Nu zou ik na deze 6 maanden willen veranderen van operator. Zoals ik de algemene voorwaarden interpreteer kan ik dit zonder enige kost.
Concreet zou ik de nieuwe operator het nummer willen laten porteren waardoor de overeenkomst met Jim Mobile automatisch een einde neemt, dus zonder opzeggingsbrief.
Wat denken jullie?
http://www.basecompany.be/content/dam/b ... ASE_NL.pdf
F.10.3.2.1. De Klant kan het Abonnement schriftelijk op elk door hem gekozen
moment en zelfs onmiddellijk beëindigen. BASE Company zal zo spoedig als
mogelijk de betrokken Dienst afsluiten en zal hieromtrent een schriftelijke
bevestiging overmaken aan de Klant. . Indien de Klant evenwel een
Abonnement van bepaalde duur heeft afgesloten, is de Klant bij beëindiging
van het Abonnement binnen de eerste zes maanden na de inwerkingtreding
van het Abonnement een schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan de
Abonnementsgelden of minimum belwaarden voor de periode lopend tot aan
de afloop van de zesde maand volgende op de inwerkingtreding van het
Abonnement. (noot: BASE klanten hebben een Abonnement van onbepaalde
duur en kunnen bijgevolg te allen tijde het Abonnement schriftelijk beeindigen
zonder schadevergoeding).
F.10.3.2.2. Een Abonnement van bepaalde duur wordt na einddatum
automatisch verlengd voor onbepaalde duur, tenzij de Klant dit Abonnement
minstens één maand vóór die einddatum schriftelijk opzegt.
F.10.3.2.3. Indien de Klant het Abonnement opzegt en kosteloos of tegen een
lagere prijs een Product heeft verkregen waarvan de verkrijging gebonden
was aan het inschrijven op een Abonnement, dan is bij beëindiging van het
Abonnement tijdens de eerste vierentwintig (24) maanden een
schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan de restwaarde van het/de
verkregen Product(en) op het ogenblik van de beëindiging van het
abonnement. Een door de Klant gevraagde en door BASE Company
goedgekeurde verandering van een Tariefplan, kan in de context van dit artikel
ook beschouwd worden als een beëindiging van het Abonnement