Dit vond ik net gisteren:
http://postnl.be/nl
pakket versturen. Goedkoper dan taxipost/Bpost.
11 € ipv 13,07 € dacht ik (<1 kg) verzekerd tot 500 €
Makkelijk zelf online adreslabel aanmaken voor zending naar buitenland (bij Bpost enkel voor binnenlandse zendingen mogelijk)....
Normaal moet er toch in uw buurt een pakketcenter zijn (waar je pakjes kan afleveren) en binnen 48 u. liggen ze ter bestemming in NL.
Pakket versturen in België via Postnl (nieuw & goedkoper)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Grootste nadeel, net als TNT(dacht trouwens dat dat een onderdeel van PostNL was), leveren ze zonder schroom pakketjes bij de buren.
Best leuk als je fijne buren hebt, maar dat geldt niet voor iedereen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Inderdaad. Ook al een paar keer meegemaakt, laat dan maar, hoor...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Dat doet bpost toch ook (bij ons alvast)...Stroper schreef:Grootste nadeel, net als TNT(dacht trouwens dat dat een onderdeel van PostNL was), leveren ze zonder schroom pakketjes bij de buren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Voor het werk versturen wij pakketjes binnen België tot 30 kg voor 8,40 euro. Hetzelfde pakket (ook max. 30 kg) gaat voor 11 euro naar Nederland. Duitsland of Frankrijk is iets van een 17 euro. Goedkoper heb ik nog nergens gevonden. Alvorens iedereen hier de contact gegevens wilt: deze firma houdt zich specifiek bezig met industriezones in regio Ghislenghien, Ath, Lessines, Edingen... Persoonlijk maak ik ook gebruik van deze pakketdienst via het werk. Ik betaal aan mijn baas dan het verschuldigde bedrag en zo heeft die mens ook nog eens iets in het zwart. Al was het maar 8,40 euro
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Bij BPost is dat expliciet verboden, de leverancier kan hiervoor serieus op zijn donder krijgen als je hiervoor klacht neerlegt bij BPost.Avenger 2.0 schreef:Dat doet bpost toch ook (bij ons alvast)...Stroper schreef:Grootste nadeel, net als TNT(dacht trouwens dat dat een onderdeel van PostNL was), leveren ze zonder schroom pakketjes bij de buren.
Bij TNT & PostNL worden koeriers juist aangemoedigd om dit te doen.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Ben zo 'ns drie weken op zoek geweest naar twee GPS-toestellen die bij een buur geleverd waren.
Buur liet niet van zich horen en volgens de transprortfirma was het geleverd en getekend!
Vermijden als je kan, je zal er alleen maar vodden mee hebben...!!
Buur liet niet van zich horen en volgens de transprortfirma was het geleverd en getekend!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb dan liever bij de buren, dan aan de voordeur. Vanochten fijn 3 pakketjes naast mijn voordeur gevonden. Leuk zo, voor zo'n totale waarde van 75€ op straat achter te laten.
Herinner me ook eens een Galaxy S4 van Coolblue die achtergelaten werd voor de voordeur. Destijds was em net gelanceerd, dus we spreken over 600€ die op straat lag.
Vind het wel interessant om naar buitenland dingen te versturen. Ziet er handig&goedkoop uit... (tov bPost)
Herinner me ook eens een Galaxy S4 van Coolblue die achtergelaten werd voor de voordeur. Destijds was em net gelanceerd, dus we spreken over 600€ die op straat lag.
Vind het wel interessant om naar buitenland dingen te versturen. Ziet er handig&goedkoop uit... (tov bPost)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Iedereen klaagt van pakjes die voor de voordeur staan en/of bij de buren... Ooit al eens de moeite genomen om iets dat aangetekend verstuurd is en niet aangekomen is bij jou terug te claimen?
De verzekeringen zijn niet zo slecht, zeker als het aangetekend is. Bij de bpost ook eens integraal geld terug gehad en gratis van de leverancier een nieuwe levering gehad, dus gewoon 2x winst. Coolblue doet ook helemaal niet lastig met dingen die verdwijnen... Dus opzich allemaal niet zo erg als je er vaak meer geld krijgt dan wat het je kost!
Enja ik heb al 10k in de regen voor deur gehad, niet leuk. Uiteindelijk na enige tijd mooi vergoed geweest. Het werkte wel nog, maar het was van een klant.
Zelf verkies ik ook UPS, maar die zijn duurder.
De verzekeringen zijn niet zo slecht, zeker als het aangetekend is. Bij de bpost ook eens integraal geld terug gehad en gratis van de leverancier een nieuwe levering gehad, dus gewoon 2x winst. Coolblue doet ook helemaal niet lastig met dingen die verdwijnen... Dus opzich allemaal niet zo erg als je er vaak meer geld krijgt dan wat het je kost!
Enja ik heb al 10k in de regen voor deur gehad, niet leuk. Uiteindelijk na enige tijd mooi vergoed geweest. Het werkte wel nog, maar het was van een klant.
Zelf verkies ik ook UPS, maar die zijn duurder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Heb je het kunnen oplossen, en hoe?BillyMobiel schreef:Ben zo 'ns drie weken op zoek geweest naar twee GPS-toestellen die bij een buur geleverd waren.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
..is niet nieuw hoor, is al enkle maanden actief hoor...eind april van start gegaan....heb ik althans de brief persoonlijk in mijn bus gekregen dat het dan zou starten..
..bij de meeste transportbedrijven moet je een volmacht geven om het zomaar onder een afdak of in box achter te laten en wanneer het bij de buren wordt geleverd zit er meestal een briefje in de bus..
..bij de meeste transportbedrijven moet je een volmacht geven om het zomaar onder een afdak of in box achter te laten en wanneer het bij de buren wordt geleverd zit er meestal een briefje in de bus..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Hier is het nog beter. Alles wat pakjes betreft die door de standaard postbode wordt meegenomen op ronde wordt direct afgeleverd bij mijn grootouders enkele huizen verder. Dat heeft voordelen, dan bellen ze me niet wakker en daar is altijd iemand thuis. Heb daar nooit om gevraagd, is een automatisme geworden van onze vaste postbode.
Bij Bpost is het wel zo, heb ik begrepen, dat bepaalde pakjes enkel afgeleverd worden en niet afgetekend dienen te worden, die kunnen ze dus perfect aan de deur zetten als er niemand thuis is. Bij mij werden standaard die pakjes gewoon afgezet zonder zelfs maar aan te bellen. Blijkbaar mag dat dan weer niet. Na een klacht bij Bpost wordt er toch telkens aangebeld.
Bij Bpost is het wel zo, heb ik begrepen, dat bepaalde pakjes enkel afgeleverd worden en niet afgetekend dienen te worden, die kunnen ze dus perfect aan de deur zetten als er niemand thuis is. Bij mij werden standaard die pakjes gewoon afgezet zonder zelfs maar aan te bellen. Blijkbaar mag dat dan weer niet. Na een klacht bij Bpost wordt er toch telkens aangebeld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij logisch dat je de keuze hebt: of je betaalt minder en loopt het risico dat het bij de buren terecht komt, of je betaalt wat meer en het wordt aan het juiste adres geleverd. You get what you pay for...
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Zelfde voorgehad met een bestelling via ibood aantal jaren geleden en levering via tnt. Nooit iets ontvangen, zelfs geen afwezigheidsbericht en dus contact opgenomen met ibood. Eerst zou ik het getekend hebben en lieten ze mij een duidelijk vervalste handtekening zien. Nadien beweerden ze dat het bij mijn buren werd afgeleverd. Klein probleem, woonde toen in zo'n woonblok met 168 appartementen. Even geluisterd bij de buren op mijn verdieping, die (zogezegd) van niets wisten. Dus terug contact met ibood, ibood met tnt,die mij terug probeerden af te wimpelen met de valse handtekening en het feit dat zij het recht hadden om het bij de buren af te leveren. Uiteindelijk gewoon gemeld aan ibood dat ik klacht ging indienen bij Atos (toen bank card company) en mijn betaling via Visa ging terugeisen. 3 dagen later stond het geld op mijn rekening gestort. Maar sindsdien ben ik absoluut geen fan van zo'n koerierbedrijven.ITnetadmin schreef:Heb je het kunnen oplossen, en hoe?BillyMobiel schreef:Ben zo 'ns drie weken op zoek geweest naar twee GPS-toestellen die bij een buur geleverd waren.
Beste systeem voor mij tegenwoordig is trouwens Bpack @ Bpost. Gewoon rechtstreeks in het postpunt laten leveren en na mij werk op het gemak even gaan oppikken, zonder een dag te verliezen wegens niet aanwezig.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Enkele jaren terug een vakantiejob bij TNT gedaan. Chauffeurs zijn allen in onderaanneming met als gevolg dat je vaak ook enkele jonge gasten zag die ergens goedkoop een camionette hadden geregeld en hun auto mee eveneens vulden met pakketten. Veel klachten van niet afgeleverde pakketten met oa vervalste handtekeningen (dan moeten ze niet meer terug komen de andere dag wat hun tijd/naft kan besparen) die ze in een appartementsblok op de brievenbussen hadden achtergelaten of aan de deur etc.
Altijd wel een uitleg - ook al was het not done - maar die werden ook niet van de 1ste keer buitengegooid omwille van eeuwigdurende besparingen en contractonderhandelingen met de onderaannemingen.
Nu moet ik ook wel zeggen dat de meeste hun job wel correct deden, meer nog, die staken niet onder banken of stoelen dat ze die kloefkappers niet graag zagen komen...
Het lijkt me niet onmogelijk dat er diefstal wordt gepleegd (vervalsen handtekening -> woord v d chauffeur / buur / ontvanger), en ik vrees eveneens dat de economische situatie (toen toch) het toeliet om bij de minste verdeling over te gaan tot het stopzetten van hun onderaanneming.
[EDIT] en dan heb ik het nog niet gehad over de manier waarop zendingen worden afgetekend. Elke chauffeur krijgt enkele A4'tjes mee met alle pakketten op. Die handtekeningen werden de dag er op door iemand van de administratie (of jubstudent) manueel een per een ingescand met een cheap-ass scannertje en een naam gegeven. Maw een lijstje met handtekeningen kon al rap eens "verdwijnen" omwille van vergeten scannen, verkeerde naam/maplocatie,..
Altijd wel een uitleg - ook al was het not done - maar die werden ook niet van de 1ste keer buitengegooid omwille van eeuwigdurende besparingen en contractonderhandelingen met de onderaannemingen.
Nu moet ik ook wel zeggen dat de meeste hun job wel correct deden, meer nog, die staken niet onder banken of stoelen dat ze die kloefkappers niet graag zagen komen...
Het lijkt me niet onmogelijk dat er diefstal wordt gepleegd (vervalsen handtekening -> woord v d chauffeur / buur / ontvanger), en ik vrees eveneens dat de economische situatie (toen toch) het toeliet om bij de minste verdeling over te gaan tot het stopzetten van hun onderaanneming.
[EDIT] en dan heb ik het nog niet gehad over de manier waarop zendingen worden afgetekend. Elke chauffeur krijgt enkele A4'tjes mee met alle pakketten op. Die handtekeningen werden de dag er op door iemand van de administratie (of jubstudent) manueel een per een ingescand met een cheap-ass scannertje en een naam gegeven. Maw een lijstje met handtekeningen kon al rap eens "verdwijnen" omwille van vergeten scannen, verkeerde naam/maplocatie,..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
vorige week nog bij buur 35 mogen aankloppen achter mijn UPS pakje...Tim.Bracquez schreef:Zelf verkies ik ook UPS, maar die zijn duurder.
online bij ups stond er een naam die getekend zou hebben...die ik niet vond op de witte gids online;
papiertje in de bus...ah... bij buur 35... oef... en die gaf wel thuis...
bpost gisteren mocht ik weer een volmacht geven aan iemand om het te gaan halen tijdens de werkuren
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Via afzender (iBood) contact kunnen leggen met de transporteur, die had de correcte chauffeur gecontacteerd die me wist te zeggen dat het pakketje werd afgeleverd bij een Aziatische dame van kleine gestalte.ITnetadmin schreef:Heb je het kunnen oplossen, en hoe?BillyMobiel schreef:Ben zo 'ns drie weken op zoek geweest naar twee GPS-toestellen die bij een buur geleverd waren.
Gelukkig woonde er maar één Aziatische vrouw in het gebouw, en was het zo'n knappe dat die chauffeur dat zeker zou onthouden...
Aan de deur gaan kloppen en ze bleken het pakketje nog hebben liggen, zelfs ongeopend! Dus ik ga zeker niet uit van slechte bedoelingen, maar het heeft toch wel héél veel voeten in de aarde gehad alvorens ik m'n GPS'en had!
-
- Elite Poster
Ongelofelijk eigenlijk. Je zou voor minder kiala, of die bakjes van de post, of dergelijke gebruiken. Als je het zelf moet gaan ophalen ben je tenminste zeker van de ontvangst. Ik probeer altijd op het werk te laten leveren, daar is tenminste altijd iemand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
EXACT hetzelfde voorgehad met TNT. Vervalste handtekening.Fallschirmjaeger schreef: Zelfde voorgehad met een bestelling via ibood aantal jaren geleden en levering via tnt. Nooit iets ontvangen, zelfs geen afwezigheidsbericht en dus contact opgenomen met ibood. Eerst zou ik het getekend hebben en lieten ze mij een duidelijk vervalste handtekening zien. Nadien beweerden ze dat het bij mijn buren werd afgeleverd. Klein probleem, woonde toen in zo'n woonblok met 168 appartementen. Even geluisterd bij de buren op mijn verdieping, die (zogezegd) van niets wisten. Dus terug contact met ibood, ibood met tnt,die mij terug probeerden af te wimpelen met de valse handtekening en het feit dat zij het recht hadden om het bij de buren af te leveren. Uiteindelijk gewoon gemeld aan ibood dat ik klacht ging indienen bij Atos (toen bank card company) en mijn betaling via Visa ging terugeisen. 3 dagen later stond het geld op mijn rekening gestort. Maar sindsdien ben ik absoluut geen fan van zo'n koerierbedrijven.
Gelukkig was de 'buurman' (iemand die 200meter verder woont op de steenweg) zo vriendelijk om het pakje aan mij te bezorgen. Ook zij hadden niets moeten tekenen. Lijkt er dus op dat de chauffeur van dienst zo vrij was om te tekenen voor ontvangst
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Vorige maand heb ik postNL gebruikt om een pakketje te verzenden. Thuis mooi mijn label aangemaakt en toen naar een Kariboo afhaalpunt. Die mens wist in geen honderd jaar wat hij daarmee moest aanvangen. Hij heeft zelf moeten bellen naar een helpdesk met als resultaat dat ik daar meer dan een half uur heb staat wachten. Pakket was wel binnen 48h geleverd in NL.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
post nl is een ramp tnt hetzelfde koepel en kan nooit op tijd leveren !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Gisteren pakketje ontvangen uit Nederland, verzonden met PostNL.
Werd eergisteren om 19u30 verzonden, gisteren om 13u bij mij thuis. Moest dit van PostNL naar bPost overhandigd worden, was het minstens 3 dagen onderweg geweest...
Wel handig zo, dat PostNL nu actief is in België.
Werd eergisteren om 19u30 verzonden, gisteren om 13u bij mij thuis. Moest dit van PostNL naar bPost overhandigd worden, was het minstens 3 dagen onderweg geweest...
Wel handig zo, dat PostNL nu actief is in België.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Als TNT iets levert wordt het hier altijd uitgevoerd door onderaannemers. De onderaannemers zijn ook altijd Afrikanen die de pakketten aanleveren in een gammele camionette. Ze staan ook altijd aan te dringen om direct af te tekenen voor ontvangst. Ik controleer altijd eerst de inhoud van zending.
Soms voelen zich ook zo vrij om even achterom te lopen om daar het pakket aan de achterdeur of in een serre te zetten ...
Als ik zelf iets met grotere waarde moet versturen werk ik met Bpost, voor minder belangrijke zendingen met beperkte waarde gebruik ik Kiala.
Soms voelen zich ook zo vrij om even achterom te lopen om daar het pakket aan de achterdeur of in een serre te zetten ...
Als ik zelf iets met grotere waarde moet versturen werk ik met Bpost, voor minder belangrijke zendingen met beperkte waarde gebruik ik Kiala.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Absoluut! Vorig jaar in oktober of november een GoPro3 besteld bij 1dayFlay, was mooi koopje... Weken later ineens bedacht dat ik dat pakketje nog altijd niet had ontvangen, ook al had ik indertijd een mail gekregen dat het verstuurd was, het was me gewoon uit mijn gedachten gegaan... Ticket bij 1DayFly, die informeerden bij TNT. Het pakje was wel degelijk afgeleverd, men had afgetekend met mijn volle voornaam. Zo teken ik dus nooit, de buren ook niet en die ontvangen regelmatig wel eens een pakje voor mij. Uiteindelijk heeft TNT het pak als verloren beschouwd en volledig terugbetaald...proz schreef:Als TNT iets levert wordt het hier altijd uitgevoerd door onderaannemers. De onderaannemers zijn ook altijd Afrikanen die de pakketten aanleveren in een gammele camionette. Ze staan ook altijd aan te dringen om direct af te tekenen voor ontvangst. Ik controleer altijd eerst de inhoud van zending.
Maart; ik wil mijn serre gaan omspitten, wat vind ik daar in een uithoekje, onder het groen en totaal kapot van het vocht? Dat bewuste pak! Ze hadden dus zelf afgetekend en op eigen initiatief in de tuin gegaan en het pakje in de serre gelegd.. Probleem is dat dat nu niet meteen de eerste plaats is waar je veel komt tussen november en maart he... Sindsdien hangt er een note aan de bel: indien niet thuis, pakjes enkel afleveren bij de buren!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als ik in NL iets bestel voor 23 uur, dan wordt het de dag nadien netjes afgeleverd door PostNL.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
Uit nieuwsgierigheid: heeft de gopro de serre overleefd?