Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

hebben jullie problemen met de box, aangesloten via netwerkkabel of via wifi ?
Bij mij is de box aangesloten via een netwerkkabel op een telenetverbinding en heb er nog NOOIT problemen mee gehad, ik kan wel begrijpen dat er op een ADSL of een VDSL 20/2 en via WiFi idd streamingsproblemen kunnen zijn maar dan ligt dat niet aan Bhaalu of aan de box maar aan uw internetverbinding.....

via bhaalu-mobiel en mijn laptop/pc heb ik ook soms problemen, dat geef ik toe, maar reden is bovenstaande, en een software oplossing is niet te vergelijken met de hardware van de box, daarvoor betaal je dan ook 365 euro, alhoewel zelfs de door mij ervaren problemen te verwaarlozen zijn, applicatie afsluiten en terug opstarten en alles in orde...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Heb al eens hiervoor gecontacteerd en dus je probleem daar uitgelegd?
Zo ja, wat was de reactie van hen?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

laroyj schreef:hebben jullie problemen met de box, aangesloten via netwerkkabel of via wifi ?
Bij mij is de box aangesloten via een netwerkkabel op een telenetverbinding en heb er nog NOOIT problemen mee gehad, ik kan wel begrijpen dat er op een ADSL of een VDSL 20/2 en via WiFi idd streamingsproblemen kunnen zijn maar dan ligt dat niet aan Bhaalu of aan de box maar aan uw internetverbinding.....

via bhaalu-mobiel en mijn laptop/pc heb ik ook soms problemen, dat geef ik toe, maar reden is bovenstaande, en een software oplossing is niet te vergelijken met de hardware van de box, daarvoor betaal je dan ook 365 euro, alhoewel zelfs de door mij ervaren problemen te verwaarlozen zijn, applicatie afsluiten en terug opstarten en alles in orde...
Als je op een 20/2 VDSL lijn streaming problemen hebt dan zit er iets fout op je intern (wifi) netwerk. Netflix in 4k gaat zelfs zonder problemen daarover.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Bovendien werd hier in een ander draadje duidelijk vermeld dat bhaalu (of netflix?) perfect bleef werken bij TN "smalband"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Wat in de richting van ADSL gaat. Ik weet niet exact wat de bitrate is van een Bhaalu stream, maar het zal toch niet erg hoog zijn. Met 4Mbps kom je al ver voor een SD stream. Bij belgacom TV zijn de streams 3Mbps voor SD en 6.5Mbps voor HD als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

wied schreef:Bovendien werd hier in een ander draadje duidelijk vermeld dat bhaalu (of netflix?) perfect bleef werken bij TN "smalband"...
Dat heb ik vorige week ook getest, ik kon perfect Bhaalu blijven kijken (weliswaar op de laagste kwaliteit) op Telenet Smallband (wat voor mij 1Mbps down en 256Kbps is)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Heb bhaalu box aangesloten via utp en heb whoppa abo. Recent vaak haperingen, vaak op canvasHD, maar andre zenders ook soms last. Komt nu veel vaker voor dan voordien
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Heb je die haperingen vaak op bepaalde momenten?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

maakt niet uit wanneer ik kijk. in den beginne had ik enkel kortstondig last van geluid dat wegviuel (gekend probleem onkyo receiver) maar had nooit storingen in het beeld. Recent nog voorgehad op Canvas, beeld stond stil, kon niet voor/achteruit spoelen, box gereset. Nu is het wel zo dat het nog allemaal doenbaar is, maar als het te vaak achtereen komt is het toch wel vervelend. En hebben jullie geen last van vaak zelf herstartende boxen als je wat heen en weet zapt? Bhaalu heeft het probleem ook al ondervonden
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

bartman schreef:Heb bhaalu box aangesloten via utp en heb whoppa abo. Recent vaak haperingen, vaak op canvasHD, maar andre zenders ook soms last. Komt nu veel vaker voor dan voordien
Die beginnen mij ondertussen ook wel op de zenuwen te werken.
Soms staat het beeld vast tot je en moet je snel eens forward en play drukken om er "voorbij" te geraken.
"Gelukkig" heb ik niet veel tijd om tv te kijken :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hier sinds een half uur(begonnen rond 0:20 ( 30/8) bhaalu service niet beschikbaar. ook android versie en mac versie werken niet. Jullie ook hinder?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

lees op FB gelijkaardig berichten. Bhaalu dus out
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Indendraad... (zie bijlage)
Bijlagen
bhaalu.JPG
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hier en nu (12u30) alles OK!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

onderbreking heeft maar een uurtje geduurd (volgens hun facebook antwoord)
de koe zegt boe
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Het is weer van dat... Niet op m'n vrije zaterdagavond aub :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Werkt hier nog :)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb gisteren een mailtje gekregen van Bhaalu dat ik een stick gewonnen heb ( met deze wedstrijd)
Benieuwd naar de kwaliteit en werking ervan!

Er is toch nog niemand hier die zo een stick ooit gezien of in handen heeft gekregen vermoed ik?
Want ik vraag me af of hier een afstandsbediening bij zit, of je die moet bedienen met de mobile app...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Proficiat!

Ik ben ook één van de gelukkigen. Als ik het juist heb, is er inderdaad een afstandsbediening en een verlengkabel om het IR-signaal op te vangen.
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Slechtste bhaalu-televisieavond ooit sinds ik de box aanschafte. Bij elke uitzending die ik bekeek minstens 15 keer dat het beeld een 20-tal seconden bleef hangen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

heb niets gemerkt, en ook gans de avond bhaalu op
de koe zegt boe
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Sportweekend bij mij ging bijvoorbeeld heel slecht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vanavond gekeken naar De Ridder en Wegpolitie met Luk Alloo, en geen enkel probleem gemerkt...


Sent from my iPhone using Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Misschien interessant voor diegene die problemen hadden, en diegene zonder, om te vermelden op welke provider dat was?
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Problemen bij TVV.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik kan er geen lijn in trekken, maar bij mij (box) komt het iedere dag voor, soms heel af en toe, soms ook iets te vaak dat het storend wordt. Vaak begint een programma goed , na een poosje komen er kort na elkaar beeld en geluid storingen, daarna weer hele tijd niets. Vroeger had ik enkel storing op het geluid, nu gaat het steeds gepaard met een hapering in het beeld. De zenders die ik het vaakst bekijk zijn de VRT zenders en vier. Mijn provider is Telenet(whoppa abo)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kay schreef:Problemen bij TVV.
Welke internetverbinding? Bedoel je internet via TV Vlaanderen All-in-One?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Soms is het geluid ook gewoon slecht (heb zo een aantal programma's van scarlet discovery).
Ook leuk is het vastlopen dat je even moet verder spoelen om erdoor te geraken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Als ik het goed begrijp huurt bhaalu ruimte op de Amazon servers? Als er meer en meer klanten bijkomen zullen ze ook wel in een andere categorie verbruikers terechtkomen die dan meer moeten betalen? Misschien kiest bhaalu ervoor om het oorspronkelijke lidgeld te blijven betalen met als gevolg af en toe verlaagde kwaliteit. Ik hoop dat ze hun facturen aan Amazon kunnen blijven betalen, zo las ik eens over een online fotodienst die genoodzaakt was te stoppen omdat ze hun Amazon facturen niet meer konden betalen
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Amazon is er net voor gekend om zeer voorspelbare kosten te hebben; als je je huiswerk gemaakt hebt tenminste, en weet hoe je je infrastructuur moet schalen naarmate er meer gebruikers bij komen.

Die fotodienst (ik denk dat je het op Everpix hebt) moest eerder sluiten wegens gebrek aan groei en door een slecht business model (ongelimiteerd opslaan van foto's voor een vast bedrag per maand :roll:), waardoor het niet meer kunnen betalen van hun facturen daar eerder een gevolg van was. Als je het verhaal uiteindelijk leest blijken de serverkosten maar een fractie van de totale kosten, zeker vergeleken met de loonkosten die ze hadden. Hier is het hele verhaal: http://www.theverge.com/2013/11/5/50392 ... to-startup
Afbeelding
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

@bartman: Amazon S3 storage wordt verrekend per verbruikte GB (meer bepaald "TimedStorage-ByteHrs", wat een gemiddelde is). Dit wordt goedkoper per GB naargelang je meer verbruikt: http://aws.amazon.com/s3/pricing/
Niettemin kunnen de kosten hier voor oplopen, maar een goed business plan zou zoiets moeten incalculeren :)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ondertussen heb ik een Bhaalu Stick ontvangen.

Quick-and-dirty review:

Aansluiten ging moeiteloos.
Alle goede raad in de wind geslagen, en de stick rechtstreeks op de high-powered usb uitgang van mijn TV gehangen en dit werkte prima. Een klein velletje met info zegt dit niet te doen (althans niet om te configureren), maar dat was bij mij niet nodig. Dit is waarschijnlijk niet voor elke TV het geval.
Achteraf getest: de stick aangesloten op een gewone usb poort van de tv, en bij het zappen had ik een spontane reboot. De usb kabel braaf terug in de high-powered poort gestopt, en probleem opgelost. De stick heeft dus best wat eten nodig.

Verbinden en snelheidsmeting ging prima. Opstarttijd was op de kop af, 50 seconden. Dat was na een 2de opstart. De eerste heb ik niet gemeten, omdat die toch niet representatief is.

Ik stel wel vast dat Canvas slechts in SD is, niet in HD, ik kan maar kiezen tot 2Mbit, hoger gaat niet, en dus bijgevolg is HD ook niet beschikbaar. Of dat een beperking is door de rekenkracht van de Stick, of door een instelling die ze bij Bhaalu doen, kan ik niet zeggen. Jammer, want ik was nu net gewoon aan het HD beeld.

Voor mij persoonlijk het grootste pluspunt:
1.8w stand-by verbruik komt helemaal te vervallen, aangezien de stick zijn voeding krijgt van de tv en de tv in slaapstand gaat. 15kw/jaar minder. Niet veel, maar het helpt wel.

Tot dusver slechts even tv gekeken (de stick hangt aan de tv in de slaapkamer), dus over stabiliteit kan ik niet veel zeggen, daar zal ie enige avonden voor moeten gebruikt worden.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb gisteren ook mijn Bhaalu stick ontvangen, en wat me meteen opviel is de traagheid waarmee je door de menu's kan bladeren.
Dat is toch wel pakken beter op de Bhaalu box.

Gezien ik nog niet veel heb kunnen spelen met de Bhaalu stick, kan ik nog geen oordeel vellen.

Later meer hierover!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Gisteren ook met de stick gespeeld.

Installatie is inderdaad kinderspel, de stick krijgt hier zijn voeding via een usb-poort.
Naar instellingen heb ik nog niet gekeken, dus geen idee wat de stream limiet is.
We hebben naar de aflevering van Amateurs gekeken. Kwaliteit is iets minder dan TV, maar aanvaardbaar.
Af en toe was er wel een soort Matrix-effect: beeld stond een fractie stil om dan snel verder te gaan, geen idee of het aan Bhaalu of aan internet of wifi-verbinding ligt.

Pluspunten:
- stroomverbruik
- meer kanalen tov TV Overal, daar worden vooral de zender voor de kinderen gemist.
- 1 week teruggaan ipv 36u bij TV Overal
- ideaal om aan te sluiten op een 2e, 3e TV: goedkoper dan extra decoder en meer functionaliteit
- community om begin van programma's aan te duiden: scheelt weeral reclame doorspoelen

Minpunten:
- interface is niet zo simpel
- afstandbediening is ok, maar ik mis een knop 'Now Live' om meteen te kijken naar wat er op dat moment speelt.
- SD kwaliteit: ze zouden zoals bij Netflix kunnen doen: hoger abonnement om betere kwaliteit te hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds dat de stream 2Mbit geworden is voor de mobile plus moet ik zeggen dat het een heel stuk aangenamer werkt, alleen zitten er vaak zeer korte kleine haperingen in. Krijg ook regelmatig nog eens de melding van te trage snelheid op mijn scherm maar dat metertje toont dan 50 Mbit aan... :roll:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ygeffens schreef: Ik stel wel vast dat Canvas slechts in SD is, niet in HD, ik kan maar kiezen tot 2Mbit, hoger gaat niet, en dus bijgevolg is HD ook niet beschikbaar.
Hoe geraak je op de stick in de instellingen? Ik vind het blijkbaar niet.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

2 keer drukken op de 'i' dacht ik.
Dan kan je met de pijltjes de snelheid selecteren, gelijkaardig aan de box.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

zal het vanavond proberen.

Btw, ik denk dat wij oude klasgenoten zijn, niet?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

heeft er al iemand nieuws van de rechtszaak? de pleidooien werden op 30/9 gehouden? volgt er dezelfde dag dan ook een uitspraak?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Wat betreft de procedure bij de Vlaamse Regulator voor de Media, deze is één maand uitgesteld op vraag van Bhaalu: http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... ce%29.aspx

Van de Antwerpse handelsrechtbank heb ik geen info, want zoals je wel weet is informatisering bij justitie iets optioneel.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”