ero247: MPAY Onterecht aankopen gefactureerd
Geen idee... Ik veronderstel van meerdere spellen op zowel de Apple als Android store, zo'n pop-ups waar je per ongeluk op klikt.
Die plots tevoorschijn schieten terwijl je iets aan het doen was op het spel of dergelijke. Voor dat je het weet heb je je vinger erop gezet
Dit is werk van professionals.
Die plots tevoorschijn schieten terwijl je iets aan het doen was op het spel of dergelijke. Voor dat je het weet heb je je vinger erop gezet
Dit is werk van professionals.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen.
Als je op hun site mobiel surft, krijgen ze blijkbaar je GSM nummer van Proximus
[ Post made via mobile device ]
Als je op hun site mobiel surft, krijgen ze blijkbaar je GSM nummer van Proximus
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sorry voor mijn dubbele post Philippe, maar zou ik hem anders in een aparte topic mogen zetten?
Ik denk echt dat dit echt belangrijk is voor veel mensen en de oplossing staat nog niet op het internet..
Zo zouden ze hem ook sneller kunnen vinden ipv in deze post rond te dwalen
Ik denk echt dat dit echt belangrijk is voor veel mensen en de oplossing staat nog niet op het internet..
Zo zouden ze hem ook sneller kunnen vinden ipv in deze post rond te dwalen
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
En toch, bij mij is die blokkering nu actief, en ik kan idd geen "betalende sms" meer versturen, kijk:
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Is er dan een probleem bij Proximus wat dit mogelijk maakt?
Waarom worden de andere operatoren niet geviseerd?
Zoals iemand al aanhaalde, abonnement opzeggen is meestal het enige wat ze verstaan...
Waarom worden de andere operatoren niet geviseerd?
Zoals iemand al aanhaalde, abonnement opzeggen is meestal het enige wat ze verstaan...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk niet dat de mensen, die "onterecht" werden gefactureerd, ontkennen dat ze deze site gebruikt hebben .Dima_2005 schreef:Maar dan kun je niet bewijzen dat je hun site niet gebruikt hebt...
het probleem is:
- a) dat ze meestal niet wisten dat ze hierdoor een (wekelijks hernieuwbaar) abonnement aangegaan zijn.
b) dat ze niet weten hoe ze ervan af moeten geraken.
Akkoord, sms is geblokkeerd.selder schreef:En toch, bij mij is die blokkering nu actief, en ik kan idd geen "betalende sms" meer versturen, kijk:
Maar kan je nu ook niet meer surfen naar de mobile webiste van ero247.mobi en daar op de "akkoord" knop drukken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Daar heb je een punt. Vaak weet je dat het ero247 is, pas nadat je gebeld had...
Nuja, k heb gewoon mijn geld terug gekregen omdat ze niet konden bewijzen dat ik op hun site me ooit aangemeld had. Ze hadden IP-adressen van Belgacom, terwijl ik geen Belgacom heb. (van bezoeken)
Dat en bijkomende problemen met datums, tijden enz... Heb ik het kunnen afdwingen. Ik ben zeker dat als ik me aangemeld zou hebben op hun site, dat ik het dan niet terug zou gekregen hebben.
Ik had trouwens last van een soortgelijke site, niet ero247.
Nuja, k heb gewoon mijn geld terug gekregen omdat ze niet konden bewijzen dat ik op hun site me ooit aangemeld had. Ze hadden IP-adressen van Belgacom, terwijl ik geen Belgacom heb. (van bezoeken)
Dat en bijkomende problemen met datums, tijden enz... Heb ik het kunnen afdwingen. Ik ben zeker dat als ik me aangemeld zou hebben op hun site, dat ik het dan niet terug zou gekregen hebben.
Ik had trouwens last van een soortgelijke site, niet ero247.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Ik heb hier toch een aantal mensen gezien die beweren de bewuste site nooit te hebben bezocht...philippe_d schreef:Ik denk niet dat de mensen, die "onterecht" werden gefactureerd, ontkennen dat ze deze site gebruikt hebben .Dima_2005 schreef:...
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Tsjah, ik al in ieder geval niet ... ik heb op héél m'n iPhone ook geen "gratis" applicatie staan met "banners" waar je per toeval op kan klikken. Het enige waar ik aan kan denken is iets "per ongeluk" op de iPad als de kinderen erop aan het tokkelen zijn, maar dan heb ik geen verklaring hoe dat ze aan m'n GSM nummer geraken - in de iPad zit een aparte SIMkaart van 't werk, niks te maken met mijn pre-paid GenerationConnect.
Malafide praktijken, en ik vind het héél raar dat Proximus zich verbergt achter "wij weten niet wat die bedrijven allemaal doen" ... Als je als bedrijf de ééne klacht na de andere binnenkrijgt over een bedrijf, dan moet er toch ergens een lampje gaan branden zeker?
Wat ik niet weet is wat voor soort dienst MPAY is, is dat iets zoals bankcontact? Kunnen we bijvoorbeeld bij MPAY aankloppen om ons beklag te doen?
Malafide praktijken, en ik vind het héél raar dat Proximus zich verbergt achter "wij weten niet wat die bedrijven allemaal doen" ... Als je als bedrijf de ééne klacht na de andere binnenkrijgt over een bedrijf, dan moet er toch ergens een lampje gaan branden zeker?
Wat ik niet weet is wat voor soort dienst MPAY is, is dat iets zoals bankcontact? Kunnen we bijvoorbeeld bij MPAY aankloppen om ons beklag te doen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Ben dus sinds gisteren aan het mailen met '[email protected]'...hier de mails...duidelijke standaard antwoorden gezien ik deze mail op dit forum reeds tegengekomen ben...
Beste,
Ik heb nooit een contract met u aangegaan! Nooit een sms naar uw diensten gestuurd en weet eigenlijk ook helemaal niet wat voor diensten u zou aanbieden.
Gelieve dan ook deze facturatie te stoppen en mij het reeds aangerekende bedrag via Proximus terug te laten crediteren.
Gelieve mij het wekelijkse bedrag dat u sinds 30 juni 14 onrechtmatig via Proximus laat debiteren (nl € 7,50) terug via Proximus te laten crediteren.
Indien dit niet stopt zal ik andere maatregelen moeten treffen!
Mvg,
ANTWOORD :
Goedendag,
U heeft zich geabonneerd op 30-06-2014 via de website: ero247.mobi. Dit heeft u middels uw mobiele telefoon gedaan. Op het aanmeldscherm staat duidelijk vermeld wat de wekelijkse kosten zijn met daaronder een "Bevestigen" en "Nee, bedankt" knop. U heeft vervolgens op de "Bevestigen" knop gedrukt om het abonnement te activeren. U kunt dit zelf nogmaals controleren door met uw telefoon naar eerder genoemde website te gaan.
Zodra u via uw operator een website bezoekt en er wordt vanaf u mobiel gekozen om een ringtone te downloaden, een film te bekijken / downloaden doen wij een check bij de operator. Wij krijgen dan van de operator uw mobiele telefoonnummer retour en de mogelijkheid om na indrukken van 'Bevestigen' bij u af te rekenen. Dit is volledig transparant met de operator en volgens de regels. Wij hebben dus doorgekregen dat vanaf uw mobiele telefoonnummer op 'Bevestigen' op de pagina is geklikt.
Aan uw verzoek om de gemaakte kosten terug te storten kunnen wij dan ook niet tegemoetkomen.
De dienst is inmiddels beëindigd.
ANTWOORD :
Beste,
Ik heb nooit op bevestigen geduwd en heb dus ook nooit uw diensten gewenst.
Uw mail is duidelijk een standaard mail die reeds de ronde doet op het internet met betrekking tot klachten betreffende uw site.
Ik ben zelf niet op de hoogte van wat voor diensten u levert en ik ben de enige gebruiker van mijn gsm.
Dit zijn frauduleuze praktijken…met uw praktijken hebt u al ontelbare mensen geld afgetroggeld…
Graag had ik uw adresgegevens gekregen zodat ik een klacht kan indienen.
Die gegevens zult u mij toch graag overmaken.
Mvg,
ANTWOORD :
Goedemiddag,
U kunt uw klacht alleen per e-mail aan ons sturen.
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
ANTWOORD :
Beste,
Ik wens een officiële klacht in te dienen via de politie.
Daarom had ik graag uw adresgegevens.
Hartelijk dank om dit zo vlug mogelijk over te maken.
Mvg,
Ik raad iedereen aan een klacht neer te leggen bij de politie tegen
Odori Tech, Dimonikou 5, 6016 te Larnarca, Cyprus.
Beste,
Ik heb nooit een contract met u aangegaan! Nooit een sms naar uw diensten gestuurd en weet eigenlijk ook helemaal niet wat voor diensten u zou aanbieden.
Gelieve dan ook deze facturatie te stoppen en mij het reeds aangerekende bedrag via Proximus terug te laten crediteren.
Gelieve mij het wekelijkse bedrag dat u sinds 30 juni 14 onrechtmatig via Proximus laat debiteren (nl € 7,50) terug via Proximus te laten crediteren.
Indien dit niet stopt zal ik andere maatregelen moeten treffen!
Mvg,
ANTWOORD :
Goedendag,
U heeft zich geabonneerd op 30-06-2014 via de website: ero247.mobi. Dit heeft u middels uw mobiele telefoon gedaan. Op het aanmeldscherm staat duidelijk vermeld wat de wekelijkse kosten zijn met daaronder een "Bevestigen" en "Nee, bedankt" knop. U heeft vervolgens op de "Bevestigen" knop gedrukt om het abonnement te activeren. U kunt dit zelf nogmaals controleren door met uw telefoon naar eerder genoemde website te gaan.
Zodra u via uw operator een website bezoekt en er wordt vanaf u mobiel gekozen om een ringtone te downloaden, een film te bekijken / downloaden doen wij een check bij de operator. Wij krijgen dan van de operator uw mobiele telefoonnummer retour en de mogelijkheid om na indrukken van 'Bevestigen' bij u af te rekenen. Dit is volledig transparant met de operator en volgens de regels. Wij hebben dus doorgekregen dat vanaf uw mobiele telefoonnummer op 'Bevestigen' op de pagina is geklikt.
Aan uw verzoek om de gemaakte kosten terug te storten kunnen wij dan ook niet tegemoetkomen.
De dienst is inmiddels beëindigd.
ANTWOORD :
Beste,
Ik heb nooit op bevestigen geduwd en heb dus ook nooit uw diensten gewenst.
Uw mail is duidelijk een standaard mail die reeds de ronde doet op het internet met betrekking tot klachten betreffende uw site.
Ik ben zelf niet op de hoogte van wat voor diensten u levert en ik ben de enige gebruiker van mijn gsm.
Dit zijn frauduleuze praktijken…met uw praktijken hebt u al ontelbare mensen geld afgetroggeld…
Graag had ik uw adresgegevens gekregen zodat ik een klacht kan indienen.
Die gegevens zult u mij toch graag overmaken.
Mvg,
ANTWOORD :
Goedemiddag,
U kunt uw klacht alleen per e-mail aan ons sturen.
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
ANTWOORD :
Beste,
Ik wens een officiële klacht in te dienen via de politie.
Daarom had ik graag uw adresgegevens.
Hartelijk dank om dit zo vlug mogelijk over te maken.
Mvg,
Ik raad iedereen aan een klacht neer te leggen bij de politie tegen
Odori Tech, Dimonikou 5, 6016 te Larnarca, Cyprus.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Deze haal ik uit de whois:
Registrant Name:Theodoros Louka
Registrant Organization:Odoritech
Registrant Street1:Dimonikou 5
Registrant City:Larnaca
Registrant Postal Code:6016
Registrant Country:CY
Registrant Phone:+357.22887676
Registrant Email:
Admin ID:MGS4240287911
Admin Name:Theodoros Louka
Admin Organization:Odoritech
Admin Street1:Dimonikou 5
Admin City:Larnaca
Admin Postal Code:6016
Admin Country:CY
Admin Phone:+357.22887676
Admin Email:
Registrant Name:Theodoros Louka
Registrant Organization:Odoritech
Registrant Street1:Dimonikou 5
Registrant City:Larnaca
Registrant Postal Code:6016
Registrant Country:CY
Registrant Phone:+357.22887676
Registrant Email:
Admin ID:MGS4240287911
Admin Name:Theodoros Louka
Admin Organization:Odoritech
Admin Street1:Dimonikou 5
Admin City:Larnaca
Admin Postal Code:6016
Admin Country:CY
Admin Phone:+357.22887676
Admin Email:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dit zal niets uithalenKaiman schreef: Ik raad iedereen aan een klacht neer te leggen bij de politie tegen
Wees blij dat het maar sinds 30 juli is, mijn broer had een abonnement van april... Maar wist gewoon niet wat te doen.
Verdere maatregelen zullen helaas niet helpen..
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En waarom niet?
Bij genoeg persaandacht zal Belgacom toch moeten beginnen inzien dat dit niet verder kan?
Volgens mij moeten deze praktijken een beetje beter gereglementeerd worden (BIPT?), zoals:
Bij genoeg persaandacht zal Belgacom toch moeten beginnen inzien dat dit niet verder kan?
Volgens mij moeten deze praktijken een beetje beter gereglementeerd worden (BIPT?), zoals:
- - onmogelijkheid van een website om je mobiel nummer op te vragen
- inlassen van een of meer bevestigingsstappen, waarbij je nummer getoond wordt, en jij expliciet de toelating geeft om dit nummer te factureren
- gratis sms bericht naar de gebruiker, waarop je moet antwoorden om te bevestigen, of 24uur krijgt om op te zeggen
- betere info hoe je het abbo kan opzeggen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Alleen haal je niks uit.
Je hebt een groep getroffen gebruikers nodig. En dan kan je bv. Test Aankoop aanspreken. En dan krijg je die pers aandacht wel. En dan kan je ook reactie van justitie verwachten.
De politie heeft hier waarschijnlijk geen boodschap aan. Het BIPT wel.
Dit bedrijf mag boetes oplopen zoveel ze willen. Dan gaan ze gewoon failliet en beginnen opnieuw. De nieuwe bedrijven om dit te doen staan al klaar. Je kan ze alleen treffen door er voor te zorgen dat Belgacom en M* er geen zaken meer mee willen doen en de payment provider onder druk zetten.
Blokkeren van zo'n dienst is maar effectief voor een aantal weken. Dan duikt die weer op onder een andere naam. Zo blijf je bezig.
Je hebt een groep getroffen gebruikers nodig. En dan kan je bv. Test Aankoop aanspreken. En dan krijg je die pers aandacht wel. En dan kan je ook reactie van justitie verwachten.
De politie heeft hier waarschijnlijk geen boodschap aan. Het BIPT wel.
Dit bedrijf mag boetes oplopen zoveel ze willen. Dan gaan ze gewoon failliet en beginnen opnieuw. De nieuwe bedrijven om dit te doen staan al klaar. Je kan ze alleen treffen door er voor te zorgen dat Belgacom en M* er geen zaken meer mee willen doen en de payment provider onder druk zetten.
Blokkeren van zo'n dienst is maar effectief voor een aantal weken. Dan duikt die weer op onder een andere naam. Zo blijf je bezig.
dossiernummer 20001710 !!!! ik wens zo snel mogelijk dat mijn gsm nummer verwijderd wordt. Ik heb een bijkomend factuur ontvangen van 30 euro omdat ik blijkbaar op ero 247 een abonnement heb. Ik heb NOOIT een abonnement genomen op deze pornosite. Proximus moet toch in staat zijn om te zien of ik deze site ooit heb bezocht. En zeker niet langer dan 1 minuut. popups zijn altijd mogelijk. Maar deze kunnen ook verborgen worden. Na enig opzoekwerk op google moet het probleem gekend zijn bij proximus. En blijkbaar doen jullie er niets aan , aan deze malafide praktijken verdienen jullie geld. Ik sta nu 30 euro in het krijt (die proximus nooit zal ontvangen) NOOIT ( ik val nog liever dood) en blijkbaar blijft de rekening lopen als ik mjn online verbruik nakijk.Er staat al terug een bedrag van 2 maal 7.5 euro. op de rekening (die ik ook NOOIT zal betalen). Stuur een creditnota naar Odori Tech, Dimonikou 5, 6016 te Larnarca, Cyprus. Ik zie mij dus genoodzaakt om zo snel mogelijk mijn abonnement bij proximus op te zeggen. Met alle boetes die zullen volgen ( waarvan ik geen enkel zal van betalen) Vanaf nu betaal ik niets meer. Morgen kan je mijn nummer onmiddellijk verwijderen . ik ga morgen naar de belgacomwinkel in Leuven om mij contract te beeindigen. AL KOST HET MIJ MEER DAN DIE 45 EURO!!!!!! EN ik zal het het niet nalaten om via elke weg gebruik te maken van deze toestanden. PS.... de persoon aan de callcenter wou niet in discussie gaan met mij toen ik hem zei dat ik blijkbaar niet de enige was die dat probleem heeft. Dus hangt NIET HET ONNOZEL SCHAAP UIT !!!! jullie kennen het probleem wel!!! google eens ero 247. forums genoeg, maar een pornosite....nihil. Zou al 45 euro betaald hebben voor een pornosite die niet bestaat. En nu gijle. Maar ge ziet gene euro meer van mij. Stuur de deurwaarders maar !!!!!!!!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb je het tegen "ons" ?andycap schreef: Dus hangt NIET HET ONNOZEL SCHAAP UIT !!!! jullie kennen het probleem wel!!! google eens ero 247. forums genoeg, maar een pornosite....nihil. Zou al 45 euro betaald hebben voor een pornosite die niet bestaat. En nu gijle. Maar ge ziet gene euro meer van mij. Stuur de deurwaarders maar !!!!!!!!
Wij (Userbase) zijn een Forum van Internet gebruikers, en hebben met Belgacom niets te maken.
Gelieve uw pijlen op Belgacom af te schieten, niet op "ons"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Voor de volledigheid: het Belgacom-forum (van Belgacom zélf) is te vinden op http://community.belgacom.be/pages/home?lang=nl_NL
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Volgens mij richt lid ''andicap' zich ook naar Proximus en aanverwanten, maar 't is niet zo duidelijk.
Ik heb gelijkaardige ervaringen meegemaakt met Mobistar, Calatus Enigma, en andere.
Het zijn praktijken die balanceren op de wettelijke grens. Ze hebben het ooit klaargekregen om een domiciliëring af te dwingen bij mijn bank.
Ik wil maar zeggen : als je zoals vele mensen niet sterk in je schoenen staat, hang je. Je betaalt dat gewoon, of je wil geen afbras, ....
Spijtig genoeg.
De bedragen zijn meestal van die aard, dat ze niet hoog genoeg zijn om een rechtszaak te beginnen.
Maar met wat volharding en doorzettingsvermogen kom je al een heel eind. Blijven aandringen, blijven bellen, mailen, en communicatie bijhouden. Ombudsman inschakelen, Test-aankoop inschakelen, op forums plaatsen, Facebook , enz...
Opgelet : in veel gevallen is het abonnement toch op één of andere manier geactiveerd door iemand in het gezin, al dan niet bewust. Zomaar nummers uitkiezen en een factuur sturen doen ze niet.
Dat wil niet zeggen dat dit hiermee goed te praten valt. Het gebeurt meestal op een zodanig verdoken manier dat de klant het meestal niet of niet goed ziet waarop hij zich abonneert. Men mag hier wel eens van hogerhand ingrijpen. Op zijn minst zou een bevestiging per mail of sms met duidelijke omschrijving moeten kunnen.
Eén tip voor zij die het pas ontdekt hebben : je hebt een wettelijke bedenktijd van 2 weken, bij aankopen op afstand (bv. online), zonder enige vorm van kosten, en eender wat er in de overeenkomst staat. Als je binnen de twee weken reageert, mag het je niets kosten en moeten eventuele kosten onmiddellijk terugbetaald worden. (nogmaals : alle communicatie bijhouden!)
De enige kost die je als klant kan hebben, is de kost om het goed terug te sturen. Maar hier is geen sprake van fysieke goederen die teruggestuurd moeten worden.
Ik heb gelijkaardige ervaringen meegemaakt met Mobistar, Calatus Enigma, en andere.
Het zijn praktijken die balanceren op de wettelijke grens. Ze hebben het ooit klaargekregen om een domiciliëring af te dwingen bij mijn bank.
Ik wil maar zeggen : als je zoals vele mensen niet sterk in je schoenen staat, hang je. Je betaalt dat gewoon, of je wil geen afbras, ....
Spijtig genoeg.
De bedragen zijn meestal van die aard, dat ze niet hoog genoeg zijn om een rechtszaak te beginnen.
Maar met wat volharding en doorzettingsvermogen kom je al een heel eind. Blijven aandringen, blijven bellen, mailen, en communicatie bijhouden. Ombudsman inschakelen, Test-aankoop inschakelen, op forums plaatsen, Facebook , enz...
Opgelet : in veel gevallen is het abonnement toch op één of andere manier geactiveerd door iemand in het gezin, al dan niet bewust. Zomaar nummers uitkiezen en een factuur sturen doen ze niet.
Dat wil niet zeggen dat dit hiermee goed te praten valt. Het gebeurt meestal op een zodanig verdoken manier dat de klant het meestal niet of niet goed ziet waarop hij zich abonneert. Men mag hier wel eens van hogerhand ingrijpen. Op zijn minst zou een bevestiging per mail of sms met duidelijke omschrijving moeten kunnen.
Eén tip voor zij die het pas ontdekt hebben : je hebt een wettelijke bedenktijd van 2 weken, bij aankopen op afstand (bv. online), zonder enige vorm van kosten, en eender wat er in de overeenkomst staat. Als je binnen de twee weken reageert, mag het je niets kosten en moeten eventuele kosten onmiddellijk terugbetaald worden. (nogmaals : alle communicatie bijhouden!)
De enige kost die je als klant kan hebben, is de kost om het goed terug te sturen. Maar hier is geen sprake van fysieke goederen die teruggestuurd moeten worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
en waar heb je daarvoor toestemming gegeven, dat proximus jouw GSM nummer, wat overigens een geheim nummer is, zomaar deelt met derden, meer bepaald een louche site ....philippe_d schreef:Geen.
Als je op hun site mobiel surft, krijgen ze blijkbaar je GSM nummer van Proximus
[ Post made via mobile device ]
Volgens mij is dit een schending van de privacy. Klacht neerleggen bij de privacy commissie. Ken daar mensen.
inderdaad .....philippe_d schreef:En waarom niet?
Bij genoeg persaandacht zal Belgacom toch moeten beginnen inzien dat dit niet verder kan?
Volgens mij moeten deze praktijken een beetje beter gereglementeerd worden (BIPT?), zoals:
- - onmogelijkheid van een website om je mobiel nummer op te vragen
- inlassen van een of meer bevestigingsstappen, waarbij je nummer getoond wordt, en jij expliciet de toelating geeft om dit nummer te factureren
- gratis sms bericht naar de gebruiker, waarop je moet antwoorden om te bevestigen, of 24uur krijgt om op te zeggen
- betere info hoe je het abbo kan opzeggen
zoals het nu loopt lijkt het erop dat BGC te veel kan uitmelken ipv er iets aan te doen
[Mod Edit] dubbele posts samengevoegd. Gelieve voortaan de "WIJZIGEN" knop te gebruiken om iets aan uw vorige post toe te voegen (forumregels).
Ik ben dus al een tijdje met [email protected] aan het mailen.
Heb hun laten weten dat ik een officiële klacht bij de politie wou indienen en hiervoor hun gegevens nodig had.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ik enkel een klacht kon indienen via mail (dit is raar, zijn ze ergens bang van????)
Heb dan via mail nogmaals laten weten dat ik klacht indien tegen hun facturatie en wat ik krijg ik als antwoord???
ANTWOORD :
Goedendag,
Uit coulance zullen wij een bedrag van 20 Euro terugstorten op uw bankrekening.
Graag ontvangen wij de volgende informatie:
-Naam rekeninghouder
-Adres
-IBAN en BIC
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
Ticket History NEVENS Kai (Client) Posted On: Thu 21 Aug 2014 - 17:38
________________________________________[/color]
Dit is toch te gek voor woorden...ze hebben mij 4 x 7,50 aangerekend en willen, na drijging klacht bij politie, opeens "uit coulance" €20 terugstorten.
Ik ga hier dus niet mee akkoord gaan en eis het volledige bedrag maar wacht eerst mijn volgende afrekening van Proximus af.
Ook ben ik wel bang om mijn gegevens door te geven...zijn ze hier iets mee?
Maar de grote gangsters blijven Proximus die honderden klanten in de steek laten en niets doen!!!
Heb hun laten weten dat ik een officiële klacht bij de politie wou indienen en hiervoor hun gegevens nodig had.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ik enkel een klacht kon indienen via mail (dit is raar, zijn ze ergens bang van????)
Heb dan via mail nogmaals laten weten dat ik klacht indien tegen hun facturatie en wat ik krijg ik als antwoord???
ANTWOORD :
Goedendag,
Uit coulance zullen wij een bedrag van 20 Euro terugstorten op uw bankrekening.
Graag ontvangen wij de volgende informatie:
-Naam rekeninghouder
-Adres
-IBAN en BIC
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
Ticket History NEVENS Kai (Client) Posted On: Thu 21 Aug 2014 - 17:38
________________________________________[/color]
Dit is toch te gek voor woorden...ze hebben mij 4 x 7,50 aangerekend en willen, na drijging klacht bij politie, opeens "uit coulance" €20 terugstorten.
Ik ga hier dus niet mee akkoord gaan en eis het volledige bedrag maar wacht eerst mijn volgende afrekening van Proximus af.
Ook ben ik wel bang om mijn gegevens door te geven...zijn ze hier iets mee?
Maar de grote gangsters blijven Proximus die honderden klanten in de steek laten en niets doen!!!
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
FODeconomie heeft oa. hiervoor een dienst consumentenrecht:
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/consum ... geschillen
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Ik zou daar eens de zaak aankaarten.
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/consum ... geschillen
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Ik zou daar eens de zaak aankaarten.
Ik toon gewoon de mail die ik naar belgacom heb gestuurd. mvgphilippe_d schreef:Heb je het tegen "ons" ?andycap schreef: Dus hangt NIET HET ONNOZEL SCHAAP UIT !!!! jullie kennen het probleem wel!!! google eens ero 247. forums genoeg, maar een pornosite....nihil. Zou al 45 euro betaald hebben voor een pornosite die niet bestaat. En nu gijle. Maar ge ziet gene euro meer van mij. Stuur de deurwaarders maar !!!!!!!!
Wij (Userbase) zijn een Forum van Internet gebruikers, en hebben met Belgacom niets te maken.
Gelieve uw pijlen op Belgacom af te schieten, niet op "ons"
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat had je er dan ook gewoon van het begin kunnen bijzetten
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
4040?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
We beheren hier op het werk duizenden mobiele nummers en dit soort verhaaltjes gebeurt wel vaker: elke keer beweert de eindgebruiker niet in gegaan te zijn in eender welke optie.
Letterlijk in élk geval kwam uiteindelijk de aap uit de mouw dat dit wél het geval was; soms bewust, vaak onbewust.
Het gaat soms om wat social engineering, typfouten enz.
Om Proximus (of eender welke andere operator) te beschuldigen gaat te ver en is compleet fout: zij rekenen gewoon een factuur door (toegegeven, d'er zal vast ergens iets blijven plakken omwille van premium numbers). Als je dus een factuur niet betaalt veroorzaak je dus een probleem bij de operator.
Je kan jezelf hiertegen behoeden door dit soort betaalnummers uit te laten schakelen, maar dan ga je bijvoorbeeld ook niet meer kunnen sms-parkeren.
Als je dus wilt klagen moet dit tegen de aanbieders van die nummers.
Je gaat je bank niet aanklagen als je een verkeerd bedrag overschrijft, je legt geen klacht bij de post neer als je een factuur-brief betaalt van een fraudule afzender.
Proximus en de andere operatoren zijn gewoon doorgeefluik. Klacht bij Px neerleggen heeft denk ik wel zin (als je inderdaad tegen muren oploopt bij de aanbieder), maar je kan hun niet beschuldigen dàt het gebeurt.
Letterlijk in élk geval kwam uiteindelijk de aap uit de mouw dat dit wél het geval was; soms bewust, vaak onbewust.
Het gaat soms om wat social engineering, typfouten enz.
Om Proximus (of eender welke andere operator) te beschuldigen gaat te ver en is compleet fout: zij rekenen gewoon een factuur door (toegegeven, d'er zal vast ergens iets blijven plakken omwille van premium numbers). Als je dus een factuur niet betaalt veroorzaak je dus een probleem bij de operator.
Je kan jezelf hiertegen behoeden door dit soort betaalnummers uit te laten schakelen, maar dan ga je bijvoorbeeld ook niet meer kunnen sms-parkeren.
Als je dus wilt klagen moet dit tegen de aanbieders van die nummers.
Je gaat je bank niet aanklagen als je een verkeerd bedrag overschrijft, je legt geen klacht bij de post neer als je een factuur-brief betaalt van een fraudule afzender.
Proximus en de andere operatoren zijn gewoon doorgeefluik. Klacht bij Px neerleggen heeft denk ik wel zin (als je inderdaad tegen muren oploopt bij de aanbieder), maar je kan hun niet beschuldigen dàt het gebeurt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klopt Meon, maar als Proximus veel klachten krijgt en het bedrag aangerekend wordt via hun factuur, dan zijn ze toch wel meer betrokken dan de post in uw voorbeeld, niet ?
En het zou dan toch niet meer dan klantvriendelijk zijn om een beetje mee te werken en constructief te zijn.
J.
En het zou dan toch niet meer dan klantvriendelijk zijn om een beetje mee te werken en constructief te zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien moeten we een onderscheid maken tussen 3 verschillende soorten "Premium number criminaliteit":meon schreef:Proximus en de andere operatoren zijn gewoon doorgeefluik. Klacht bij Px neerleggen heeft denk ik wel zin (als je inderdaad tegen muren oploopt bij de aanbieder), maar je kan hun niet beschuldigen dàt het gebeurt.
1) de gewone Premium nummers of verkorte sms'sen die de gebruikers bewust bellen.
- hier is de gebruiker duidelijk fout (eigen schuld dikke bult ).
- hoewel de meesten ook niet beseffen dat ze hiermee een abbo aangegaan zijn, en alle verstuurde en ontvangen sms'sen betalend zijn.
- "STOP" naar verkort nummer, of naar het GSM nummer van de aanbieder (zie Lord's lijst) zou moeten volstaan om de dienst te beëindigen.
- je kan premium nummers blokkeren in 2 stappen: erotische content en premium content. Als je de eerste categorie laat blokkeren, kan je nog altijd sms parkeren, enz.
- Hier is duidelijk spraak van oplichting.
- Gebruikers met een nieuw Proximus abonnement, of die hun nummer na enkele jaren terug van Base/Mobi naar Proximus porteren, krijgen plots ongevraagd deze sms'sen.
- Hier kan de klant toch duidelijk, aan de hand van de factuurdetails (e-services) aantonen dat hij (nog) geen premium nummer gebeld heeft, of een sms gestuurd naar het betreffende verkort nummer, toch?
- Hier gaat het niet over Premium nummers, of verkorte sms nummers.
- Het gaat hier over een bezoek aan een mobile website, vanaf een Proximus of Mobistar 3G verbinding. Je kan deze website zelfs niet bereiken als je niet via 3G (Proxi, Mobi) aan het surfen bent.
- Het blokkeren van Premium content (waardoor je deze nummers niet meer kan bellen of sms'en) zal hier toch niets uithalen, want jouw 3G/4G internet verbinding wordt hierdoor niet beïnvloed.
- Blijkbaar is er een akkoord met de provider, dat deze site (in real-time?) het GSM nummer krijgt van de bezoeker van de mobile site. Van zodra je ergens op OK gedrukt hebt, heb je zonder het te beseffen reeds jouw GSM nummer doorgegeven, en gaat je abonnement in. Dit vind ik niet kunnen .
- In dit geval wordt de content niet verrekend via de kost van een premium gesprek/sms, maar apart op de factuur via het MPAY systeem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Mijn internet provider thuis geeft toch ook niet mijn exacte adres als ik een website bezoek? Ik weet wel dat er mogelijkheden zijn om op basis van je IP je locatie benaderend te bepalen, maar toch.
Is dit geen vraag/klacht voor de ombudsman telecom?
Mijn internet provider thuis geeft toch ook niet mijn exacte adres als ik een website bezoek? Ik weet wel dat er mogelijkheden zijn om op basis van je IP je locatie benaderend te bepalen, maar toch.
Is dit geen vraag/klacht voor de ombudsman telecom?
Laatst gewijzigd door macfarad 27 aug 2014, 23:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wie zegt dat dit gebeurt???!!Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Blokkering heeft geen invloed op de verbinding, maar wel op de betaling.philippe_d schreef: [*]Het blokkeren van Premium content (waardoor je deze nummers niet meer kan bellen of sms'en) zal hier toch niets uithalen, want jouw 3G/4G internet verbinding wordt hierdoor niet beïnvloed.
Er zijn twee types content bij proximus:
- Premium: diensten zoals ero 247, facebook credits, ...
- Payment: De Lijn, Parking, PingPing
Enkel Premium kan zelf (via e-services / hello) worden aangepast, voor Payment blocking dien je klantendienst te bellen.
Dus indien je Premium services hebt geblokkeerd zal de betaling mislukken zelfs als je je akkoord verklaard op hun website,
maar diensten zoals De Lijn, SMS Parking zullen nog steeds werken.
Dit leid ik af uit de voorgaande posts in deze thread, en blijkbaar werd dit ook zo gecommuniceerd door een van dergelijke firma's.Lord Utopia schreef:Wie zegt dat dit gebeurt???!!Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
ALS dit klopt, past dat toch niet echt in het huidige opt-in en "cookie-waarschuwingstijdperk".
Liever 100 cookies, dan 1 keer mijn gsm nummer aan onbekende buitenlandse firma bezorgd zien door Proximus.
mail die ik verstuurd heb nr klotefirma (mafia)
Goedendag,
Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
Ticket Historyandy dewalheyns (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------
Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.
dxxxxx axxxx
Belgium
Goedendag,
Om u uit te kunnen schrijven of de inschrijving na te kijken hebben wij uw mobiele nummer nodig. Kunt u dit aan ons doorgeven, wij zullen uw verzoek daarna verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Cordialement,
Mobhelp Belgium
[email protected]
Ticket Historyandy dewalheyns (Client) Posted On: Wed 27 Aug 2014 - 14:28
--------------------------------------------------------------------------------
Kan je onmiddelijk mijn abonnement dat ik nooit heb aangevraagd stopzetten . heb klacht ingediend bij ecop.be en heb belgacom gezegd dat ik nooit zal betalen voor jullie diensten waar ik niet om gevraagd heb.
dxxxxx axxxx
Belgium
Laatst gewijzigd door andycap 28 aug 2014, 00:17, in totaal 1 gewijzigd.
En aan al de ongelovige.....ik weet zelfs niet hoe ik deze website zou moeten bekijken. Ik heb dus al 45 euro betaald op een pornosite die ik zelf niet kan of wil bekijken. Wie is er nu zo zot om 7.50 euro de week te betalen om porno te bekijken !!!!!!!!! tik ero247 in google , en je krijgt alleen maar klachten van gedupeerden. En zeker geen pornosite. Alleen al dat de firma gevestigd is in Cyprus zegt genoeg. Puur oplichting. Belgacom mag op hunne kop staan maar gene euro betaal ik. Ik betaal niet voor iets wat ik niet ken. Het is pure oplichting. En Belgacom doet lekker mee. Google eens het probleem......is al gekend van 2009. En toch blijven ze hun klanten de rekening doorsturen. Ze mogen mijn internetverkeer zelfs volledig nagaan. Met plezier zou ik zeggen. Moet toch mogelijk zijn. Dat ze kunnen aantonen dat ik ooit die site heb bezocht. En als ik ze ooit zou bezocht hebben.......hoelang dan ?????? 45 euro voor één popup van één sec ????? MAFIA en niets anders ....en belgacom graait mee. haja pornosites.....wie gaat reclameren ????
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Daar geloof ik niks van .... er zouden immers API's moeten zijn om zulke check te doen, en zo'n mobiele site zou dan voor alle operators in meerdere landen een API call moeten lanceren (dus er moeten lijsten zijn met per operator een API url), en operatoren moeten zulke API's dan ook implementeren ....veronica schreef: Zodra u via uw operator een website bezoekt en er wordt vanaf u mobiel gekozen om een ringtone te downloaden, een film te bekijken / downloaden doen wij een check bij de operator. Wij krijgen dan van de operator uw mobiele telefoonnummer retour en de mogelijkheid om na indrukken van akkoord bij u af te rekenen. Dit is volledig transparant met de operator en volgens de regels. Wij hebben dus doorgekregen dat vanaf uw mobiele telefoonnummer op akkoord op de pagina is geklikt.
Meer plausibel: de X-UP-CALLING-LINE-ID header en varianten van x-msisdn
Het protocol is gewoon HTTP:
http://www.techrepublic.com/blog/it-sec ... ne-number/
http://thenextweb.com/mobile/2012/01/25 ... you-visit/
http://mobiforge.com/design-development ... -x-headers
http://www.mulliner.org/collin/academic ... lliner.pdf
en je nr wordt gelekt via de
X-UP-CALLING-LINE-ID
x-msisdn
...
headers. Volgens de pdf zijn er 20 manieren om je telnr te laten lekken.
Net zoals een proxy X-Forwarded-For mogelijk toevoegt en het IP van de eindgebruiker leaked (en dus injecteert in de HTTP request) wordt hier X-UP-CALLING-LINE-ID en/of x-msisdn en mogelijke varianten geinjecteerd .....
O2 en proximus maken zich in zekere zin schuldig aan deze louche praktijken, zeker omdat er nergens in de voorwaarden van BGC daarrond iets te bespeuren valt
Maar nu even terug naar legal:
ik zou het graag zwart op wit in de voorwaarden zien staan ... na 2 minuten zoeken ....macfarad schreef:Het zal waarschijnlijk wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar dat Proximus zomaar je mobiel nummer geeft aan een bedrijf terwijl je via 3G hun website bezoekt, vind ik echt een serieus probleem.
Mijn internet provider thuis geeft toch ook niet mijn exacte adres als ik een website bezoek? Ik weet wel dat er mogelijkheden zijn om op basis van je IP je locatie benaderend te bepalen, maar toch.
Is dit geen vraag/klacht voor de ombudsman telecom?
De bestanden van Belgacom worden toegankelijk gemaakt voor derden
die werken in naam of voor rekening van Belgacom, en voor de agenten en
commerciële partners die producten en diensten verkopen voor rekening
van Belgacom. Hun toegang is in elk geval beperkt tot de gegevens die ze
nodig hebben voor het uitvoeren van hun contract met Belgacom.
maar dit is steeds aan derden/parnters voor rekening van Belgacom, en de frauduleuze diensten zijn niet voor rekening van BGC .....Privénummers mogen worden meegedeeld aan derden
die werken voor rekening van Belgacom en aan de agenten en
handelspartners die producten en diensten verkopen voor rekening van
Belgacom indien deze informatie noodzakelijk is voor de uitvoering van
hun contract met Belgacom
http://www.belgacom.be/assets/r-otc/med ... 012-NL.pdf
-> ik zie het er dus niet direct instaan, heb gezocht op keywords derden en partners
Dus kan iemand me zeggen waar in de voorwaarden staat dat BGC/proximus jouw gegevens mag doorgeven aan derden die niet voor rekening van BGC/proximus werken ? Het lekken van bvb X-UP-CALLING-LINE-ID is duidelijk doorgeven van privé gevevens.
Uit 7.7 volgt dat de diensten zoals vermeld in deze topic niet voor rekening van BGC vallen, gezien er ook geen contract tussen de klant en BGC is voor deze diensten. Gezien deze diensten NIET voor rekening van BGC vallen, zou het doorgeven van uw privé nummer aan de uitbater van zo'n mobi site dus in strijd zijn met de bovenstaande BGC voorwaarden.
in sommige landen zijn ze al slimmer7.7. Wanneer Belgacom een 'cash collecting' dienst aanbiedt (m.a.w. wanneer ze de Klant toelaat via zijn Belgacom factuur producten en/of
diensten te betalen die worden verdeeld door derden, met name via nummers met toeslag zoals 0900 nummers, enz.), wordt het verkoop of
dienstencontract rechtstreeks tussen de Klant en de derde gesloten. De rol van Belgacom beperkt zich tot het innen van de betaling in naam en voor
rekening van deze derde of het door hem aangeduid organisme. Belgacom is niet aansprakelijk voor de goede uitvoering van het aankoop of
dienstencontract als dusdanig. Met klachten dient de Klant zich rechtstreeks tot de derde te wenden. Het bedrag met betrekking tot deze
aankoop of deze dienst, inclusief btw, zal afzonderlijk worden vermeld op de factuur van Belgacom in de vorm van een vermelding die niet geldt als
factuur in de fiscale zin van het woord. De Klant die voor deze aankoop of dienst een factuur wenst, dient zich vooraf tot de derde te wenden.
http://www.mobileburn.com/22257/news/us ... m-sms-spam