Netflix + DNS-truuks

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik weet dat sommigen al een hele tijd Netflix US gebruiken met behulp van services als unblock-us of unlocator. Kwestie van de andere Netflix threads niet te bevuilen, start ik een aparte op.

Ik ben al een tijd geïnteresseerd in Netflix, maar eigenlijk nooit verder gekeken naar die Netflix US truuks omdat mijn vrouw het Engels minder machtig is en dus wel ondertitels wil. Ondertussen blijkt echter, en ik zoek hier wat bevestiging, dat je blijkbaar met een Netflix US account, ook gewoon elke andere Netflix regio kan 'bezoeken'. Maw, met unlocator e.d. zou je evenzeer ook al Netflix NL kunnen gebruiken en zou dat dus al een oplossing zijn voor mijn vrouw.

Ik dacht eerst nog: ik zal nog effen wachten op Netflix BE dat deze maand lanceert, maar het lijkt me toch wel een zeer groot voordeel van eender welke locale Netflix (en dan bedoel ik uiteraard US, UK en NL) te kunnen gebruiken, gezien het aanbod in verschillende landen verschilt, en vooral in de US een pak ruimer is. Daarnaast lijkt het me ook goedkoper van Netflix US te nemen ipv BE (er vanuitgaand dat BE eenzelfde prijs als NL krijgt). Al ben je dat prijsverschil wel nagenoeg kwijt omwille van de kost van unlocator.

Ik zag ook iemand schrijven dat je dan beter een VPN service kan nemen, maar daarvan lijkt het me dat het niet alleen overkill is, maar dat de encryptie-overhead ook impact kan hebben op je bandbreedte naar Netflix. Om maar te zwijgen dat je dan eigenlijk een VPN moet opzetten vanuit je router, aangezien dat niet kan vanuit je media-player waar je je Netflix app draait.

Nog zaken waar ik moet aan denken ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

meestal is je vpn abonnement/account ook beperkt tot een aantal gb...dus voor streamingtoestanden?
...en het is de vpn upload die bepalend is voor uw snelheid, dus zomaar een router of rasberry pi bij vrienden in Nederland plaatsen op een adsl of vdsl lijntje van 10/1
of 15/2 zal nog niet te snel gaan....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Inderdaad, dus sowieso is VPN onbruikbaar hiervoor, maar daar ging ik dus al van uit. Dus het moet sowieso via unlocator of unblock-us.

Vraag aan hen die het hebben: Hoe zit het dan bij registratie ? Als je terechtkomt bij Netflix US, ga je er wellicht geen belgische adresgegevens kunnen invullen ? Terwijl ik zou denken dat de adresgegevens in elk geval authentiek moeten zijn, gezien je ook je credit card info achterlaat voor de betaling.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Volgens Netflix woon ik in Somestreet 1, 141207 New York.
Er wordt dus geen check op creditcard adres gebruikt.
Als je echter via Paypal werkt, dan wordt er wel op land gecontroleerd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

zelfde bij Hulu, wat ik deed id effe gegoogeld naar een pizzeria in New york en dat adres met wijziging van huisnr ingevoerd, en engelse naam erbij and working like a charm :)
Weet nu wel niet meer of ik betaald heb via visa , mastercard , of prepaid mastercard , heb dat maar enkele maanden gebruikt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

weet iemand hoe die unlocator werkt? Blijkbaar controleren ze je ip-adres, maar wat als je adres iedere dag wijzigt door een geforceerde reconnect in een Frtizbox? Moet je dan iedere dag je ip-adres opnieuw valideren via hun website?
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

yes,

iedere keer je IP wijzigt dien je aan te loggen bij hen.
Dit kan echter via curl geautomatiseerd worden.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bedankt voor het antwoord en de tip ivm curl.

Ik ben net begonnen aan Breaking Bad op DVD, dus ik ga wel een tijdje zoet zijn. Daarna ga ik het wel uitproberen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Er zijn ook betalende vpn services die onbeperkt data leveren...
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

vpn onbruikbaar?
Die overhead kan je behoorlijk reduceren : pptp ipv l2tp/ipsec.
Vaak kan je gewoon ook een socks5 proxy gebruiken!
En dan is het verlies toch wel marginaal te noemen!

Ondertussen heb je wel een goed beveiligde vpn over l2tp/ipsec op je mobiele toestellen enzv..

vpn is wel degelijk te overwegen al is het maar omdat het "nadeel(overhead)" verwaarloosbaar is en naast louter netflix delocation toch nog vol bruikbaar is voor andere toepassingen!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De voornaamste reden waarom ik in het ander topic VPN aanhaalde is omdat deze 10 dollar per jaar goedkoper is dan unlocator (privateinternetaccess.com), maar wel meer mogelijkheden biedt.
Ik gebruik deze al jaren o.a. voor Netflix, nooit problemen gehad met beeldkwaliteit doordat de VPN te traag zou zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ok, dan ga ik die VPN mogelijkheden ook nog eens op het gemak bekijken. Lijkt me alleen wel omslachtiger als je via je TV naar Netflix wil kijken, gezien je vandaar uiteraard niet de VPN opgezet krijgt. Dan moet het via je router, maar tegelijk wil je niet je hele LAN over de VPN gaan routeren dan.

Daarnet een account op Netflix + Unlocator aangemaakt, en 10 minuten later zat ik op de TV al op Netflix NL. TV is ondertussen al ingepalmd door de kinderen :D. Was dus in elk geval peanuts om te installeren. Moet wel nog uitzoeken waarom ik de hele interface in het Engels krijg, al is de tekenfilm die ik opstartte wel in het Nederlands.

Het is ook nog afwachten of de CC betaling bij Netflix gaat lukken. Adresgegevens moest ik niet invullen, maar bij mijn CC gegevens moest ik wel een ZIP-code ingeven en die moest dan natuurlijk US-formaat zijn. Kans is reëel dat ze deze gebruiken in de CC validatie en de betaling zal mislukken.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Die sip speelt geen rol.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Ik zit ook in mijn trial maand van netflix.
Natuurlijk heb ik gekozen voor een us account omwille van €/$ en aanbod verschil.
Ik gebruik ook unblock.us service zodat mijn vrouw en dochter naar het NL aanbod kunnen zien.
Ik moet dus 8.99$ (HD beeld op 2 toestellen) en 4.99$ per maand betalen wat dus +- 10.6482 € is
Het Belgisch aanbod zal 8.99€ gaan kost dus ik betaal 1.5€ per maand meer.
Moest het Belgische aanbod ok zijn dan kan ik de unblock.us kosten laten vallen en kost een maandjenetflix mij dan nog 8.99 USD =6.84764 EUR.


Na mijn trial geef ik gewoon een usa adres in.
Op tweakers zijn er genoeg die het zo al jaren doen dus veel controle op het usa adres zal er wel niet zijn.
Netflix weet natuurlijk dat veel het klanten het zo doen maar het zijn natuurlijk extra klanten die er anders misschien niet zouden zijn.
Ik gebruik mijn tablet als afstandsbediening en via mijn chromecast bekijk ik het op de tv.
Ik heb een 55 inch plasma tv en ben te spreken over de kwaliteit van de streams
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Het is inderdaad voor hen vrij rap duidelijk dat je geen US resident bent. Viel me immers op dat toen ik naar Netflix NL redirecte, ik een popup kreeg ivm Netflix while traveling, en dat je mogelijk andere content en ratings e.d. krijgt dan thuis (ahw US). Dus veel controle zullen ze inderdaad niet doen als je nagenoeg constant naar Netflix NL of BE connecteert.
Kwaliteit lijkt op het eerste gezicht (tekenfilms voor de kids - in HD) inderdaad zeer goed.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan je met 1 netflix account zomaar switchen van land gewoon dmv dns/vpn?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Ja dat is juist een +plus van zo een service
Landje kiezen effe klikken en updaten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

En het is niet dat ze om de x maanden controleren hoeveel keer je waar verbonden was, ik heb mijn US Netflix account al meer dan een jaar en nooit problemen :)

Eerst gewerkt via HideMyAss VPN en erna Unlocator (allebei heel tevreden van). Nu voorlopig niets meer tot de Belgische content beschikbaar is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kleine catch bij Unlocator: blijkbaar komt er voor EU klanten nog 25% BTW bij. Zal na mijn gratis week eens unblock-us proberen, want bij unlocator slaag ik er ook niet in om Spotify US te doen.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Waarom niet gewoon met Hola.org werken? Is volledig gratis en geeft zelfde functionaliteit (werkt enkel met Google Chrome en Firefox, niet met Safari). Kijk op die manier al meer dan een jaar naar Netflix USA (maar andere landen zijn ook mogelijk)...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Omdat ik een service moet hebben die bruikbaar is met mijn router of mijn TV/PS3/... Heb Hola gebruikt om initieel te registreren bij Netflix US, maar Hola vereist client software (bvb Chrome plugin). Unlocator of Unblock-US zijn echte DNS/Proxy combo's en het enige dat je dus aan jouw kant moet doen is je DNS herconfigureren.

Heb rap eens hun FAQ gecheckt:
Can I use Hola in my modem?

Not right now. At this point Hola only supports Windows, Android, or other platforms through the Chrome or Firefox extensions.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Localisation is overigens niet enkel het probleem van access naar de juiste Netflix servers, maar ook het vastkrijgen van de apps op verschillende platformen. Met de komende launch van Netflix BE is dat natuurlijk een probleem dat zichzelf gaat oplossen, maar nu ik toch bezig ben... :D

Op dit moment heb ik dus al Netflix op mijn Panasonic TV (en ook op mijn Sony BluRay maar die hangt aan dezelfde TV) doordat de app dit weekend gepusht is. Op die manier kunnen we al beneden in de living kijken.
Waar ik echter ook nog Netflix wil is:
* Op onze PS3. Wellicht vereist dit een PSN account dat gekoppeld is aan een US adres.
* Op de iPads. Dit zou vrij simpel moeten zijn. AppleIDs zijn blijkbaar enkel gekoppeld aan 1 lokale store. Wil je iets uit de US Store downloaden moet je ook daar een AppleID aanmaken (al zal dat wellicht dus ook weer met een fake US adres moeten).
* Op mijn Android phone. Geen idee hoe dit te omzeilen.
Voor IOS en Android is het in elk geval geen optie van de browser te gebruiken: van zodra je een film wil afspelen, kom je op een pagina die je naar de App leidt (en waar ik dan vervolgens in de App Store krijg dat het niet beschikbaar is in mijn land).

Nogmaals, 't is niet omdat ik ongeduldig ben, maar veeleer omdat ik liever ineens alles in orde heb. En ook wel uit gezonde nieuwsgierigheid hoe alles ineen zit :P.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Tomby schreef:Kleine catch bij Unlocator: blijkbaar komt er voor EU klanten nog 25% BTW bij. Zal na mijn gratis week eens unblock-us proberen, want bij unlocator slaag ik er ook niet in om Spotify US te doen.
Ik weet nog dat toen unlocator uit beta ging (en dus betalend werd) je dan bij het afsluiten van een jaarabonnement expliciet kon kiezen tussen de US prijs en de EU prijs (die dus hoger ligt). Ik heb me toen gewoon van de domme gehouden en de goedkoopste optie genomen. Dat werkte wonderwel. MIsschien dat ze dat nu hebben aangepast.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Binnenkort wordt het leuker.
Nu mag een verkoper op internet blijkbaar het btw tarief aanrekenen van het land waar het bedrijf in gevestigd is, binnenkort wordt dat verplicht het btw tarief in het land van de koper, naar het schijnt.

Edit: blijkbaar wordt er boven een bepaald bedrag in omzet van het bedrijf toch al verplicht om de btw in het land van de aankoper aan te bieden, maar is die drempelwaarde voor elk land verschillend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Overweeg het account te nemen bij Netflix Canada. Zover ik weet is dat de goedkoopste optie. Dat komt op iets van een 5,5 euro.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

De CAD is inderdaad nog 10% goedkoper dan de USD :). Eens je gekozen hebt, kan je echter niet meer veranderen. Ttz, zou natuurlijk nieuwe account kunnen aanmaken met ander e-mail adres en credit card, maar denk dat ik het voor die 50c per maand maar zo ga laten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik kan nochtans met mijn Netflix US account indien VPN op NL of eender welk gebied waar Netflix al actief is perfect die lokale content zien? Dus een Netflix Canada account kan dit ook?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ja, maar ik bedoelde dat eens je geregistreerd bent, niet meer van geregistreerde regio kunt veranderen. Bvb als ik op Netflix NL naar Abonnement Wijzigen ga, dan krijg ik gewoon de 3 offerings in USD. Maw, CAD is niet meer mogelijk, maar ik kan natuurlijk wel gewoon naar Netflix CA kijken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wat ook een verschil is; enkel als je op de Netflix van uw "thuisland" bent heb je toegang tot "Mijn lijst".

In het aanbod van Netflix zitten heel goede zaken maar die zijn verborgen tussen heel veel extreem slechte en een flink pak middelmatige films . Als je dan iets gevonden hebt dat schijnbaar het bekijken waard is kan je die toevoegen aan "mijn lijst" zodat je die eenvoudig kan terugvinden. Gebruik zeker de zoekfunctie. Zo kan je films ontdekken. En klik ook op een goede film die je al gezien hebt om de "gelijkaardige films" te zien. Zo kan je ook films ontdekken die in Netflix zitten.

Maar wat ik wou zeggen was dus dat die handige optie van "mijn lijst" enkel beschikbaar als je in uw thuisland van het account zit.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Sinds gisteren heb ik ook de Netflix app op mijn tv, dus ben ik ook gaan testen.
Via mijn gsm heb ik me met privateinternetaccess op de Canadese site geregistreerd. Ik moest nergens adresgegevens ingeven, enkel naam, mailadres en betaalgegevens.

Op tv heb ik dan via unlocator voor Nederland gekozen, om ondertiteling te hebben.
Vanaf dan werkt alles, en die unlocator is dan blijkbaar enkel nodig totdat Netflix officieel naar België komt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Tenzij je wilt switchen van land(content verschilt immers van land tot land), dat kan alleen met dns trucks of unlocater/unblock usa/...
Djefke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2011, 09:47
Bedankt: 2 keer

Voor diegenen onder ons die nog een goedkope DNS-service zoeken heb ik een kleine tip: "Ad-free time".

Prijs: $1.99 per maand (ongeveer €1.45), en ze hebben een simpele Android-app om een gewijzigd ip-adres te activeren en Netflix-regio te switchen.

Blijkbaar een onbekende speler op de markt, maar toch een serieuze besparing t.o.v. Unblock-US en dergelijke grote spelers.
Ik gebruik ze zelf ondertussen toch al enige maanden zonder problemen om Netflix te kunnen kijken op mijn Apple-tv. (dat ding kan niet overweg met VPN of Hola :lol: )
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

via Unblock-us kan ik een Amerikaanse Netflix account maken, maar ze via Paypal of Visa betalen lukt niet.
Iemand raad?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb geregistreerd met een Amex kaart. Heb wel een fake zip-code moeten ingeven, maar betwijfel het of ze die checken voor de afrekening. Zou het wel raar vinden dat Amex wel werkt en Visa dan weer niet. Worst case maak je gewoon een normale BE account aan he, gezien het nu toch eindelijk gelauncht is in ons land. Dan kan je nog altijd Unblock-US e.d. gebruiken om op de andere Netflixen te gaan met je BE account.

Vandaag is nog de enige reden om je op US of Canada te proberen registreren, dat je dan goedkoper af bent, omdat de prijs in $ goedkoper is dan in €. Het DNS-verhaal staat daar los van (met uitzondering dat je wel die DNS-truuk nodig hebt om je elders te registereren - al kan het ook met een browser met Hola plugin) en gaat dan over meer content ter beschikking te hebben.
Laatst gewijzigd door Tomby 19 sep 2014, 21:21, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

We betalen dus meer voor minder. Nu, ik neem aan dat onze btw inbegrepen regel het grootste deel van de lading dekt, inzake die prijsverhoging.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

kan je met je netflix BE account & unblock-us het USA aanbod zien?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

eve.sabbe schreef:kan je met je netflix BE account & unblock-us het USA aanbod zien?
Ja, dat is wat ik hierboven ook al schreef. Voor Netflix lijkt een account van regio X die connecteert naar Netflix van regio Y eigenlijk gewoon op een klant die op reis is, en daar dus enkel de locale content mag bekijken.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik kijk al jaren Netflix via een abonnement in de VS (AMEX) en Hola Unblock, werkte prima maar moet wel zeggen dat de VPNs die Hola gebruikt voor de VS de laatste 6 maanden op sommige tijdstippen al eens traag of down zijn wegens overbevraagd, andere landen zijn meestal nog steeds vlot.
Handige oplossing die Hola, want het filmaanbod verschilt van land tot land en series worden vroeger gelanceerd in bepaalde landen (bvb. Sherlock seizoen 2 was uit in VK voor VS).
5.1 surround is niet mogelijk met Hola, omdat Netflix in een browser Silverlight van Microsoft gebruikt dat dit niet ondersteunt.
Gooedkoopste oplossing voor 5.1 surround blijft voor mij Netflix Belgie kijken met Chromecast rechtstreeks in A/V receiver geplugd.

Met een goedkoop VS of CA abo kan je dus probleemloos op een goedkopere manier de Belgische Netflix bekijken, maar ik heb geen idee of iemand die uitsluitend Netflix BE bekijkt met een US/CA/... abo na een tijdje door Netflix zal gecontacteerd worden?

Dirk.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

chromecast en 5.1 sourround ???? ik dacht dat dit niet mogelijk was.... heb dit al geprobeert en lukte niet...
op diverse fora gelezen dat dit niet mogelik was via chromecast, ik zie ook maar enkel stereo staan hoor....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Via Chromecast kan je dolby digital+ krijgen in combinatie met Netflix.
In ieder geval als het beschikbaar is dan krijg ik 5.1 via Chromecast.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”