BBOX-3 ervaringen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Toen de technieker langskwam zag hij ook eerst geen dsl sync onderbrekingen, in het systeem van bgc.
Maar toen ik zei dat ik in de e-services er degelijk veel had, ging hij daar eens kijken en stelde hij voor om eerst een andere poort in de rop te configureren.
En de bbox3 gaat niet uit 's nachts, want oude speedtouch doet dienst als voip ata.

Misschien zal ik best een nieuw topic openen? Want het lijkt erop dat ik deze zo'n beetje aan het vervuilen ben.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad best een nieuw topic opstarten want ik laat mij ook dikwijls meesleuren in een dialoog, zonder dat ik het besef, en let ik niet meer op het onderwerp van de oorspronkelijke topic starter, maar alleen wat de laatste poster gepost heeft ! Normaal grijpt de moderator dan in en zet dit onder een nieuw topic.
Misschien hebben we hem nu ook wakker geschud :wink:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zonet een BBOX3 (Sagemcom) geinstalleerd.
Werkt alvast zonder enig probleem :)

Nu wilde ik even kijken naar lijnwaarden via de URL die hier werd gepost.
Dit werkte zonder problemen, echter na een reboot werkt die URL niet meer, en krijg je gewoon default data te zien (IP etc, maar geen lijnwaarden).

Nog iemand anders met hetzelfde probleem? De workaround is uitgeschakeld in nieuwste firmware?

Nu nog wachten op IPv6 :)
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik zelf heb slechte ervaring van samgemcom
Heb hem op bevel van helpdesk terug moeten omruilen
Problemen met bekijken van films uit movies en series pass
Alsook met registratie van voip bij weepee

Na de omruiling naar een technocolor werkt nu alles normaal
Opgelet dit is mijn ervaring
Ik stel mogelijks teveel eisen aan BBox3
Wifi is zowel met paswoord als met mac adres controle beveiligd
Toestellen via wifi krijgen een voorbehouden ip adres via DHCPv4 => statische IP adressen
Toestellen via LAN hebben hun eigen vast ingesteld ip adres op ipv4
En er is voor voip poortmapping voorzien
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Hij moet eigenlijk enkel dienen als modem. Router erachter doet PPoE :)
Voorlopig allesinds geen issues.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Mijn laatste ervaring was vandaag en echt beschamend
BelgacomTV viel
Na alles herstart te hebben nog niks en dan maar helpdesk gebeld
Moest bbox3 herstarten en na 20 m mocht ik decoder v5 terug opstarten
Beiden hadden ergens een bijwerking gekregen Bugs denk ik
Na de nodige tijd alles uitgevoerd en resultaat was nu voor belgacomtv netwerkproblemen
Modem , decoder en tv stonden naast elkaar en netwerkkabel was nagezien en men zag datatransmissie gebeuren aan flikkeren van lampjes
Dus geen BelgacomTv
Heb dan maar BBox2 terug geplaatst en na de nodige updates te hebben binnen gehaald konden we zonder problemen terug TV zien
Alles weer op zijn plaats gezet en verbonden aan de netwerkkabels en alles bleef perfect werken
Helpdesk ging mij in de late avond terug bellen maar geen telefoontje gehad
Blijkbaar was voor hen de storing opgelost
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Wat me nu al een tijd opvalt (en ergert) aan mn BBOX3 is dat de disconnect na de 96u zo lang duurt. Dan zit ik telkens zeker 10-15 minuten zonder internet, wat me toch niet normaal lijkt.
Ik kan me nu compleet vergissen maar ik meen me te herinneren van mn BBOX2(als modem)-Netgear combo dat de reconnect vrijwel onmiddelijk gebeurde.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Bij mijn BBOX3 gaat het onmiddelijk, heb het nog nooit gemerkt.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Is er iemand op de hoogte of het mogelijk is om met de BBOX3:

- een externe HD aan de USB poort te hangen (bvb. Western Digital Mybook, geen specifieke NAS dus) -> ik dacht van wel
- via een smart tv via dlna de externe HD van de BBOX 3 te bereiken en video rechtstreeks afspelen op tv?

Thx!
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Dit is inderdaad mogelijk, zowel filesharing als DLNA is mogelijk gemaakt bij BBOX3.
Als ik me niet vergis vindt je dit terug bij "My Modem" onder één van de tabs.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Perfect, bedankt denkleine! Kan het nu nog niet uittesten (BBOX3 komt er binnenkort met de verhuis aan en wou weten of het de moeite is om te investeren in een smart tv ipv 'gewone' tv :-) ), maar dan kan het wel de moeite zijn.
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Zit met een vraagje. Heb al veel b-box 2 vervangen naar een b-box3. Echter bij mij thuis zit ik enorm te twijfelen om te vervangen. De b-box2 heeft al een serieuze ouderdom en is serieus versleten. Hij is al geel uitgeslagen door de warmte en er kruipen spinnen uit de b-box (denk dat die zorgen voor mijn sync :bdaysmile: ).
De wifi is al geruime tijd uitgezet en heb een access point staan vlak ernaast waardoor ik geen probleem heb met de wifi (daarvoor ging deze veel te traag).

Ik zou willen veranderen om dan de access point uit te schakkelen en op te bergen en enkel gebruik te maken van de b-box3. Ook zou ik dan fon-signaal uitzenden wat interessant is voor ander mensen in de buurt. Echter is er 1 zaak die me enorm zou frusteren. Indien ik terug zou vallen op 30/6 profiel. Je kan zeggen oké 30 is genoeg. Echter staan er 's avonds twee decoders aan waardoor ik dan nog zou moeten inleveren op 30 en dan begint het wel te krap te worden. Met 50/6 is het juist perfect. :banana:



Ik sta al geruime tijd op 50/6 en heb bij mijn weten nooit hoger gesynct dan 50/6. Ik ga er dan van uit dat dit geen verworven recht is (dus basisprofiel 30/6 en door dlm verhoogd naar 50/6). Dus als ik een modem swap zou uitvoeren dat ik terug op 30/6 vlieg en moet wachten op dlm... en kan ik enorm lang wachten (ben een enorme pechvogel dus ga er vanuit dat ik lang mag wachten).Of heb ik het fout, als je lang op 50/6 synt dat dit op de duur een basis profiel kan worden?

Bij de mensen waar ik al reeds vervangen heb, die hadden al een profiel van 70/6 of 60/6. En bij de meeste behielden ze hun profiel. Dus 60/6 bleef 60/6. Getest dan via speedtest. De reden waarom ik daar vervang is simpel. Meestal kreeg ik gezaag dat wifi traag is en ook voor mij zelf, dan weet ik dat deze personen inorde zijn voor de toekomst en hoef ik niet direct terug te komen. :beerchug:

Alvast bedankt voor de toelichting.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

....als je er al zoveel ervaring mee hebt, al zoveel vervangen hebt en iedereen zijn profiel bleef behouden...waarom zou jij dan plots de pechvogel zijn en zou het bij jou niet werken?...gewoon doen zou ik zeggen, en gooi die bbox2 nog niet weg, zie dat het dan toch eens anders uitdraait....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik wil niet klinken als een bedweter ;). Maar bij de meeste stonden op een hogere profiel als mij. Ik kan helaas de b-box2 niet bijhouden want ik krijg een storingsnummer en moet ik mijn oude b-box2 afgeven in belgacom center en krijg ik een b-box3. Iemand die met enige zekerheid kan zeggen dat ik mijn profiel zou behouden?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ken je niemand met een bbox3 die je eens kan lenen, overigens , zelfs bij een storing zal je hem toch moeten betalen...
....een do it yourself kit aankopen met bbox3 ?

op 2de hands sites kan je er soms kopen vanaf 50 euro....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb voor de b-box3 nooit moeten betalen. Ik heb gebeld naar de dienst kreeg storingsnummer ging naar de belgacom shop en kreeg zonder iets te vragen direct b-box3 (niet gezegd dat technieker aan telefoon heeft gevraagd voor nieuwe enkel gezegd dat ik modem kom vervangen en ik een storingsnummer heb.), met een bewijs van huur overeenkomst. Dus ik huurt hem nog altijd. Er zijn inderdaad belgacom centers waar ze heel streng zijn. Twee waar je bijna zeker moet betalen is in Mechelen en in de Westland anderlecht).

Dit heb ik al gedaan voor de onderneming van mijn vader en mijn twee grootouders. Ik kan de b-box3 van de onderneming van mijn vader wel halen, echter loop ik dan juist meer het risico om een lager profiel te krijgen? Want eerst sluit ik b-box 3 van de onderneming aan. Indien ik 50/6 blijf behouden dan verander ik deze naar een andere b-box3. dus worden er twee nieuwe modems geïntroduceerd op mijn lijn.

En stel dat ik bij b-box3 van onderneming zie dat deze op 30/6 springt en dan mijn oude b-box2 aansluit dan blijf ik toch 30/6 behouden? En start procedure van DLM terug op naar 50/6. Mijn vraag is of er een provisioning profiel in het DARE systeem is die 50/6 is. Indien niet dan ben ik bijna 100% zeker dat ik terug vlieg op 30/6. Corect me if I'm wrong :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij één van onze twee routerwissels bleef het 70Mbit profiel nog minstens 1 sessie actief maar het werd uiteindelijk ook teruggezet naar 30Mbit basisprofiel. In principe kan je al binnen 2 weken terug naar 50Mbit dus met wat geluk is de 'hinder' minimaal.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Of wachten tot vectoring actief is :idea:
leeman
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 feb 2003, 12:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

iemand soort gelijke ervaring:
De bbox3 heeft 2 wifi netwerken (2.4 en 5.0ghz).

Als ik connecteer met het 5.0ghz doet het toestel (zowel met ipad, iphone, android gsm en laptop getest) vreemd: er wordt vaak geen website geopend, wanneer ik dan stop en refresh, laadt die wel meteen (lijkt een dns probleem dat de url niet geresolved kan worden, maar heb ook al handmatig de google dns servers gebruikt en nog altijd zelfde symptonen). Speedtest bv. gaat ook snel, maar duurt wel even voor die begint.

Als ik connecteer met het 2.4ghz netwerk, zijn er geen problemen en werkt alles zoals het hoort.

Er zijn niet echt andere wifi-netwerken in de buurt die voor interferentie kunnen zorgen.
Kan ik best gewoon naar een bgc shop deze inruilen?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

5GHz is sneller maar is minder goed als je wat verderaf zit. Demping door beton en stenen is groter dan op 2,4

Daarom werk ik gewoon verder op 2,4GHz
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Geven ze soms nog Bbox2's mee als je gaat omruilen? M'n bbox2 doet nogal vreemd de laatste tijd (wifi valt vaak weg). Maar als ik de moeite ga doen om 'm te ruilen wil ik wel zeker een bbox3 (en zeker niet betalend).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er worden van langsom meer bbox3's in ruil gegeven, maar toch nog een beetje afhankelijk van Belgacom center tot Belgacom center en hun stock !
Als je het een beetje goed formuleert , moet het lukken :wink:
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

powaq schreef:Geven ze soms nog Bbox2's mee als je gaat omruilen? M'n bbox2 doet nogal vreemd de laatste tijd (wifi valt vaak weg). Maar als ik de moeite ga doen om 'm te ruilen wil ik wel zeker een bbox3 (en zeker niet betalend).
Vermijd Mechelen en westland (anderlecht). Daar kom je zeker van een kale reis terug.
In Vilvoorde en Ukkel moet je geen moeite doen. Storingsnummer bij de hand en zeggen dat je ze een B-box3 hebben aangeraden.
Heb daar al voor 5 gezinnen kunnen wisselen.

De wifi is een stuk beter. bereik is ongeveer hetzelfde of soms beter. Verwacht geen wonderen. Wel de doorvoersnelheid is hoger. Waar je vroegere bijvoorbeeld last had met youtube-filmpje te bekijken op je tablet zal dit nu niet meer het geval zijn. Vergelijk het met een breedte van een rivier. De B-box 2 heeft 21 meter breedte als je bij de bron staat en zwakt zo af naarmate je verder gaat. De andere heeft een breedte van u profiel, dus bv 50 meter. En zwakt even snel af als de andere. Hierdoor heb je meer ruimte voor u data.

Voor u profiel hoef je niet zoveel zorgen te maken. Paar post hierboven had ik dit gevraagd, want heb hier twee straten verder vorige maandag eentje vervangen en deze personen hebben nu 70/6 profiel, waar ze vroeger 50/6 hadden. Dus een verbetering.

En een beetje pokeren. Vraagt of ze u een b-box 3 willen geven indien ze zeggen, nee. Neemt u boeltje rijd naar volgende center. Maak geen ruzie, maar vertrek gewoon.

Ik vind het heel raar systeem van Belgacom. Gisteren een kapotte decorder binnen gebracht in Ukkel en had een storingsnummer. Daar kreeg ik een V5 zonder iets te vragen. :idea: En het kapotte toestel betrof een V4.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

SCIFOFLUX schreef:
...
De wifi is een stuk beter. bereik is ongeveer hetzelfde of soms beter. Verwacht geen wonderen. Wel de doorvoersnelheid is hoger. Waar je vroegere bijvoorbeeld last had met youtube-filmpje te bekijken op je tablet zal dit nu niet meer het geval zijn. Vergelijk het met een breedte van een rivier. De B-box 2 heeft 21 meter breedte als je bij de bron staat en zwakt zo af naarmate je verder gaat. De andere heeft een breedte van u profiel, dus bv 50 meter. En zwakt even snel af als de andere. Hierdoor heb je meer ruimte voor u data.
Meters en breedte voor je data? Wut? :?

Wel je gaat van 802.11b/g naar 802.11n (en 5GHz!).
Waar je met een bbox 2 vlak ernaast 25-26Mbps max haalt via wifi (en al snel dalend naarmate je verder weg gaat). Met een bbox 3, haal je er vlak naast 40 a 45Mbps met een enkele antenne (1x1MiMo; smartphones, simpele laptops) tot 80-90Mbps met twee antennes (2x2MiMo) Wat ook maakt dat wat verderweg inderdaad de snelheid hoger ligt.
Op 5GHz kan je die snelheid maal twee doen (40MHz bandbreedte vs 20MHz op 2.4GHz) en gaat het tot 4x4 MiMo.

(je gaat er ongeveer een 10 jaar op vooruit in wifi spec, en 10 jaar is veel, laat staan op computervlak)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

jackho schreef:Er worden van langsom meer bbox3's in ruil gegeven, maar toch nog een beetje afhankelijk van Belgacom center tot Belgacom center en hun stock !
Als je het een beetje goed formuleert , moet het lukken :wink:
Moet je hiervoor een ticketnummer hebben?
Ik heb net aan de lijn gehangen met technische dienst omdat m'n modem zichzelf weer random herstartte gisterenavond (niet de eerste keer..). Kereltje aan de lijn was bijzonder onbeleefd en beweerde bij hoog en bij laag dat er niets kon mis zijn met de modem. Hij was ook heel de tijd bezig dat er niets mis was met de lijn, ah nee dat heb ik dan ook nooit gezegd, dat er iets met de lijn zou zijn.
In ieder geval zei hij, op een degoutante toon, op het einde van "ja als ge ne nieuwe modem wilt gaat dan gewoon naar een belgacom center". Maar is dit ook zo? Zonder ticketnummer? Of bel ik beter nog eens terug in de hoop van iemand redelijk aan telefoon te krijgen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik zou morgen bv eens opnieuw proberen bij een ander operator en een ruilnummer vragen, omdat hij defect is, wilt hij niet dan zou ik gewoon naar een belgacom center gaan met men modem en zijn voeding en een bbox3 vragen in ruil voor deze defecte bbox2, je riskeert er tenslotte niks mee en je zou zelf nog bij een ander belgacom center kunnen proberen als het bij de eerste niet lukt, vraagt wel wat tijd en moeite, dat wel !
Naar getuigenissen van verschillende mensen zijn ze wel soepeler geworden en beweren dat het bij hen gelukt is zelf zonder ruilnummer.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb eergisteren een mailtje gehad van Belgacom bij dewelke ik mijn Bbox 2 mocht inruilen voor een Bbox3, zodat ik kon genieten van nog hogere snelheden.
Gisteren naar de Belgacom winkel geweest, zonder enige copie van die mail, enkel de oude Bbox2 onder de arm.
Ze hebben enkel mijn gegevens opgezocht op hun PC, en me de Bbox3 meegegeven.

Thuis gekomen, de box aangesloten en een snelheidstest gedaan.
Mijn profiel was 50/6 zoals voordien met de Bbox2.
Een uur later opnieuw een snelheidstest gedaan, en mijn profiel was 70/6.

Edwin
3750148137.png
3750148137.png (31.48 KiB) 6359 keer bekeken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dan heb je geluk gehad of was je één van de eersten om hem af te halen, want er zijn er die van een kale reis terug gekomen zijn ook, aangezien er zoveel dit bericht gekregen hebben zaten ze in één twee drie door hun stock!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

En na 1 uur al een DLM verhoging gehad ? Dat was vlug :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Merk dat als je een b-box3 hebt dat DLM veel sneller langs komt.
Heb al een jaar en beetje 50/6 profiel. Mijn b-box2 stond 24/24, 7/7 aan. Dus nooit trok ik de stekker eruit. En ik bleef op 50/6.

Nu heb ik een week de b-box3 (ik heb het gedurfd :) ) en heb mijn 50/6 profiel behouden en nu zelfs heb ik 70/6. Via de speedtest haal ik 65 down en 3.5 up. :banana: .

Beetje side informatie. Was gisteren in belgacom center Mechelen en daar was het storm loop op de b-box3. Iedereen had een brief gekregen om deze in te wisselen. Dus in regio Mechelen zijn ze overgeschakeld op vectoring of in de zeer nabije toekomst. Helaas hadden ze er geen meer in stock....
Tegen eind 2014 ging vectoring toch volledig uitgerold zijn of niet?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eens je op vectoring staat krijg je met je bbox3 (whitelisted modem) het vectoring profiel 70/6,
mss later als ze op het vectoring profiel de DLM toepassen, dan zou het kunnen dat je 100/6 krijgt?
Het zal misschien eind 2015 zijn ipv eind 2014 tegen dat alles uitgerold is :wink:

NB: Ik trek de stekker dagelijks uit van mijn bbox2 en blijf mooi stabiel staan op DLM Profiel 70/6, het is maar als je verschillende keren kort achtereen de bbox2 uit en aan zet dat je kans krijgt dat de DLM je op een lager profiel zet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

SCIFOFLUX schreef:Tegen eind 2014 ging vectoring toch volledig uitgerold zijn of niet?
Neen, het is altijd voorzien geweest dat de roll-out 2 jaar zou duren, dus tot eind 2015
  • Vanaf Q1/2015 zou vectoring ook uitgerold worden tot 700m
    Vanaf Q2/2015 zou DLM ingevoerd worden op vectored lijnen
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 26#p562154
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Tegen Q2 2015 toch eens proberen een bbox 3 te scoren om mogelijk meer als de huidige 70/6 te kunnen halen.
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Achja, met 70/6 hoor je me niet klagen ;) Ik heb nu nog 1 verbeter punt voor Belgacom en dat is dat ze meer dan 3tv's toestaan. Ik heb er juist 4 en heb nog de kabel van telenet met hun TV met een kaartje. Dus als ze 4 tv's toestaan dan kan ik telenet volledig buitengooien. :beerchug:

Dit is meer als voldoende voor mijn persoonlijk gebruik. Ik heb de b-box 3 dus als ze vectoring uitrollen ben ik direct mee. Ik woon in een deelgemeente van Zemst (vlak naast Mechelen) en in Mechelen is de uitrol al bezig. En meestal is onze gemeente een van de laatste. Ik wacht in volle blijdschap op een brief dat ze bezig zijn met werken.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ben vandaag m'n bbox2 gaan inruilen voor een bbox3. Maar nu blijk ik er al een probleem met te hebben. Ik krijg m'n 5ghz wifi niet aan. Telkens ik die probeer aan te zetten gaat die gewoon terug uit. Schakelaartje op aan en dan op OK klikken, als ik dan terug in dat menu ga dan staat ie weer uit. SSID is ook nergens te bespeuren in de lijst van wifi's.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Doe eens een factory reset door knopje achteraan Ingedrukt te houden tot dat je de leds vooraan ziet uit gaan
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Maakt geen verschil. Bijkomend probleem, af en toe valt het internet weg en lijkt het alsof er geen DNS meer is. Lijn (sync en ppp) is verbonden maar geen enkele pagina is nog toegankelijk. Derde probleem, na reboot duurt het soms meer dan 15min voor er een PPP connectie tot stand komt (soms gewoon nooit), sync is er wel.
Dit ding gaat dus regelrecht terug.
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Mag je op de belgacom lijnen geen fritzbox modem gebruiken?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Belgacom heeft inderdaad problemen met bbo3 en DNS , maar wwat voor een probleem ze hebben weet ik niet, is het een bug in de bbox3 software ?

De whitelisted Fritzboxen kan je best gebruiken , met de niet whitelisted zal je vroeg of laat op een fallback profiel vallen (7,5 Mit/s) bij toepassing van vectoring
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Deel van de bbox3 source code is blijkbaar gepubliceerd op : http://www.opensource-code.com/belgacom/

Domein is geregistreerd door SAGEMCOM
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”