Aanschaf monitoren

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik mag 5 monitors aanschaffen voor de mensen op mijn bureau. Onze sodtwareleverancier liet weten dat de meest ideale resolutie voor hun toepassingen 1920x1200 is, dus een 16:10 scherm 24 inch. Wat zijn nog de andere kenmerken waar je moet op letten. Ik weet dat het aanbod van16:10 kleiner is dan 16:9.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Wat is het budget ?

Als je bv. voor een IPS i.p.v. TN Panel kunt gaan (wel duurder) heb je betere kleuren en kijkhoeken..

Zelf ben ik altijd voor Dell Ultrasharp gegaan, 3 jaar garantie en next-day swap d.m.v. courierservice tijdens die 3 jaar, al gebruik kunnen van maken.

[edit] Als je 5 schermen wilt kopen, is het zeker de moeite om Dell een mail te sturen voor een offerte i.pv. rechtstreeks via de website, ik kreeg verleden keer 20% korting bij bestelling van 3 schermen tegelijk
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Wat denk je van de Dell U2412M? Voldoet aan al je eisen (IPS, 24", 16:10 verhouding), er staat een uitgebreide review op Tweakers.
Dell heeft recent ook de U2415 aangekondigd, maar die is voor zover ik weet nog niet leverbaar.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

1920x1200 is een goede keuze maar
Om echt productief te zijn moet iedereen 2 schermen op zijn bureel hebben.

1 scherm voor een bepaald speciaal software pakket bijv. voor de boekhouding
1 scherm om te werken in Word, Excel, mail,....

Zo kan de werknemer zijn gegevens uit het boekhoudpakket overnemen in een mail zonder het overzicht te verliezen met windows die elkaar overlappen.

Op het werk heb ik 2 schermen, wel dat is stukken beter dan thuis met 1 scherm !
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Inderdaad, hoe meer schermen hoe beter, maar ik denk niet dat Topic Owner onmiddelijk een budget daarvoor heeft :P
Laatst gewijzigd door billeman 09 sep 2014, 21:20, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Voor wie ist?
Grafische werkers kan je beter zelf om inbreng vragen, want bij hen is kleurwarmte (hoe juist kleuren afgebeeld worden enzo) enorm van belang, alsook statisch en dynamisch contrast enzo. Zit je met boekhouders kan het eenvoudigers :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik werk bij de lokale overheid. Software is een facturatie - boekhoud en budgettering pakket.

De Dell staat oa op de shortlist. Een andere is de Samsung 24ls650udw. Als jullie nog andere 16:10 weten.

We zouden aankopen via een webwinkel. De dell was het goedkoopst bij komplett maar die zijn heel traag in antwoorden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

De Dell ziet er wel ok uit. Nu voor de prachtige kleuren hoeft het wel niet. Dus best naar Dell eens mailen of ze iets van de prijs kunnen afdoen, want bij webshops is het toch stuk goedkoper, en vaak geen transportkosten,
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

bartman schreef:Ik werk bij de lokale overheid...
We zouden aankopen via een webwinkel. ...
Je weet toch dat aankopen bij overheden onder de overheidsopdrachtenwetgeving vallen ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Telt dat ook voor wat bureaumateriaal? Want dat heb ik nu toch ook nog niet geweten.

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik dacht dat dat enkel voor aankopen boven de 5000 euro was; alleszins toch int onderwijs.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

didi79 schreef:
bartman schreef:Ik werk bij de lokale overheid...
We zouden aankopen via een webwinkel. ...
Je weet toch dat aankopen bij overheden onder de overheidsopdrachtenwetgeving vallen ?
Voor de overheidsopdrachten moet je inderdaad in principe een inschatting maken van wat je het komende jaar aan computermateriaal gaat nodig hebben en in functie daarvan een overheidsopdracht uitschrijven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

ITnetadmin schreef:Ik dacht dat dat enkel voor aankopen boven de 5000 euro was; alleszins toch int onderwijs.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Inderdaad, het enige wat wel altijd verplicht is: prijs en kwaliteit vergelijken van enkele aanbieders.
Maar dat is wel veel soepeler dan bij aanbestedingen of offertevragen.
Je moet dus niet telkens je voor 100€ een aankoop doet de prijs te vergelijken van meerdere aanbieders !

De wetgever is immers zo slim geweest daarin wat soepelheid te geven, want anders is de administratiekost hoger dan de aankoopprijs.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Petervanakelyen schreef:Wat denk je van de Dell U2412M? Voldoet aan al je eisen (IPS, 24", 16:10 verhouding), er staat een uitgebreide review op Tweakers.
Dell heeft recent ook de U2415 aangekondigd, maar die is voor zover ik weet nog niet leverbaar.
Zeer goede gebruikerservaringen en de Dell U2412m kreeg in de meeste recente test van PC-magazine nog 5 sterren.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

er zijn precies meerdere u2412m modelle in omloop, zo zag ik de U2412M en de de Ultrasharp U2412M?

ik belde zonet naar Dell, 02/4819100, voor een offerte, ze verbinden me door met een Nederlander, die op zijn beurt zegt ik ga u een mobiel Nederlands nummer geven dat u kan bellen. ik vraag of er geen andere mogelijkheid is (ik kan al niet naar buitenlandse nummers bellen). Hij probeert me direct met dat nummer door te verbinden maar krijg enkel een computerstem van microsoft exchange die vraagt om het extention number. Heb ik niet, ik wacht, zegt de stem "Are you still there? ik heb dan maar ingehaakt en een mail gestuurd. hopelijk komt het aan. Anders zal het niet bij Dell zijn
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Het drempelbedrag voor aankopen dagelijks bestuur wordt door het bestuur zelf bepaald. Meestal is dat € 5500.
Maar dat drempelbedrag zegt niets over de te volgen procedure. In principe dien je voor elke aankoop de wetgeving te volgen. Je bent natuurlijk vrij die te interpreteren ;) (en voor echt kleine aankopen is het inderdaad zot om veel administratie voor te doen). Anderzijds: een partij die zich benadeeld voelt en klacht indient, kan je ook wel missen, dus zorg gewoon voor een correct dossier.

Tip: zorg dat je bestuur meedoet aan raamcontracten. Organisator voert de overheidsopdracht. Jij koopt uit de gegunde percelen wanneer en wat je nodig hebt, zonder de administratieve rompslomp... Als de leverancier multivendor is, kies je zelfs merk dat je wil.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Het wettelijke grensbedrag is 8.500 Euro, besturen kunnen zelf beslissen dit bedrag lager te leggen;
Zie hieronder

http://www.bestuurszaken.be/sites/defau ... 33791.html
Onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking via aanvaarde factuur

Omschrijving:
Een bijzondere wijze om een overheidsopdracht af te sluiten is het gebruik van de ‘aanvaarde factuur’. Dat is geen afzonderlijke toepassingsmogelijkheid van de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, maar een bijzondere wijze om de opdracht te sluiten als men toepassing maakt van de mogelijkheid van artikel 26, § 1, 1°, a) Wet Overheidsopdrachten.

Krachtens artikel 105 KB Plaatsing en artikel 110, tweede lid KB Plaatsing kunnen opdrachten waarvan de goed te keuren uitgave niet hoger is dan 8500 euro, exclusief btw, worden gesloten via een aanvaarde factuur. Bij die opdrachten geldt de factuur als bewijs dat de opdracht gesloten is. Andere documenten zijn daarvoor niet vereist, maar de opmaak van een bestelbon is aangewezen.

Aangezien de aanvaarde factuur een sluitingswijze van de onderhandelingsprocedure is, geldt ook hier in principe de verplichting om indien mogelijk verschillende potentiële deelnemers te raadplegen. In de rechtsleer wordt echter vaak aangegeven dat het in deze situatie mogelijk is om zich tot één deelnemer te richten. Voor elke kleine opdracht een mededinging organiseren, rendeert niet ten volle en gaat ten koste van de administratieve efficiëntie. Daarom is de vereenvoudigde bijzondere procedure van de ‘aanvaarde factuur’ in het leven geroepen. Men mag zich echter niet altijd tot dezelfde deelnemer richten en mededinging moet in de tijd gespreid worden.

De raadpleging van verschillende potentiële deelnemers is niet aan vormvereisten onderworpen. Een eenvoudige telefonische bevraging van enkele bedrijven of een vergelijking van enkele websites of catalogi kan voldoende zijn als raadpleging. Als dat mogelijk is, is het dan ook aanbevolen om een dergelijke raadpleging te doen. Uiteraard geldt bij de aanvaarde factuur dat men een opdracht niet kunstmatig mag opdelen om voor elk afzonderlijk deel onder het drempelbedrag van 8500 euro te blijven.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

fvhbrugge schreef:Het wettelijke grensbedrag is 8.500 Euro, besturen kunnen zelf beslissen dit bedrag lager te leggen;
http://www.bestuurszaken.be/sites/defau ... 33791.html
Klopt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik wacht nog op de offerte van hardware.be. Dan heb ik er minstens 3. Dit hele discussie over overheidsopdracht is leuk maar niet van toepassing. Bedrag is te laag. Komt gewoon op het exploitatie en niet op investeringsbudget
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

iiyama is anders ook deftig. Die 27" van iiyama is best wel zalig.

http://www.iiyama.com/gb_en/products/pr ... b2779qs-1/

Vind ik persoonlijk veel handiger dan 2 of meerdere monitoren, want ik merk dat ik anders teveel multitask met 2 en zo minder efficiënt werk dan ik eigenlijk eerder dacht te kunnen doen :p

Als je wil kan ik voor allerhande merken behalve Dell ook een offerte maken, pm gerust maar hetgeen waarvoor je een offerte wenst.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

bartman schreef:Ik wacht nog op de offerte van hardware.be. Dan heb ik er minstens 3. Dit hele discussie over overheidsopdracht is leuk maar niet van toepassing. Bedrag is te laag. Komt gewoon op het exploitatie en niet op investeringsbudget
Of het nu op exploitatie of investeringsbudget komt, heeft hiermee niets te maken. Ook voor investeringen hoeft men géén overheidsopdracht uit te schrijven indien bedrag lager dan 8.500Euro.
Sowieso is het altijd verstandig 3 leveranciers te bevragen (telefonisch, mail, internet,...) alles is mogelijk.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Klopt. Als de audit een steekproef doet kan ik ze de offertes tonen. Denk dat je zelfs niet verplicht bent om de goedkoopste te nemen
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”