Buiten IP Camera

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

krisken schreef:
r2504 schreef:Zeer bizarre constructie voor de aansluitingen... zeker omdat het een buitenmodel is :eek:
Klopt, zit een pak aansluitingen op maar goed... Heb ze dan maar weggemoffeld in een doosje (elektriciteitsding) tegen mijn muur, en enkel de UTP tot daar laten komen + power.
Redelijk wat camera's hebben zo'n aansluiting hoor.
Onze outdoor D-links hebben ook zo'n aansluiting, soms handig soms onhandig...
Ofwel moet je een enorm gat maken om de kabel erdoor te steken en zo te verstoppen of zoals in de informatie van D-link in een "Junction Box"
Afbeelding
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

NAT rule is aangemaakt :)

http://openweb.gw.be.it2go.eu:8000

Login : cam
Pass : cam

Kan wel zijn dat je eerst een plugin moet installeren

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 9 keer

Het lijkt me sterk dat je hiermee nummerplaten kan lezen?
Ik ga nog even afwachten in ieder geval, bedankt voor het delen!
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

krisken
userbase crew
userbase crew

van op die hoogte niet. maar als je hem op 2 a 3m hoogte zet lukt dat goed. ik krijg toch mails waar je de nummerplaat goed kan zien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Telefonie = EDPnet + OVH
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

krisken schreef:NAT rule is aangemaakt :)

http://openweb.gw.be.it2go.eu:8000
Je beseft toch wel dat je niet zomaar de openbare weg mag filmen?
krisken
userbase crew
userbase crew

Ik film openbare weg niet. ik bekijk hem :p even serieus:ik trigger enkel de parking op dit moment als test. cam staat gewoon op terras. moet hem nog vastmaken aan de muur en meer naar beneden richten.

xayana
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 77 keer

Op Chrome op imac krijg ik de plugin niet geïnstalleerd. Als ik daarmee dan inlog met cam/cam krijg ik de instelpagina te zien waar ik hier en daar dingen kan wijzigen en bewaren (wel niet uitgetest of het efectief wordt bewaard), vb "scheduled recording to FTP".

Safari is OK na installatie van plugin.
Ik zie eigenlijk amper verschil in de mainstream en substream. Nummerplaat van de meest rechtse auto is net leesbaar in de stream.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

krisken schreef:Ik film openbare weg niet. ik bekijk hem :p even serieus:ik trigger enkel de parking op dit moment als test. cam staat gewoon op terras. moet hem nog vastmaken aan de muur en meer naar beneden richten.

je moet de openbare weg uitblokken dmv privacy blokjes in het beeld ....

ik heb hier zelf politie aan mijn deur gehad om die reden, ook al had ik dit reeds gedaan ... omdat ik geen omheining rond de woning heb zou ik zelfs de toestemming van de gemeente moeten hebben ...
Afbeelding
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

xayana schreef:Op Chrome op imac krijg ik de plugin niet geïnstalleerd. Als ik daarmee dan inlog met cam/cam krijg ik de instelpagina te zien waar ik hier en daar dingen kan wijzigen en bewaren (wel niet uitgetest of het efectief wordt bewaard), vb "scheduled recording to FTP".

Safari is OK na installatie van plugin.
Ik zie eigenlijk amper verschil in de mainstream en substream. Nummerplaat van de meest rechtse auto is net leesbaar in de stream.
Je moet bij chrome naar Extra-> Extensions gaan en daar de plugin file in slepen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

zoals eerder al gemeld, van een HD cam zou ik beter verwachten, de nummerplaat kan je niet of heel moeilijk lezen en dat zou moeten kunnen, maar voor die prijs...beter dan vele andere voor dezelfde prijs....ik ga vanavond eens in het donker piepen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Sebiet ook ns checken. Vaak zijn die HD cams eigenlijk niet hd maar blazen ze het beeld op tot hd resolutie.

Btw, hebben we admin access (en moet ik dus opletten om knopjes a la reboot in te drukken) of gaan die functies gewoon weigeren; da'k ni per ongeluk iets verkeerd doe afstand terwijl ik ermee "speel"... Ik bedoel, controleer. :-)

Ik vraag me ook af hoe dat privacy gewijs zit met een beweegbare camera die standaard niet op de openbare weg gericht staat maar die je manueel wel van zijn koers kunt brengen om ns effe een oogje in het zeil te houden.

petzl
Elite Poster
Elite Poster

Zelfs bij een degelijke PTZ camera zou je privacy zones moeten kunnen instellen ....

persoonlijk vind ik wel dat er dan bij veel cams niet meer veel van je beeld overblijft ....
Afbeelding
krisken
userbase crew
userbase crew

ITnetadmin schreef:Sebiet ook ns checken. Vaak zijn die HD cams eigenlijk niet hd maar blazen ze het beeld op tot hd resolutie.

Btw, hebben we admin access (en moet ik dus opletten om knopjes a la reboot in te drukken) of gaan die functies gewoon weigeren; da'k ni per ongeluk iets verkeerd doe afstand terwijl ik ermee "speel"... Ik bedoel, controleer. :-)

Ik vraag me ook af hoe dat privacy gewijs zit met een beweegbare camera die standaard niet op de openbare weg gericht staat maar die je manueel wel van zijn koers kunt brengen om ns effe een oogje in het zeil te houden.

Met cam/cam kan je normaal niet aan de instellingen. Indien je dit toch kan : speel gerust. Is maar kwestie van cam te resetten daarna.
@petzl : bedankt voor de tip : echter zie ik op het eerste zicht enkel "blokjes" voor het gedeelte te selecteren waar hij mag opnemen en waar niet (triggerblokjes voor opname).

Telefonie = EDPnet + OVH
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gisteravond om 23u nog eens gekeken, beeld zag er nog redelijk uit, wel gezien overdag dat de regendruppels er goed bleven aanhangen waardoor soms wazig of bijna geen beeld, je zal er een extra kapje moeten overmaken :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
krisken
userbase crew
userbase crew

Is mijn eigen fout : het kapje zit er nog niet op en de slagregen komt van daar. Dus moet dat zeker nog er op zetten!
's Nachts had ik eerst de infrarood aan staan, maar deze reflecteerde enorm op het kapje. Daarom dat deze nu uit staat (en kapje vergeten plaatsen)

Telefonie = EDPnet + OVH
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Met infrarood aan kan je 's nachts geen nrplaten lezen tenzij je de IR intensity kunt aanpassen, maar met zo'n cheap camera vrees ik ervoor :)
petzl
Elite Poster
Elite Poster

in kleur en overdag lukt het vrij goed als de resolutie goed genoeg is.

echter enkel nieuwe belgische en nederlandse kentekenplaten zijn goed te zien op een cam.
(nieuwe platen zijn eerder bordaux dan rood )

Voor een optimaal nacht resultaat heb je een LPF lens / filter nodig op een 2de camera
(je ziet dan zeer duidelijk de nummerplaat op het beeld, maar de auto zelf minder, vandaar dus steeds met 2de camera )
Afbeelding
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Hier nog een vraagje:

Motion detection stel je best in op de camera zelf, pc software of op beide?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Voor een buiten camera met IR licht zou ik voor een externe bewegings detectie gaan m.b.v. pIR en microwave of licht barrières op de alarm ingang van een camera. Anders kan ook een niet alarmerende verandering een alarm triggeren en 's nachts kan dat extra snel door het effect van regen en nachtleven op het ir licht.

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

jos123 schreef:Motion detection stel je best in op de camera zelf, pc software of op beide?
Als je het door de camera laat doen, ontlast je je NAS aanzienlijk. Ik zou het enkel door de NAS laten doen als je camera die functionaliteit niet of te beperkt heeft.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:Als je het door de camera laat doen, ontlast je je NAS aanzienlijk.
Dat dacht ik ook, dus als je geen "motion detection" op de pc software of NAS instelt gaat de programma de beelden alleen saven wanneer de camera een beweging detecteert, klopt?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Dat is juist de bedoeling van bewegingsdetectie: alleen beelden bewaren als er beweging is (om capaciteit te sparen, en ook het opzoeken te vergemakkelijken). Dit gebeurt zowel bij bewegingsdetectie door de camera als door de NAS.

Maar als je het door de NAS laat doen, heeft die constant werk, omdat hij dan zelf de beelden moet analyseren om te bepalen of er beweging is.

Het goed instellen van de bewegingsdetectie parameters vraagt wel wat tijd en ervaring (niet té gevoelig, maar ook niet té ongevoelig). Sommige camera's zijn hierin zeer beperkt, en sommige zeer uitgebreid.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:Het goed instellen van de bewegingsdetectie parameters vraagt wel wat tijd en ervaring (niet té gevoelig, maar ook niet té ongevoelig). Sommige camera's zijn hierin zeer beperkt, en sommige zeer uitgebreid.
Bij deze IP Camera heb ik 5 niveaus
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

jos123 schreef:
Edward Valckx schreef:Als je het door de camera laat doen, ontlast je je NAS aanzienlijk.
Dat dacht ik ook, dus als je geen "motion detection" op de pc software of NAS instelt gaat de programma de beelden alleen saven wanneer de camera een beweging detecteert, klopt?
Klopt, maar afhankelijk van de camera is dit ook beperkt. Soms zijn dat clips van 5 à 10 seconden, met daartussenin onderbrekingen die net cruciaal kunnen zijn.
Ook opzoekingen zijn dan moeilijker gezien je heel wat bestandjes hebt die je meestal apart moet openen...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Dat zou dan toch wel een zeer slechte bewegingsdetectie moeten zijn, als ze de cruciale bewegingen dan net niet opneemt! De meeste camera's die ik tegengekomen ben, kan je instellen x seconden voor de beweging beginnen met opnemen, en y seconden na het einde van de beweging.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Edward Valckx schreef:Dat zou dan toch wel een zeer slechte bewegingsdetectie moeten zijn, als ze de cruciale bewegingen dan net niet opneemt! De meeste camera's die ik tegengekomen ben, kan je instellen x seconden voor de beweging beginnen met opnemen, en y seconden na het einde van de beweging.
Welke camera's? Op basic IP camera's is dat altijd beperkt en niet zo zeer efficiënt voor langdurige bewegingen. Er zijn immers onderbrekingen in de videostream.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Een reactie op een bericht van juni? :-)

Foscam, Linksys, Hikvision, ...

Hoe kan je nu zo rigoureus stellen dat er op basis IP camera's altijd onderbrekingen zijn bij langduringe bewegingen? Heb je alle basis camera's getest misschien?

De laatste tijd heb ik al heel wat camera beelden geanalyseerd, en zolang er beweging is heb ik persoonlijk toch nooit gezien dat hij dan plots stopt met opnemen. Ik zou hem dan snel terugsturen...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja wat laat inderdaad...

Dus stel nu, je neemt op, op een SD kaart in de camera, of op een NAS, er is beweging, en de camera zelf stuurt zelf gedurende bv. 1 uur constante beweging, en 5sec voor en na de beweging een volledige videoclip door zonder onderbreking. Klopt dat?
Voor zover ik weet zijn dat allemaal opgespliste bestanden, bij zowel HIKVISION, Sony, Vivotek en andere merken. Dus je hebt in dergelijke gevallen, altijd een kleine onderbreking van enkele milliseconden of soms seconden bij het wegschrijven van de files.
Misschien ben ik verkeerd... Maar met meer dan 10k geïnstalleerde IP cam's heb ik al heel wat getest. Misschien nog niet met de recentste cams geef ik toe...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Maar het ging hier over de beelden op te slaan op een NAS, en daar heb je quasi geen beperking qua bestandsgrootte. Er moet dan ook niets opgesplitst worden. De camera doet de bewegingsdetectie (en beslist dus wanneer hij beelden doorstuurt naar de NAS of niet), maar slaat zelf niets lokaal op.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Edward Valckx schreef:Maar het ging hier over de beelden op te slaan op een NAS, en daar heb je quasi geen beperking qua bestandsgrootte. Er moet dan ook niets opgesplitst worden. De camera doet de bewegingsdetectie (en beslist dus wanneer hij beelden doorstuurt naar de NAS of niet), maar slaat zelf niets lokaal op.
Zelfde met een NAS nochtans, opgesplitste bestanden...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”