eco-cheques
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik was uit het oog verloren dat ik nog een ongeopende enveloppe met eco-cheques ter waarde van €250.
Pittig detail is dat ze op 30 september vervallen, dus ik heb ze maar net op tijd teruggevonden.
Nu, ik heb alle opties eens overlopen, en ik heb echt niets nodig van alles wat je met eco-cheques kan kopen - zowel bij winkels die er streng op toezien, als bij andere winkels waar ze eco-cheques wel aanvaarden voor zowat alles. Van nieuwe TV, over fietsen tot spaarlampen, ik heb echt niets nodig.
Doorverkopen mag niet "volgens de regels" van de eco-cheques, dus bied ik ze hier ook niet te koop aan
Maar wat ik wel durf te vragen is of er iemand hier een aankoop gepland heeft staan voor "iets" waar je eco-cheques voor kan gebruiken. En dan vermoed ik dat het "voor de regels" geen probleem is als ik een deel van die aankoop betaal met mijn eco-cheques, die winkel weet daar toch het fijne niet van? En dan achteraf buiten het zicht van de regels dan geeft ge mij gewoon €225, da's 10% korting op €250
Pittig detail is dat ze op 30 september vervallen, dus ik heb ze maar net op tijd teruggevonden.
Nu, ik heb alle opties eens overlopen, en ik heb echt niets nodig van alles wat je met eco-cheques kan kopen - zowel bij winkels die er streng op toezien, als bij andere winkels waar ze eco-cheques wel aanvaarden voor zowat alles. Van nieuwe TV, over fietsen tot spaarlampen, ik heb echt niets nodig.
Doorverkopen mag niet "volgens de regels" van de eco-cheques, dus bied ik ze hier ook niet te koop aan
Maar wat ik wel durf te vragen is of er iemand hier een aankoop gepland heeft staan voor "iets" waar je eco-cheques voor kan gebruiken. En dan vermoed ik dat het "voor de regels" geen probleem is als ik een deel van die aankoop betaal met mijn eco-cheques, die winkel weet daar toch het fijne niet van? En dan achteraf buiten het zicht van de regels dan geeft ge mij gewoon €225, da's 10% korting op €250
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
In de Macro kan je al het NON-food dacht ik met ecocheques betalen.
Ik heb een bijkomende vraag: kan een werkgever weigeren je ecocheques te geven? Dus als IT'er zit je in PC218. Is dat een "gunst" van de werkgever, of is dat iets wat hij krijgt van de staat en verplicht is door te storten?
Ik heb een bijkomende vraag: kan een werkgever weigeren je ecocheques te geven? Dus als IT'er zit je in PC218. Is dat een "gunst" van de werkgever, of is dat iets wat hij krijgt van de staat en verplicht is door te storten?
- selder
- Moderator
Geen idee, ik vind heel dat systeem van alles wat met die cheques te maken heeft idioot. (als je vraag over mij gaat, ik zit in PC209, geen idee welke regels daar tellen)
Die nieuwe elektronische maaltijdcheques dat is ook een verschrikking, elke keer opnieuw hetzelfde verhaal...
- naar de winkel, eten voor 2 weken kopen
- bedrag X, maaltijdcheque-kaart in lezen steken, TUUUUT door heel de winkel, want:
- bedrag uiteraard te laag, beschikbaar bedrag aflezen van de lezer
- bedrag aan de kassierster zeggen, zij typt het in
- daarna nog eens het resterende bedrag met je eigen bankkaart
Wat een stom systeem.
Gisteren trouwens naar de Makro geweest om eens te zien wat ze daar hebben, misschien kon ik mezelf wel overtuigen voor een nieuwe iPod Touch of een Jawbone Big Jambox. Maar die 2 dingen waren er zelfs niet, betrekkelijk weinig te beleven daar in die non-food. Even getwijfeld om een PS4 te kopen, maar toen bedacht ik de laag stof die op m'n PS3 ligt, en dus maar wijselijk niet gekocht.
Die nieuwe elektronische maaltijdcheques dat is ook een verschrikking, elke keer opnieuw hetzelfde verhaal...
- naar de winkel, eten voor 2 weken kopen
- bedrag X, maaltijdcheque-kaart in lezen steken, TUUUUT door heel de winkel, want:
- bedrag uiteraard te laag, beschikbaar bedrag aflezen van de lezer
- bedrag aan de kassierster zeggen, zij typt het in
- daarna nog eens het resterende bedrag met je eigen bankkaart
Wat een stom systeem.
Gisteren trouwens naar de Makro geweest om eens te zien wat ze daar hebben, misschien kon ik mezelf wel overtuigen voor een nieuwe iPod Touch of een Jawbone Big Jambox. Maar die 2 dingen waren er zelfs niet, betrekkelijk weinig te beleven daar in die non-food. Even getwijfeld om een PS4 te kopen, maar toen bedacht ik de laag stof die op m'n PS3 ligt, en dus maar wijselijk niet gekocht.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is een manier van je cheques uitlezen.
OF: je installeert de app van sodexo (of de maaltijd pass, ben de naam vergeten), dan kan je dat daar ook opvolgen. En aan het begin van elke maand krijg je een mail met het nieuwe saldo!
OF: je installeert de app van sodexo (of de maaltijd pass, ben de naam vergeten), dan kan je dat daar ook opvolgen. En aan het begin van elke maand krijg je een mail met het nieuwe saldo!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik plan de aankoop van een aanhangwagen. Koop ik bij een DHZ in de streek. Deze winkel maakt totaal geen probleem over betaling met Ecocheques. Zelfs voor een aanhangwagen worden ze aanvaard. Of voor dierenvoeding, houtskool, pannen, glazen, plantgoed, potgrond, tuinsets, verf,....
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- selder
- Moderator
Em? Niemand?
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Bij ons geven ze ipv ecocheques een euro extra op de maaltijdcheques.
Ik zou het liefst gewoon hebben dat ze de belastingvrije barema's wat optrokken ipv enkele Franse bedrijven zeer rijk te maken...
Ik zou het liefst gewoon hebben dat ze de belastingvrije barema's wat optrokken ipv enkele Franse bedrijven zeer rijk te maken...
- selder
- Moderator
Mij allemaal hetzelfde, iemand hier die een nieuwe Nexus 7 wil? Dan ga ik diekopen, en dan koop je die in de ongeopende verpakking over met wat korting voor demoeite...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
In de Makro kan je niet alles met ecocheques kopen, ook al maken ze daar reclame voor.
Wat ze doen is, ze houden een heel jaar bij wat jij gekocht hebt, heb je bv. in januari iets gekocht wat met ecocheques betaald mocht worden, dan mag je in augustus voor datzelfde bedrag goederen kopen met ecocheques.
Wat ze doen is, ze houden een heel jaar bij wat jij gekocht hebt, heb je bv. in januari iets gekocht wat met ecocheques betaald mocht worden, dan mag je in augustus voor datzelfde bedrag goederen kopen met ecocheques.
- selder
- Moderator
Heronic: Als jij een winkel vindt die een WD60EFRX verkoopt voor 'ongeveer' €250 in eco-cheques, dan mag je die gerust van mij overkopen aan €225
- selder
- Moderator
Ja, dan zijn we er niet veel mee in deze thread hé
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Mja ik weet niet welke welwillende winkels jij kent dus kan het maar vragen.
Wil je gewoon afhelpen van de ecocheques die je via deze omweg wil verkopen.
Wil je gewoon afhelpen van de ecocheques die je via deze omweg wil verkopen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- selder
- Moderator
Zouden ze in de Makro zo'n HDDs hebben? Zal maandag eens gaan kijken
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Geen idee, ik weet dat ze er schijven hebben maar niet welke. Ik vrees er wel wat voor dat ze de 6Tb's al in de rekken liggen hebben.
In welke mate is de webshop van de makro een afspiegeling van wat er in de rekken ligt? (precies enkel externe op de site.)
In welke mate is de webshop van de makro een afspiegeling van wat er in de rekken ligt? (precies enkel externe op de site.)
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Dafke schreef:In de Macro kan je al het NON-food dacht ik met ecocheques betalen.
In PC 218 moet de werkgever deze in juni aan al z'n werknemes in PC218 geven. Dit is geen gunst. Dit is in het PC overeengekomen.
Werkgever moet deze aankopen voor z'n werknemers. Veel werkgevers vinden dit alles behalve leuk omdat meestal in juni het vakantiegeld ook uitbetaald wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Selder: zelfs als ze zo'n schijf in Makro zouden hebben denk ik niet dat het veel oplost. Wat iceke zegt is correct: als je gedurende het jaar producten gekocht hebt die je met ecocheques mag betalen, maar je hebt dat toen niet gedaan (je had ze niet bij bv) dan krijg je nu de kans om DAT bedrag alsnog met ecocheques te betalen, terwijl je eigenlijk een andere aankoop doet.
Stel bv: ik heb in februari voor 100 eur ledlampen gekocht, maar ik was mijn ecocheques thuis vergeten dus ik heb die toen cash betaald. Als ik dan vandaag zo'n schijf koop, mag ik 100 eur daarvan met ecocheques betalen, de rest moet op een andere manier. Makro kan dat omdat ze elke aankoop aan een gebruiker kunnen linken, en in totaliteit heb ik nog altijd niet meer ecocheques gegeven dan dat er toegelaten producten gekocht zijn.
Stel bv: ik heb in februari voor 100 eur ledlampen gekocht, maar ik was mijn ecocheques thuis vergeten dus ik heb die toen cash betaald. Als ik dan vandaag zo'n schijf koop, mag ik 100 eur daarvan met ecocheques betalen, de rest moet op een andere manier. Makro kan dat omdat ze elke aankoop aan een gebruiker kunnen linken, en in totaliteit heb ik nog altijd niet meer ecocheques gegeven dan dat er toegelaten producten gekocht zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Dit is een oplossing, maar kost je wel 2 a 3 uur tijd.
Op een drukke zaterdag, bij een populaire bouwmarkt bij de eco-producten gaan staan, en wachten totdat iemand zijn kar voldoet met produkten. Daarna iets regelen met die klant
Op een drukke zaterdag, bij een populaire bouwmarkt bij de eco-producten gaan staan, en wachten totdat iemand zijn kar voldoet met produkten. Daarna iets regelen met die klant
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ah bon! Da's goed om te weten!deman3417 schreef:Dafke schreef:In de Macro kan je al het NON-food dacht ik met ecocheques betalen.
In PC 218 moet de werkgever deze in juni aan al z'n werknemes in PC218 geven. Dit is geen gunst. Dit is in het PC overeengekomen.
Werkgever moet deze aankopen voor z'n werknemers. Veel werkgevers vinden dit alles behalve leuk omdat meestal in juni het vakantiegeld ook uitbetaald wordt.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Iemand een ideetje wat er gebeurt als ik bv. in een Vandenborre, Krefel, enz. iets aanschaf met ecocheques (bv. Nexus 7 ofzo) en daarna terug breng wegens ontevreden? Geld terug? Ecochequest terug (lijkt me onwaarschijnlijk)? Tegoedbon? Weigering?
Anyone?
Anyone?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ecocheques tellen gewoon als betaald, dus als de winkel een geld-terug garantie geeft als je iets terugbrengt dan zal je ook gewoon geld terug ontvangen. Ecocheques teruggeven gaan ze niet doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Veel winkels geven echter enkel in-store credit terug.
-
- Elite Poster
Het lijkt me gewoon de logica zelve, daar ze geen eco-cheques kunnen teruggeven en ik nog nooit in de inruilvoorwaarden heb zien staan dat goederen die met ecocheques betaald zijn uitgezonderd zijn. Vrij zeker van mijn stuk dus . Ik wil ook zo iets proberen, want ik heb een kleine frigo op het oog voor op men kamer (deze of deze) maar de winkel waar ik hem wil kopen neemt geen ecocheques aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ge kunt het gewoon proberen he. In het slechtste geval krijg je eco-cheques terug en is het een nul-operatie.cloink schreef:Dat zou perfect zijn, eigenlijk, want ik heb een niet-eco product nodig. Hoe zeker zijn jullie van je zaak?
- selder
- Moderator
Goh, toch oppassen. Ik heb het geprobeerd in de Makro, maar dat is toch niet gelukt.
Ik had één of andere LED plafond-lamp met afstandsbediening gevonden voor 240 euro, echt het allerlelijkste wat je ooit gezien hebt. Daarmee naar de kassa om te betalen met eco-cheques. Ineens is er nog een pak korting op die 240 euro, en kostte het nog maar 160 euro - ik had bijna gezegd "laat maar". Toch gekocht, naar huis, niet opengedaan, volgende dag terug naar de info balie, en daar gezegd "ik wil van deze aankoop afzien". Die stomme bediende daar heeft in koeien van letters op m'n waardebon geschreven "met eco-cheques". Pluspunt is wel dat deze bon 5 jaar geldig is, en die eco-cheques waren nog maar een maand geldig.
De eco-cheques van dit jaar heb ik verkocht aan een kameraad aan 80% van de prijs - veel betere deal.
Ik had één of andere LED plafond-lamp met afstandsbediening gevonden voor 240 euro, echt het allerlelijkste wat je ooit gezien hebt. Daarmee naar de kassa om te betalen met eco-cheques. Ineens is er nog een pak korting op die 240 euro, en kostte het nog maar 160 euro - ik had bijna gezegd "laat maar". Toch gekocht, naar huis, niet opengedaan, volgende dag terug naar de info balie, en daar gezegd "ik wil van deze aankoop afzien". Die stomme bediende daar heeft in koeien van letters op m'n waardebon geschreven "met eco-cheques". Pluspunt is wel dat deze bon 5 jaar geldig is, en die eco-cheques waren nog maar een maand geldig.
De eco-cheques van dit jaar heb ik verkocht aan een kameraad aan 80% van de prijs - veel betere deal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bij ons in de streek is er een DHZ zaak waar je je Eco-cheques voor alles, maar dan ook letterlijk alles, mag gebruiken. Gaande van dierenvoer over spaarlampen, kerstversiering, verf, bouwmaterialen, aanhangwagens tot betonmolens enz. Ik heb op dit moment voor een bedrag van 250 euro EC liggen, geldig tot 2016. Volgend jaar juni komt daar nog eens 250 euro bij. Samen 500 euro, goed om bij die DHZ winkel een remorque te kopen waardoor ik nog iets van een 170 euro zelf moet betalen. En die doen daar helemaal niet moeilijk over. In tegenstelling tot een Aveve bv. Daar mag je ze enkel gebruiken voor Eco producten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Crap, daar wou ik het dus ook gaan doen, omdat die officieel een retourbeleid hebben.selder schreef:Goh, toch oppassen. Ik heb het geprobeerd in de Makro, maar dat is toch niet gelukt.
Dus je kreeg daar niet je geld terug, maar enkel een soort van tegoedbon met dan nog eens duidelijk de vermelding "ecocheques"?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
zelfde met de maaltijdcheques, in de aldi mag je er alles mee kopen, in Delhaise (vroeger althans) ook, in de Gb,/Carrefour enkel voeding, bij de Lidl vroeger ook alles, vandaag afhankelijk van de winkel, en heb al ondervonden, zelfs afhankelijk van de kassierster al dan niet enkel voeding, begrijpe wie het kan, en ja wettelijk mag enkel voeding...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- selder
- Moderator
Korrekt.cloink schreef: Crap, daar wou ik het dus ook gaan doen, omdat die officieel een retourbeleid hebben.
Dus je kreeg daar niet je geld terug, maar enkel een soort van tegoedbon met dan nog eens duidelijk de vermelding "ecocheques"?
- selder
- Moderator
Ik kan hem eens vragen of hij er nog wil kopen, hij ging een soort van vakantiehuisje ermee opknappen...
-
- Elite Poster
Bij ons in de GB ook alles, behalve tabbak.laroyj schreef:zelfde met de maaltijdcheques, in de aldi mag je er alles mee kopen, in Delhaise (vroeger althans) ook, in de Gb,/Carrefour enkel voeding, bij de Lidl vroeger ook alles, vandaag afhankelijk van de winkel, en heb al ondervonden, zelfs afhankelijk van de kassierster al dan niet enkel voeding, begrijpe wie het kan, en ja wettelijk mag enkel voeding...
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Allez, het is weer eens zo ver. De laatste batch ecocheques gaat eind deze maand vervallen en ik heb geen eco-dingen nodig.
Wie heeft er waar recent ervaringen om hier creatief mee op te gaan?
("de laatste Nexus 7 kopen" is dit jaar geen optie, wegens geen Nexus 7 in de rekken - ik heb de indruk dat de Asus dingen trouwens ook niet meer "eco" zijn?)
Wie heeft er waar recent ervaringen om hier creatief mee op te gaan?
("de laatste Nexus 7 kopen" is dit jaar geen optie, wegens geen Nexus 7 in de rekken - ik heb de indruk dat de Asus dingen trouwens ook niet meer "eco" zijn?)
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Koop eens een bloemetje voor je vrouw, of een nieuwe BBQ voor jezelf... met de zomer in aantocht kan je er wel iets mee doen in een tuincentra denk ik.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Toen ik laatst in de Krefel was (met eco-cheques) kon ik volgens die verkoper alles kopen in de winkel met eco-cheques.
Wij haden ook geen eco dingen nodig en hebben dan ook een niet-eco ding ermee gekocht.
Wij haden ook geen eco dingen nodig en hebben dan ook een niet-eco ding ermee gekocht.