hallo iedereen . Ik ben nieuw hier en hoop een antwoord te krijgen op mijn vraag.
Ik heb die al meermaals op het BC - forum gesteld maar met alleen wat links en termen red ik hgt helaas niet.
het betreft het volgende : Onder in de living hebben we een BBox 3 met een decoder op aangesloten.
van hieruit vertrekt nog een ethernetkabel naar de slaapkamer waar een switch deze verdeelt naar twee decoders op de slaapkamers.
Dit werkt allemaal prima enkel het WIFI signaal op de derde slaapkamer en de badkamer is onvoldoende.
Met wat kan ik dat het beste/makkelijkste/voordeligste versterken ?
Kan ik misschien het beste de switch vervangen door een router met WIFI.
Ook heb ik nog een BBOX 1 en 2 liggen , misschien kan ik deze daarvoor inschakelen.
Op het BC - forum zeiden ze dat dat mogelijk was maar ik krijg het niet werkend.
je moest hiervoor ergens iets uitschakelen maar hoe wie wat of waar , mij totaal vreemd.
Graag had ik ook geweten als ik de BBOX of een nieuwe router plaats , de plaats van de Ethernetkabel.
Moet deze op de ingang of in een ethernet-poort ?
Alvast bedankt voor de eventuele hulp .
met vriendelijke groetjes ,
Sardonis
BBOX 3 WIFI versterken
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Member
- Bedankt: 11 keer
Je kan inderdaad je bbox1 of bbox2 daarvoor gebruiken.
Je moet ervoor zorgen dat je uw bbox1 of bbox2 modem een ander ip adres geeft in hetzelfde netwerk als uw bbox3.
Standaard heeft bbox3 ip adres 192.168.1.1. Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox1 of 2.
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox1 of 2.
Hier kan je wat meer info terugvinden hoe je dit kan doen:
http://www.thierry76.be/het-ip-adres-va ... -aanpassen
Je dient enkel ip address te wijzigen van 192.168.1.1 naar 192.168.1.200 en ip address distribution te wijzigen van dhcp server naar no dhcp server. Ken de juiste benaming niet in die keuzelijst.
Je kan dan uw bbox1 of 2 (gebruik een gele lan uitgang: lan1 of 2) met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.
Sluit de bbox1 of 2 pas aan op uw switch nadat je bovenstaande instellingen aangepast hebt.
Je moet ervoor zorgen dat je uw bbox1 of bbox2 modem een ander ip adres geeft in hetzelfde netwerk als uw bbox3.
Standaard heeft bbox3 ip adres 192.168.1.1. Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox1 of 2.
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox1 of 2.
Hier kan je wat meer info terugvinden hoe je dit kan doen:
http://www.thierry76.be/het-ip-adres-va ... -aanpassen
Je dient enkel ip address te wijzigen van 192.168.1.1 naar 192.168.1.200 en ip address distribution te wijzigen van dhcp server naar no dhcp server. Ken de juiste benaming niet in die keuzelijst.
Je kan dan uw bbox1 of 2 (gebruik een gele lan uitgang: lan1 of 2) met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.
Sluit de bbox1 of 2 pas aan op uw switch nadat je bovenstaande instellingen aangepast hebt.
-
- Starter
Oke , dat is me allemaal vrij duidelijk maar hoe kan ik nu de BBOX 1 of 2 benaderen ?
Nu staat natuurlijk de BBOX3 aan .
Ik weet wel dat ik naar webpagina van BC moet gaan : http://192.168.1.1/login.lp , het serienr moet invullen en dan aanpassingen kan doen.
Maar hoe verbind ik nu deze om instellingen te veranderen ?
Nu staat natuurlijk de BBOX3 aan .
Ik weet wel dat ik naar webpagina van BC moet gaan : http://192.168.1.1/login.lp , het serienr moet invullen en dan aanpassingen kan doen.
Maar hoe verbind ik nu deze om instellingen te veranderen ?
-
- Member
- Bedankt: 11 keer
1 computer rechtstreeks verbinden via lan kabel met lan1 poort van de bbox1 of 2.
Alle aanpassingen doen en dan box 1 of 2 aansluiten op switch en uw computer terug aansluiten zoals voordien.
[ Post made via mobile device ]
Alle aanpassingen doen en dan box 1 of 2 aansluiten op switch en uw computer terug aansluiten zoals voordien.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
HCP server uitschakelenOok moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox1 of 2
bbox2 ander ip adres geven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Stel nadien de Wifi op alle Bbox-en in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord. Maar wel op een gescheiden kanaal. Dat kan je je verplaatsen tussen alle kamers/verdiepingen zonder verlies van wifi signaal.
-
- Starter
Het is denk ik intussen gelukt.
Ik kan boven op een ander netwerk inloggen dus dat zal wel de BBOX1 zijn.
Wel heb ik de deze eerst eens moeten resetten want ik was het oude WW vergeten.
Klopt het dat wanneer ik deze een ander IP-adres geef er niet meer op kan inloggen ?
Hoe kan ik nu dan nog eventuele wijzigingen in deze Box aanbrengen ?
Ik kan boven op een ander netwerk inloggen dus dat zal wel de BBOX1 zijn.
Wel heb ik de deze eerst eens moeten resetten want ik was het oude WW vergeten.
Klopt het dat wanneer ik deze een ander IP-adres geef er niet meer op kan inloggen ?
Hoe kan ik nu dan nog eventuele wijzigingen in deze Box aanbrengen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
inloggen op 192.168.1.200
de koe zegt boe