webmail dienst zonder eerder email adres of gsm nr ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zijn er webmail diensten waar je geen GSM nr moet ingeven (zoals bvb bij gmail) en waar je zonder een eerder email adres door te geven, een account kan op aanmaken ? Ik zou eens willen mystery shoppen bij een paar concurrenten in mijn sector en heb geen zin om het adres van mijn zaak of mijn telnr aan zo'n email dienst te koppelen .... je weet immers nooit of dit alsnog geleaked wordt: als ik zie hoeveel data leaks er tegenwoordig zijn ...

Bij voorkeur ook bruikbaar via tor, ik ben zelf slim genoeg om email headers te lezen en heb zo al een paar fakers kunnen traceren op basis van hun IP die vanaf hetzelfde ip onder steeds een ander email adres info vroegen .... ooit eens iemand gehad die zich zelf uitgaf voor zowel tweedehands broker als distributeur, totdat ik bij de fabrikant ging vragen, en het opgegeven email adres helemaal niet dat van de distributeur was .... ik zit zelf in de retail sector. Heb deze persoon gebust omdat hij hetzelfde IP gebruikte voor de meerdere rollen die hij aannam. Dus de fouten die anderen maken zelf niet maken ;)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb bij Gmail nooit mijn gsm nr opgegeven. Alternatief email adres in een andere Gmail.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Er zijn verschillende aanbieders van wegwerp adressen. spamfinity.com, bv.

En anders is er nog everyone.net, dat honderden, of misschien wel duizenden subdomeinen aanbiedt voor een gratis 1GB account waar zowel telefoon als email optioneel zijn. Voorbeeld:

http://mail.mail.everyone.net/email/scr ... ionInfo.pl

Een beetje oubollig, maar al veel jaren bestaande en betrouwbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”