Facetime - imessage met de iPhone 5 let op!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Vandaag raadpleeg ik mijn factuur via Proximus en zie ik weer 6 smsen naar de UK opstaan.
Dus ik bel in bij Proximus eerste persoon in kwestie beweerde dat het kwam door gebruik van imessage.
Hierbij ben ik in discussie gegaan dat ik dit nooit heb gebruik sinds ik de iPhone 5 heb. Hij bleef bij hoog en laag beweren dat het gebruikt is geweest en dat dit de dader was. Omdat ik discussies bleef voeren, werd de verbinding verbroken.

Daarna bel ik terug in krijg ik iemand anders aan de lijn en die beweerde dat het kwam door gebruik van facetime.
Als ik daar tegen zei kan ook niet want staat nie aktief zei ze : Ja iphone is een gevoelig toestel ik heb het ook, en als je ermee belt als je het tegen je gezicht houdt, kan je facetime activeren en bel je ermee zonder dat je het weet. Niks aan te doen je zal ervoor moeten betalen.
Discussies voeren lukt daar dus niet bij Proximus en ben dus totaal niet akkoord met hun beweringen want zovel imessage en facetime staan niet aktief op mijn iphone.

Als er niks door Eva aan wordt gedaan stap ik van een abbonement af bij proximus en neem ik een pay and go kaart.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Eva heeft gereageerd op het BGC forum.
Blijkbaar gaat het om apps die een sms versturen dus zou je apps eens nakijken om na te gaan welke apps toegang hebben tot het verzenden van een sms.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Naar welk nummer zijn de sms'en verstuurd? Als het naar +447786205094 is, dan is het inderdaad naar de activatieserver van Apple. Telkens je iMessage of FaceTime inschakelt, wordt een dergelijke sms gestuurd om je gsm-nummer te controleren. Overschakelen naar Pay&Go of Generation Connect zal hier niets aan veranderen, in tegendeel, bij herlaadkaarten zijn internationale sms'en nog duurder.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

kunnen jullie geen aanpassingen doen op de belgacom/proximus webpaginas om internationale sms berichten niet te kunnen verzenden.
bij telenet kan dit bijvoorbeeld wel in "mijn telenet"
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Neen, en moest je dat kunnen blokkeren, dan zou je iMessage en FaceTime niet meer kunnen gebruiken via je gsm-nummer. Die sms'en zijn noodzakelijk om te voorkomen dat iemand anders iMessage of FaceTime zou kunnen gebruiken via jouw gsm-nummer en en op die manier ook jouw iMessages en FaceTime-oproepen zou kunnen onderscheppen. Om hoge kosten te vermijden schakel je iMessage en FaceTime dus beter niet regelmatig in en uit, want telkens je het inschakelt wordt er zo'n sms verstuurd.

Natuurlijk had Apple hun systeem ook zo kunnen ontwerpen dat zij een beveiligingscode naar jouw gsm-nummer sturen, maar helaas hebben ze voor het omgekeerde gekozen, zodat alles op jouw kosten is.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Dan weten we dat dan ook weer.
Ze hebben een nr gegeven dat begon met 04471 en dan nog vanalles dat ik al niet meer weet maar dat herinner ik me wel.
Wat de reden nu is weet ik, en zal imessage en facetime never op gezet worden bij de iPhone.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

nickz schreef:Naar welk nummer zijn de sms'en verstuurd? Als het naar +447786205094 is, dan is het inderdaad naar de activatieserver van Apple. Telkens je iMessage of FaceTime inschakelt, wordt een dergelijke sms gestuurd om je gsm-nummer te controleren. Overschakelen naar Pay&Go of Generation Connect zal hier niets aan veranderen, in tegendeel, bij herlaadkaarten zijn internationale sms'en nog duurder.
Das dan ook het probleem : iMessage en FaceTime staan zowiezo af zet het nooit op.
Nooit en toch heb ik de rekening dat er naar de uk sms'en verstuurd zijn.

Maar nu dat ik weet zal ik zeker van die schakelaars afblijven.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

WhatsApp doet net hetzelfde overigens, dus da's niet beperkt tot Apple-producten.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

meon schreef:WhatsApp doet net hetzelfde overigens, dus da's niet beperkt tot Apple-producten.
Dat had ik voor een herstel op de iPhone staan.
Dat heb ik al verwijderd.

Zal wel enkel sms gebruiken daar ben ik zeker van dat het mij niets kost!
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

meon schreef:WhatsApp doet net hetzelfde overigens, dus da's niet beperkt tot Apple-producten.
Zowel WhatsApp als Viber sturen zelf een sms naar jouw gsm-nummer. Zie http://www.whatsapp.com/faq/nl/iphone/20902747 en http://www.viber.com/faq.
Indien de sms-verificatie niet lukt, dan belt hun systeem jou zelfs (gratis) op om de verificatiecode te geven.

Bovendien werken WhatsApp en Viber op alle platformen (iPhone, Android, Windows Phone, Symbian, BlackBerry, ...), terwijl iMessage/FaceTime enkel op apparaten van Apple werkt.
Nationale sms'en zijn dan wel gratis (als je gratis sms'en hebt bij je operator), maar mms (foto/video) kost nog altijd geld. Bovendien kan je met Viber zelfs gratis bellen naar elkaar, via 3G/4G/Wi-Fi.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Dus als ik het goed begrijp : Als je 10x FaceTime opzet sturen ze 10x een smsje naar de UK?
Idem voor iMessage en Whatsapp wat ik niet heb maar bon...

Juist?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij het inschakelen van iMessage en FaceTime wordt inderdaad telkens een sms naar de UK gestuurd.

Zoals ik al zei is dit bij WhatsApp en Viber niet het geval omdat deze diensten een sms naar jou sturen in plaats van jij naar hen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb ook de indruk dat het is als je iCloud aanzet voor een reservekopie van je iphone te maken.
Ben aan het overwegen om een pay and go kaart met 0 euro op in de iphone te steken in geval van bijv een restore.
0 euro is 0 euro en kunnen er geen kosten aangerekend worden.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als je Facetime opzet, dan krijg je ook een mooie waarschuwing waar dat instaat dat er kosten aan verbonden kunnen zijn.
Als je iPhone geen SMS kan sturen (door geen krediet op de Pay&Go) dan zal je Facetime niet "gevalideerd" worden.
Mogelijk telt dat dan alleen voor Facetime calls naar je GSM nummer, en niet naar je AppleID e-mail.

Staat allemaal in de handleiding hé bollies. Of leest niemand die?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Een handleiding wat is dat? Waarvoor dient dat :p?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

RTFM! :banana:
Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Inderdaad, als de sms niet kan worden verstuurd (omdat je op "annuleren" hebt gedrukt of omdat je niet genoeg belkrediet hebt), dan zal je gsm-nummer niet worden geverifieerd en kan je dit niet gebruiken voor iMessage en FaceTime. Voor deze diensten zal je dan enkel bereikbaar zijn via het e-mailadres van je Apple ID en dit zal ook worden gebruikt als afzender in plaats van je gsm-nummer.

Geert2800, jij had toch de carrier bundle voor Proximus geïnstalleerd en nadien weer verwijderd? Dat is de reden dat iMessage en FaceTime telkens opnieuw dienden te worden geactiveerd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Geert2800 de ongelukkige klant doet wel plezant :-D
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

nickz schreef: Geert2800, jij had toch de carrier bundle voor Proximus geïnstalleerd en nadien weer verwijderd? Dat is de reden dat iMessage en FaceTime telkens opnieuw dienden te worden geactiveerd.
Ja maar heb ook ios 6.1.4 erna maar op de iphone gezet.
Het was allemaal in het 100 aan het lopen.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

jackho schreef:Geert2800 de ongelukkige klant doet wel plezant :-D
Je weet nog niet half wat ik in het verleden met Proximus al aan de hand heb gehad.
In die 10j dat ik er klant was ben ik 9.5j goed behandeld als klant het laatste half jaar was een ramp en ben ik overgegaan naar Telenet.
Maar daar kent iedereen het verhaal van hun geweldige 3G en de bereikbaarheid. Dus de overstap terug gemaakt naar Proximus en wat ik het laaste half jaar in die 10j ervaarde herbeleef ik nu weer.

Ze hebben alleziens een klacht bij de ombudsdienst van telecom lopen.
En als ze mij een smsje sturen om hun klantendienst en operator te beoordelen zal ik dat doen aan de hand hoe ik geholpen ben.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Straf , ik heb nochtans heel goede ervaringen met belgacom en proximus, moet ik zeggen, maar blijkbaar is dit bij u duidelijk niet het geval.

NB: hier kan je ook nog iets nuttigs vinden over factime en andere zaken ook
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

jackho schreef:Straf , ik heb nochtans heel goede ervaringen met belgacom en proximus, moet ik zeggen, maar blijkbaar is dit bij u duidelijk niet het geval.

NB: hier kan je ook nog iets nuttigs vinden over factime en andere zaken ook
Lezen is uwe beste kant niet he kameraad!
9.5j GOEDE ERVARINGEN met proximus het laatste jaar GEEN GOEDE ERVARINGEN!
9.5j goede ervaringen - 1j slechte ervaringen zijn nog ALTIJD 8.5j GOEDE ERVARINGEN.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geert2800 gelieve met wat meer respect te tonen naar de andere gebruikers toe. Het typen van hele woorden/zinnen staat hier - zoals op vele fora - gelijk aan roepen en dit is nergens voor nodig (net als sommige vooroordelen).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Net ff mijn vrouw haar factuur gecheckt, geen last van die imessage activatie sms'n.

Maar langs de andere kant, gij geeft €600 uit voor een gsm en dan loopt ge te zagen over een paar sms'n. En ik denk dat de mensen bij proximus net hetzelfde denken als jij daarvoor naar die helldesk belt.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

thamar schreef:Net ff mijn vrouw haar factuur gecheckt, geen last van die imessage activatie sms'n.
Als alles goed gaat, dan moet je ook maar 1 "activatie SMS" sturen als je je iPhone configureerd toen hij nieuw uit de doos kwam. Je moet niet elke week/maand/... zo'n activatie SMS sturen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

krisken schreef:Geert2800 gelieve met wat meer respect te tonen naar de andere gebruikers toe. Het typen van hele woorden/zinnen staat hier - zoals op vele fora - gelijk aan roepen en dit is nergens voor nodig (net als sommige vooroordelen).
Ok, vnf n gn hl wrdn of znn mr :P .

B.t.w. Overwegend zeer positieve ervaringen met Proximus en ja het gebeurt mij ook dat ik (buitenlandse) kosten zie waarvan ik in eerste instantie denk: hm, wat is dat nu weer. Maar altijd blijkt achteraf dat die terecht zijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dit was alleen mijn antwoord op " met proximus het laatste jaar geen goede ervaringen! "
waar ik eigenlijjk mee wou zeggen dat ik nog veel langer klant ben bij belgacom en proximus en nog geen dag slechte ervaring gehad heb.

Mss was ik niet al te duidelijk wat ik juist wou zeggen dat kan !
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Geert2800 schreef:Heb ook de indruk dat het is als je iCloud aanzet voor een reservekopie van je iphone te maken.
Ben aan het overwegen om een pay and go kaart met 0 euro op in de iphone te steken in geval van bijv een restore.
0 euro is 0 euro en kunnen er geen kosten aangerekend worden.
gisteren icloud backup gemaakt, geeft geen kosten. Enige sms kosten zijn dus activaties van imessage en facetime. Waarom je dat constant aan en uit zou zetten is mij een raadsel. Maar ja, telkens je je iphone restored enz moet je het opnieuw activeren. Ik persoonlijk activeer enkel nog imessage, facetime gebruikt toch niemand :)
Jeannette
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014, 17:02
Bedankt: 2 keer

Dag iedereen van dit topic, dit topic had ik vroeger moeten lezen!
Ik antwoord dat wat hier is geschreven ook mijn ervaringen zijn. Met name, FaceTime .. iMessage, Tango, WhatsApp enz. Er werd in het forem topic niet over Tango gesproken, ook deze app rekent zowat iedere maand 2 tot 4 sms'en aan telkens een sms kost van 0.40 euro. De UK nummers zijn: 0044 7537 410 297 waarvan de laatste 3 cijfers veranderlijk zoals bv: 287, 237, 217, 257, 207 enz. Inderdaad alles in het topic is waar dan toch twijfel ik of WhatsApp gratis is, ik kan dit alleen weten via WhatsApp opnieuw te installeren. Echter moet dit wachten gezien ik deze maand wil doorkomen zonder de ongevraagde buitenlandse sms kosten. Tango, WhatsApp is verwijderd, jammer want het is wel een allerbeste app waardoor wat buitenlandse vrienden nu voorgoed de mist ingaan. Toch kies ik voor een correcte behandeling want ik heb de pest met alles waar ik geen invloed op heb. Het is hoogstens maar een 2 euro, per jaar toch een aardig bedrag, zeker als men de verscheiden socio apps mogelijkheden waarvan sprake in het forum gebruikt. Vandaag is Skype in gebruik, het is volgens mij niet zo toegankelijk en er blijken wat problemen te zijn met de iPhone 5S iOS 7.1.2. Namelijk gebruikt Skype de microfoons bovenaan, de iPhone is met zijn 3 ingebouwde microfoons onzeker in gebruik. Ook het video item loopt mank op Skype iPhone. Goed, welke is zeker 100% gratis? Gratis en toch even goed zoals Tango? Ik hoop dat mijn bijdrage sommige mensen heeft geholpen want naar Belgacom bellen zal niet helpen. Zelfs al staan de sms'en niet op iPhone geregistreerd en dus duidelijk niet door u verzonden is het volgens hun rekening het wel degelijk van het iPhone sms nummer verstuurd en moet ervoor betaald. Nota: ik heb support Tango aangeschreven maar het is zonder antwoord gebleven. Dit zegt genoeg denk ik.
Jeannette

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jeannette
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014, 17:02
Bedankt: 2 keer

Dag iedereen van dit topic, dit topic had ik vroeger moeten lezen!
Ik antwoord dat wat hier is geschreven ook mijn ervaringen zijn. Met name, FaceTime .. iMessage, Tango, WhatsApp enz. Er werd in het forem topic niet over Tango gesproken, ook deze app rekent zowat iedere maand 2 tot 4 sms'en aan telkens een sms kost van 0.40 euro. De UK nummers zijn: 0044 7537 410 297 waarvan de laatste 3 cijfers veranderlijk zoals bv: 287, 237, 217, 257, 207 enz. Inderdaad alles in het topic is waar dan toch twijfel ik of WhatsApp gratis is, ik kan dit alleen weten via WhatsApp opnieuw te installeren. Echter moet dit wachten gezien ik deze maand wil doorkomen zonder de ongevraagde buitenlandse sms kosten. Tango, WhatsApp is verwijderd, jammer want het is wel een allerbeste app waardoor wat buitenlandse vrienden nu voorgoed de mist ingaan. Toch kies ik voor een correcte behandeling want ik heb de pest met alles waar ik geen invloed op heb. Het is hoogstens maar een 2 euro, per jaar toch een aardig bedrag, zeker als men de verscheiden socio apps mogelijkheden waarvan sprake in het forum gebruikt. Vandaag is Skype in gebruik, het is volgens mij niet zo toegankelijk en er blijken wat problemen te zijn met de iPhone 5S iOS 7.1.2. Namelijk gebruikt Skype de microfoons bovenaan, de iPhone is met zijn 3 ingebouwde microfoons onzeker in gebruik. Ook het video item loopt mank op Skype iPhone. Goed, welke is zeker 100% gratis? Gratis en toch even goed zoals Tango? Ik hoop dat mijn bijdrage sommige mensen heeft geholpen want naar Belgacom bellen zal niet helpen. Zelfs al staan de sms'en niet op iPhone geregistreerd en dus duidelijk niet door u verzonden is het volgens hun rekening het wel degelijk van het iPhone sms nummer verstuurd en moet ervoor betaald. Nota: ik heb support Tango aangeschreven maar het is zonder antwoord gebleven. Dit zegt genoeg denk ik.
Jeannette

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij WhatsApp en Viber wordt er voor de activatie geen sms naar het buitenland gestuurd. Om je nummer te controleren sturen deze diensten een sms naar jou, wat dus kosteloos is. Over Tango kan ik geen uitspraken doen, want dat ken ik niet.
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik switch soms tussen mijn proximus sim en mijn MV sim, dan wordt er een sms naar de UK gestuurd, als ik bij dezelfde sim blijf dan maakt het niet uit hoeveel keer ik FaceTime, kost niks meer.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”