Rang

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Zonder het zelf te beseffen zie ik (bij mezelf)
Rang: Plus Member
(en ***** sterren voor nuttige (al dan niet recente) posts)
fijn zo! Niet?

OK sommige (consumerende) users hebben misschien behoefte aan geloofwaardigheid van informatie, maar sommige (producerende) users hebben misschien behoefte aan neutraliteit en anonimiteit. We willen gewoon mekaar helpen. En meestal op dit niveau van fora drijft kwaliteit vanzelf boven.

Het blijkt een formule inherent aan fora.

Hoedanook, ik wens met graagte gedegradeerd te worden to dummy user met veelal nutteloze posts (want, wie weet, ben ik inderdaad van dat kaliber).

En mijn posts mogen graag de statistieken ontglippen. Al was het maar om 'mighty' Internet search te ontmoedigen ...

kan ik aub kortgesloten worden van promotie?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk dat de 'mighty internet search' zich nu eens geen fluit aantrekt van hoe andere mensen jouw posts waarderen. Als je niet wilt dat je posts opduiken in zoekresultaten, post dan niets. :roll:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Geniaal! +1 voor de meest nutteloze post dit jaar ;-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voila, jij bent nu een dummy.
ub_removed15410 schreef:OK sommige (consumerende) users hebben misschien behoefte aan geloofwaardigheid van informatie, maar sommige (producerende) users hebben
misschien behoefte aan neutraliteit en anonimiteit. We willen gewoon mekaar helpen. En meestal op dit niveau van fora drijft kwaliteit vanzelf boven.
Anonimiteit heeft niets met kwaliteit of neutraliteit te maken. Anonimiteit zit vervat achter de herkenbaarheid van jouw nickname en die heb je zelf gekozen.

Dat mekaar helpen is inderdaad de doelstelling, maar niet iedereen is actief genoeg of heeft genoeg anciënniteit om kwaliteitsvolle/betrouwbare antwoorden te herkennen. Daarvoor dient dat 'bedankjes'-systeem.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Anonimiteit zit vervat achter de herkenbaarheid van jouw nickname en die heb je zelf gekozen
Dank U wel (je mag de groene 'nuttige' blokjes ook verwijderen). Klopt, en daar ligt ook de simpele oplossing: Als ik als dummy, promotieloos wil herstarten (wat ik zal doen) kan ik gewoon een nieuwe (anonieme) identiteit aannemen en met de huidige stoppen. Overigens mijn zorg was niet zozeer anonimiteit dan wel om zonder promotie deel te nemen.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

weer een dummy vraag ... hoe kan ik me (al dan niet) volledig van dit forum verwijderen?

dank voor advies!

eender welke operator die zulks voor mij kan doen: RESPECT!!!! en eeuwige dankbaarheid nu, want: eens verwijderd zal ik die dankbaarheid vermoedelijk niet meer rechtmatig kunnen geven.

Tot ziens als alter ego!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je account verwijderen kan je via het contactformulier http://userbase.be/userbase/vzw/crew/12 ... he-peeters of via mailtje naar forum apenstaartje userbase.be. Het account gaat dan weg (maar de berichten blijven wel geanonimiseerd bestaan). De vraag tot schrapping account komt maar zo weinig voor dat er geen geautomatiseerd proces is (ik denk in de 12 jaar dat UB bestaat zou dit de 7e aanvraag zijn).

En omdat ik je bij schrapping niet meer via PB zal kunnen beantwoorden: ik probeer jouw gedachtengang te volgen, maar helaas snap ik het niet helemaal. Je bent enerzijds dankbaar van de hulp die je kan krijgen en kan aanbieden, maar je wilt geen waardering voor jouw moeite en wilt dat ook niet bij anderen zien? Zaken zoals jouw anciënniteit, aantal berichten en waardering door andere gebruikers is nu eenmaal een soort 'metagegeven'. Het maakt onderdeel uit van je online persona op deze site, net zoals je in het echte leven ook metagegevens hebt (je bent mannelijk, je bent zoveel jaar oud, je bent getrouwd, je bent 1 meter 78 groot, ...). Sommige van die metagegevens hebt je zelf onder controle (je kiest zelf je naam, of je je verjaardag invult, jouw twitter-naam, ....), sommige zijn eigen aan "het systeem" en maken onderdeel uit van je 'levenservaring' als onderdeel van de community. Het hele systeem van bedankingen is er net gekomen om mensen een schouderklopje te kunnen geven en mensen dus aan te moedigen om nuttige en waardevolle content aan te kunnen brengen. Het is een incentive, noem het gamification,...

Als jij geen onderdeel wilt uitmaken van een dergeljik systeem is vrees ik de enige manier simpelweg geen deel uit te maken van de community in zijn geheel. Zoals je zelf aanhaalt heeft vrijwel elke site een dergelijke oplossing tegenwoordig: Twitter heeft zijn followers, Facebook heeft zijn likes, Reddit heeft zijn karma, Stack Exchange heeft zijn reputation points, ...
We gaan hier dus geen individuele uitzonderingen op maken, noch toestaan.

Als dit dus betekent dat jij omwille van die reden geen onderdeel meer wenst uit te maken van deze community kan dat, maar ik kan er geen begrip voor opbrengen (voor de onderliggende reden).
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”