Telenet problemen sinds een paar weken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Hoi,

Ik heb al enkele jaren telenet, nooit geen problemen gehad tot voor kort.
Ik speel regelmatig wat online games, bv Diablo 3 en ik blijf maar problemen krijgen dat ik na 30 minuten ofzo de melding krijg dat de verbinding met de server is verbroken. Bij destiny ook net hetzelfde, alleen sneller. Ik heb al men PC/PS in DMZ proberen te zetten, poorten te openen, niets helpt...

Nu, ik had tot voor kort altijd een IP adres in de 84.194.165.xxx range. Dit is denk ik 2 jaar hetzelfde gebleven. Ik heb gemerkt dat sinds de problemen zich voordoen ik ineens een ander IP in een andere range heb: 31.5.135.xxx

Heeft telenet iets aangepast aan hun netwerk ofzo? Ik vind het redelijk toevallig dat ik ineens een nieuw IP heb en tegelijkertijd ineens problemen met disconnects bij het gamen. Snelheid is wel nog altijd OK (17.3MB/s) en aan gewoon surfen is precies ook weinig te merken.

* Iemand enig idee?
* Hoe kan ik mijn IP vernieuwen? Misschien lost dit wel mijn problemen op?

Thx!
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik had niet zo lang geleden hetzelfde probleem, random disconnects van het internet voor enkele seconden om de zoveel minuten.
Ik heb toen de modem even uitgetrokken en terug ingestoken en het probleem was opgelost.

Die goedkope rommel van telenet begeeft het wel eens vaker, soms deelt die van mij geen ip's meer uit op bekabelde connecties (wel nog op de WLAN), ook dan helpt een modem reboot bij mij.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”