Aantal PPPoe sessies
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
....bij mij lag door kortsluiting gisteren om 12u de hoofddiferentieel uit...geen spanning dus...
om 13u terug spanning op de bbox3 om 13u03 waren 2 draytek 2820 routers online, echter de bbox3 ppoe sessie kwam alsmaar in het rood, het was uiteindelijk 20u08, dus 7u later !!! tot de PPPOE sessie van de bbox3 zelf werd gemaakt, heb dit al regelmatig gezien, wanneer je de bbox verplaats of reset, stopcontact eruittrekt dat de modemfunctie na enkele minuten werkt maar het toestel behoorlijk wat problemen heeft om zijn PPPOE sessie te maken, mss heeft dit ook te maken met de geforceerde IPV6 vanuit IPV4 ?
om 13u terug spanning op de bbox3 om 13u03 waren 2 draytek 2820 routers online, echter de bbox3 ppoe sessie kwam alsmaar in het rood, het was uiteindelijk 20u08, dus 7u later !!! tot de PPPOE sessie van de bbox3 zelf werd gemaakt, heb dit al regelmatig gezien, wanneer je de bbox verplaats of reset, stopcontact eruittrekt dat de modemfunctie na enkele minuten werkt maar het toestel behoorlijk wat problemen heeft om zijn PPPOE sessie te maken, mss heeft dit ook te maken met de geforceerde IPV6 vanuit IPV4 ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
We kregen zopas bevestiging van belgacom omtrent het probleem op de Bras. Ze zoeken naar een oplossing.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Oh nu al zoeken ze naar een oplossing? Das snel...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Hetgeen dus meer en meer begint te lijken op een capaciteitsprobleem @belgacom. Ben benieuwd voor het verloop hiervan...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik vrees dat het lang zal duren. Ik heb er al een jaar last van en het einde is nog niet in zicht.
Voorlopig blijft de FB met een IP-koppeling achter de Bbox. Met PPPoE of als modem is het onbetrouwbaar.
Bij AVM hebben ze de diagnose-loggings bekeken:
Voorlopig blijft de FB met een IP-koppeling achter de Bbox. Met PPPoE of als modem is het onbetrouwbaar.
Bij AVM hebben ze de diagnose-loggings bekeken:
Thank you for your patience.
After the initial investigation of your data, we unfortunately are not able
to determine the cause for your reported issue. Therefore at this stage, we
are unable to conclude whether the cause can be solved on behalf of our
support. We are in contact with Belgacom to find out on whose side the
cause for the issue is lying. If, for instance, external factors as the
cause must be taken into consideration, a solution on our side may not be
possible.
Our detailled analysis will be presumably completed in the next two to
three weeks. We will contact you as far as our examination should provide
any specific solutions.
If, from our side, no direct assistance is possible, we will have to refer
you to a forthcoming firmware update. With our regular updates, we increase
the performance scope of our products and improve the interaction with
other devices as well as the operation in different scenarios. If our
reseach reveals possibilities for optimisation, we will implement these in
a future update.
Interferences caused by external factors or due to misconfigurations are
not always fully captured in the analysis data and can remain undiscovered.
We would also gladly receive a reply, should the issue be solved in the
meantime. In this case, please report which measures have been taken.
Best regards,
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Heeft niks met de Fritzbox of elk ander client device of hun firmware te maken.
Dit kan enkel door belgacom opgelost worden (en het wordt hoog tijd dat ze't oplossen!)
Een tijdelijke en snellere oplossing zou zijn om de PPPoE discovery timeout op de fritzbox (of eender ander toestel met PPPoE-client) configureerbaar te maken zodat dit hoger kan ingesteld worden bv. 30 seconden wat de BRAS voldoende tijd geeft om te replyen.
Dit kan enkel door belgacom opgelost worden (en het wordt hoog tijd dat ze't oplossen!)
Een tijdelijke en snellere oplossing zou zijn om de PPPoE discovery timeout op de fritzbox (of eender ander toestel met PPPoE-client) configureerbaar te maken zodat dit hoger kan ingesteld worden bv. 30 seconden wat de BRAS voldoende tijd geeft om te replyen.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Nooit geen last gehad met 7390MarkDM schreef:Ik vrees dat het lang zal duren. Ik heb er al een jaar last van en het einde is nog niet in zicht.
Voorlopig blijft de FB met een IP-koppeling achter de Bbox. Met PPPoE of als modem is het onbetrouwbaar.
Bij AVM hebben ze de diagnose-loggings bekeken:
en de 7490 hangt nu bijna 2 maand en ik heb die melding 1x gehad bij een grote outage op een nacht.
Het zou dus best wel kunnen dat avm en bgc op zoek zien naar iets wat onder omstandigheden lokaal problemen kan geven.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja, dat zou best kunnen. Het is af en toe iemand die er ergens last van heeft. En dan gaat het 'probleem' vanzelf weg na een tijdje.
Bij mij is dat al meer dan een jaar zo. Maar bij Belgacom bots ik tegen een muur: met de Bbox2 werkt het altijd.
Ik hoop dat ze binnenkort vectoring-kaarten in mijn ROP steken. Ik ga daar niet veel aan hebben, 400m ver. Maar hopelijk is het PPPoE probleem ermee opgelost.
Bij mij is dat al meer dan een jaar zo. Maar bij Belgacom bots ik tegen een muur: met de Bbox2 werkt het altijd.
Ik hoop dat ze binnenkort vectoring-kaarten in mijn ROP steken. Ik ga daar niet veel aan hebben, 400m ver. Maar hopelijk is het PPPoE probleem ermee opgelost.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Hier ook al jaar en dag "last" van datzelfde probleem met een 7390. Dit valt voor bij elke IP refresh, zijnde dus alle 4 dagen voor een periode van 10 minuten. In het begin viel het al voor dat het een halfuur duurde, waardoor ik me gek begon te zoeken naar de oorzaak. Aangezien het dus meestal binnen de 10 minuten vanzelf opgelost is, kan je best de IP refresh ergens in het holst van de nacht uitvoeren, zodat je er in praktijk nooit last van hebt.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
@kenw00t: als je een automatische reconnect instelt zodat je modem zelf dagelijks de verbinding verbreekt zou je het probleem niet meer mogen hebben... Het probleem doet zich volgens mijn bevindingen enkel voor bij de geforceerde 96u disconnect.
edit: dit is volgens mij enkel geldig als je de fritz.box achter een bbox2 of 3 hangt. Als er rechtstreeks een vdsl connectie wordt opgezet met de fritz.box komen deze issues amper of niet voor.
edit: dit is volgens mij enkel geldig als je de fritz.box achter een bbox2 of 3 hangt. Als er rechtstreeks een vdsl connectie wordt opgezet met de fritz.box komen deze issues amper of niet voor.
Laatst gewijzigd door fryelectro 21 aug 2014, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hier Internet Start (Belgacom) & FritzBox 7490 (sync 70/6)
Ik heb voor de test eens mijn PPPoE verbinding verbroken.
Binnen de 20 seconden na de PPPoE reconnect was ik weer on-line, zowel IPv4 als IPv6
Ik zal ook eens nakijken hoelang het duurt bij een forced disconnect. Hiervoor moet ik nu wel 96u geduld hebben![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb voor de test eens mijn PPPoE verbinding verbroken.
Code: Selecteer alles
20.08.14 22:39:44 IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2a02:a03f:12f5:xxxx::/56
20.08.14 22:39:43 Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2a02:a03f:1200:f90c:a96:d7ff:fe6d:xxxx
20.08.14 22:39:40 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 81.247.150.xxx, DNS-Server: 195.238.2.22 und 195.238.2.21, Gateway: 109.133.64.1, Breitband-PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
20.08.14 22:39:28 Verbindung zum Online-Speicher beendet.
20.08.14 22:39:28 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
20.08.14 22:39:24 Internetverbindung wurde getrennt.
20.08.14 22:39:24 Internetverbindung IPv6 wurde getrennt, Präfix nicht mehr gültig.
Ik zal ook eens nakijken hoelang het duurt bij een forced disconnect. Hiervoor moet ik nu wel 96u geduld hebben
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Hier op een mikrotik router ook het hostuniq issue, komt er wel door na een paar minuten, moest er wel de debug voor opzetten. Misschien moet ik eens iets dieper debuggen nog.
Het lijkt me een probleem te zijn op de belgacom BRAS en sinds de laatste upgrade / patch ?
Het lijkt me een probleem te zijn op de belgacom BRAS en sinds de laatste upgrade / patch ?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Fout : kijk naar de problemen die studenteninternet ondervind. Deze werken niet met fritzboxen, maar met andere routers.fryelectro schreef:@kenw00t: als je een automatische reconnect instelt zodat je modem zelf dagelijks de verbinding verbreekt zou je het probleem niet meer mogen hebben... Het probleem doet zich volgens mijn bevindingen enkel voor bij de geforceerde 96u disconnect.
edit: dit is volgens mij enkel geldig als je de fritz.box achter een bbox2 of 3 hangt. Als er rechtstreeks een vdsl connectie wordt opgezet met de fritz.box komen deze issues amper of niet voor.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
In het verleden ook al problemen gehad met PPPOE sessies die niet gestart konden worden. Ik gebruik een Bbox2 en een Synology NAS hiervoor. Heb de problemen al op beide gehad, maar nu is het toch al een tijdje geleden dat ik er effectief problemen mee had.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
wat met de ANNEX settings in de Fritzbox ? A of B , blijkbaar moet deze voor belgacom VDSL2 op Annex B staan ( ISDN )MarkDM schreef:Ik heb nu een ticket lopen bij AVM. Dit PPPoE probleem duurt al vele maanden. Duikt af en toe acuut op en gaat dan weer weg. Mysterieus.philippe_d schreef:Misschien toch eens een ticket sturen naar AVM?
Met de diagnose tools van de FritzBox zullen ze toch waarschijnlijk een oorzaak kunnen vaststellen?
Zowel met Fritzbox als modem of als PPPoE-router alleen. Met alle types en firmware-versies.
Hopelijk lossen ze dit eens op.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Annex a of b heeft met frequenties te maken imho en op adsl was annex b idd de standaard icm ISDN, echter op vdsl2 wordt in België blijkbaar annex b gebruikt als standaard, onafgezien van het lijntype.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Annex settings hebben geen invloed op PPPoE.dejean schreef:wat met de ANNEX settings in de Fritzbox ? A of B , blijkbaar moet deze voor belgacom VDSL2 op Annex B staan
- De juiste Annex settings zorgen ervoor dat je modem kan syncen.
- De "PPPoE discovery" start pas, nadat je modem gesynct is, en je dus verbonden bent met het Belgacom netwerk. Via de PPPoE sessie krijg je dan een verbinding met het internet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Hier hetzelfde probleem (FB7390 op BGC VDSL2, 30/2 profiel, Ikanos lijnkaart):
Meestal duurt het reconnecten slechts een paar minuten, soms bijna een half uur.
Code: Selecteer alles
25.08.14 19:00:27 Internet connection established successfully.
25.08.14 19:00:13 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 19:00:00 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:59:46 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:59:33 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:59:19 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:59:06 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:58:52 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:58:38 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:58:24 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:58:11 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:39:10 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:38:57 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:38:44 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:38:30 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:38:17 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:38:03 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
25.08.14 18:37:49 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:37:36 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
25.08.14 18:37:22 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:37:09 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:36:54 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:36:40 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
25.08.14 18:36:27 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
25.08.14 18:36:13 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:36:00 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:35:46 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:35:33 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:35:19 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:35:06 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:34:52 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:34:38 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:34:24 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:34:11 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:33:57 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:33:44 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
25.08.14 18:33:30 PPPoE error: Timeout.
25.08.14 18:33:17 PPPoE error: Timeout.
-
- Dummy
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 7 keer
voor alle duidelijkheid, waar komt die log vandaan?PPPoE error: Timeout.
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
De workaround is nochtans vrij simpel.
Geen PPPoE disconnects meer, ze hebben toch tools zoals CoA en PoD als het nodig zou zijn om wijzigingen door te voeren. Op deze manier is het internet veel stabieler en heb je enkel ander IP als je modem of router herstart.
Misschien moet men daar vanuit userbase eens deftig voor gaan lobbyen als ze het niet op tijd opgelost krijgen?
Geen PPPoE disconnects meer, ze hebben toch tools zoals CoA en PoD als het nodig zou zijn om wijzigingen door te voeren. Op deze manier is het internet veel stabieler en heb je enkel ander IP als je modem of router herstart.
Misschien moet men daar vanuit userbase eens deftig voor gaan lobbyen als ze het niet op tijd opgelost krijgen?
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik vrees dat dit héél veel lobbywerk gaat kosten, bijna zoveel als lobbywerk als bij Telenet de firewall voor poorten <1024 weg te krijgen... (lees: will not happen)Studenteninternet schreef:De workaround is nochtans vrij simpel.
Geen PPPoE disconnects meer
FB 7390?mDup schreef:voor alle duidelijkheid, waar komt die log vandaan?
Of begrijp ik je vraag niet?Petervanakelyen schreef:Hier hetzelfde probleem (FB7390 op BGC VDSL2, 30/2 profiel, Ikanos lijnkaart):
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Dummy
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 7 keer
@fryelectro
Natuurlijk komt het van de FB 7390, maar ik vroeg me af
-uit exact welke logfile (in /var/)
of
- gewoon via web GUI
(waarschijnlijk het laatste?)
FYI op 7360 heb ik verschillende logs in /var
root@upload:/var# find -name "*.log"
./flash/crash.log
./log/onlinechanged.log
./log/mod.log
./log/mod_net.log
./log/notify_avmnet.log
./log/mod_load.log
./tmp/msrv4.log
./tmp/webdav.log
./tmp/lgpm.log
./tmp/tcloud.log
./tmp/cloudcds.log
./tmp/wland_support.log
./dsl/notify_not_handled.log
./dsl/notify_tc_layer_status.log
./dsl/notify_xtu_status.log
./dsl/notify_interface_status.log
./dsl/dspfw/multi_DSLFW.log
Mijn excuses: ik stelde de vraag slecht.FB 7390?
Of begrijp ik je vraag niet?
Natuurlijk komt het van de FB 7390, maar ik vroeg me af
-uit exact welke logfile (in /var/)
of
- gewoon via web GUI
(waarschijnlijk het laatste?)
FYI op 7360 heb ik verschillende logs in /var
root@upload:/var# find -name "*.log"
./flash/crash.log
./log/onlinechanged.log
./log/mod.log
./log/mod_net.log
./log/notify_avmnet.log
./log/mod_load.log
./tmp/msrv4.log
./tmp/webdav.log
./tmp/lgpm.log
./tmp/tcloud.log
./tmp/cloudcds.log
./tmp/wland_support.log
./dsl/notify_not_handled.log
./dsl/notify_tc_layer_status.log
./dsl/notify_xtu_status.log
./dsl/notify_interface_status.log
./dsl/dspfw/multi_DSLFW.log
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Komt gewoon uit de webUI, heb de andere logs nog niet nagekeken.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
2 weken geleden m'n Synology eens een pppoe sessie proberen te maken via bbox3 zonder succes. ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sent from my iPhone using Tapatalk
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Hier geen probleem om met Fritz box achter bbox3 pppoe sessie op te zetten, echter na 96u loopt het mis en duurt het even voor een nieuwe sessie tot stand komt. Echter sinds ik zelf dagelijks een geforceerde refresh doe heb ik geen issues meer...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Blijkbaar is er toch wa mis bij Belgacom zelf want als ik de 96 uur afwacht dan krijg ik geen ipv6 adres op mijn draytek router
Laat ik daarentegen om de twee dagen een automatische reboot doen en om zo die 96 u vermijden dan zijn er geen problemen
Op mijn BBox3 is ppoe uitgeschakeld en die doet enkel dienst voor belgacomTv en als modem
Laat ik daarentegen om de twee dagen een automatische reboot doen en om zo die 96 u vermijden dan zijn er geen problemen
Op mijn BBox3 is ppoe uitgeschakeld en die doet enkel dienst voor belgacomTv en als modem
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Op mijn bbox3 is pppoe trouwens ook nog gewoon ingeschakeld zodat ik indien gewenst ook via mijn bbox3 nog op internet kan. Ik heb dus 2 actieve pppoe sessies zonder problemen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is hier reeds een oplossing voor? Ik heb het namelijk nog steeds regelmatig voor dat mijn PPPoE sessie er plots uit vliegt en ik +/- 10 minuten moet wachten voor deze terug herstelt is (= ik een nieuw IP heb). Het is inmiddels zo erg dat ik een kleine mikrotik 750 heb gekocht zodat ik mijn EDPnet lijn nog kan gebruiken voor als er problemen zijn (en ik geen 10 minuten kan wachten).Studenteninternet schreef:We kregen zopas bevestiging van belgacom omtrent het probleem op de Bras. Ze zoeken naar een oplossing.
Tis maar omdat je voor 7.5 euro bij Belgacom Start onbeperkt Internet heb dat ik blijf...Anders was ik reeds weg vrees ik...
PS : ik heb geen PPPoE open op mijn modem (BBOX3), enkel via mijn mikrotik router.
Active AC Name = MSR91GKK6-H104L2112L006U (Gent Keizer Karel dus)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Kan iemand bevestigen of dit waar is? Werkt de @SKYNET dan niet meer nu?lion51 schreef:@SKYNET is vervangen door @PROXIMUS voor inloggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Moesten beiden niet werken dan zou de telefoon bij de helpdesk roodgloeiend staan
(Al wordt dit wel automatisch in de modem ingevoerd)
zelfde voor inloggen bij fon enz...
ze zullen waarschijnlijk wachten tot het bij iedereen meer ingeburgerd is !
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(Al wordt dit wel automatisch in de modem ingevoerd)
zelfde voor inloggen bij fon enz...
ze zullen waarschijnlijk wachten tot het bij iedereen meer ingeburgerd is !
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Vandaag @SKYNET door @PROXIMUS vervangen en telkens binnen de seconde opnieuw connectie. Reeds getest op 3 verschillende routerboards en verbindingen (zowel BBOX2 als BBOX3) !VOiD schreef:Ik krijg hier vandaag ook geen PPPOE verbinding op m'n Mikrotik router door een unknown host-uniq probleem
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Ook hier meteen connectie met de @PROXIMUS realm!
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik had ook dezelfde problemen met mijn fritzbox die achter mijn b-box2 stond om verbinding te krijgen, soms uren voor dat deze terug komt. Heb ook mijn login naar @PROXIMUS veranderd en gaat super goed nu. Nu alleen wachten op de 96h PPPOE verbreking om te kijken of het probleem volledig opgelost is. Indien dit zo is, dan gaat PROXIMUS er op vooruit dan zijn voorganger
.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/3402902538.png)