Homespot probleem verbinding

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

Ik vraag me af wie hetzelfde probleem heeft voorgehad.
Ik kan op de homespot niet verbinden, krijg een foutmelding dat hij niet kan verbinden.
Het probleem ligt ergens bij de modem van de 58188 die het probleem veroorzaakt.
Bij de modem van de FC01D kan ik wel inloggen op de Homespot maar het probleem is dat de signaalsterkte van de 58188 hoger ligt en windows deze natuurlijk telkens wilt verbinden ipv die van de FC01D (zie scan netwerk).
Ik vind nergens een mogelijkheid om de wifi verbinding te laten kiezen op mac adres of BSSID ipv SSID en al enkele keren doorgegeven bij Telenet.
Ze weten het adres, de mac adressen enz maar toch kunnen ze er niets aan doen ! En net op de plaats waar ik de homespot eigenlijk maar nodig heb.
Indien iemand tips heeft om toch de verbing te kunnen maken via BSSID of mac adres laat gerust weten.

grtn
Bijlagen
scan.jpg
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Er kunnen max. 4 gebruikers een verbinding maken met 1 homespot. Mogelijk surfen de gebruikers van die modem zelf over de homespot ipv via hun gewone AP en dan gaan ze waarschijnlijk klagen over het trage internet.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Anduril schreef:Ik kan op de homespot niet verbinden, krijg een foutmelding dat hij niet kan verbinden.
Waarom zou je thuis op een homespot willen verbinden?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

jantje81 schreef:
Anduril schreef:Ik kan op de homespot niet verbinden, krijg een foutmelding dat hij niet kan verbinden.
Waarom zou je thuis op een homespot willen verbinden?
Onwetendheid. Of automatische verbinding.
Thuis merk ik soms dat m'n iPhone automatisch op een Belgacom fon spot inlogd met de betreffende app ipv m'n eigen WiFi netwerk...
Irritant...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ken schreef:Thuis merk ik soms dat m'n iPhone automatisch op een Belgacom fon spot inlogd met de betreffende app ipv m'n eigen WiFi netwerk...Irritant...
Windows Phone kent ook geen prioriteiten in z'n beschikbare WIFI's... terwijl Nokia dat al 15 jaar kon in Symbian :-(
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja op m'n win8.1 laptop kan dat ook allemaal, maar op iPhone niet best wel goeie feature.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Voor Android heb je daar apps voor. Gebruik zelf WifiPrioritizer (of zoiets). Kan je ook een minimum signaal-sterkte mee aangeven vooraleer hij connecteert.
Dat lost natuurlijk nog steeds het OP probleem niet op. Weet ook niet of zoiets mogelijk is, heb ook geen controle met welk AP hij connecteert als er meerdere APs eenzelfde SSID hebben.
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

jantje81 schreef:
Anduril schreef:Ik kan op de homespot niet verbinden, krijg een foutmelding dat hij niet kan verbinden.
Waarom zou je thuis op een homespot willen verbinden?
Ik wil helemaal niet thuis op de homespot connecteren, dit is bij mijn vriendin die geen internet heeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

janneke dust schreef:Er kunnen max. 4 gebruikers een verbinding maken met 1 homespot. Mogelijk surfen de gebruikers van die modem zelf over de homespot ipv via hun gewone AP en dan gaan ze waarschijnlijk klagen over het trage internet.
Dit kan idd zo zijn maar dat is mijn probleem niet, het probleem is dat ik de andere wifi hotspot niet kan selecteren omdat deze dezelfde ssid heeft en de 'slechte' een beter signaal waardoor de pc zich altijd met deze wilt verbinden.

Ik zoek enkel een oplossing om het minder sterke signaal (andere wifi) te kunnen selecteren en te gebruiken. Dat deze niet supersnel gaat is geen probleem, het is maar om Emails te lezen enz.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

een mikrotik SXT2 r2 waar je dan connect op een mac adres / ssid
Afbeelding
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

Is dit dan een soort van AP die het signaal doorstuurt ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Mikrotik en Ubiquiti apparatuur hebben inderdaad de optie om te verbinden op basis van MAC-adres.
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

De vraag is dan of het effectief wel kan gebruiken met de telenethomespot.
Naar het schijnt kan je met een AP het signaal van een telenethomespot niet uitbreiden, dan kan je gewoon niet meer inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Repeaters zijn meestal toch "dumb", in de zin dat ze niet op de wifi geconnecteerd moeten zijn om hem te repeaten? Dan zou dat -in theorie- moeten lukken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Anduril schreef:De vraag is dan of het effectief wel kan gebruiken met de telenethomespot.
Naar het schijnt kan je met een AP het signaal van een telenethomespot niet uitbreiden, dan kan je gewoon niet meer inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Als de mikrotik in routing mode staat dan ziet de telenet hotspot het verschil niet
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Anduril schreef:De vraag is dan of het effectief wel kan gebruiken met de telenethomespot.
Naar het schijnt kan je met een AP het signaal van een telenethomespot niet uitbreiden, dan kan je gewoon niet meer inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb destijds mijn linksys WRT54GL eens in client mode gezet met dd-wrt, waarbij hij dan over wifi verbinding maakte met een homespot ... en laptop verbonden via LAN naar de wrt54gl en de laptop wifi uiteraard uit. In client mode doet hij nog eens een extra NAT in tegenstelling tot client bridge mode. Het onnozele was dat ik zonder authenticatie direct kon surfen .... ik moest nergens een telenet login opgeven. Heb nooit gesnapt hoe dat kon.

Ben toen gaan war driven met mijn 54GL en high-gain antenne, maar dit werkte enkel in mijn eigen wijk. Zeer bizar.
Enkele weken nadien vroeg homespot terug authenticatie.
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

Ik had nog een Dlink DWL-G700AP liggen en probeer het hier eens mee maar noppes.
Ik kan dus wel de homespot met de correcte mac selecteren maar eigenlijk vanaf ik deze heb aangeklik zie ik het signaal niet verbeteren terwijl de AP hier vlak naast me staat en heb ik de indruk dat de AP gewoon niets meer doet want als ik dan scan op wifi dan zie ik geen extra BSSID tevoorschijn komen dus is het precies of de AP niet werkt.
Nieuwere firmware vind ik niet meer (overal weg) maar weet niet of dit al dan niet een oplossing zou bieden.
Anduril
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2014, 09:54

Net ook eens met Intel Proset Wireless software op een andere pc en deze proberen te selecteren op BSSID want daar kan je dat blijkbaar op selecteren maar geen geluk.
Op beide mac adressen wilt deze gewoon niet inloggen op de homespot.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”