Opzeggingsvergoeding Jim Mobile

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Bijna 6 maanden geleden hebben we een postpaid abonnement genomen bij Jim Mobile en konden we een Smartphone (Icephone mini) aankopen voor 19 euro ipv 100. Er was een mimimumcontractuur van 6 maanden.
Nu zou ik na deze 6 maanden willen veranderen van operator. Zoals ik de algemene voorwaarden interpreteer kan ik dit zonder enige kost.
Concreet zou ik de nieuwe operator het nummer willen laten porteren waardoor de overeenkomst met Jim Mobile automatisch een einde neemt, dus zonder opzeggingsbrief.

Wat denken jullie?
http://www.basecompany.be/content/dam/b ... ASE_NL.pdf

F.10.3.2.1. De Klant kan het Abonnement schriftelijk op elk door hem gekozen
moment en zelfs onmiddellijk beëindigen. BASE Company zal zo spoedig als
mogelijk de betrokken Dienst afsluiten en zal hieromtrent een schriftelijke
bevestiging overmaken aan de Klant. . Indien de Klant evenwel een
Abonnement van bepaalde duur heeft afgesloten, is de Klant bij beëindiging
van het Abonnement binnen de eerste zes maanden na de inwerkingtreding
van het Abonnement een schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan de
Abonnementsgelden of minimum belwaarden voor de periode lopend tot aan
de afloop van de zesde maand volgende op de inwerkingtreding van het
Abonnement. (noot: BASE klanten hebben een Abonnement van onbepaalde
duur en kunnen bijgevolg te allen tijde het Abonnement schriftelijk beeindigen
zonder schadevergoeding).
F.10.3.2.2. Een Abonnement van bepaalde duur wordt na einddatum
automatisch verlengd voor onbepaalde duur, tenzij de Klant dit Abonnement
minstens één maand vóór die einddatum schriftelijk opzegt.
F.10.3.2.3. Indien de Klant het Abonnement opzegt en kosteloos of tegen een
lagere prijs een Product heeft verkregen waarvan de verkrijging gebonden
was aan het inschrijven op een Abonnement, dan is bij beëindiging van het
Abonnement tijdens de eerste vierentwintig (24) maanden een
schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan de restwaarde van het/de
verkregen Product(en) op het ogenblik van de beëindiging van het
abonnement. Een door de Klant gevraagde en door BASE Company
goedgekeurde verandering van een Tariefplan, kan in de context van dit artikel
ook beschouwd worden als een beëindiging van het Abonnement
Laatst gewijzigd door redcap 04 sep 2014, 13:41, in totaal 2 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zoals bij de meeste operatoren:
Ik vermoed dat onderdeel F.10.3.2.3. van toepassing is.

Je hebt een toestel gekocht aan verminderde prijs, en dient het volledige bedrag van dit toestel terug te betalen. (100 euro) Bij aanvrang van je contract dien je een aflossingstabel gekregen te hebben waarin staat hoeveel je nog moet terugbetalen van je toestel na x-aantal tijd. Providers kunnen je nog zes maanden abonnement eisen (maar dit is reeds gepasseerd).

EDIT:
Ice-Phone Mini: Actie geldig van 01/02/2014 tot 31/03/2014 zolang de voorraad strekt (2400 stuks). Bij activatie van een JIM Mobile Postpaid 15, 25 of 30, zal een Ice-Phone Mini worden toegekend voor de prijs van 19€, mits het ondertekenen van een afschrijvingstabel over een periode van 6 maanden. Actie niet cumuleerbaar met andere promoties

De afschrijvingstabel is dus maar voor 6 maanden bij deze specifieke actie (ergens wel normaal, het toestel kost maar 99 euro. Ik vermoed dat je vrij bent van je contract. Natuurlijk wordt je abonnement bij Jim Mobile opgezegd als je nummer verdwijnt naar een ander.
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, die aflossingstabel heb ik gekregen, die liep over 6 maanden.
Dan denk ik dat ik safe zit ...

EDIT: ik had je toevoeging niet gelezen. Dus het ziet er goed uit. Bedankt !
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wat hierboven staat klopt. In theorie kan je ten allen tijde na 6 maand een contract verbreken. Loopt de afbetalingstijd (gewoonlijk gelijk aan de "minimum contractduur") langer, dan moet je de waarde van de gsm wel verder aflossen.
In dit geval is de minimum contractduur 6 maand, dus daar zit de afbetalingstermijnan de gsm naw volledig in. Dan ben je vrij om te beschikken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”