan bij allen mee wat de decoder verbuikt, zit je nog met het verhaal van Telenet, dat hun digitale Tv op een andere manier aangevoerd wordt. En vindt ik dit ook weer geen eerlijke concurrentie tussen telenet en de rest...
Ik ga hier nu ook niet verder over uitwijken, aangezien dit beetje of topic is en waarvoor sry, en ik hier geen discussie over wil of ga starten.
Tv overal telt mee bij u data, aangezien gewoon streams via internet, en dit ook op andere toestellen is dan decoder. Dus in principe zelfde als youtube, netflix,...
BgcTv op decoder kan enkel op decoder bekeken worden en wordt niet meegeteld. Maar ook niet bij Snow en Scarlet. Dus daar kan je ook niet echt zeggen dat ze bezig zijn met concurrentie vervalsing.
En ook als je gaat zeggen van ok tel het dan bij allen mee wat de decoder verbuikt, zit je nog met het verhaal van Telenet, dat hun digitale Tv op een andere manier aangevoerd wordt. En vindt ik dit ook weer geen eerlijke concurrentie tussen telenet en de rest...
Ik ga hier nu ook niet verder over uitwijken, aangezien dit beetje of topic is en waarvoor sry, en ik hier geen discussie over wil of ga starten.
- raf1
- Elite Poster
Netflix werkt nog steeds exclusief via internet, da's hun strategie en dus een heilig principe dat Netflix niet snel zal verlaten. Daarom zal dat voor de BelgacomTV-box niet anders zijn. Geen internetabonnement = geen Netflix.bambipower schreef:maar - als het via de belgacom tv-box gaat, vraag ik me af hoe ze volume zouden kunnen meetellen...
De BelgacomTV-box krijgt dus gewoon een app die connecteert met internet zoals Virgin Media en Atlantic Broadband er ook één hebben
Daarnaast zal Belgacom ook wel een OpenConnect-server in hun datacenter plaatsen, wat alle VDSL2-klanten ten goede kan komen.
https://www.netflix.com/openconnect/hardware
-
- Member
Die decoder? das nog het ergste van al! Die maakt het overstappen naar de ander net zo een gedoe. Op die manier verplichten ze mensen hem te nemen of je kan inboeten op functionaliteit, wat een klantenbinding is dat wel nietdenkleine schreef: BgcTv op decoder kan enkel op decoder bekeken worden en wordt niet meegeteld. Maar ook niet bij Snow en Scarlet. Dus daar kan je ook niet echt zeggen dat ze bezig zijn met concurrentie vervalsing.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
LOLraf1 schreef:Volgens mij gaat Belgacom rekening houden met netneutraliteit...
Belgacom gooit met een zak geld om concurrent Telenet dwars te zitten. Belgacom kan zich dat makkelijk permitteren. Telenet is wat dat betreft veel minder potent.
Nu ja, de consument vaart er wel bij.
Net neutraliteit is er al lang niet meer...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Verklaar je nader... of denk je dat oa. TN z'n HBO exclusiviteits contract gratis is ?cyrano schreef:Belgacom gooit met een zak geld om concurrent Telenet dwars te zitten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Deed TN dat niet met hun PCTV ? Er waren toch bepaalde TN diensten die niet meetelden voor de meter ?raf1 schreef:Volgens mij gaat Belgacom rekening houden met netneutraliteit en zal het Volume Pack Unlimited bijgevolg gratis toegevoegd worden aan alle packs met internet&tv. Zomaar Netflix-verkeer niet meetellen terwijl Youtube-verkeer en anderen wel meetelt kunnen ze niet maken.
- raf1
- Elite Poster
Dat deed Telenet inderdaad, maar toen heeft Microsoft zich eens kwaad gemaakt en is er sindsdien toch heel wat veranderd: http://userbase.be/nieuws/19-internet/1 ... ten-belgie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Man, ik krijg gewoon koude rillingen als ik dat bericht lees. Gelukkig is er ondertussen al héél wat veranderd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Het was -in de tijd- de klantenvereniging van telenet die geijverd heeft om pctv niet te laten meetellen. Ik heb toen altijd gewaarschuwd dat dat een grote fout was. Nu zitten we met de gevolgen....
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Indien de data volume van vast internet toch aangesproken zou worden zal ik daar nu ik geen drama van maken want ik zit toch met een data volume van 500 GB en ik verwacht dus die niet te overschrijden.
Het enig voordeel van Netflix via de TV decoder zal nog altijd het gebruiksgemak zijn als ik een film wenst te pauzeren zal ik dat met mijn afstandsbediening kunnen doen terwijl ik nu Netflix bekijk via mijn laptop die weliswaar met een HDMI kabel verbonden is met mijn TV toestel en als ik een film wenst te pauzeren moet ik daarvoor uit mijn zetel springen en naar mijn laptop gaan.
Het enig voordeel van Netflix via de TV decoder zal nog altijd het gebruiksgemak zijn als ik een film wenst te pauzeren zal ik dat met mijn afstandsbediening kunnen doen terwijl ik nu Netflix bekijk via mijn laptop die weliswaar met een HDMI kabel verbonden is met mijn TV toestel en als ik een film wenst te pauzeren moet ik daarvoor uit mijn zetel springen en naar mijn laptop gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik zou deze nemen ipv draadloze muis, die heeft namelijk een oppervlak nodig en zetels werken niet altijd goed
http://www.logitech.com/product/wireles ... oard-k400r
Telenet: 'Wij zijn tegen ongelimiteerd downloaden / fair use policy.'
http://www.logitech.com/product/wireles ... oard-k400r
Vooral het zinnetjeraf1 schreef:Dat deed Telenet inderdaad, maar toen heeft Microsoft zich eens kwaad gemaakt en is er sindsdien toch heel wat veranderd: http://userbase.be/nieuws/19-internet/1 ... ten-belgie
Telenet: 'Wij zijn tegen ongelimiteerd downloaden / fair use policy.'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Er bestaat zoiets als een Chromecast, dat ding kost 35 euro en je kan met al het gemakt browsen door de Netflix app op je telefoon of tablet, en met een druk op de knop het op je TV toveren. Daar kan een TV Decoder niet tegenop. (probeer eens iets in een zoekbalk in te tikken dmv een afstandsbediening)apestaart schreef:Indien de data volume van vast internet toch aangesproken zou worden zal ik daar nu ik geen drama van maken want ik zit toch met een data volume van 500 GB en ik verwacht dus die niet te overschrijden.
-
- Elite Poster
dat lukt met een android stick ook en een remote desktop app
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik denk niks. Het was alleen heel grappig verwoord. Real spin doctor style...r2504 schreef:Verklaar je nader... of denk je dat oa. TN z'n HBO exclusiviteits contract gratis is ?cyrano schreef:Belgacom gooit met een zak geld om concurrent Telenet dwars te zitten.
Ik vind de hele santeboetiek van walgelijk duur voetbal (met geen andere sport die in de buurt komt), massa's heel flauwe, maar meestal erg gewelddadige Amerikaanse content en niks, maar dan ook niks anders op "internet TV" ronduit belachelijk.
Internet is een interactief medium. Not couch potato feed.
Het is verbazend dat nog geen enkel echt nieuw initiatief van grond gekomen is. Alhoewel, als je ziet hoeveel geld de vnl. Amerikaanse content maffia er tegenaan gooit om elk nieuw initiatief te fnuiken, misschien niet.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Hopelijk ook op de scarlet firmware
Na het voetbal (bgc njet op tn voorstel om erna minder te betalen en interessantere formule aan te bieden) lijken de wissels :
Duco->Porter
Bellens->Leroy
voor een totaal andere manier van aanpakken te zorgen.
Na het voetbal (bgc njet op tn voorstel om erna minder te betalen en interessantere formule aan te bieden) lijken de wissels :
Duco->Porter
Bellens->Leroy
voor een totaal andere manier van aanpakken te zorgen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- gedeco
- Pro Member
Waarom niet? Indien Belgacom Netflix aanbied als een extra betalende optie, betaal je ineens mee voor het netwerverkeer. De vraag is enkel of ze dit zullen doen en tegen welke prijs (netflix prijs + extra fee). Voor decoder streamings lijkt dit een haalbare optie. Pc streams zullen mogelijks anders geprijsd worden (niet via Belgacom abonnement ttz de netflix prijs, dan betaal je uiteraard extra voor dataverbruik.raf1 schreef:Volgens mij gaat Belgacom rekening houden met netneutraliteit en zal het Volume Pack Unlimited bijgevolg gratis toegevoegd worden aan alle packs met internet&tv. Zomaar Netflix-verkeer niet meetellen terwijl Youtube-verkeer en anderen wel meetelt kunnen ze niet maken.
Gewoon een mogelijke denkpiste.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.