Goedkoopste manier om makkelijk voip te gebruiken.

Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Wat is in feite de goedkoopste manier om "out of the box" meerdere voip providers te gebruiken.

Op een bbox2 zou je meerdere sips kunnen instellen maar kan je daar ook dialing rules en/of time based bij gebruiken?
Zijn er simpele toestellen die je als voip telefoon centrale kan gebruiken?
Vaste lijn moet bruikbaar zijn! Vdsl aanwezig.
Prefixen indrukken op het toestel moet overbodig zijn. Moet dus via dialing rules en/of time based.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Ik denk dat je met een Fritzbox alle kanten uit kan. En als het goedkoop moet koop je toch een tweedehands toestel?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Juist, maar het goedkoopste kan nog altijd gewoon de standaard meegeleverde bbox zijn indien die dialing rules heeft.
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Is OVH geen oplossing, 1,21 eur per maand ? Het gigaset toestel krijg je daar gratis, je betaald enkel de borg.
Op de gigaset kan je de vaste lijn en enkele sip providers instellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Heronic schreef:Juist, maar het goedkoopste kan nog altijd gewoon de standaard meegeleverde bbox zijn indien die dialing rules heeft.
Je kan op de B-box wel verschillende sips instellen, maar op voorwaarde dat ze bij dezelfde provider zijn (zelfde registrar)
Wat jij wil zijn verschillende accounts. Het is dus niet alleen een probleem van dialing rules
Heronic schreef:Zijn er simpele toestellen die je als voip telefoon centrale kan gebruiken?
Vaste lijn moet bruikbaar zijn! Vdsl aanwezig. Moet dus via dialing rules en/of time based.
  • - FritzBox
    - Siemens Gigaset IP
    - Cisco SPA
    - raspberry PI met Freepbx? ...
De ene al eenvoudiger in te stellen dan de andere
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Check het tutorial forum of mijn signatuur.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de info mbt de bbox.
Er zal dus toch "iets" aangekocht moeten worden dan.

OVH met z'n borg is niet echt een optie denk ik.
Goztow het is niet voor mezelf vandaar.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je kan ook een OVH nummer nemen à rato van 1,19 euro per maand zonder toestel. Dan betaal je geen borg, alleen de maandelijkse "huur" van je lijn. Zelf heb ik mijn OVH factuur (de betaling ervan) gekoppeld aan mijn PayPal account. Dag 1 krijg ik mail van OVH dat er een factuur betaald dient te worden. Dag 2 krijg ik mail van PP dat de factuur betaald is. Zo eenvoudig gaat dat.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Thuis hebben we ook ovh. 0.99€/pm(btw nr)

Het is dus om bij mensen thuis iets te kunnen zetten dat voor hun makkelijk en goedkoop is.
Het heeft weinig zin om bij manier van spreken 5€ uit te sparen op telefoongesprekken als je daarvoor eerst 100€ of meer moet gaan "investeren".
Ikzelf bespaar ook "maar" +-10€ per maand dankzij voip.

Zoiets zal ik dus eens moeten na rekenen en bespreken dan.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Ik heb enkele weken geleden een Fritzbox 7170 gekocht in Nederland voor 10 €. Laten opsturen met Kiala.
Was wel uniek. Voor 20 € vind je ze à volonté op Marktplaats.nl
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je hoeft geen 100 euro te investeren. Zelf heb ik mijn FB7360 via Marktplaats gekocht voor iets van een 60 euro. Besparen via OVH ga je in elk geval doen als je kijkt naar de lage tarieven voor een oproep naar mobiel toestel. Tel daarbij de gratis oproepen naar vaste nummers over zowat de halve wereldbol. Persoonlijk denk ik niet dat je je een betere deal voor kan stellen. Je zou eventueel 1 van de Betamax/Dellmont clones kunnen overwegen maar dan kan je je de vraag stellen hoe het daar zit met de "betrouwbaarheid" van de uptime. OVH is wat mij betreft een Godsgeschenk zowel qua prijs, kwaliteit als service naar hun klanten toe (remember de problemen die ze onlangs hadden en waarbij alle klanten gecompenseerd werden met een keuze uit 1 van 3 voorstellen). Ik zou zeggen: even struinen in de (Nederlandse) tweedehands sites. Veel mensen bieden daar hun FB te koop aan omdat ze die meegeleverd krijgen bij een abo bij 1 of andere provider terwijl ze al een modem staan hebben. En kijk, terwijl ik dit bericht schrijf was MarkDM mij te vlug af en haalt hij ook de NL sites aan om een FB te kopen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de marktplaats tips!
Ik zou misschien nog kunnen iets besparen als ik een delmont ipv ovh neem. Maar hou hen liever ook als backup.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

ik wil wel een 7490 op marktplaats....maar heb 17 jaar ervaring op 2dehands/kapaza (en 50 positieve waarderingen ontvangen)....maar er zitten veel oplichters/mooipraters/leugenaars bij, die je naaien waar je bij staat (en je weet dat ze liegen)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Net even gekeken naar de FB dozen op Marktplaats. Ik zie totaal niet in waarom je de verkopers niet zou vertrouwen. Bij zowat elke FB die te koop aangeboden wordt zie ik de optie staan "ophalen of verzenden". Als je een oplichter bent, dan ga je volgens mij vast en zeker "ophalen" NIET bij de omschrijving zetten. Er zijn trouwens een aantal advertenties waar uitsluitend "ophalen" bij vermeld staat.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, je moet opletten bij Marktplaats. Ik kijk hoelang ze al actief zijn. Minder dan 1 jaar is riskant. Speelse gebruikersnaam is ook niet goed. Liefst telefoonnummer vragen en eens bellen.

Ik ben ook eens bedrogen. Waarschijnlijk student die lol had een Belg te bedotten. Die Hollanders weten dat je hen niets kan doen. Klacht ingediend. Komt niets van, na 3 maanden een brief van parket "feiten niet zwaar genoeg, te weinig personeel en middelen ", enz, bla bla bla.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Jack. Ik mocht die Fritzbox ook gaan ophalen. Ik ben zeker dat als ik Nederlander was hij wel zou opgestuurd zijn. Want in Nederland kan je via internet klacht indienen voor zulke feiten. En dan komt de politie aan zijn deur. Maar buitenlanders kunnen niet aanmelden op die webpagina omdat we geen Nederlands burgernummer hebben.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Hebben die mensen vandaag geen telefoon misschien?

De grootste besparing zit hem gewoonlijk in het abonnement. Of het nu een vaste lijn abo is dat je kan afschaffen, of een GSM-abo dat je kan verlichten: al snel bespaart dat je 10 à 20 € per maand.

Daarnaast de telefoniekosten. Vooral naar GSM's spaar je veel uit. 10 € per maand lijkt me echt niet zo veel, maar dan nog heb je op een jaar tijd je investering teruggewonnen en is het daarna pure winst.

Te goedkoop willen "investeren", zou ik niet doen. Ik had ooit zo'n tweedehanse fritzbox geïnstalleerd bij mijn schoonouders om te testen en ze waren er niet tevreden van. De telefoon duurde langer om te starten met rinkelen, bijvoorbeeld.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die mensen hebben whop bij telenet (waren automatisch overgezet naar whoppa maar ik heb aangeraden dit ongedaan te maken en naar whop te gaan.)
Ze bellen veel, vooral gsm's.
Ze gebruiken amper internet (mails, eens wat youtube, surfen en dat is alles). Het zijn ook echte pc analfabeten!
Kijken wel veel tv, vooral series.
Prime is de reden dat ze telenet hebben al klagen ze veel over de prijs en de "tijdelijke" content.

Ik heb hen aangeraden om netflix te testen (desnoods schrijf ik wel een scriptje dat ze op pc kunnen uitvoeren om te switchen tussen nl en be content.)
Al is dat nog een andere zaak : oude tv, geen netflix app en geen usb poort. wdtv lijkt me daar de goedkoopste oplossing.

Als ze netflix een degelijk alternatief vinden kunnen ze iets meer dan 40€ per maand besparen door over te schakelen naar scarlet trio+netflix.
Ze hebben een optie bij telenet 5€/pm om te bellen naar mobiel welke ik niet meereken in de besparing. (ik ken deze optie niet.)

Die besparing houd moeilijk stand als je de tarieven van scarlet bekijkt (39cent per oproep) al vermoed ik dat ze vooral langere oproepen doen.
Vandaar dus de nood aan voip om de besparing in stand te houden.

Je zou kunnen zeggen dat eventuele kosten sneller afgeschreven zijn door de algemene besparing op zich. Klopt ook ergens wel maar ik vergelijk liever appels met appels, dat is veel transparanter.

Wat mezelf betreft :
Ik heb alle telefoon gegevens eens door de spreadsheet gehaald en wij kwamen op een besparing van gemiddeld rond de 10€ pm. (Iets meer nog) Let wel dit was voor dat scarlet besliste om 39cent per oproep in te voeren! Aan deze huidige formule van 39cent per oproep besparen we heel wat meer omdat we zeer veel korte oproepen van enkele minuten hebben. Vandaar ook de besparing van slechts 10€ "normaal gezien". De noodzaak veel te lullen aan telefoon ontbreekt. Daarvoor hebben we het internet :lol:

Ik heb al jaren fritz en voip (niet altijd gebruikt maar bon). Het verschil is dat ik meer nut heb aan een fritz dan Jan modaal die enkel met zijn laptop zijn mails checkt 's avonds.

Wat marktplaats betreft :
Er zijn hele zones in nederland waar ik makkelijk iets opgehaald krijg. Fantastisch toch om vrienden te hebben die wekelijks nederland moeten doorkruisen voor hun werk.

Maar ik ben me bewust van de waarschuwing. Al is het zo dat je nooit moet kopen van een nederlander op een belgische site! Als ze dan nog eens "zogezegd" in friesland wonen (4u rijden = 8u heen en weer) laten ze je graag geloven dat je het mag gaan ophalen omdat ze weten dat je dit niet doet. Vrienden van me zijn zo opgelicht geweest terwijl er voldoende alarmbellen waren (sjah Jan Modaal...)

Maar op nederlandse sites zelf is het gewoon net zo uitkijken als op belgische. Er zitten altijd Charels tussen. En de politie sjah daar verwacht je best niet te veel van.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”