Internet on Mobile + Tethering

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb voor de nieuwe 3G iPad van mijn vrouw een Internet On Mobile SIM aangevraagd en opgeladen voor €15 zodat ze 3GB heeft. Lijkt goed te werken, behalve dat ik tethering niet aan de praat krijg. Ik krijg een popup dat ik Mobistar moet contacteren om persoonlijke hotspot te activeren. Als ik wat google, lijkt dat vaak te maken te hebben met verkeerde APN instelling, maar deze lijkt bij mij toch juist (mworld.be) te zijn.
Iemand een idee ?

Heb uiteraard ook al Mobistar gecontacteerd en daar krijg je in principe antwoord binnen de 5 dagen. Hoop dat iemand hier sneller het antwoord weet :lol: .
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bij mij heeft het 10 dagen geduurd vooraleer ik antwoord kreeg
Standaard staat de apn in een iphone met een Mobistar simkaart op iphone.mobistar. Voor een prepaid kaart dient u dit te wijzigen naar mworld.be


En de standaard apn voor de hotspot functie is iew.be, maar deze dient u eveneens te wijzigen naar mworld.be
mworld.be blijkt dus juist te zijn,
misschien eens beginnen spelen met vliegtuistand of herstarten. :???:
Nu met BASE of Proximus heb ik die miserie nooit gehad :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Maar jij heb dus Internet on Mobile en daarbij tethering actief gekregen ? Want ik vraag me immers ook af of ze met die prepaid niet met opzet tethering disablen. Met Google vind ik echter maar weinig hierover terug.

EDIT: is precies toch iets iPad specifiek. Heb eens de SIM in haar iPhone gestoken, en dan gemerkt dat de settings op andere plaatsen zitten. In de iPhone zitten de settings voor mobiele data APN en hotspot APN op 1 plaats. Als ik op beide daar mworld.be invul, dan werkt tethering gewoon met haar iPhone. In de iPad echter zit onder mobiele data gewoon enkel de mobiele data APN. De hotspot instellingen zitten 1 niveau hoger en daar komt dus gewoon 'Configureer persoonlijke hotspot' en daar krijg ik dus de popup dat ik Mobistar moet contacteren. Ziet er dus naar uit dat tethering niet zal gaan met een iPad, al dan niet doelbewust door Mobistar geblokkeerd.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Tomby schreef:Heb voor de nieuwe 3G iPad van mijn vrouw een Internet On Mobile SIM aangevraagd en opgeladen voor €15 zodat ze 3GB heeft. Lijkt goed te werken, behalve dat ik tethering niet aan de praat krijg. Ik krijg een popup dat ik Mobistar moet contacteren om persoonlijke hotspot te activeren. Als ik wat google, lijkt dat vaak te maken te hebben met verkeerde APN instelling, maar deze lijkt bij mij toch juist (mworld.be) te zijn.
Iemand een idee ?

Heb uiteraard ook al Mobistar gecontacteerd en daar krijg je in principe antwoord binnen de 5 dagen. Hoop dat iemand hier sneller het antwoord weet :lol: .
Probeer eens iew.be, gebruik ik voor mijn surf extra card.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

iew.be stond standaard al ingesteld, en daarmee geraak ik zelfs niet online. Volgens hun online doc voor Internet On Mobile moet het mworld.be zijn. iew.be is blijkbaar voor hun andere prepaid formules, en iphone.mobistar voor abonnementen. Beats me waarom dat allemaal moet verschillen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb dan vandaag toch antwoord gekregen op mijn vraag. 't Heeft maar 20 dagen geduurd ipv 5 :banana: .

Het antwoord was een zeer korte: neen, dat is niet mogelijk met pre-paid. Zo zie je maar hoe goed ze hun eigen producten kennen, want in mijn vraag had ik helemaal niet gezegd dat ik het in een iPad gebruik, en achteraf dus eens in een iPhone geprobeerd en tethering werkt dus WEL. *zucht*
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”