HD Digicorder DC-AD2200 vs DC-AD2100

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

De Telenet installateur heeft vandaag een DC-AD2200 afgeleverd. (Ziet er exact uit zoals de AD2100 in het zwart)
Ik was verrast omdat ik dacht dat de AD2100 het nieuwste model was.
Volgens de installateur zou deze sneller zijn dan de AD2100.

Kent er iemand de technische verschillen tussen beide modellen?

Ik lees volgende specs uit de handleiding voor de AD2200:
  • Processor: BCM7242
    RAM: 1GB
    HDD: 500GB
Update (thanks mattionline)

Specs van de AD2100:
  • Processor: BCM7413 (=400-MHz Dual-Core CMT MIPS32®/16e class processor + 64-bit DDR2 800-MHz DRAM controller)
    RAM: 512MB
    HDD: 500GB
Laatst gewijzigd door tripkip 01 sep 2014, 10:06, in totaal 2 gewijzigd.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

De nieuwe heeft meer RAM geheugen en een ander type processor.
De specificaties van de andere digicorders vind je hier terug:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dit nieuwe model zou ook 4 tuners hebben in plaats van 3: "De nieuwste DC-AD2200 is net 100 x binnengekomen: 3 programma's opnemen, een 4de bekijken volgens Telenet!".

Ik heb mijn SD Digicorder in april reeds vervangen door een HD Digicorder (aangekocht voor € 199). Blijkbaar had ik beter gewacht tot op het laatste moment.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Is er eigenlijk wel zoveel interessant op tv tegelijk :P
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat hangt ervan af wat jij interessant vindt en of je verder kijkt dan alleen de Vlaamse zenders :wink:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

nickz schreef: Ik heb mijn SD Digicorder in april reeds vervangen door een HD Digicorder (aangekocht voor € 199). Blijkbaar had ik beter gewacht tot op het laatste moment.
Eerst de liggende stock "oude" digicorders verkopen aan de snelle overstappers en daarna het nieuwe model leveren ...

Ik heb speciaal tot het laatste moment gewacht om dit niet voor te hebben :angel:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben benieuwd of je als klant kan 'upgraden' naar het nieuwe model. Ik huur nu de DC-AD2100. Weet iemand hier meer over of gaat er waarschijnlijk weer een extra kost aan verbonden zijn?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Een gehuurde DC-AD2000 kan worden geruild voor € 25 of gratis indien je hem al langer dan vier jaar hebt (zie Digibox/Digicorder: omruilen?), maar dat komt ook omdat deze niet de vernieuwde Yelo TV software ondersteunt. Ik weet niet of het ook mogelijk zal zijn om een DC-AD2100 om te ruilen voor het nieuwste model.

Wat je sowieso wel kan doen is de huur opzeggen en een DC-AD2200 aankopen voor €249. Die € 25 spaar je dan al uit en de overige € 224 verdien je terug op een kleine 27 maanden tijd (€ 224 / € 8,35/maand), wellicht nog iets minder want in februari zal de huurprijs wel weer worden verhoogd. Alle maanden dat je hem langer gebruikt is pure winst. Uiteindelijk kan je dan weer een nieuw model kopen of huren zonder omruilkosten en indien het oude model nog werkt kan je het nog voor een tweede tv gebruiken of tweedehands doorverkopen, dus nog meer winst ;)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb ergens op een website gelezen dat het nieuwe model DC-AD2200 tot 3 opnames kan maken terwijl je naar een ander kanaal kijkt. Kan dit bevestigd worden door iemand op het forum?
Ondertussen heb ik contact opgenomen via e-mail met de klantendienst van Telenet om te horen of ik mijn huidig model (DC-AD2100) kan omruilen voor het nieuwere model maar heb nog geen antwoord terug gekregen.
Bestaat er een webpagina waar ik de specificaties kan terugvinden van het nieuwe model? Zijn er ondertussen al mensen die deze in hun bezit hebben?
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Hey, bij Telenet weten ze nog niet veel!

Ik heb gisteren naar het grootste verdeelcentrum in Oost-Vlaanderen( computer Checkpoint Gent) gebeld. En daar wisten ze nog van niks :angel: :roll: :roll:

Het antwoord "nee meneer wij weten daar nog niets van, Telenet heeft ons nog niet op de hoogte gesteld..........." :? :angel:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wij hebben deze al tijdje in huis, lekker vlot, alleen nog niet zoveel interresants op tv om de 4 tuners tegelijk te laten draaien ;)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vreemd dat Telenet hier nog niets van op hun website heeft geplaatst.
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Ja, ik heb nog eens gebeld naar die plek in Turnhout :angel: ik was te nieuwsgierig :angel: :angel: Het zit zo de klanten die nog een oude digicorder hebben ( 4 jaar zeker) moeten nu omruilen en krijgen dan dat nieuw model, de meneer zegt dat huidige klanten met een recente digicorder nog niet kunnen omwisselen. Daarvoor moeten ze nog wat geduld hebben tot er voldoende aanwezig zijn.....
Ik denk dat de reden is dat Telenet eerst de oude digicorders kwijt wil, en daarom ook nog niks op internet zet om een stormloop te voorkomen op de nieuwe digicorder. :angel:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Aangezien opnames lock-in zijn, zal die stormloop "vervangen van de oudste digicorders" nog wel tegenvallen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dus een oude digicorder wordt omgeruild voor het nieuwste model ?
Interessant, heb daar een familielid die dan best NU omruilt :D
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Gisteren nog eens naar een ander Telenet Center gebeld en die zegt dat de DC-AD2200 GEEN vier tuners heeft maar wel een andere processor en een andere ....... :roll: Tunerkaart :roll:

In ieder geval is het weer niet echt duidelijk en is de communicatie van Telenet weer ver zoek....


Is er soms iemand die nog meer info heeft hierover? :angel:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier vandaag ook contact gehad met een helpdeskmedewerker van Telenet. Hij wist me te vertellen dat je met dit model 2 programma's kan opnemen en ondertussen 1 programma kan bekijken, dus GEEN drie programma's opnemen en 1 extra programma bekijken. Dus tegenstrijdige berichten.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Durf ervoor te wedden dat de niet technische medewerkers hun briefing weer fout begrepen hebben.
Het zal wel als volgt zijn (speculatie):
- ofwel 2 progs opnemen en een 3e bekijken
- ofwel 3 progs opnemen, maar beperkt zijn tot zappen tussen 1 van die 3 (omdat alle tuners bezet zijn)

En de combinatie van (2+1) en (3) zal wel vervormd geraakt zijn tot (3+1) want "het was iets met een (3) en een (+1)", zo denken niet technische mensen vaak.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Is hier soms iemand van de Telenet medewerkers op het forum die nu duidelijkheid in de zaak kan brengen? Wat zijn nu de grootste verschillen tussen beide digicorders?
brugener
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2012, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag eens proberen 3 programma's opnemen en tegelijk naar een 4de kijken. Dit lukt niet met de nieuwe DC-AD2200.
Dus voor opnames geen verschil met de vorige. De nieuwe decoder is wel bliksemsnel.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij de DC-AD2100 is het zelfs niet mogelijk om drie programma's tegelijk op te nemen, ook niet als je ondertussen naar één van deze drie programma's kijkt of als de decoder in stand-by staat. Er kunnen dus met andere woorden maar twee van de drie tuners worden gebruikt om op te nemen. Is dit anders bij de DC-AD2200?

Bij de DC-AD1000 en DC-AD2000 kunnen de twee tuners wel allebei worden gebruikt om op te nemen. Het is dan uiteraard niet mogelijk om ondertussen nog naar een derde programma te kijken; je kan enkel nog zappen tussen de twee programma's die je aan het opnemen bent.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dus het enige verschil is de snellere chipset in de DC-AD2200.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
brugener
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2012, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ nickz: bij de DC-AD2200 kan je ook maar met twee van de drie tuners opnemen. Met andere woorden vanaf het 3de programma dat je wil opnemen heb je een conflict.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die 3de tuner dient dus enkel voor live TV kijken maar deze kan wel live gepauzeerd of teruggespoeld worden althans voor de 2100, ik weet niet of dat mogelijk is de 2200 al veronderstel ik van wel.
igvfer
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2014, 19:57

AD2200 effectief 4 tuners maar kan alleen 2 programma's opnemen en een 3e bekijken. heb ik uit getest. 4e tuner wordt blijkbaar gebruikt om rapper te kunnen zappen.
Wil je zo een digicorder in huis? Voor wie nu een ouder model huurt, ga er een nieuwe halen, installeer die, geen activatiekost. Enkele dagen later na het bekijken van je oude opnames ga je de oude digicorder binnenbrengen. Kostenplaatje enkele dagen huur van 2 digicorders aan +- 0.30€ per corder. Gewoon een center binnenstappen. Zo geklaard en geen uitleg geven.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je zou toch op zn minst een procedure mogen krijgen om opnames over te zetten van de ene naar de andere unit. Soit...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”