uiteindelijk doet een coyote hetzelfde, met dat verschil dat het niet over SMS loopt, maar nog steeds via telecommunicatieDe Ethische Commissie voor de telecommunicatie heeft de stopzetting bevolen van twee sms-abonnementsdiensten die tegen betaling waarschuwen voor snelheids- en alcoholcontroles. Het gaat om sms-diensten van de bedrijven 'Etri' en 'Myport'. Ze moeten elk bovendien 10.000 euro boete betalen. Volgens de Ethische Commissie begingen ze inbreuken tegen de Ethische Code voor de telecommunicatie.
Gevaarlijk precedent voor coyote ....
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ppen.dhtml
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Coyote is ook zeer handig voor files en andere obstakels (exacte tijd over files etc) ...
Ik rij relaxter rond met dan zonder.
Een open source oplossing kunnen ze toch niet stoppen.
Ik rij relaxter rond met dan zonder.
Een open source oplossing kunnen ze toch niet stoppen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Controles omzeilen op zich is niet strafbaar. De rest is grijze zone, want we weten goed genoeg wie de controles vooral wil omzeilen.
Een beetje zoals flitspaal alarmen die niet mogen in bv frankrijk. Als ik een onafhankelijke flitspaal app op mn gsm heb staan, dan kunnen de franse flikken niet veel doen, want ik geef ze toch geen toegang tot mijn gsm, en mijn tomtom gps is verder "in orde".
[ Post made via mobile device ]
Een beetje zoals flitspaal alarmen die niet mogen in bv frankrijk. Als ik een onafhankelijke flitspaal app op mn gsm heb staan, dan kunnen de franse flikken niet veel doen, want ik geef ze toch geen toegang tot mijn gsm, en mijn tomtom gps is verder "in orde".
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
De radio is dan ook strafbaar, inclusief de radiozenders van de staat, die kondigen ook de snelheidslocatie met de regio aan. Ze zetten ook aan tot strafbare feiten...Stroper schreef:Aanzetten tot strafbare feiten, lijkt mij sowieso strafbaar.
[ Post made via mobile device ]
Coyote is handig, splitsing van route, keuze uit A en B, je ziet file op A, dus neem je afslag B. Idem bij verkeersongeval, kun je nog vlug de afrit nemen en veel tijd sparen. Ook nog een toffe, vrachtwagen was deel vracht verloren, overal soort van tarwe over de autostrade, gelukkig vooraf een waarschuwing
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ze zeggen toch niet dat je sneller moet rijden dan toegelaten? Kan je wel iemand verbieden om te zeggen dat er ergens een flitser staan? De SMSdienst is controleerbaar maar wat als je gewoon zelf familie of vrienden belt/SMSt?Stroper schreef:Aanzetten tot strafbare feiten, lijkt mij sowieso strafbaar.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ze hebben wel een dubbele veroordeling; ook wegens het niet volgen van bepaalde regels inzake sms diensten. Ik weet dus zelfs niet op welke basis exact het verbod op uitbating berust (en ik vertrouw de korte berichtgeving in de kranten niet qua nauwkeurigheid).
Ik neem persoonlijk aan dat het wss het verklappen van de alcoholcontroles is dat hun de das omdeed. Anders heb je inderdaad issues met de vallende sterren op de radio.
Ik neem persoonlijk aan dat het wss het verklappen van de alcoholcontroles is dat hun de das omdeed. Anders heb je inderdaad issues met de vallende sterren op de radio.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat kan mijn tomtom met live traffic ook, en zonder duur abo...tendonsie schreef:Coyote is handig, splitsing van route, keuze uit A en B, je ziet file op A, dus neem je afslag B. Idem bij verkeersongeval, kun je nog vlug de afrit nemen en veel tijd sparen. Ook nog een toffe, vrachtwagen was deel vracht verloren, overal soort van tarwe over de autostrade, gelukkig vooraf een waarschuwing
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Tom tom met live is toch ook niet voor niks. Geef mij maar Waze om dit alles te doen. Ik kan niet meer zonder. Mijn nieuwe wagen moet zelfs geen ingebouwd GPS aan boord hebben, ik Waze wel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
dat vonnis moet toch opvraagbaar zijnITnetadmin schreef:Ze hebben wel een dubbele veroordeling; ook wegens het niet volgen van bepaalde regels inzake sms diensten. Ik weet dus zelfs niet op welke basis exact het verbod op uitbating berust (en ik vertrouw de korte berichtgeving in de kranten niet qua nauwkeurigheid).
Ik neem persoonlijk aan dat het wss het verklappen van de alcoholcontroles is dat hun de das omdeed. Anders heb je inderdaad issues met de vallende sterren op de radio.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
De radiomaker zeggen dat je enkel moet trager rijden waar er controles zijn. Dus impliciet moedigen ze het hardrijden aan.on4bam schreef:Ze zeggen toch niet dat je sneller moet rijden dan toegelaten? Kan je wel iemand verbieden om te zeggen dat er ergens een flitser staan? De SMSdienst is controleerbaar maar wat als je gewoon zelf familie of vrienden belt/SMSt?Stroper schreef:Aanzetten tot strafbare feiten, lijkt mij sowieso strafbaar.
Wat je onder elkaar zegt, dan moeilijk verboden worden (we zitten nog altijd niet in een politiestaat).
Maar het er is nog altijd een verschil als je tegen een vriend zegt "in dit parkje zitten veel drugsdealers" dan wel dat je op de radio gaat omroepen: "in dit park Y in gemeente x, kan je makkelijk drugs krijgen, allen daarheen".
Op de radio/tv kan je wel zeggen: "in de grootsteden is er een groot probleem van drugsdealers in publieke plaatsen, we bezochten zo'n plaats en konden makkelijk aan drugs geraken" Dat kan allemaal zonder namen of plaatsen te noemen. De informatie is even relevant.
Dus op de radio kan: "over gans belgië zijn er vandaag veel snelheidscontroles", wat kan niet "op de E40 aan kilometerpaal 33 ter hoogte van Jabekke is een flitser gesignaleerd"
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nochtans, dat laatste is wat de radio doet, onder het mom "vallende sterren".
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Daarom dat het onder het mom van vallende sterren is. Als ik mij niet vergis mocht het woord snelheidscontroles niet langer gebruikt worden.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Voor zover ik mij herinner heeft de politie nooit problemen gemaakt rond het aankondigen van snelheidscontroles, de federale politie kondig zelf (een deel van) hun controles aan via hun website, verschillende lokale zones geven zelf de locaties door aan de radiostations.
En iedereen doet het tegenwoordig, zowat alle radiostations, een dozijn apps, zelfs dispatching van de lijn roept het om voor hun bussen als er ergens "gratis foto's" te verkrijgen zijn.
Het probleem zal zich dus wellicht stellen bij het melden van alcoholcontroles, iets wat voor mij ook niet door de beugel kan. Een snelheidscontrole kan je op een avond 10 keer verplaatsen als je wil, een alcoholcontrole veel moeilijker omdat er veel meer factoren en personeel meespelen. (en dan hebben we het nog niet over het grotere sociale nut van alcoholcontroles tov snelheidscontroles.)
En iedereen doet het tegenwoordig, zowat alle radiostations, een dozijn apps, zelfs dispatching van de lijn roept het om voor hun bussen als er ergens "gratis foto's" te verkrijgen zijn.
Het probleem zal zich dus wellicht stellen bij het melden van alcoholcontroles, iets wat voor mij ook niet door de beugel kan. Een snelheidscontrole kan je op een avond 10 keer verplaatsen als je wil, een alcoholcontrole veel moeilijker omdat er veel meer factoren en personeel meespelen. (en dan hebben we het nog niet over het grotere sociale nut van alcoholcontroles tov snelheidscontroles.)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Allereerst: het is zéker weeral (zoals nooit) persoonlijk bedoeld, maar de hypocrisie van de mensen, dat is toch iets erg. Ik kan daar echt niet bij dat er mensen zijn die beweren dat ze een coyote hebben om een zicht te krijgen op de verkeersopstoppingen. Dat ding wordt in de eerste plaats verkocht om via heel hun netwerk op de hoogte gebracht te worden van snelheidscontroles, dat dat ding dan ook als extra de verkeersopstoppingen op de één of andere manier meldt, dat is maar een excuus om de bestaansreden van dat ding goed te praten...
Ik was vroeger ook zo hoor in m'n F20 ... Coyote, iCoyote, politiecontrole (nu Roadsmart) om maar door te peren en te vertragen als er een snelheidscontrole was. Maar na een nogal zwaar accident ben ik helemaal afgestapt van te snel rijden. Cruise Control gaat mooi op 120 of 125kmph en ik geraak ook gewoon "op tijd" waar ik moet zijn
Ik was vroeger ook zo hoor in m'n F20 ... Coyote, iCoyote, politiecontrole (nu Roadsmart) om maar door te peren en te vertragen als er een snelheidscontrole was. Maar na een nogal zwaar accident ben ik helemaal afgestapt van te snel rijden. Cruise Control gaat mooi op 120 of 125kmph en ik geraak ook gewoon "op tijd" waar ik moet zijn
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik had destijds ook een coyote v2, heb hem voor andere redenen weggedaan.
Jaren nadien eens een maand met de coyote app gereden ...
Tegenwoordig rij op de autostrade 125 ~ 126 gemeten via een GPS app, dat is na correctie nog steeds legaal.
Op binnenbaantjes rij ik vaak de snelheid, veel moeilijker om controles te spotten, ze kunnen overal staan en vooral tussenstaan.
Op autostrade is het al lastiger om zich overal te verbergen maar niet onmogelijk (bvb net na een geluidsscherm). Die plaatsen ken je na een tijdje ook als je vaak zelfde baan doet. Op de autostrade hebben de bermtoeristen minder mogelijkheden Soms zijn er van die situaties waar je eens moet kunnen doorrijden. Ooit eens alarm afgegaan in de zaak (Wetteren) en ik zat toen in Gent. De wet verplicht je direct ter plaatse te moeten zijn in geval van een alarm .... dus .... Ik heb toen enkel voor de vaste flitspalen geremd en voor de rest ....
Jaren nadien eens een maand met de coyote app gereden ...
Tegenwoordig rij op de autostrade 125 ~ 126 gemeten via een GPS app, dat is na correctie nog steeds legaal.
Op binnenbaantjes rij ik vaak de snelheid, veel moeilijker om controles te spotten, ze kunnen overal staan en vooral tussenstaan.
Op autostrade is het al lastiger om zich overal te verbergen maar niet onmogelijk (bvb net na een geluidsscherm). Die plaatsen ken je na een tijdje ook als je vaak zelfde baan doet. Op de autostrade hebben de bermtoeristen minder mogelijkheden Soms zijn er van die situaties waar je eens moet kunnen doorrijden. Ooit eens alarm afgegaan in de zaak (Wetteren) en ik zat toen in Gent. De wet verplicht je direct ter plaatse te moeten zijn in geval van een alarm .... dus .... Ik heb toen enkel voor de vaste flitspalen geremd en voor de rest ....
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, "direct" ter plaatse laat je technisch gezien niet toe de snelheid te overschrijden. Daar dienen die blauwe lampjes voor met die bijhorende geluidsinstallatie
Eigenlijk toch erg dat de flikken bij een alarm eerst de eigenaar sturen. Kwestie van die de kogels/kloppen te laten opvangen zeker?
Het probleem met snelheidsovertredingen is dat het momentopnames zijn, en dat je dus meerdere keren voor "dezelfde" overtreding beboet kan worden, want elke momentopname wordt apart beschouwd. Moderne wagens voel je ook niet meer rijden, dus vals gevoel van veiligheid en flink wat pk onder de motorkap en sjeezen maar.
Cruise control is een leuke oplossing, voor snelwegen. Op kleine banen zijn de zone 70s dodelijk om betrapt te worden, dus gaat iedereen overal max 70 rijden, ook op de weinige banen waar je nog 90 mag. Dat ze dan 70 als standaard zetten en hier en daar een bord 90 invoegen. Dat lost ook die bordenmiserie op.
De meeste ongewilde snelheidsovertredingen zijn denk ik bij het lang rijden langzaam "speed creep", en het verkeer volgen waar dat verkeer te snel rijdt maar zelf de juiste snelheid rijden gevaarlijk is.
Ik vind coyote best een goed idee daarvoor. Het blijft een arms race he. Zelfs al het verboden wordt, als er genoeg belgen het op hun gsm draaien kunnen de flikken weinig doen.
Alcoholcontroles daarentegen...
Ik praat dronken rijden niet goed, maar ik snap het soms wel. We leven in een bourgondische cultuur, waar je op restaurant een aperitiefje, flesje wijn en digestief niet schuwt om goed gegeten te hebben. Combineer dat met slecht/rampzalig openbaar vervoer op nachtelijke uren en veeeeel te dure alternatieven zoals taxis, en je hebt een recipe for disaster. Carpoolen/bobben is mogelijk als je allemaal van dezelfde streek komt, maar als je met kameraden gaat eten die over het ganse land komen...
En dan moet je iemand vinden die graag eet zonder alcohol... Sneu als dat een opoffering moet zijn.
Ik praat het dus niet goed, maar er moeten dan maar dringend betaalbare alternatieven komen.
[ Post made via mobile device ]
Eigenlijk toch erg dat de flikken bij een alarm eerst de eigenaar sturen. Kwestie van die de kogels/kloppen te laten opvangen zeker?
Het probleem met snelheidsovertredingen is dat het momentopnames zijn, en dat je dus meerdere keren voor "dezelfde" overtreding beboet kan worden, want elke momentopname wordt apart beschouwd. Moderne wagens voel je ook niet meer rijden, dus vals gevoel van veiligheid en flink wat pk onder de motorkap en sjeezen maar.
Cruise control is een leuke oplossing, voor snelwegen. Op kleine banen zijn de zone 70s dodelijk om betrapt te worden, dus gaat iedereen overal max 70 rijden, ook op de weinige banen waar je nog 90 mag. Dat ze dan 70 als standaard zetten en hier en daar een bord 90 invoegen. Dat lost ook die bordenmiserie op.
De meeste ongewilde snelheidsovertredingen zijn denk ik bij het lang rijden langzaam "speed creep", en het verkeer volgen waar dat verkeer te snel rijdt maar zelf de juiste snelheid rijden gevaarlijk is.
Ik vind coyote best een goed idee daarvoor. Het blijft een arms race he. Zelfs al het verboden wordt, als er genoeg belgen het op hun gsm draaien kunnen de flikken weinig doen.
Alcoholcontroles daarentegen...
Ik praat dronken rijden niet goed, maar ik snap het soms wel. We leven in een bourgondische cultuur, waar je op restaurant een aperitiefje, flesje wijn en digestief niet schuwt om goed gegeten te hebben. Combineer dat met slecht/rampzalig openbaar vervoer op nachtelijke uren en veeeeel te dure alternatieven zoals taxis, en je hebt een recipe for disaster. Carpoolen/bobben is mogelijk als je allemaal van dezelfde streek komt, maar als je met kameraden gaat eten die over het ganse land komen...
En dan moet je iemand vinden die graag eet zonder alcohol... Sneu als dat een opoffering moet zijn.
Ik praat het dus niet goed, maar er moeten dan maar dringend betaalbare alternatieven komen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Nieuwe toestellen hebben vaak traffic en life time maps...Goztow schreef:Tom tom met live is toch ook niet voor niks. Geef mij maar Waze om dit alles te doen. Ik kan niet meer zonder. Mijn nieuwe wagen moet zelfs geen ingebouwd GPS aan boord hebben, ik Waze wel.
Een collega en ik gebruiken al poosje gps en navigatie via de smartphone en echt ideaal is dat toch vaak niet. De grens over en dokken voor roaming, of een tablet zonder data verbinding, geef mij dan maar een iets duurder toestel dat enkel daarvoor dient, maar dat is voor iedereen anders he
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Je praat het dus wel goed, net als overdreven snelheid.ITnetadmin schreef: Ik praat dronken rijden niet goed, maar ik snap het soms wel
Het is een schande wat ik maandag ochtend in de krant lees.... maar zelf ga ik m'n pleziertje er niet voor laten....
Die 500+ die zich elk jaar tegen een paal te pletter rijden , moeten we daar compassie mee hebben ?
Spijtig dat er af en toe ook 1tje in een groep fietsers terecht komt, ik praat dat niet goed, ze hadden beter de wagen genomen, hadden ze teminste een kans gehad om er levend uit te komen.
Toevallig vorig weekend eens 1500km in het buitenland gereden met googlemaps, wat een hel was dat... dat ding is zeker 5 keer vastgelopen & echt duidelijk is de navigatie ook niet. Qua data verbruik viel het allemaal nog wel mee, ik ben nooit over 50mb per dag gekomen.Slafes schreef:
Een collega en ik gebruiken al poosje gps en navigatie via de smartphone en echt ideaal is dat toch vaak niet. De grens over en dokken voor roaming, of een tablet zonder data verbinding, geef mij dan maar een iets duurder toestel dat enkel daarvoor dient, maar dat is voor iedereen anders he
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Google maps loopt ook vast in België hoor. Ik gebruik het ook, maar dan enkel als ik als passagier in de wagen zit, omdat je er toch mee ligt te prullen. Wachtend op een gps fix die soms lang duurt,... Handig is de verkeersinfo, voor de rest een mager beestje en enkel voor noodgevallen.
50 MB per dag loopt bij sommige providers ook nog steeds behoorlijk op aan 20c per MB... Als je dan 70 euro per week mag neertellen... Daar koop je tegenwoordig al losse basis toestelletjes voor. Sommigen hebben zelf al TMC. Zolang ze de roaming kosten niet afschaffen blijft het toch behoorlijk duur als je vaak in het buitenland rijdt. In het binnenland kan Waze en dergelijke wel mee.
Voor offline navigatie gebruik ik NavFree of Navigator.
Nu, om op het Coyote verhaal terug te komen, dat is net zoals met wapens. We kunnen ze verbieden maar het is eigenlijk de gebruiker die het wapen kan misbruiken, en dat is met de verklikkers precies hetzelfde. Uw auto is een wapen, in de handen van een gek vallen er slachtoffers. Als je de Coyote gebruikt om te kunnen racen dan mag men gerust strenge straffen opleggen.
50 MB per dag loopt bij sommige providers ook nog steeds behoorlijk op aan 20c per MB... Als je dan 70 euro per week mag neertellen... Daar koop je tegenwoordig al losse basis toestelletjes voor. Sommigen hebben zelf al TMC. Zolang ze de roaming kosten niet afschaffen blijft het toch behoorlijk duur als je vaak in het buitenland rijdt. In het binnenland kan Waze en dergelijke wel mee.
Voor offline navigatie gebruik ik NavFree of Navigator.
Nu, om op het Coyote verhaal terug te komen, dat is net zoals met wapens. We kunnen ze verbieden maar het is eigenlijk de gebruiker die het wapen kan misbruiken, en dat is met de verklikkers precies hetzelfde. Uw auto is een wapen, in de handen van een gek vallen er slachtoffers. Als je de Coyote gebruikt om te kunnen racen dan mag men gerust strenge straffen opleggen.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Oppassen wat je zegt.. Van die 500+ zijn er een heel deel die nu lijken zelfmoord of overdreven snelheid te zijn, maar in werkelijkheid een hartstilstand. Duitsland doet al jaren autopsie controles bij dergelijke auto-ongelukken, en en heel veel gevallen blijkt het om hartstilstand te zijn.iceke schreef: Die 500+ die zich elk jaar tegen een paal te pletter rijden , moeten we daar compassie mee hebben ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het grootste probleem is dat je tegenwoordig inderdaad nog amper weet hoe snel je mag rijden... plaatsen waar het altijd 90 km/u is geweest zijn ondertussen 50 km/u (ik moet hier al echt gaan zoeken naar 70 km/u) dus als je geflitst wordt ben je een moordenaar volgens hen terwijl er in essentie niets is veranderd tov. vroeger.ITnetadmin schreef: Op kleine banen zijn de zone 70s dodelijk om betrapt te worden, dus gaat iedereen overal max 70 rijden, ook op de weinige banen waar je nog 90 mag. Dat ze dan 70 als standaard zetten en hier en daar een bord 90 invoegen. Dat lost ook die bordenmiserie op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Met de app. Navigator Free kan je zonder data roaming gratis GPS navigeren met lokaal bewaarde maps. (op intern geheugen of SD-card)Slafes schreef:Een collega en ik gebruiken al poosje gps en navigatie via de smartphone en echt ideaal is dat toch vaak niet. De grens over en dokken voor roaming, of een tablet zonder data verbinding, geef mij dan maar een iets duurder toestel dat enkel daarvoor dient, maar dat is voor iedereen anders he
Dus tegelijk gratis en géén data trafiek
Zelf heb ik wel de tomtom maps bijgekocht op de navigator omdat deze toch nog iets nauwkeuriger zijn (bijv. tot op huisnummer)
Nadeel van mijn smartphone: deze kan wel niet zo goed tegen de zon op de voorruit en geeft na een half uur in de zon GPS spelen de melding dat de batterij te warm krijgt en het laden wordt gestopt. Ik zoek nu nog een plaatsje waar ik de gsm kan zbevestigen uit de zon.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het is nochtans niet moeilijk hoor:r2504 schreef:Het grootste probleem is dat je tegenwoordig inderdaad nog amper weet hoe snel je mag rijden... plaatsen waar het altijd 90 km/u is geweest zijn ondertussen 50 km/u (ik moet hier al echt gaan zoeken naar 70 km/u) dus als je geflitst wordt ben je een moordenaar volgens hen terwijl er in essentie niets is veranderd tov. vroeger.ITnetadmin schreef: Op kleine banen zijn de zone 70s dodelijk om betrapt te worden, dus gaat iedereen overal max 70 rijden, ook op de weinige banen waar je nog 90 mag. Dat ze dan 70 als standaard zetten en hier en daar een bord 90 invoegen. Dat lost ook die bordenmiserie op.
Bebouwde kom: 50
Daarbuiten: 90
En de snelheid moet na elk kruispunt herhaald worden, en aangezien we in vlaanderen geen kilometer kunnen rijden zonder een kruispunt tegen te komen word je er vaak genoeg aan herinnerd hoe snel je mag rijden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat laatste is onzin. Veel gemeentes vervangen nl die borden door zone 70s die de hele gemeente beslaan.
Daar zit hem de miserie.
[ Post made via mobile device ]
Daar zit hem de miserie.
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... de typische borden "Zone 30-50-70"... 90 km/u is dus eerder een zeldzaamheid, zelfs op wegen die het perfect toelaten !
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Erger nog is dat het ingaan van een nieuwe zone de oude zone niet ongedaan maakt, dus zones gaan "nesten", en dan zie je door het bos de bomen niet meer.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Dat van dat laden heb ik ook bij icoyote, kent iemand een oplossing daarvoor (paraplutje)?fvhbrugge schreef:Met de app. Navigator Free kan je zonder data roaming gratis GPS navigeren met lokaal bewaarde maps. (op intern geheugen of SD-card)Slafes schreef:Een collega en ik gebruiken al poosje gps en navigatie via de smartphone en echt ideaal is dat toch vaak niet. De grens over en dokken voor roaming, of een tablet zonder data verbinding, geef mij dan maar een iets duurder toestel dat enkel daarvoor dient, maar dat is voor iedereen anders he
Dus tegelijk gratis en géén data trafiek
Zelf heb ik wel de tomtom maps bijgekocht op de navigator omdat deze toch nog iets nauwkeuriger zijn (bijv. tot op huisnummer)
Nadeel van mijn smartphone: deze kan wel niet zo goed tegen de zon op de voorruit en geeft na een half uur in de zon GPS spelen de melding dat de batterij te warm krijgt en het laden wordt gestopt. Ik zoek nu nog een plaatsje waar ik de gsm kan zbevestigen uit de zon.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Zeer verwarrend zijn de variabele zones 30. Enkel het bord aan het begin van de zone is namelijk variabel, maar op het einde zet men toch een klassiek vast bord om aan te duiden dat de zone 30 daar eindigt. Als dit variabel bord in het begin dus uit staat en volledig zwart is, schrik je je op het einde van de zone een bult (waar je dat vast bord ziet) omdat je denkt dat je het begin van een zone 30 gemist hebt (en dus te snel aan het rijden bent).
Ook de overvloed aan borden én de absurde frequentie waarmee men soms de snelheden wijzigt op korte afstand maakt gewoon dat veel mensen er de brui aan geven en gewoon een snelheid gaan rijden in functie van de weg. Hoe breder de weg en hoe meer overzicht je hebt, hoe sneller je kan. Helaas, maar zo simpel is het.
Ook de overvloed aan borden én de absurde frequentie waarmee men soms de snelheden wijzigt op korte afstand maakt gewoon dat veel mensen er de brui aan geven en gewoon een snelheid gaan rijden in functie van de weg. Hoe breder de weg en hoe meer overzicht je hebt, hoe sneller je kan. Helaas, maar zo simpel is het.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ah, ja, de variabele 30, waar je idd op je rem gaat staan als je het eindbord ziet.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En het is bijna zover... http://www.standaard.be/cnt/dmf20140915_01270068
Geen ‘vallende sterren’ meer op radio
Het einde van de aangekondigde flitscontroles op de radio zit eraan te komen. Het kan niet dat iemand geld verdient aan het melden van flitscontroles.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... dan kan men gaan argumenteren dat BGC er inkomsten van heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Lijkt me geen valabel argument.
De argumentatie is overduidelijk dat je geen geld mag verdienen aan een service om vallende sterren te melden. Dus met een 'normaal' nummer verdient Q-Music er niets aan.
De argumentatie is overduidelijk dat je geen geld mag verdienen aan een service om vallende sterren te melden. Dus met een 'normaal' nummer verdient Q-Music er niets aan.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, maar BGC wel... zij leveren in eerste instantie de SMS service.Tomby schreef:Dus met een 'normaal' nummer verdient Q-Music er niets aan.
Trouwens aan verdienen is subjectief... verdienen zou ik hier zien in "klanten" voor je dienst... en daar heeft Q-Music geen inkomsten van, iedereen krijgt ze namelijk gratis te horen op de radio ! (de inkomsten komen van de persoon die de controle meldt, maar dat is niet het inkomsten model veronderstel ik).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Heel die ethische commissie ruikt naar drogredenen ... gaan ze nu echt Q-music aanvallen omdat een SMS een halve euro kost ?
Het feit dat die SMS niet aan een normale tarief is, is hun enige stok achter de deur.
Straks gaan ze nog coyote aanvallen gezien dat abbo ook enkele euro's per maand kost.
Het feit dat die SMS niet aan een normale tarief is, is hun enige stok achter de deur.
Straks gaan ze nog coyote aanvallen gezien dat abbo ook enkele euro's per maand kost.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Belgacom verdient dan niet aan de flits melding maar aan de sms dienst, probleem opgelost dus.
Men kan het ook oplossen door meldingen te versturen via internet of bij de luisteraars reclame te maken voor gratis diensten als waze en daar de info uit halen.
Volgens mij is er gewoon een gefrustreerd persoon (in die commissie of diegene die klacht ingediend heeft bij de commissie) die deze diensten graag ziet verdwijnen en er hier een middel in ziet. Het werkt al jaren zo en nu pas ontdekken ze dat het 'onethisch' is?
Ik begrijp wel niet waarom dat een speciaal nummer moet zijn aan €0,50/sms in de eerste plaats. Ik zou alvast niet snel geneigd zijn om een melding te geven dan.
Men kan het ook oplossen door meldingen te versturen via internet of bij de luisteraars reclame te maken voor gratis diensten als waze en daar de info uit halen.
Volgens mij is er gewoon een gefrustreerd persoon (in die commissie of diegene die klacht ingediend heeft bij de commissie) die deze diensten graag ziet verdwijnen en er hier een middel in ziet. Het werkt al jaren zo en nu pas ontdekken ze dat het 'onethisch' is?
Ik begrijp wel niet waarom dat een speciaal nummer moet zijn aan €0,50/sms in de eerste plaats. Ik zou alvast niet snel geneigd zijn om een melding te geven dan.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Mja, als je die lijn dan doortrekt mag bvb flitsservice.be (Twitter) ook al niet meer, want die gebruiken de Internet service van hunne ISP.r2504 schreef:Nee, maar BGC wel... zij leveren in eerste instantie de SMS service.
Maar zoals iemand zei, het lijkt er meer op of iemand van die Ethische Commissie effen paus wil spelen en via omwegen die alerting diensten wil verbieden, eerder dan dat er een duidelijke wettelijke basis voor is.
Idem hier, wist zelfs niet dat het een speciaal duur nummer was. Maar als Q-Music, StuBru,... het dan wat slim spelen nemen ze gewoon ergens een standaard GSM nummer (in de veronderstelling dat verkorte nummers per definitie verdienend/betalend zijn - wat wellicht zelfs niet zo is).MaT schreef:Ik begrijp wel niet waarom dat een speciaal nummer moet zijn aan €0,50/sms in de eerste plaats. Ik zou alvast niet snel geneigd zijn om een melding te geven dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
We zullen de werkelijke reden nooit kennen ...MaT schreef: Volgens mij is er gewoon een gefrustreerd persoon (in die commissie of diegene die klacht ingediend heeft bij de commissie) die deze diensten graag ziet verdwijnen en er hier een middel in ziet. Het werkt al jaren zo en nu pas ontdekken ze dat het 'onethisch' is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het zogenaamde betaalmodel van de vallende sterren van Q-music is toch compleet anders dan die sms-diensten van MyPort en Etri:
Bij Etri moet de snelheidsduivel betalen om per sms op de hoogte te blijven van flitslocaties. Ieder abonnee betaalt dus.
Bij Q-music betaalt 1 persoon een sms om een flitslocatie door te geven. Deze persoon heeft hier zelf geen direct nut van: hij heeft de flitser al gezien voor het op de radio komt. De snelheidsduivel betaalt NIKS om op de hoogte te zijn: hij luistert gewoon naar de radio.
In dezelfde logica moet Waze dan ook verboden worden, want wie een flitser meldt, moet mobiel data verbruiken voor de upload naar de Waze-servers en maakt dus ook kosten.
Bij Etri moet de snelheidsduivel betalen om per sms op de hoogte te blijven van flitslocaties. Ieder abonnee betaalt dus.
Bij Q-music betaalt 1 persoon een sms om een flitslocatie door te geven. Deze persoon heeft hier zelf geen direct nut van: hij heeft de flitser al gezien voor het op de radio komt. De snelheidsduivel betaalt NIKS om op de hoogte te zijn: hij luistert gewoon naar de radio.
In dezelfde logica moet Waze dan ook verboden worden, want wie een flitser meldt, moet mobiel data verbruiken voor de upload naar de Waze-servers en maakt dus ook kosten.