Iemand bekend met be-ict.be ? CV zonder toestemming online

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Deze gasten gooien blijkbaar mijn CV op publiek internet, zonder dat ik daar vooraf toestemming heb voor gegeven:

http://www.be-ict.be/ShowProfile.aspx?P ... D=10028644

Ik vermoed dat het verhandelen van CV's big business is.

Blijkbaar zit stepstone hier achter volgens dns.be:

StepStone Deutschland GmbH

Om de zoveel maand krijg ik een mail dat m'n CV niet up to date is:
Dear ,

I noticed that it is now more than 3 months since you last updated your profile (your CV) on BE-ICT. Your profile is therefore no longer fully up to date which is a shame as the more recently you have updated your profile, the better the chances of you being offered the job of your dreams :-)

Like most ICT Professionals, you are expanding and enhancing your profile all the time. Also, your wishes for your next job might have changed since you last updated your profile. If you are open to job offers it is therefore important that your profile is up to date which will make it as attractive as possible to employers looking for their next employee/freelancer in our database. Please know that after you have updated your profile, our customers will be informed about it so you are put in the spotlight once again.

I highly recommend that you use 5 minutes now to review your profile. It may well be the best 5 minutes you ever used as it could make the difference to whether you are offered your dream job or not. Remember to check if you have listed all skills and the amount of time you have worked with each skill. Also take care to check that the "Last used year" column for each skill is correct.

Review your profile here:
NETWORK SECURITY & OSS/LINUX ENGINEER

If you wish to change, amend or update your profile, please do so here.

Kind regards,

Customer Service

BE-ICT
Customer Service Leemans
Tel: 02/209.98.00
http://www.be-ict.be
ps: doe mij een lol en quote de CV url niet als je reageert ...

Update:

Heb net naar dat 02 nummer gebeld, kwam bij de Belgische stepstone, daar kenden ze customer service leemans niet, en hadden ze nog niet gehoord van be-ict.be .... wat een bizarre firma ?

Op deze site staat er dan weer een nieuw adres:

http://www.be-ict.be/JobBoardSpecific/b ... acy_en.pdf

IT-JobBank
Kunstlaan 3-4-5 Avenue des Arts,
1210 Brussels
Tel: 02 209 98 70
and by email to
[email protected]

Even rondkijkend op deze site zie ik slechts 29 jobs waarbij accenture hun grootste klant is ... niet een site die de moeite lijkt.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 15 sep 2014, 11:01, in totaal 2 gewijzigd.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Zou er ergens een verborgen voorwaarden zitten van "wij mogen uw CV delen op alle mogelijke manieren".
Ik heb zo een vermoeden dat je een pak zult moeten mailen en bellen om dit in orde te krijgen.

En even tussendoor knappe cv wel :wink:
Bij u kunnen ze nog zeggen dat je teveel ervaring hebt :P
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Denk het niet, na wat zoeken in m'n mailbox vond ik deze mail:
Hi ,

Thanks for registering with BE-ICT.

It is important that you add these 2 mail addresses to your list of trusted senders if you are using a spamfilter:

[email protected]
[email protected]

You can log in here:
http://www.be-ict.be/login.aspx

You will need to use your e-mail address and the password you chose when registering. If you have forgotten your password, you can retrieve it by following the link above and typing in your e-mail address in the "Forgotten password" field.

If you have questions or anything else we can assist you with, please contact us on 078/050.512. (T) 078/050.222 (F) or by replying to this mail.

We hope you will enjoy BE-ICT and look forward to hear from you if you have any feedback or good ideas.
Ik hou lijsten bij van welke site ik registreer en met welk email adres/alias, en helaas ... ik heb me nooit op die site geregistreerd.
Een medewerker van BE ICT heeft dat dus gedaan, en als je wil bellen zit je aan een duur 078 nummer vast.
En even tussendoor knappe cv wel :wink:
Bij u kunnen ze nog zeggen dat je teveel ervaring hebt
THX, maar te veel ervaring is een gekend excuus :(

Update 11:03 -> CV is er blijkbaar al af ;) Eens een snelle customer service ....
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Het is niet de enige die dat doet. Recent had ik er nog één aan de telefoon. De reden waarom ze belden was duidelijk: het ging om een CV dat ze elders "geoogst" hadden, zonder geboortedatum.

Mijn eerste reactie aan de telefoon was er één van totaal ongeloof, want de beller sprak Engels met een zwaar Indisch accent. Hij kreeg wel m'n aandacht toen bleek dat hij allerlei gegevens had die alleen van een CV konden komen.

Ik heb dus ook een gefundeerd vermoeden dat er op grote schaal in CV's gehandeld wordt...
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Wss via Linked-In?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Doen wat ze bij scripts in hollywood ook doen, elk bedrijf een ander cv geven, met een of andere combinatie of volgorde of wat dan ook die anders is, zo weet je direct wie gelekt heeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Loeri schreef:Wss via Linked-In?
Nee, niet via Linked In...

Het betreffende CV is naar meerdere interims gegaan. Welke precies is dus niet met zekerheid vast te stellen. Maar ik had toen niet eens een Linked-In account.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”