Telenet pleit voor wetgeving om Netflix te laten betalen

Nieuws omtrent telecom
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Toch wel heeel suggestief dat ze aan het kijken zijn naar mogelijkheden om "grootverbruikers" (netflix, etc.) te willen gaan laten betalen. ("verscherpen van regulatie")

"En het komt Netflix/.. ten goede zonder dat ze moeten betalen" => geen limieten meer? De 30Mbps basis van telenet is immers meer dan in staat om Netflix te streamen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hij zegt het toch met net iets meer onzekerheid, gevolgd door een goede zwelg ivg met de rest van zijn uitspraken.
Straf!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Telenet wilt maar al te graag Netflix laten betalen (vrij logisch voor een commercieel bedrijf) alleen heeft Telenet, denk ik, geen voet om op te staan ivm de wetgeving. (ik ben verre van jurist)

De EU is op dat vlak een stuk beter gereguleerd dan de US.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Welke wetgeving? Er is nog geen regelgeving in België over net neutraliteit.
Telenet kan doen wat ze willen, inclusief het cappen van Netflix streams ... zolang de klanten het accepteren?

Maar zo'n vaart zal dat niet lopen, we speculeren hier weer al met de worst-case scenario's.
Als 5% van TV kijkend België zou overstappen naar Netflix, waarover spreken we dan eigenlijk?
En 5% dat is al heel optimistisch denk ik (misschien binnen 5 jaar) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als de politiek tegen is, en telenet begint hieraan, dan hebben ze binnen de paar weken een wet aan hun been die hun alsnog verbiedt het te doen. Ze weten goed genoeg dat ze subtiel gaan moeten lobbyen op de achtergrond en af en toe ns een heeeeeel voorzichtig ballonetje oplaten op een zender die niet door de gemiddelde vlaamse kijker bekeken wordt.

Bedrijven werken volgens een rare logica. Er moet niet alleen winst zijn, dat winstpercentage moet ook nog ns groeien elk jaar. Zo'n structuur is natuurlijk fundamenteel onhoudbaar en moet imploderen, dus ga je zulke bedrijven, als ze zich bedreigd voelen, direct zien grijpen naar wettelijke middelen om hun winst in stand te houden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

philippe_d schreef:Welke wetgeving? Er is nog geen regelgeving in België over net neutraliteit.
Telenet kan doen wat ze willen, inclusief het cappen van Netflix streams ... zolang de klanten het accepteren?
Klopt volledig en daar zit dus eigenlijk een 'grijze zone'. Trouwens, indien er een sluitende wetgeving zou zijn rond net neutraliteit, dan heeft Telenet ook een probleem met hun traffic shaping. Traffic shaping zoals ze die implementeren door bepaalde protocollen te knijpen rijmt geenszins met een sluitende wetgeving die net neutraliteit in regelgeving giet. Niet enkel content providers maar ook protocollen vallen logischerwijze onder een net neutraliteit regeling.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly op 02 sep 2014, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb het hier al paar keer aangehaald maar niet echt reactie op gehad. Belgacom heeft bij strikte toepassing van netneutraliteit toch ook een probleem. Ze bevoorrechten immers hun eigen BelgacomTV door een deel van de lijn daarvoor te voorzien of zie ik dat zo verkeerd?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Telenet zijn tv gaat toch ook over een gereserveerd deel van de coax?
Lijkt me "eigen" aan het gecombineerd aanbieden van internet+tv te zijn.
Alleen is het bij belgacom ook merkbaar als je profiel niet hoog genoeg is EN je aan het downloaden bent.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

In een reactie stelt Telenet dat het zich aan de netneutraliteit houdt, en alle inhoud die via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt op een gelijke manier behandelt.
mag je gerust lezen als
In een reactie stelt Telenet dat het zich aan de netneutraliteit houdt, en alle inhoud die via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt op een gelijke manier behandelt met uitzondering van P2P.
zie namelijk:

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 075467.htm
Daarom reserveren we tijdens de drukke uren 80% van alle bandbreedte voor alle toepassingen behalve p2p-filesharing.” Dit systeem treedt enkel in werking bij zeer hoog gelijktijdig p2p-gebruik in jouw regio (één of meerdere nodes van het netwerk). In de rustige uren kan p2p-filesharing nooit meer dan 80% van de beschikbare bandbreedte innemen
Niet dat ik moeite heb met het herverdelen van bandbreedte in de spits, maar zeg het dan zoals het is .... max 80% tijdens de daluren is trouwens behoorlijk veel.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 02 sep 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Heronic schreef:Telenet zijn tv gaat toch ook over een gereserveerd deel van de coax?
Lijkt me "eigen" aan het gecombineerd aanbieden van internet+tv te zijn.
Alleen is het bij belgacom ook merkbaar als je profiel niet hoog genoeg is EN je aan het downloaden bent.
Ok bij Belgacom is die is het verschil kleiner omdat het daar over IPTV maar het is dus feitelijk internet dat gebruikt is om tv te leren.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef:Welke wetgeving? Er is nog geen regelgeving in België over net neutraliteit.
Telenet kan doen wat ze willen, inclusief het cappen van Netflix streams ... zolang de klanten het accepteren?

Maar zo'n vaart zal dat niet lopen, we speculeren hier weer al met de worst-case scenario's.
Als 5% van TV kijkend België zou overstappen naar Netflix, waarover spreken we dan eigenlijk?
En 5% dat is al heel optimistisch denk ik (misschien binnen 5 jaar) ?
Er zijn waarschijnlijk wel andere wetten waar Telenet tegeningaat/in de grijze zone komt als ze Netflix zouden cappen en de rest niet. Als ze dan in een netneutraliteitswet specifiek het recht krijgen om dat te doen zijn ze uit die grijze zone, en kunnen ze hun gang gaan. Zo zie ik het toch.

En als Nederland een voorbeeld is: daar is het toch al vrij populair. (zeker voor nog geen jaar geleden gelaunched te zijn)

ub4b schreef:
In een reactie stelt Telenet dat het zich aan de netneutraliteit houdt, en alle inhoud die via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt op een gelijke manier behandelt.
mag je gerust lezen als
In een reactie stelt Telenet dat het zich aan de netneutraliteit houdt, en alle inhoud die via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt op een gelijke manier behandelt met uitzondering van P2P.
zie namelijk:

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 075467.htm
Daarom reserveren we tijdens de drukke uren 80% van alle bandbreedte voor alle toepassingen behalve p2p-filesharing.” Dit systeem treedt enkel in werking bij zeer hoog gelijktijdig p2p-gebruik in jouw regio (één of meerdere nodes van het netwerk). In de rustige uren kan p2p-filesharing nooit meer dan 80% van de beschikbare bandbreedte innemen
Niet dat ik moeite heb met het herverdelen van bandbreedte in de spits, maar zeg het dan zoals het is .... max 80% tijdens de daluren is trouwens behoorlijk veel.
80% is nu niet bepaald veel. In de download misschien wel, maar in de upload (eens zo belangrijk voor p2p) is 80% wel nog een vrij groot verschil. Dan is het 25% sneller als er geen traffic shaping was.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

die 80% P2P in de upload is wel over alle users in een node .... dus tenzij iedereen aan het P2P'en, zal je daar weinig van merken
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het kan net zo goed 80% zijn van meerdere nodes, het staat mooi tussen haken en wordt regiogebonden bekeken en berekent. En bijkomend is er eigenlijk niemand die kan controleren of dit daadwerkelijk maar tot 80% gereduceerd wordt, voor hetzelfde geld gaan ze veel verder of zijn de gevolgen voor lokale nodes groter dan aangegeven, maar is het nog steeds maar 80% als men voor de hele regio rekent.

Stel dat ze 5 nodes hebben die in een regio met zwaar p2p verkeer staan, dan kunnen ze die waar het zwaarst p2p verkeer op passeert bij wijze van spreken volledig reduceren en de 4 andere ongemoeid laten. Het globaal blijft 80%, maar voor wie op die ene node zit is de ingreep veel sterker. Het is maar hypothetisch, maar het lijkt niet onmogelijk aan de hand van hun uitleg.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ub4b schreef:die 80% P2P in de upload is wel over alle users in een node .... dus tenzij iedereen aan het P2P'en, zal je daar weinig van merken
Volgens mij is upload nu niet echt bij de vleet op een node (veel overboeking) dus moeten er maar een paar tussen zitten die 10Mbps aan p2p upload willen gebruiken en je hebt het vlaggen.
Ik weet niet exact hoeveel upstream bandbreedte er is bij telenet, maar ik kan mij wel inbeelden dat als de totale upstream bandbreedte 50Mbps is, er slechts 10 man aan 0.5Mbps kan uploaden met p2p in de drukke momenten en 4Mbps in de daluren. Dat is nu niet bepaald veel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

philippe_d schreef: Als 5% van TV kijkend België zou overstappen naar Netflix, waarover spreken we dan eigenlijk?
En 5% dat is al heel optimistisch denk ik (misschien binnen 5 jaar) ?
Ik zou het toch maar niet onderschatten: http://tweakers.net/nieuws/97888/onderz ... tflix.html .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ub4b schreef: mag je gerust lezen als
In een reactie stelt Telenet dat het zich aan de netneutraliteit houdt, en alle inhoud die via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt op een gelijke manier behandelt met uitzondering van P2P.
* lees goed: alle inhoud die "via het internet op het Telenetnetwerk binnenkomt", dit is download. P2P traffic shaping is een cap op de upload
* met P2P traffic shaping worden er geen websites geviseerd, maar de P2P streams. netneutraliteit komt hier wellicht zelfs niet in het gedrang?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een bedenking: hoe rijm je netneutraliteit met de rechtspraak die isps oplegt om the pirate bay te blokkeren ?
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

philippe_d schreef: * met P2P traffic shaping worden er geen websites geviseerd, maar de P2P streams. netneutraliteit komt hier wellicht zelfs niet in het gedrang?
Netneutraliteit beperken tot sites lijkt mij gevaarlijk. Wat als telenet morgen Skype blokkeert/vertraagt ten voordele van hun Tring.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het kunnen dat Telenet geschrokken is door de vrij grote reakties die gekomen zijn op het interview bij kanaal Z?
Bijgevolg proberen ze nu hun woorden (het was toch de grote baas die sprak) wat af te zwakken.
In Belgie bestaat er nog geen wet terzake(Neutraliteit),maar dit neemt niet weg dat Europa zelf bezwaren zou kunnen maken.
Ik krijg zowat de indruk dat Telenet een balonnetje heeft opgelaten,met het gedacht dat Belgacom zich er direkt ging bij aansluiten(wat niet gebeurt is).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De discussie over Viber, een telefonie-app die een P2P-achtig protocol gebruikt, heeft voldoende bewezen dat Telenet de voeten veegt aan netneutraliteit. Vooral ook omdat Telenet gratis Freephone Europe en de Triiing-app aanbiedt in hun triple play-packs en eventuele concurrenten zoals Viber of Skype zo uit de markt duwt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Skype en Telenet zijn blijkbaar toch goede vrienden:
Als je een verbinding hebt met een Telenet hotspot, kan je zonder een logon (en dus zonder Internet), wel skypen (zowel telefoneren als chatten) :-) .

En is geen enkele aanwijzing dat Telenet Viber blokkeert viseert ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Philippe, dat is omdat Skype zonder DNS ook werkt. Je moet dat op je laptop maar eens proberen: DNS settings weggooien. Je zal zien dat bijna alles stopt met werken, behalve Skype.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat heeft DNS nu te maken met Internet access op een hotspot ? Alsof je altijd alles via IP zou kunnen bereiken... echt normaal kun je dat niet noemen he.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sub Zero schreef:Philippe, dat is omdat Skype zonder DNS ook werkt. Je moet dat op je laptop maar eens proberen: DNS settings weggooien. Je zal zien dat bijna alles stopt met werken, behalve Skype.
Goed om weten.
Je zou dan in principe ook kunnen mailen (als je de mail client instelt met de IP's van de mailservers?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

philippe_d schreef:Skype en Telenet zijn blijkbaar toch goede vrienden:
Als je een verbinding hebt met een Telenet hotspot, kan je zonder een logon (en dus zonder Internet), wel skypen (zowel telefoneren als chatten) :-) .
Logisch, de Telenet hotspots zijn ook Skype WiFi-hotspots.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ondertussen is Netflix nog steeds niet off. hier in Belgie te verkrijgen,o.a. via Xbox kan je een app. downloaden,en je e-mail achterlaten,alleen dat.Er is dus helemaal nog geen lancering van Netflix in Belgie begin September.Ik vraag mij nu wel af of dit komt met de uitlatingen v/d ceo van Telenet.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zoals hierboven vermeld, netflix heeft alvast een twitter account voor belgie gemaakt. Dus voor zover het nog om een gerucht ging... Die laten zich heus niet van de kaart brengen omdat telenet een (niet onverwachte) commentaar geeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

fluppie schreef:Ondertussen is Netflix nog steeds niet off. hier in Belgie te verkrijgen,o.a. via Xbox kan je een app. downloaden,en je e-mail achterlaten,alleen dat.Er is dus helemaal nog geen lancering van Netflix in Belgie begin September.Ik vraag mij nu wel af of dit komt met de uitlatingen v/d ceo van Telenet.
Iets "begin" september lanceren, is ècht niet iets lanceren op 1 september om middernacht. Gewoon geduld...
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het gonst al een gele week geruchten "tussen dit en 2 weken". Nuja binnen 3 weken is het eind september en zelfs dan.
Laat ze maar komen, extra werk voor mij. 8)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ik wed volgende week :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als het niet deze maand is,ga ik er toch van uit dat er onvoorziene problemen(voor Netflix dan) zijn.
Bijv. de uitlatingen v/d ceo van Telenet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wees maar zeker dat die netflix mensen al veel langer dan vandaag op de hoogte zijn van het duopolie in dit land!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zeer zeker,maar het was wel de eerste keer dat de Telenet onomwonden verklaarde dat Netflix zou moeten betalen om het gebruik van GB.
digishine
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

19 september komt de CEO naar België. Zal dus dan beginnen en netflix heeft geen schrik van telenet hoor :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ze hebben/hadden schrik van comcast, dus ik zie niet in waarom dat bij Telenet niet het geval zou kunnen zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De situatie vergelijken met Amerika is wel scheef hoor. In Amerika hebben mensen vaak amper keuze uit twee providers: kabel en dsl. Dsl, en daarop zijn geen tiental providers actief zoals hier, is geen VDSL2-kwaliteit zoals we die hier kennen. Als je daar niet overweg kan met de enige leverancier van hogensnelheidsinternet, geraak je daar niet van de grond.
Dus dat Netflix "bang" is van Comcast (bang is een vreemd woord), wil niet zeggen dat ze "bang" zijn van Telenet. 't Zijn allebei kabelaars en hun eigenaars zijn Amerikanen, maar voor de rest is het volledig verschillend in situaties.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het blijft hier echter wel DSL vs Kabel in belgie. Je hebt wel gelijk wat DSL technologie betreft, etc. Maar Netflix kan zich niet permitteren om alleen over xDSL video aan te gaan bieden. (Telenet is te groot om te laten steken en het doorsnee publiek wisselt niet echt snel van provider)

Daartegenover staat dan weer dat belgie en de EU beter gereguleerd is op internet/ISP vlak.

Alleen denk ik dat Telenet niet echt staat te springen om Netflix het gemakkelijk te maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

liberty global werkt al samen met netflix (in UK dacht ik?), dus weten zij (netflix) al lang wat TN in zijn mars heeft!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik snap niet goed waar Telenet zo bang van zou zijn. Netflix heeft het heel moeilijk om contentdeals te maken. Ze bieden waanzinnig lage bedragen voor rechten. Met als resultaat dat contentproviders eigenlijk nog amper met hen willen werken, ze hebben ook zo al veel deals kwijtgespeeld/niet hernieuwd. De pijnlijke realiteit voor Netflix is dat ze gewoon het geld niet hebben om een robuste library uit te bouwen.
Netflix gaat altijd films/series hebben die Telenet niet heeft en andersom (want Telenet kan ze ook niet allemaal betalen).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”