In dit geval lijkt het mij terecht (althans de personen hebben een misdrijf gepleegd)... maar is het dat altijd wel ?De verdachten zouden valse claims hebben ingediend bij verzekeringsmaatschappijen, omdat ze fysiek niet meer in staat zouden zijn om te werken. Aan de hand van data die terug te vinden was op hun Facebookprofielen, zou echter af te lezen zijn dat dit niet het geval was.
Facebook mag alles, zelfs afluisteren en sms'jes lezen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Om nog maar eens terug te komen dat het niets uitmaakt dat jou privacy te grabbel ligt. Facebook heeft blijkbaar recent data moeten afstaan aan een rechtbank naar aanleiding van volgend feit;
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
In dit geval lijkt het inderdaad terecht EN, niet onbelangrijk, op vraag van een rechtbank. Dat is dan ook de enige reden waarom gegevens zouden mogen vrijgegeven worden.r2504 schreef:In dit geval lijkt het mij terecht (althans de personen hebben een misdrijf gepleegd)... maar is het dat altijd wel ?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik lees hier echt wel veel interessante gevallen, maar zéker niet allemaal van toepassing op "ze verzamelen gegevens van mij zonder dat ik het weet"
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Sinds die persoon een paar jaar geleden het recht kreeg op inzage en een zware pdf met al zijn gegevens toegestuurd kreeg, mag iedereen die wil zijn dossier opvragen bij fb. Mss ns doen met z'n allen?
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Je dossier opvragen bij FB zou makkelijk moeten zijn:
How can I download my information from Facebook?
You can download your information from your settings. To download your information:
Click at the top right of any Facebook page and select Settings
Click Download a copy of your Facebook data below your General Account Settings
Click Start My Archive
Net gestart ... benieuwd hoe lang dat gaat duren ....
You can download your information from your settings. To download your information:
Click Start My Archive
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik heb 13.9 Mbyte in een archiefbestandje ontvangen. Hierin zit een index.html bestandje met wat folders. Ik zie enkel wat op mijn pagina zichtbaar is. Alles wat in het verleden is verwijderd staat er niet tussen.
-
- Elite Poster
hier 80 mbyte ...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat heb ik ook al eens gedaan, maar niemand gelooft toch dat in dat archiefje alles staat was FB van je "weet"? Hier is het trouwens 730MB.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ze kunnen moeilijk hun hele algoritme enzovoort weggeven.selder schreef:Dat heb ik ook al eens gedaan, maar niemand gelooft toch dat in dat archiefje alles staat was FB van je "weet"? Hier is het trouwens 730MB.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Aangezien fb je ook analyseert op basis van de dingen die je intypt maar niet post, zijn ze eigenlijk verplicht die info er ook bij te steken inderdaad.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Heb mijn dossier ook opgevraagd bij Facebook.ub4b schreef:Je dossier opvragen bij FB zou makkelijk moeten zijn:
Click Start My Archive
Bleek dat alle contacten die op mijn smartphone stonden ook op Facebook stonden,zonder dat ik het wist.
-
- Elite Poster
Wat viel me op in de download:
ads.html -> hier staan alle categorieën waarin FB je heeft getagged om reclame te duwen
friends.htm -> deze is interessant voor de removed friends, kan je op FB niet zomaar zien tenzij met een browser plugin
mobile_devices:
Mobile Network Connection Quality
No mobile network connection quality data collected.
Wie de mobile app gebruikt, geeft FB toegang tot alle data en inputs zoals microfoon en camera. Benieuwd of dit ook in de data download gaat terugkomen.
Volgens mij houdt FB nog veel meer data over jou bij, en is de download dus slechts een deel.
ads.html -> hier staan alle categorieën waarin FB je heeft getagged om reclame te duwen
friends.htm -> deze is interessant voor de removed friends, kan je op FB niet zomaar zien tenzij met een browser plugin
mobile_devices:
Mobile Network Connection Quality
No mobile network connection quality data collected.
Wie de mobile app gebruikt, geeft FB toegang tot alle data en inputs zoals microfoon en camera. Benieuwd of dit ook in de data download gaat terugkomen.
Volgens mij houdt FB nog veel meer data over jou bij, en is de download dus slechts een deel.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Stel dat je weet dat ik een copie heb van de sleutel van je achterdeur. Heb je daar last van ?selder schreef:Ja, "last van" .. was ook wel snel opgelost hé.
Maar het kwam NIET door het profiel dat achter m'n rug op het internet verzameld wordt, dát is m'n punt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Het geeft Facebook de mogelijkheid om de app de microfoon en camera te laten gebruiken, om bijvoorbeeld een video te maken en te posten. Het kan ook voor andere dingen gebruikt worden. Maar de app maakt er echt niet continu gebruik van.ub4b schreef: Wie de mobile app gebruikt, geeft FB toegang tot alle data en inputs zoals microfoon en camera. Benieuwd of dit ook in de data download gaat terugkomen.
FB zal veel data van jou bijhouden, echter zal het enkel informatie zijn die relevant is voor advertenties. Al de rest is gewoon junk waar FB extra servers moet inzetten om het op te slagen/te verzamelen. FB is echt niet geinteresseerd wat er ten allen tijden uit jouw camera uitkomt. (wat 95% broekzak zal zijn bij velen)