Ik denk dat ze in eerste instantie bang zijn dat ze een hoop Rex/Rio clienteel verliezen/mislopen. Klanten weten dat ze vandaag al qua Internet data met limieten zitten op Telenet. Trouwens als ze over hun limiet gaan moeten ze niet bijbetalen, ze worden wel op smalband gezet. Die smalband gaat volgens mij zelfs nog goed genoeg zijn om Netflix te kijken in 720p (althans bij Whoppa - ben niet zeker wat smalband betekent voor de lagere offerings).fluppie schreef:Ik denk dat Telenet vooral bang is dat velen ruim over die 150gb gaan,en zo misnoegde klanten gaat hebben,die veel extra moeten gaan betalen.Een redelijk % van die klanten zal mss wel de mogelijkheid hebben om over te stappen??
Telenet pleit voor wetgeving om Netflix te laten betalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik denk dat Telenet eerder zich zorgen maakt over de last die al die Netflix kijkende mensen heeft op nu netwerk op bepaalde momenten. Piek Netflix (=TV) = piek internet gebruik.fluppie schreef:Ik ben wel verbaasd dat men niets gehoord heeft over Belgacom.Natuurlijk heeft Belgacom,samen met dochter Scarlet een goed aanbod,triple play,die aansluit op Netflix.Wel vind ik dat Telenet de bal hier voll. mis slaat.De klant betaald altijd voor zijn data,vermeld op het abbo(Bijv. 150gb).Als de Telenet klant bijv. 3/4 van zijn data wil besteden door naar Netflix te kijken,(112,5gb)is dat toch zijn zaak?? hij betaald voor de 150 gb per maand,en Telenet geeft ook geen korting als hij bijv. maar 50 gb verbruikt.Ik denk dat Telenet vooral bang is dat velen ruim over die 150gb gaan,en zo misnoegde klanten gaat hebben,die veel extra moeten gaan betalen.Een redelijk % van die klanten zal mss wel de mogelijkheid hebben om over te stappen??
Zelfs al slechts 20% van de klanten een Netflix stream op 8Mbps continu opzet, dan zal dat zeker te voelen zijn in bepaalde gebieden.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Als telenet zich daarover zorgen moet maken is dit vooral een teken dat telenet boven zijn stand abonnementen aanbied!
Lees : abonnementen die het gewoon niet kan waarmaken.
Lees : abonnementen die het gewoon niet kan waarmaken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iedere provider doet aan overbooking... het zou pas onverantwoord zijn moest men het niet doen !
Maar overbooking/capaciteit is een andere discussie dan net neutraliteit.
Maar overbooking/capaciteit is een andere discussie dan net neutraliteit.
- Heronic
- Elite Poster
Bedankt om het dan toch even te vermelden.Maar overbooking/capaciteit is een andere discussie dan net neutraliteit.
PS: Iets vekopen wat je niet kan leveren(overbooking) kan je toch geen normale praktijk noemen?
Ik zie je al staan met je koffers op de luchthaven van je vakantiebestemming. Sorry R2504 we zijn overbooked
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"slechts" 20% van de klanten? Ik zou 20% gigantisch veel noemen ...AndRo555 schreef: Ik denk dat Telenet eerder zich zorgen maakt over de last die al die Netflix kijkende mensen heeft op nu netwerk op bepaalde momenten. Piek Netflix (=TV) = piek internet gebruik.
Zelfs al slechts 20% van de klanten een Netflix stream op 8Mbps continu opzet, dan zal dat zeker te voelen zijn in bepaalde gebieden.
Volgens mij maakt Telenet zich veel meer zorgen over de enorme kost/capaciteit van hun Internet link, veel meer dan over de impact op hun netwerk. Stel in jouw voorbeeld:
- 20% van de Telenet klanten streamen 8 Mbps continu (gedurende de piek tijd).
1.500.000 klanten * 20% * 8 Mbps = 2.400 Gbps extra bandbreedte.
Die capaciteit heeft Telenet niet, laat staan kan ze betalen (zonder prijsverhoging aan de abonnees, of zonder bijdrage van de content suppliers.
Zelfs 5% of 10% die Netflix dagelijks zouden gebruiken, betekent al meer dan 2 tot 5 keer de huidige bandbreedte...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Heronic
- Elite Poster
Phillipe, dan ga je ervan uit dat telenet banbdreedte verkoopt die ze niet kunnen leveren? Dat zou straf zijn.
Stel je voor op cafe een 20cl pint te krijgen omdat de meesten een "klutsken" laten staan.
Vertel me jouw noden en er is vast wel iets wat ik jou kan verkopen.
Stel je voor op cafe een 20cl pint te krijgen omdat de meesten een "klutsken" laten staan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En wat dacht je dan?
Natuurlijk overboekt telenet. Dat doen ze allemaal.
Ze gaan kijken wat het gemiddeld verbruik is en verkopen dan wat ze daaraan kunnen leveren.
Niet iedereen gebruikt al zijn bandbreedte op elk moment. Als netflix een groot succes wordt gaat dat een probleem vormen, want door die overboeking kan telenet op drukke nodes niet meer leveren wat het beloofde (jaja, geen gegarandeerde snelheid volgens contract etc, daar zal de grote meerderheid vlamingen zich niks van aantrekken als ze gaan kijken of de prijs het product waard is).
Als dat cafe ineens voor 200 man pintjes moet tappen, zal het ofwel een per een worden, ofwel heel lang duren voor al die pinten gelijktijdig klaar zijn.
Als we de snelwegen moesten bouwen zodat er geen files waren, ook al zat heel belgie op dezelfde kilometer asfalt, je zou nogal wat lanen moeten steken.
Als electrabel (pijnlijk puntje ) stroomlevering moet voorzien voor heel belgie die allemaal tegelijk al hun apparatuur, lichten, etc aan hebben staan kwamen ze nog niet toe ook al werkte alles nog.
Als de watermaatschappij druk moet voorzien ook al spoelt heel belgie tegelijk zijn toilet door...
Je snapt mijn punt wel hoop ik.
Het ligt natuurlijk iets moeilijker. Electriciteitsmaatschappijen kunnen die pieken gelukkig nog opvangen (enfin, normaal toch); denk maar aan eastenders op de bbc, waarna gans het land zijn waterkoker opzet om thee te maken. Of heel amerika die tijdens de superbowl tegelijk naar het toilet gaat. Maar dat is altijd effe hens aan dek voor die bedrijven.
Bij data ligt dat iets moeilijker dan bij stroom of water. Maar ze zijn allebei niet gemaakt op constant piekverbruik.
[ Post made via mobile device ]
Natuurlijk overboekt telenet. Dat doen ze allemaal.
Ze gaan kijken wat het gemiddeld verbruik is en verkopen dan wat ze daaraan kunnen leveren.
Niet iedereen gebruikt al zijn bandbreedte op elk moment. Als netflix een groot succes wordt gaat dat een probleem vormen, want door die overboeking kan telenet op drukke nodes niet meer leveren wat het beloofde (jaja, geen gegarandeerde snelheid volgens contract etc, daar zal de grote meerderheid vlamingen zich niks van aantrekken als ze gaan kijken of de prijs het product waard is).
Als dat cafe ineens voor 200 man pintjes moet tappen, zal het ofwel een per een worden, ofwel heel lang duren voor al die pinten gelijktijdig klaar zijn.
Als we de snelwegen moesten bouwen zodat er geen files waren, ook al zat heel belgie op dezelfde kilometer asfalt, je zou nogal wat lanen moeten steken.
Als electrabel (pijnlijk puntje ) stroomlevering moet voorzien voor heel belgie die allemaal tegelijk al hun apparatuur, lichten, etc aan hebben staan kwamen ze nog niet toe ook al werkte alles nog.
Als de watermaatschappij druk moet voorzien ook al spoelt heel belgie tegelijk zijn toilet door...
Je snapt mijn punt wel hoop ik.
Het ligt natuurlijk iets moeilijker. Electriciteitsmaatschappijen kunnen die pieken gelukkig nog opvangen (enfin, normaal toch); denk maar aan eastenders op de bbc, waarna gans het land zijn waterkoker opzet om thee te maken. Of heel amerika die tijdens de superbowl tegelijk naar het toilet gaat. Maar dat is altijd effe hens aan dek voor die bedrijven.
Bij data ligt dat iets moeilijker dan bij stroom of water. Maar ze zijn allebei niet gemaakt op constant piekverbruik.
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 18 sep 2014, 00:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Denk je nu echt dat Telenet (of Belgacom of gelijk welke ISP) de capaciteit heeft om AL hun klanten (1.500.000) gelijktijdig 24/24 de volle dowloadsnelheid te kunnen geven van hun abbonnement?Heronic schreef:Phillipe, dan ga je ervan uit dat telenet banbdreedte verkoopt die ze niet kunnen leveren? Dat zou straf zijn.
Reken zelf maar eens: 1.500.000 * 100 Mbps * 3600 s/uur * 24 uur/dag = ??? (vele zetabytes of exabytes )
De prijs van jouw abonnement zou vertiendubbelen
Waarom denk je dat de rode uren bestaan? Precies om te proberen die piek (een beetje) te dempen, want iedere extra Byte bovenop de piek kost extra geld.
Zoals r2504 hierboven al zei: dat zou pas onverantwoord zijn moest men geen overbooking doen !
Zoals ik hierboven probeerde aan te tonen, denk ik dat we ons teveel zorgen maken over de "drukke nodes" en het Telenet netwerk. Dat heeft alleen invloed op de snelheden, die inderdaad gaan verminderen in de piek.ITnetadmin schreef: Als netflix een groot succes wordt gaat dat een probleem vormen, want door die overboeking kan telenet op drukke nodes niet meer leveren wat het beloofde (jaja, geen gegarandeerde snelheid volgens contract etc, daar zal de grote meerderheid vlamingen zich niks van aantrekken als ze gaan kijken of de prijs het product waard is).
Volgens mij ligt het grootste probleem echter in de kost van de transit, die berekend wordt op het piekverbuik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
Dat is trouwens een van de redenen voor piek en daluren; mensen ontmoedigen om de piekuren nog zwaarder te belasten, en aanmoedigen in de (gemiddeld) rustigere daluren datastreams te verplaatsen.
Vliegtuigmaatschappijen doen dat ook. Het gebeurt dat dat ns zeer doet in hun gezicht, en met de EU verplichting om voor alle pax te zorgen doen ze het wss iets minder. Heb dat al ns meegemaakt. Vroeger was het "pech u kunt niet mee" wss, nu is het "we bieden u 250 euro aan per man als u vrijwillig uw reis uitstelt tot morgen".
Vliegtuigmaatschappijen doen dat ook. Het gebeurt dat dat ns zeer doet in hun gezicht, en met de EU verplichting om voor alle pax te zorgen doen ze het wss iets minder. Heb dat al ns meegemaakt. Vroeger was het "pech u kunt niet mee" wss, nu is het "we bieden u 250 euro aan per man als u vrijwillig uw reis uitstelt tot morgen".
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Als Telenet zich daar zorgen over maakt dan moeten ze maar ingaan op het voorstel van Netflix om gratis bij hen servers te komen plaatsen met het grootste deel van het aanbod.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Inderdaad, want ze verkopen dan ook geen bandbreedte garantie aan eindgebruikers, enkel een maxium haalbare best-case snelheid, geen harde garantie.Heronic schreef:Phillipe, dan ga je ervan uit dat telenet banbdreedte verkoopt die ze niet kunnen leveren? Dat zou straf zijn.
Aan het business klanten met een SLA en fiber zullen ze dat vermoedelijk wel doen met een minimaal gegarandeerde snelheid en min. uptime, maar tegen een prijs die vele malen hoger zal liggen dan wat wij als consumer betalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ze hebben ook niet meer internet transit verkeer nodig, Netflix zet met plezier servers neer bij providers om zo de Netflix klanten op die provider van vlot Netflix te voorzien. Dus de kost/capaciteit van de internet link gaat niet omhoog.philippe_d schreef:"slechts" 20% van de klanten? Ik zou 20% gigantisch veel noemen ...AndRo555 schreef: Ik denk dat Telenet eerder zich zorgen maakt over de last die al die Netflix kijkende mensen heeft op nu netwerk op bepaalde momenten. Piek Netflix (=TV) = piek internet gebruik.
Volgens mij maakt Telenet zich veel meer zorgen over de enorme kost/capaciteit van hun Internet link, veel meer dan over de impact op hun netwerk. Stel in jouw voorbeeld:Ik schat (kan er naast zitten) dat dit ongeveer het tienvoudige is van de huidige piekbandbreedte van de Telenet internet transit ?
- 20% van de Telenet klanten streamen 8 Mbps continu (gedurende de piek tijd).
1.500.000 klanten * 20% * 8 Mbps = 2.400 Gbps extra bandbreedte.
Die capaciteit heeft Telenet niet, laat staan kan ze betalen (zonder prijsverhoging aan de abonnees, of zonder bijdrage van de content suppliers.
Zelfs 5% of 10% die Netflix dagelijks zouden gebruiken, betekent al meer dan 2 tot 5 keer de huidige bandbreedte...
(20% is misschien wel veel, eerder 5 a 10%, maar het blijft veel data)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
en als we netflix kijken, downloaden we minder illegale content.... vraag me dan ook af, hoe ze gaan berekenen hoeveel extra bandbreedte netflix slurpt.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Aangezien illegale content gedownload wordt, en vaak bij jongeren onderling geshared, terwijl dit elke keer opnieuw gestreamed moet worden...
Komt erbij dat jongeren vaak geen geld (of zin) hebben om dit te betalen, hun zakgeld gaat maar 1 keer mee.
En als ze merken dat een bepaalde serie niet volledig beschikbaar is, vooral dan de dag na uitzending...
Of ze willen binge watchen op een locatie bij een kameraad waar geen goed internet ligt...
Dit gaat een segment aanpakken, dat van de gemiddelde 20-30-40er die nu al een tv abbo heeft, extra geld heeft liggen of zijn tv abbo wil vervangen. Niet dat van de echte reeksen fanaat, de techneut die het liever op eigen apparatuur of software bekijkt thuis, of mensen die het willen downloaden om te bekijken op offline locaties (bv bij vliegtuig, trein, of andere reizen, of op hotel).
Always on, enkel streaming, niet alle players, ... Het blijft toch zijn beperkingen hebben waar lang niet iedereen zich in zal vinden.
Of dit dus zoveel impact gaat hebben op het andere verkeer... Ik denk zelfs dat er mensen gaan bijkomen die hun tv opzeggen, en dat de daling in torrents enzo gecompenseerd gaat worden met de toename aan ander volk dat ineens netflix ontdekt.
Komt erbij dat jongeren vaak geen geld (of zin) hebben om dit te betalen, hun zakgeld gaat maar 1 keer mee.
En als ze merken dat een bepaalde serie niet volledig beschikbaar is, vooral dan de dag na uitzending...
Of ze willen binge watchen op een locatie bij een kameraad waar geen goed internet ligt...
Dit gaat een segment aanpakken, dat van de gemiddelde 20-30-40er die nu al een tv abbo heeft, extra geld heeft liggen of zijn tv abbo wil vervangen. Niet dat van de echte reeksen fanaat, de techneut die het liever op eigen apparatuur of software bekijkt thuis, of mensen die het willen downloaden om te bekijken op offline locaties (bv bij vliegtuig, trein, of andere reizen, of op hotel).
Always on, enkel streaming, niet alle players, ... Het blijft toch zijn beperkingen hebben waar lang niet iedereen zich in zal vinden.
Of dit dus zoveel impact gaat hebben op het andere verkeer... Ik denk zelfs dat er mensen gaan bijkomen die hun tv opzeggen, en dat de daling in torrents enzo gecompenseerd gaat worden met de toename aan ander volk dat ineens netflix ontdekt.
-
- Elite Poster
Die data-problematiek is toch niet specifiek voor Telenet ? Vraag me dan ook af hoe de Nederlandse ISPs 'last' ondervonden hebben van de lancering van Netflix, want ook daar is Netflix toch behoorlijk goed aangeslagen met ondertussen toch al meer dan 600.000 abonnees.
Het ziet er trouwens naar uit dat Vlaanderen minstens even Netflix-minded gaat zijn. Vanmorgen was er een item op Radio 1 hierover. Ben wel niet zeker of ik alles goed verstaan heb, want 't was nog vroeg en was nog niet zo goed wakker . Maar ik meende begrepen te hebben dat uit een enquete in Vlaanderen bleek dat 20% een abonnement op Netflix overweegt. Ook bleek maar eventjes 50% van diegenen die nu al extra content hebben (via bvb Rex/Rio) te overwegen dit op te zeggen in het voordeel van Netflix !
Het ziet er trouwens naar uit dat Vlaanderen minstens even Netflix-minded gaat zijn. Vanmorgen was er een item op Radio 1 hierover. Ben wel niet zeker of ik alles goed verstaan heb, want 't was nog vroeg en was nog niet zo goed wakker . Maar ik meende begrepen te hebben dat uit een enquete in Vlaanderen bleek dat 20% een abonnement op Netflix overweegt. Ook bleek maar eventjes 50% van diegenen die nu al extra content hebben (via bvb Rex/Rio) te overwegen dit op te zeggen in het voordeel van Netflix !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Laat dat nu net een normale praktijk zijn bij luchtvaartmaatschappijen. Er zijn altijd passagiers die niet opdagen. Ik ken iemand die aan de check-in werkte voor British Airways en die overboekten toen 25%. Meestal ging dat perfect en soms werd er schadevergoeding betaald. Ook bij het vroegere Pan Am en TWA hebben we regelmatig horen afroepen of er vrijwilligers waren om een latere vlucht te nemen, eerst voor $100, dan $200 en het lukte meestal voor $300.. Dit ter zijde.Heronic schreef:Ik zie je al staan met je koffers op de luchthaven van je vakantiebestemming. Sorry R2504 we zijn overbooked
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Het helpt ook niet dat veel bedrijven voor hun zakenreizen meerdere vluchten boeken, zodat de executive nog last minute de keuze heeft.
Punt is natuurlijk dat die zetels betaald zijn, dus dat ze dat eigenlijk niet mogen doen. Maja, extra winst en de kans dat het slecht afloopt is klein. Hoewel ik hoop dat ze rond de feestdagen dit toch niet teveel uithalen, want dan krijg je pas pissed off pax.
Punt is natuurlijk dat die zetels betaald zijn, dus dat ze dat eigenlijk niet mogen doen. Maja, extra winst en de kans dat het slecht afloopt is klein. Hoewel ik hoop dat ze rond de feestdagen dit toch niet teveel uithalen, want dan krijg je pas pissed off pax.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Andere luchtvaartmaatschappijen doen dat dan weer bewust niet. Ryanair bv. overboekt nooit.
Back on topic, http://deredactie.be/permalink/2.35683?video=1.2093135 een analyse van Lieven Demarez UGent waar Tomby over sprak
Back on topic, http://deredactie.be/permalink/2.35683?video=1.2093135 een analyse van Lieven Demarez UGent waar Tomby over sprak
-
- Deel van't meubilair
Rare titel van je link... "Vlaamse kijker is bijzonder gehecht aan Vlaamse programma's"... terwijl men in het interview aangeeft dat de potentiele Netflix gebruiker hier maar weinig interesse in heeft (en de extra investering erin door Telenet vermoedelijk ook weinig invloed zal hebben).
Op zich is de hype rond Netflix ook een beetje raar... omdat je een gelijkaardige dienst vandaag reeds kan krijgen bij Telenet (Rex/Rio) met een aanbod dat zeker competitief is tov. Netflix (tenzij het succes van Netflix louter te wijten zou zijn aan de lager prijs in vergelijking met TN).
Op zich is de hype rond Netflix ook een beetje raar... omdat je een gelijkaardige dienst vandaag reeds kan krijgen bij Telenet (Rex/Rio) met een aanbod dat zeker competitief is tov. Netflix (tenzij het succes van Netflix louter te wijten zou zijn aan de lager prijs in vergelijking met TN).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Rex/Rio is totáál niet competitief/vergelijkbaar met Netflix.
* Je kan geen Rex/Rio nemen bij Belgacom
* Je kan geen Rex/Rio nemen bij Telenet, als je alleen internet neemt en geen lineaire TV.
* is op TV alleen beschikbaar via een digibox. Netflix via AppleTV, Chromecast, Spelconsoles, SmartTV's
* Je kan geen Rex/Rio nemen bij Belgacom
* Je kan geen Rex/Rio nemen bij Telenet, als je alleen internet neemt en geen lineaire TV.
* is op TV alleen beschikbaar via een digibox. Netflix via AppleTV, Chromecast, Spelconsoles, SmartTV's
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eventuele data-problematiek is kenmerkend voor gierige providers. Het kan ook anders en je abonnementsprijs hoeft heus niet te vertiendubbelen philippe_d. ==> http://www.tweak.nl/consument/fiber/pro ... zicht.htmlTomby schreef:Die data-problematiek is toch niet specifiek voor Telenet ?
De oude Belgacom-rotten weten toch goed genoeg dat je gemakkelijk 100 jaar kan genieten van kabels die je in de grond steekt. Je hoeft netwerkinvesteringen die je vandaag doet dus niet zwaar door te rekenen in het maandelijkse abonnement.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Als men het prijsverschil ziet tussen Rex en Rio en Netflix,is er (bijna) geen vergelijking mogelijk,wegens te minste het dubbel v/d prijs.
Men moet er ook rekening mee houden dat er nog gebieden zijn waar VDSL en ADSL bijna niet te verkrijgen zijn,en daardoor alleen Telenet overblijft,op die manier kan men al vlug data verkopen die men niet heeft.
De netflix hype word ook gevoed door het feit dat er deze zomer bijzonder weinig te zien is geweest(wat betreft films en series) deze zomer,ik heb echt wel de indruk dat iedereen daarover klaagt,het is nog nooit zo mager geweest.
Afwachten of Telenet zijn voetbalfans zal kunnen blijven bekoren,Telenet is de enige provider hier die wedstrijden van de Premier L (Engeland) uitzend.
Men moet er ook rekening mee houden dat er nog gebieden zijn waar VDSL en ADSL bijna niet te verkrijgen zijn,en daardoor alleen Telenet overblijft,op die manier kan men al vlug data verkopen die men niet heeft.
De netflix hype word ook gevoed door het feit dat er deze zomer bijzonder weinig te zien is geweest(wat betreft films en series) deze zomer,ik heb echt wel de indruk dat iedereen daarover klaagt,het is nog nooit zo mager geweest.
Afwachten of Telenet zijn voetbalfans zal kunnen blijven bekoren,Telenet is de enige provider hier die wedstrijden van de Premier L (Engeland) uitzend.
Laatst gewijzigd door fluppie 18 sep 2014, 10:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Afwachten dus of TN z'n prijs omlaag gaat halen...fluppie schreef:Als men het prijsverschil ziet tussen Rex en Rio en Netflix,is er (bijna) geen vergelijking mogelijk,wegens te minste het dubbel v/d prijs.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Ze hebben gisteren al hun prijzen laten zakken. Rex is nu €10 per maand.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Tis toch al gedropt met de promo van 15 naar 10?fluppie schreef:Dat geloof ik nooit,als men begint aan een prijsdrop(Rex en RIo),kan het hek van de dam zijn.Ze zullen wrsl hun aanbod zo goed mogelijk up to date houden.
Edit gelijktijdige post blijkbaar.. Anyway het toont volgens mij aan hoe bang dat ze zijn.
-
- Elite Poster
Dit is inderdaad wel een ongelukkige titel. Hij gaf eigenlijk aan dat, meer dan in andere landen, de Vlamingen gehecht zijn aan hun lokale content, maar het is juist de andere groep, namelijk zij die anders beginnen TV kijken (on-demand / streaming), die juist Vlaamse content heel laag zetten op hun prioriteit.r2504 schreef:Rare titel van je link... "Vlaamse kijker is bijzonder gehecht aan Vlaamse programma's"... terwijl men in het interview aangeeft dat de potentiele Netflix gebruiker hier maar weinig interesse in heeft (en de extra investering erin door Telenet vermoedelijk ook weinig invloed zal hebben).
Denk dat er verschillende factoren zijn:r2504 schreef: Op zich is de hype rond Netflix ook een beetje raar... omdat je een gelijkaardige dienst vandaag reeds kan krijgen bij Telenet (Rex/Rio) met een aanbod dat zeker competitief is tov. Netflix (tenzij het succes van Netflix louter te wijten zou zijn aan de lager prijs in vergelijking met TN).
* Netflix is al jaren prominent aanwezig op de US markt, en dus recent ook zeer succesvol in Europa waar ze al gelanceerd zijn.
* De prijs is bijzonder scherp, zeker in vergelijking met Rex/Rio.
* De service is totaal los van het huidige TV-aanbod, maw je mag zowel je Internet als je TV bij eender wie hebben (of in het geval van TV hoef je het zelfs nog niet te hebben), en de service is ook omnipresent op zowat alle computing platformen.
* De media geven er ook ongewoon veel aandacht aan.
-
- Deel van't meubilair
Netflix moet je qua inhoud eerder positioneren tussen Rex en Rio... Rex gaan vergelijken met Netflix is wat zwak denk ik.Fallschirmjaeger schreef:Ze hebben gisteren al hun prijzen laten zakken. Rex is nu €10 per maand.
-
- Elite Poster
Voor €7.99 heb je enkel SD en geen HD. De meest populaire formule is die van €8.99 waar je recht hebt op 2 streams én op HD. Volgens mij is er qua kwaliteit dan geen verschil meer met de formule van €11.99. UltraHD ken ik niet, tenzij je 4K bedoelt, maar met mijn €8.99 trial heb ik in elk geval SuperHD (i.e. 1080p aan ong. 7 Mbps).donneo schreef:Netflix waarschijnlijk 7,99 (1 stream? hd?)
en 11,99 (voor 4 streams en ultraHD)
Het is voor mij echter na 2 weken nu wel al duidelijk dat je met de volumes van Telenet nergens meer staat als je Netflix hebt. Wij hebben dan nog Whoppa, dus met de grootste limieten, en ik zie nu al dat ik gemakkelijk boven mijn 300GB volume ga uitkomen. Op dat moment is het dan ook ineens gedaan met SuperHD aangezien we ineens op 5Mbps terugvallen bij Telenet.
-
- Elite Poster
Er zit ook niks in rex dat de moeite is.
Neem nu (oud gezaag, ik weet het) bbc3,4 en de discoveries, die in mijn pluspakket zitten. Allemaal rio.
Neem nu (oud gezaag, ik weet het) bbc3,4 en de discoveries, die in mijn pluspakket zitten. Allemaal rio.
-
- Elite Poster
Mijn verontschuldigingen, verkeerd,ik was daar nog niet van op de hoogte.donneo schreef:Tis toch al gedropt met de promo van 15 naar 10?fluppie schreef:Dat geloof ik nooit,als men begint aan een prijsdrop(Rex en RIo),kan het hek van de dam zijn.Ze zullen wrsl hun aanbod zo goed mogelijk up to date houden.
Edit gelijktijdige post blijkbaar.. Anyway het toont volgens mij aan hoe bang dat ze zijn.
Prijsdrop voor de duur v/e/ jaar,als Netflix doorstoomt word het permanent wrsl.Ook rekening mee houden dat men extra tv kanalen bijkrijgt bij Telenet.Dit toont inderdaad aan dat ze er niet gerust over zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 18 sep 2014, 11:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik moet zeggen,in den beginne was Netflix in Nederland ook niet zo modern hoor,de start was daar zeer traag,met veel oudere dingen,na enkele maanden is daar wel al wat verandering in gekomen.ITnetadmin schreef:Er zit ook niks in rex dat de moeite is.
Men moet er ook rekening mee houden dat er in Nederland een groter aanbod van zenders is in de meeste triple play packs,er zijn nogal wat mensen die bijv. Fox Live standaard hebben daar.Dus Netflix moest daar wel vlug wat bijsteken.
-
- Elite Poster
Ok, ik wou eens opzoeken of dat idd alleen in het duurste pack, zit... Kom ik op volgende pagina terecht. Dit is zonder Hola/Unblock, dus pricing voor België .donneo schreef:Ja 4K, ik gebruikte de benaming die Netflix zelf gebruikt.
-
- Elite Poster
Duidelijk een placeholder
-
- Elite Poster
Ik vraag me eigenlijk af wat er daadwerkelijk zal gebeuren als je al een abonnement hebt via een andere locale. Want als Netflix US klant, kan ik in principe geen plan kiezen in EUR.