Bhaalu : Vikings abo plots beperkt tot mobiel!?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sinds vandaag krijg ik de melding :
"This account does has no membership of the bhaalu community."
Mobiel werkt als voorheen.
Box niet meer, deze geeft deze melding.

Zijn er nog met dit probleem?
Verandering in policy = bhaalu box te koop, ik kijk zo weinig tv dat het me niet eens 5€ pm waard is. (Storingen en ergernissen niet eens meegerekend!)

De box heeft voorheen perfect gewerkt hoe kan ik dit "testen"?
Opgepast
Je hebt minstens een licentie die een lidmaatschap vereist maar je hebt nog geen lidmaatschap. Koop een lidmaatschap om gebruik te kunnen maken van deze licenties.

Het lijkt me alsof ze de box nu uitsluiten van het vikings voordeel!
Geen idee hoe lang dit al is (ja zo vaak kijk ik tv!) wel straf!

Dus eerst de verkoop proberen boosten dmv die viking accounts en dan de licenties limiteren?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

De gratis licentie voor Vikings heeft altijd enkel de mobiele licentie bevat hoor. Zie mobilevikings.be/bhaalu

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Neehoor, want die "vikings" licentie is netjes met deze box gebruikt geweest. De enige reden van aanschaf trouwens!

Nu ze de voorwaarden (ah ja het is niet de eerste keer dat ze hun voorwaarden veranderen en nadele van de klant. Wat het vertrouwen sterkt ntuurlijk.) veranderd hebben en het dus effectief 5€/pm per box moet gaan kosten hoeft het voor mij niet meer. Reden : ik kijk zo weinig tv dat bhaalu wel handig maar belange geen 5€ per maand waard is voor mij :lol: )

Deze staat dus na nieuwe aankoop Ikhlashke a 200€ terug te koop :
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=42427
Hierna (in de veronderstelling van te weinig interesse) gaat hij nog eens op andere plaatsen te koop.
In het slechtste geval zou ik er graag xbmc op gooien en dan haal ik zijn waarde makkelijk op ;)
Laatst gewijzigd door Heronic 19 sep 2014, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Dat je de MV-licentie gebruikt hebt met de box betekent nog niet dat je daar effectief recht op had. Toon ons de communicatie waarin staat dat je een volwaardig lidmaatschap kreeg...

Mail van 11/06/2014 van Mobile Vikings:
(..) Hoog tijd om te vieren en daarvoor trekken we alle registers open: we hebben altijd gestreden voor gratis mobiel internet en nu is het tijd voor de volgende stap: gratis mobiele televisie voor alle Vikings met bhaalu Mobiel.
(...)
Dat betekent televisie kijken op je smartphone, tablet of pc, waar en wanneer je maar wilt.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Neehoor, want die "vikings" licentie is netjes met deze box gebruikt geweest. De enige reden van aanschaf trouwens!
Ben er zeker van, dat van in het begin de vikings een bhaalu mobiel kregen. Dat het eventjes gewerkt heeft op je box, kan geluk zijn... dat ze daar nu op terug komen, is hun recht. Je kan blij zijn, dat je er even geniet van hebt gehad

Kijk ook op de frontpage van userbase :
Vandaag maakt Mobile Vikings dan ook kenbaar een samenwerking aan te gaan met Bhaalu om on-demand-televisie tot bij àl hun klanten te krijgen. Elke Viking krijgt gratis toegang tot Bhaalu Mobiel; eigenlijk een cadeau van 49 euro instapkost en 5 euro maandelijks. Televisie kijken via het Mobile Vikings-netwerk wordt echter gewoon van de beschikbare trafiek afgetrokken. Lang mobiel naar TV kijken zal je dus vooral via Wi-Fi moeten doen. In tegenstelling tot dienst Stievie moeten de Vikings nog steeds ook een bestaande televisie-aanbieder hebben om het abonnement aan te koppelen.
http://userbase.be/nieuws/telecom/1029- ... tis-bhaalu
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ja, NU staat er mobiel. Dit heb ik toen in elk geval zo niet gezien.
Net een paar euro's kwijt aan een "vermoedelijk" een helpdesk truuk. (zie andere topic)

Nee, de box mag weg, ik hou er niet van om voor voldongen feiten gesteld te worden. :wink:
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Het stond er op 11/06 ook. bhaalu heeft heus niet ingebroken in mijn mailbox om de inhoud achteraf te wijzigen. :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

"In jouw mailbox" kan je eens de titel geven aub. Dan kan ik eens vergelijken.

Voor die zeldzame keren dat ik tv kijk (in het weekend) kan ik net zo makkelijk de pvr gebruiken hoor.
Voor mij is bhaalu absuluut geen 5€ per maand waard! Dan nog liever xbmc erop!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hmmz, 100% zeker dat dit enkel een mobiel abbo was, dat dit voor jou ff gewerkt heeft op een box is mooi, maar dit is nooit zo verkocht of gepromoot geweest.
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Ja klopt. Het stond er vanaf het begin dat het enkel mobiel was.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ook Nooit nergens gelezen dat een MV account het recht gaf zonder maandelijkse kost te kijken via de box, enkel via mobiel
Laatst gewijzigd door bartman 17 sep 2014, 22:28, in totaal 1 gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Didymus schreef:Dat je de MV-licentie gebruikt hebt met de box betekent nog niet dat je daar effectief recht op had. Toon ons de communicatie waarin staat dat je een volwaardig lidmaatschap kreeg...

Mail van 11/06/2014 van Mobile Vikings:
(..) Hoog tijd om te vieren en daarvoor trekken we alle registers open: we hebben altijd gestreden voor gratis mobiel internet en nu is het tijd voor de volgende stap: gratis mobiele televisie voor alle Vikings met bhaalu Mobiel.
(...)
Dat betekent televisie kijken op je smartphone, tablet of pc, waar en wanneer je maar wilt.
bartman schreef:Ook Nooit ergens gelezen dat een MV account het recht gaf OL zonder maandelijkse kost te kijken via de box, enkel via mobiel
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Misschien was die box nog connecteerd aan de vorige eigenaar?
Medlo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

Is altijd zo geweest ,Bhaalu mobiel is gratis voor MV gebruikers.

Bhaalu box of stick vereisten nog steeds het abonnement van 5 euro of 50 euro per jaar..

Is nooit anders geweest en steeds duidelijk vermeld geweest door bhaalu..
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Heb dit nooit zo gelezen.
Heeft ook perfect 2 maand zo gewerkt.

In elk gaval bhaalu is mij geen 5€ per maand waard.
Als dit voor jou wel het geval is mag je mijn box gerust overnemen. 8)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:"In jouw mailbox" kan je eens de titel geven aub. Dan kan ik eens vergelijken.
"Gratis mobiel tv-kijken voor jou en je vrienden" verstuurd door [email protected]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik krijg zelfs geen resulaat op :
in:anywhere gratis
in gmail (zelfs met spam etc enabled.). Niet het eerste dat ik niet kan terugvinden in gmail.
Kan dit nu nog moeilijk natrekken, al had ik het zo niet begrepen. Werkte ook gewoon zo.
Met plezier(of net niet) geef ik je het voordeel van de twijfel.

In elk geval is dit genoeg om bhaalu hier buiten te werken!
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Jr gaat toch niet terugkeren naar een Telenet of Belgacom decoder?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik zit bij scarlet. Huren kost 4€ itt belgacom en telenet. Ik heb 1 koopdecoder en 1 huurdecoder(kan ik toch niet onderuit.).
Bhaalu zou me dus meer (5€) waard kunnen zijn mocht ik er ook echt wat aan hebben.

Je kan gerust eerdere posts van mij opvragen zodat zal blijken dat ik deze posts niet enkel ter verontwaardiging post.
Bhaalu is leuk, bhaalu is ok. Maar ik maak er te weinig gebruik van om een 5€ per maand voor te verantwoorden.
Ik kijk zo weinig tv dat ik met de gewone pvr al een heel eind kom (zoals u kan opmaken uit eerdere comments van mij terzake) ;)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Op pc werkt het wel, tenminste bij mij.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Op pc werkt het bij mij ook nog hoor.

Het lijkt me erop dat ze de box nu uitgesloten hebben.

Ik wil iedereen het voordeel van de twijfel gunnen wat betreft aangeboden werd via mv.

Dit stond er( echter NIET (Instellingen / Licentie / Lidmaatschap ) en daar ben ik vrij zeker van :
Standard Oneindig Je hebt een lidmaatschap nodig om met deze licentie te kunnen kijken. Deze licentie behoort tot een van je devices.
Los van ergens kleine lettertjes die vermelden dat ze eender wat zomaar kunnen aanpassen.
DIT stond er in elk geval niet op die manier. En dat weet ik wel heel zeker.
Zeker genoeg om naast de eerder aanpassingen (lees : terubetaling box ivg negatieve uitspraak rechtbank NAAR : korting op toekomstige hardware indien negatieve uitspraak.) de uitleg die zij leveren niet zomaar meer als waarheid te nemen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wat ik vandaag merkte nadat het probleem opgelost was met de "in onderhoud" melding is dat ik bij de kwaliteitsettings op mijn tablet de keuze heb tussen 0.5Mbit en 0.25 Mbit terwijl ik dacht dat dit vroeger 0.5 en 1 Mbit was.

De Windows app werkt ook met mijn MV abo.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou dit heel graag eens testen maar zelfs mobiel is nu een probleem hier!
Als ik de windows app open word ik ondanks het gratis mobiel abo gelijk doorgestuurd naar de shop!

Ik kan dus zelfs niet eens meer mobiel kijken!

Van als ik op "Ga verder" klik :

Code: Selecteer alles

Opgepast
Je hebt minstens een licentie die een lidmaatschap vereist maar je hebt nog geen lidmaatschap. Koop een lidmaatschap om gebruik te kunnen maken van deze licenties.
Dus zelfs mobiel (windows prog) kijken lukt niet meer!
LIDMAATSCHAPPEN
Je hebt momenteel geen actief lidmaatschap. Word lid als je gebruik wil kunnen maken van licenties die een lidmaatschap vereisen.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Bij mij heeft de mobiele app slecht 1 van de 10 keer gewerkt ofzo (nexus 5)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Niets speciaals gendaan Nu werkt het. Kan ik mobiel kijken.
De box nog steeds niet.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

hier werkt het nog op PC en op GSM .. maar inderdaard slechts 0,5 Mbit streams maximum ... en dat valt zeker op vaste PC ...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Vragen of opmerkingen? — E-mail ons via [email protected] of bel ons op 078 353033.
Mobile Vikings

Gratis mobiel tv-kijken voor jou en je vrienden
Hallo johan,

Proficiat, je hebt nu officieel 199.999 Vikingvrienden! Klopt, Viking 200.000 is intussen aan boord van onze Drakkar gestapt. Hoog tijd om te vieren en daarvoor trekken we alle registers open: we hebben altijd gestreden voor gratis mobiel internet en nu is het tijd voor de volgende stap: gratis mobiele televisie voor alle Vikings met bhaalu Mobiel.

Met bhaalu Mobiel van onze partner bhaalu kun je alle zenders van je bestaande digitale tv-abonnement opnemen, en wordt uitgesteld kijken kinderspel. Zolang bhaalu en Mobile Vikings hun overtuiging in de praktijk kunnen blijven brengen, zal je bhaalu Mobiel-account gratis zijn. Dat betekent televisie kijken op je smartphone, tablet of pc, waar en wanneer je maar wilt.

Zien je vrienden groen van jaloezie? Geen probleem, er is een manier om ze te bedaren. Als ze voor 23/07/2014 Viking worden, kunnen ook zij hiervan profiteren. Ze moeten daarvoor zelfs geen simkaart aankopen. Ja, dat lees je goed. Iedereen die interesse heeft in ons innovatieve aanbod, kan Viking worden en zo gratis bhaalu Mobiel krijgen. Hoe? Je moet je enkel registreren als Viking via deze link en je dan inschrijven voor bhaalu Mobiel. No strings attached.

Zijn jij en je vrienden fans van de Rode Duivels? De aftrap van het WK is morgen, dus zo hebben jullie altijd Brazilië in jullie broekzak!

Ja, ik wil gratis mobiele televisie!

Waarom bieden we jou en je vrienden dit aan? In echte Vikingstijl willen we innovatie en innovatieve ideëen over de hele wereld verspreiden, samen met jou. Als 2e grootste community operator ter wereld eisen we het recht op gratis mobiel internet, en in dit geval ook gratis mobiele televisie, op voor iedereen. Door onze krachten te bundelen met bhaalu kunnen we ons ecosysteem verder uitbreiden en mobiel blijven innoveren. Samen met onze partners stellen we alles in het werk om je in de toekomst meer van dergelijke initiatieven aan te bieden. Harrr!!!

Viking groet,
Het Mobile Vikings-team
https://mobilevikings.be
Mobile Vikings, Kempische Steenweg 309, bus 1, 3500 Hasselt, België
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

...dus van de bhaalu-box is er NOOIT sprake geweest, je hebt gewoon "chance" gehad en ze hebben het gezien en je account op de box geannuleerd, terecht toch...
ik moet ook betalen voor mijn abonnement op mijn box, mobiel heb ik er gratis bij, en heb nog een 2de gratis mobiel dus via MV....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Kitt schreef:hier werkt het nog op PC en op GSM .. maar inderdaard slechts 0,5 Mbit streams maximum ... en dat valt zeker op vaste PC ...
Ik heb dit ook even getest en kom tot een verrassende wending:

Ik heb 1 login met gratis Bhaalu Mobiel via Mobile Vikings en hierbij kan ik op de PC/Tablet enkel kiezen tussen 0.25 mbit en 0.5 mbit

maar...

Hiernaast heb ik ook nog 1 login (op naam van partner) waarop 1 Bhaalu Box staat geregistreerd en de hierbij horende mobiele licentie. Als ik met die login kijk via de PC/Tablet krijg ik de optie tussen 0.25 en 0.5mbit maar nu ook 2mbit! (Hierbij was eerder het maximum altijd 1 mbit). Ik moet zeggen dat full screen de beeldkwaliteit met 2mbit heel goed te noemen is.

De Bhaalu Box zelf staat bij mij ingesteld op 5 mbit (waarvan momenteel alleen zender Canvas in HD wordt uitgezonden en zichtbaar meer kwaliteit geeft). De HD kwaliteit van de Box is op gelijk niveau met mijn Snow HD zenders via Belgacom VDSL.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Klopt, vanaf nu is Bhaalu mobiel te bekijken op 2 Mbit/s indien er een Bhaalu box op jouw account hangt.
Capture.PNG
Capture.PNG (67.8 KiB) 2022 keer bekeken
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Op de ipad ( heb de box) is er nu ook de optie hoog en ultrahoog al staan deze bij mij in het grijs. Of stond dit er al lang op?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heronic schreef:Niets speciaals gendaan Nu werkt het. Kan ik mobiel kijken.
De box nog steeds niet.
De webversie van het persbericht destijds: http://www.flexmail.eu/r-9b7673071e7494 ... b74ae3f590 (staat ook zo in onze mailbox).
Samen met bhaalu doen we al onze Vikings gratis mobiele televisie cadeau. Via bhaalu kunnen onze leden alle Tv-kanalen die tot hun digitaal televisieabonnement behoren, bekijken en opnemen. Het enige wat je nodig hebt is een Viking registratie plus een smartphone, tablet of desktop en je kijkt naar wat je maar wil, waar je maar wil, wanneer je maar wil.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bhaalu heeft iedereen goed liggen ja...

Gratis MV account? 0,5 Mbit maximum. Betalend account? 2Mbit.

Echt, die firma begint dik tegen te steken!

Ergens een communicatie gezien?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Idd 0,5Mbit ipv 1Mbit vroeger via PC. Schandalig weinig !
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Slafes schreef: Gratis MV account? 0,5 Mbit maximum. Betalend account? 2Mbit.
Echt, die firma begint dik tegen te steken!
niet dat ik dit een echt goede verandering kan noemen, maar aan de andere kant... tis gratis,
dus eigenlijk heb je het recht niet om te klagen - al zeker bij bhaalu niet!

1) gratis = gratis en heeft geen echte verplichtingen (niemand heeft ooit gezegd dat je GOEDE mobiele tv kon kijken met het gratis MV aanbod?)
2) je hebt het omdat je klant bent bij MV, dus bhaalu klant ben je eigenlijk niet (dus kan je niet tegen hun klagen of het hun kwalijk nemen)
3) uiteindelijk werkt het nog (althans, hier kan ik nog kijken zonder dat er stotteringen zijn en de kwaliteit is nog aanvaardbaar)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Splitter, komaan, eerst mocht ik niet klagen dat mijn betalend account verdrongen werd door alle gratis versies, en nu mag ik niet klagen omdat een betalend account 2Mbit heeft en een gratis account 4 keer minder. NERGENS werd dit gecommuniceerd!

De voorwaarde was dat men via MV een gratis mobiele licentie kreeg, en in het begin was dat ook zo, alleen is dat nu niet meer, je krijgt een gratis, veruit minderwaardig' gratis licentie! Dat heet oplichting.

Ik kan best leven met het feit dat een betalende klant een upgrade zou krijgen, maar nu krijgen de gratis klanten een downgrade te slikken. Niet netjes, punt andere lijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als het gratis is, kan het moeilijk oplichting zijn he. Tenzij je betaald hebt voor het product waar je het gratis bij kreeg.
Ik vraag me zelfs af of ze dat moeten communiceren, de enige reden dat eenzijdige contractwijzigingen gecommuniceerd moeten worden is om de consument een kans te geven kosteloos op te zeggen, maar aangezien het hier om een gratis product gaat...

Leuk is wel anders, en goeie pr is het mogelijk ook niet, maar verder...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Slafes schreef:Splitter, komaan, eerst mocht ik niet klagen dat mijn betalend account verdrongen werd door alle gratis versies, en nu mag ik niet klagen omdat een betalend account 2Mbit heeft en een gratis account 4 keer minder. NERGENS werd dit gecommuniceerd!

De voorwaarde was dat men via MV een gratis mobiele licentie kreeg, en in het begin was dat ook zo, alleen is dat nu niet meer, je krijgt een gratis, veruit minderwaardig' gratis licentie! Dat heet oplichting.
euhm, het is normaal dat betalende klanten meer krijgen.
en je kan enkel opgelicht worden als het je wat kost...
niemand verplicht je om die mobiele licentie te gebruiken, en niemand verplicht je bij MV te blijven.
en natuurlijk kan je ook gewoon een licentie bij bhaalu nemen, dan mag je wél klagen als je iets minderwaardigs krijgt.
het is en blijft een feit: gratis is gratis, en is leuk voor zolang het duurt, maar je moet niet verwachten dat het "on par" is met een betalend product, punt aan de lijn.

(en alweer, dat het 'netjes' is of niet, goede pr of niet, .... maakt allemaal verder niet uit want dat zijn subjectieve zaken)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Als je oorspronkelijk reclame maakt met een product en daarna een minderwaardig product geeft, ook al is het gratis, dan is dat oplichting. Het is een blijft een mobiele licentie die je van MV krijgt, maar dat is het niet, het is een minderwaardige mobiele licentie die nergens kan vergeleken worden met de betalende licentie. Dat moet je dan maar ergens duidelijk stellen en communiceren!

Nergens, op geen enkel vlak is Bhaalu open. Nergens voert dit bedrijf een open communicatie, nergens kan je de specificaties terugvinden over het MV abo, want wie weet welke addertjes zijn er nog, en als je lastige vragen stelt aan de helpdesk over privacy krijg je geen antwoord.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik zie op de bhaalu facebook pagina, dat vragen daarrond ontweken worden door bhaalu... (jammer)
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”