Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Plaats reactie
Jean_abc
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2014, 16:32
Bedankt: 1 keer

Je bent al jaren klant bij een provider... alle gsm's zitten daar, je kijkt naar hun tv, hebt internet, noem maar op. Maar als je dan gaat kijken op hun website, zie je dat nieuwe abonnees veel minder zullen betalen dan dat jij doen! Ik zet geen naam hier, omdat ik het bij verschillende providers heb ondervonden. De tip is dus regelmatig een neutrale telefoonwinkel binnenstappen, want zij hebben er geen baat bij bij wie je zit, plus willen je graag verder helpen.
Heeft iemand dit ook al ondervonden? Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Modbreak:
reclame voor website verwijderd
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken, trouwe klanten belonen is overbodig want ze betalen toch elke maand braafjes hun factuur voor de rest van hun leven.

Maar ik begrijp eigenlijk niet wat het probleem is, je bent vrij om een goedkoper tarief te zoeken, dankzij de nieuwe telecomwet kan je elke zes maand kosteloos overstappen naar een goedkopere formule.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

raf1 schreef:
Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken,
Waarschijnlijk wel maar bedrijven mogen niet éénzijdig een contract aanpassen.

Als jij een contract hebt voor Formule 1 en het bedrijf maakt een Formule 2 met betere voorwaarden dan mogen ze u niet op eigen initiatief overschakelen naar Formule 2.

Veronderstel dat ze dat wel doen en je bijvoorbeeld overschakelen naar een formule die goedkoper is op basis van je belpatroon van de laatste 6 maanden en plots ga je meer bellen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, maar men zou wel de tarieven van formule 1 kunnen automatisch verminderen in prijs. Dan krijg je geen nieuw contract (abbo), maar alleen betere voorwaarden.

Onlangs nog bejaarde met mobistar die maandelijks 175€ betaalde voor gsm overgezet naar een 25€ abbo, waarmee hij nu alles kan.
Waarom krijgen die mensen jarenlang die dure formules door hun neus geduwd. Echt klantvriendelijk is het niet
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Heeft Colruyt Mobile dit niet geprobeerd?

Ik denk niet dat het de doelstelling is van de operatoren om jou zo goedkoop mogelijk te laten bellen/TV-kijken/internetten.
Ze willen jou tot klant houden en je er liefst zoveel mogelijk voor laten betalen.
Tot nu toe is hen dat aardig gelukt, niet...?? :banana:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dit is in iedere sector zo.
Overlaatst woonlening als trouwe klant moet je meer betalen dan nieuwe klanten.
En onafhankelijke winkels bestaan nie meer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb het ook eens voorgehad bij base

had een vrij duur unlimited product, en plots was er dan eentje van 30 euro excl btw per maand ...

Je moet dus om de zoveel maand eens naar de site van je operator surfen om te kijken of er geen nieuw product is met dezelfde specs en beduidend goedkoper is. Heb eens zo'n sales erop gebust toen ik belde voor omschakeling, maar daar reageren ze zelfs niet op.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”