zit ongewenst vast aan een VLAN grrrrrrrrr

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zit ongewenst vast aan een VLAN, en weet niet hoe ik ervan af kom.
mijn zoon wilde een vpn opzetten via loginme

en kreeg een 25.x.x.x adres.

als ik het 25.x.x.x adres ping krijg ik als melding TTL expired in transit van 10.34.34.x
Ik heb nooit logme in gebruikt en nu zit ik ongewenst gekoppeld aan dat 10.34.34.x adres, de vraag is hoe kom ik ervan af? welke DDNS gebruikt het om te koppelen, ik heb adsl dus kan niet zo makkelijk van IP wisselen zoals bij telenet (daar kun je zoveel ip adressen hebben als je wil)

ik heb het programma uninstalled, die pc herstart en nogmaals pingen op die pc naar 25.x.x.x adres en krijg terugmelding. dus daar blijft de VPN dus toch op bestaan. en op de andere pc in het netwerkt als ik daar mee ping op 25.x.x.x krijg ik TTL expired in transit van 10.34.34.x

hoe geraak ik er op een simpele manier vanaf?
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Gaat het hier om Hamachi? Zo ja, gewoon verwijderen en het zou in orde moeten zijn. Zeker dat je het juiste hebt verwijderd? Tenzij je zoon iets in je pppoe of ethernet adapterinstellingen heeft veranderd, kijk daar ook eens in.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

Nee gewoon het programma geinstalleerd zich een nieuw vpn netwerk opgezet aangemeld, hij heeft dan dat 25.x.x.x adres gekregen, en geen specifieke instellingen gedaan uninstall gedaan, de pc laten herstarten programma niet meer zichtbaar.

en een ping gedaan naar het verkregen ip 25.x.x.x en kreeg respons dus blijkbaar blijft het VPN IP werkzaam ondanks het programma verwijderd is, als de pc uitstaan en probeer dan van een andere pc waar het programma nog nooit op heeft gestaan,
dan een ping naar 25.x.x.x en krijg dan een TTL nogwat terug van een 10.x.x.x adres, dus onze router is blijvend gekoppeld aan hun server doch tenminste zolang ons ip adres hetzelfde blijft
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wat zegt ipconfig /all ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bolleke64
Pro Member
Pro Member

wat heeft dat te maken met andere pcs ophetzelfde netwerk????

ik zal vanavond nog eens kijken op zijne pc.

na de uninstall en restart van zijne pc, een ping naar 25.x.x.x, blijft die pc verbonden met het 25.x.x.x ip adres op hetzelfde moment met andere pcs dan steeds met 10.x.x.x adres terug maar met TTL fout.

deze morgen nog steeds 25.x.x.x ping dan zie ik nog steeds 10.x.x.x.x nog steeds terug komen. terwijl mijn lan 192.168.x.1 en mijn VPN verbindingen alleen x steeds anders is.

Ik vrees dat dat zo blijft tot mijn IP adres veranderd, release duurt hier 48 uur, dan moet ik de modem/router 48 uur uitzetten, niet echt een optie.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Hamachi, TunnelBear, Shellfire en al die andere services installeren altijd een virtuele netwerkverbinding.

Als je naar "Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen" gaat zou daar enkel "LAN-verbinding" en/of Draadloze LAN-verbinding" mogen staan + De VPN verbindingen naar een andere locatie die je hebt aangemaakt.

Als daar iets ander staat probeer ze eerst uit te schakelen (later kan je ze dan altijd verwijderen).
Na het uitschakelen een command venster openen en onderstaande commando's uit te voeren.

- ipconfig /release
- ipconfig /renew

edit:
bolleke64 schreef:deze morgen nog steeds 25.x.x.x ping dan zie ik nog steeds 10.x.x.x.x nog steeds terug komen. terwijl mijn lan 192.168.x.1 en mijn VPN verbindingen alleen x steeds anders is.
Je zin "deze morgen nog steeds 25.x.x.x. ping" versta ik wel niet goed?
Waar ping je naar?

edit2:
Hitachi ipv Hamachi :| :oops:
Laatst gewijzigd door FunkStar 11 sep 2014, 10:14, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

bolleke64 schreef:wat heeft dat te maken met andere pcs ophetzelfde netwerk????
Networking 101 he; eerst te weten komen wat de settings op jouw pc zijn inzake netwerken, daarna debuggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

FunkStar schreef:Hitachi [...]
Hamachi?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Topic misschien wijzigen, heeft niets met VLAN te maken...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”