Jarenlang was ik klant bij BASE en heb nooit ongewenste premium sms'en ontvangen op mijn gsm-nummer.
Eind juni ben ik overgestapt naar Proximus, en al na 1 dag begon ik sms'en te ontvangen van 9994 (2€/sms). Dit lijkt mij geen toeval.
'STOP' terugsturen helpt niet, en als ik het bedrijf (Paratel) probeer te contacteren krijg ik geen reactie.
In de Proximus shop zei men dat ze nog klanten hadden met dit probleem bij het nr 9994, en de enige oplossing is van gsm-nummer veranderen.
Dit wil ik natuurlijk niet, daarom vroeg ik me af of het kan helpen om terug over te stappen naar BASE?
Of zit mijn gsm-nummer nu voorgoed in het systeem van Paratel ongeacht mijn operator?
Ongewenste premium sms'en 9994
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
contract opnemen?
http://www.cmtelecom.be/nl/contact
http://www.cmtelecom.be/nl/contact
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kan de volgende link je helpen?
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -op-uw-gsm
Er is een .pdf-file inbegrepen met daarin contactnummers.
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -op-uw-gsm
Er is een .pdf-file inbegrepen met daarin contactnummers.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Volgens bovenstaande reactie:
Verkort nummer : 9994
Telefoonnummer verzender : +32473040172
Telefoonnummer contactpersoon : +32473541065
E-mailadres : [email protected]
Verkort nummer : 9994
Telefoonnummer verzender : +32473040172
Telefoonnummer contactpersoon : +32473541065
E-mailadres : [email protected]
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Blijven zagen bij de klantendienst: zij kunnen deze nummers wél blokkeren ook al willen ze soms niet (teveel winst voor de operatoren)Lord Utopia schreef:Kan de volgende link je helpen?
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -op-uw-gsm
Er is een .pdf-file inbegrepen met daarin contactnummers.
Ze zeggen zelf dat er veel problemen zijn met dat sms-nummer, dat ze het dan gewoon blokkeren op hun netwerk.
hier een ook een goede tip antwoord:
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... ,1464,1466
Hebt u na 4 dagen nog geen antwoord ontvangen? Contacteer dan onze klantendienst. Wij helpen u graag bij het opzeggen, maar kunnen u niets garanderen. De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de annulering ligt bij de leverancier van de sms-dienst.
Paratel (CM Telecom) lastigvallen kan ook:
Fabrieksstraat 61
1930 Zaventem, België
View Map
[email protected]
+32(0)2 255 66 11
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
+1 voor Lord, dat is wel een zéér goede link, en een zéér interessante lijst!Lord Utopia schreef:Kan de volgende link je helpen?
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -op-uw-gsm
Er is een .pdf-file inbegrepen met daarin contactnummers.
34 pagina's met verkorte nummers, wow dat moet toch een fantastisch winstgevende business zijn.
Ik zag zelfs dat ze begonnen zijn met nummers met 5 cijfers, blijkbaar zijn er niet genoeg 4-cijfer combinaties meer om al die charletans een nummer toe te kennen


Ik denk niet dat Belgacom zomaar een nummer kan blokkeren "omdat er problemen zijn". Die hebben contracten met Belgacom, die Belgacom zomaar niet kan opzeggen, tenzij er afspraken niet nagekomen zijn.fvhbrugge schreef:Ze zeggen zelf dat er veel problemen zijn met dat sms-nummer, dat ze het dan gewoon blokkeren op hun netwerk.
De regelgeving schiet hier tekort, en dat is een zaak voor de politiek, of voor het BIPT (als ze genoeg push krijgen vanuit consumenten organisaties).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Dit is de man achter CM Telecom:
Misschien beter die lastigvallen
Paratel is uitstekend uitgerust om klachten, van welke vorm dan ook, af te ketsen, te vertragen en naar de zandbak te sturen...
Misschien beter die lastigvallen

Paratel is uitstekend uitgerust om klachten, van welke vorm dan ook, af te ketsen, te vertragen en naar de zandbak te sturen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Proximus blokkeert die nummers wel voor haar professionele klanten, één mailtje naar ons contact bij proximus is genoeg om het geld terug te krijgen + een blokkering op het betrokken gsm-nr.philippe_d schreef:Ik denk niet dat Belgacom zomaar een nummer kan blokkeren "omdat er problemen zijn". Die hebben contracten met Belgacom, die Belgacom zomaar niet kan opzeggen, tenzij er afspraken niet nagekomen zijn.fvhbrugge schreef:Ze zeggen zelf dat er veel problemen zijn met dat sms-nummer, dat ze het dan gewoon blokkeren op hun netwerk.
De regelgeving schiet hier tekort, en dat is een zaak voor de politiek, of voor het BIPT (als ze genoeg push krijgen vanuit consumenten organisaties).
Maar ja privé-klanten staan minder sterk...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Blokkeringen kunnen gevraagd worden via de helpdesk maar ook gewoon online geactiveerd worden.
't Is aangeraden altijd uw factuur elke maand na te kijken, en dat geldt niet enkel voor Telecom hé. Vanaf je iets ongebruikelijk ziet, gewoon info navragen. En natuurlijk zelf ook verantwoordelijkheid durven nemen. Als je zoon of dochter je gsm gebruikt heeft en daarmee spelletjes gespeeld, durf dat toegeven. (dat gebeurt wel vaker)
't Is aangeraden altijd uw factuur elke maand na te kijken, en dat geldt niet enkel voor Telecom hé. Vanaf je iets ongebruikelijk ziet, gewoon info navragen. En natuurlijk zelf ook verantwoordelijkheid durven nemen. Als je zoon of dochter je gsm gebruikt heeft en daarmee spelletjes gespeeld, durf dat toegeven. (dat gebeurt wel vaker)
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Dat is natuurlijk iets anders: een nummer blokkeren op specifieke aanvraag van de klant.fvhbrugge schreef:Proximus blokkeert die nummers wel voor haar professionele klanten, één mailtje naar ons contact bij proximus is genoeg om het geld terug te krijgen + een blokkering op het betrokken gsm-nr..philippe_d schreef: Ik denk niet dat Belgacom zomaar een nummer kan blokkeren "omdat er problemen zijn". Die hebben contracten met Belgacom, die Belgacom zomaar niet kan opzeggen, tenzij er afspraken niet nagekomen zijn..
Maar gewoon een sms nummer volledig blokkeren op hun netwerk, denk niet dat dit contractueel zomaar kan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15063
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Contracten voorzien in opzegmogelijkheden. Ze voorzien ook faire use regels. Als bgc dat wil dan kunnen ze zeker daar iets mee doen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Uiteraard wil Belgacom dat niet want ze verdient daar teveel aan!Goztow schreef:Contracten voorzien in opzegmogelijkheden. Ze voorzien ook faire use regels. Als bgc dat wil dan kunnen ze zeker daar iets mee doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
factuur protesteren, laat ze maar bewijs leveren dat jij die dienst expliciet hebt aangevraagd
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Even een update,
Na verschillende onbeantwoorde mails en telefoontjes heb ik uiteindelijk toch iemand kunnen bereiken bij Paratel.
Eerst kreeg ik zelf de schuld omdat 'ik me maar niet moet inschrijven op premium diensten'.
Ik zei dat de problemen begonnen de dag na overschakeling naar Proximus.
Dan was het plots de fout van Proximus en moest ik hun klantendienst contacteren.
Toch gingen ze mijn situatie nog eens bekijken...
Ik blijf me afvragen hoe ik ingeschreven ben geraakt, ik heb een vermoeden dat Paratel een database met Proximusnummers bezit die ze lukraak misbruiken voor hun dienst.
Bedankt Lord Utopia voor de nuttige info
Na verschillende onbeantwoorde mails en telefoontjes heb ik uiteindelijk toch iemand kunnen bereiken bij Paratel.
Eerst kreeg ik zelf de schuld omdat 'ik me maar niet moet inschrijven op premium diensten'.
Ik zei dat de problemen begonnen de dag na overschakeling naar Proximus.
Dan was het plots de fout van Proximus en moest ik hun klantendienst contacteren.
Toch gingen ze mijn situatie nog eens bekijken...
Ik blijf me afvragen hoe ik ingeschreven ben geraakt, ik heb een vermoeden dat Paratel een database met Proximusnummers bezit die ze lukraak misbruiken voor hun dienst.
Bedankt Lord Utopia voor de nuttige info

-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Ik dacht dat diensten die niet op stop smsen reageerden de wet overtraden? Zoiezo zijn er toch wettelijke voorzieningen om die nummers stante pede te laten blokkeren? Indien geen antwoord, aangetekende brief naar proximus waarin je zet dat je weigert smsen van dit nummer nog te ontvangen en dus ook weigert er nog voor te betalen.
[
Post made via mobile device ]
[

- selder
- Moderator
- Berichten: 6576
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Ja, inderdaad, was dat niet in nasleep van die belspelletjes van Basta op TV, dat er een hele rits extra regels opgesteld zijn voor dat soort zaken? Volgens mij was zo'n STOP SMS er inderdaad ééntje van...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15063
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Dan is het kwaad al geschied hé. Ik begrijp dat mensen hiervoor ingeschreven worden zonder het te weten en op de volgende factuur dit ontdekken. Dan ben je misschien al 10 of 15 euro kwijt. Als ze dat 1000 mensen lappên...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Wellicht was het nummer bij BASE geblokkeerd maar de dieven van Paratel en soortgenoten houden hun diefstal actief zelfs als raken de sms'en niet meer bij hun slachtoffer.noblemo schreef:Eerst kreeg ik zelf de schuld omdat 'ik me maar niet moet inschrijven op premium diensten'.
Ik zei dat de problemen begonnen de dag na overschakeling naar Proximus.
Dan was het plots de fout van Proximus en moest ik hun klantendienst contacteren.
Toch gingen ze mijn situatie nog eens bekijken...
Ik blijf me afvragen hoe ik ingeschreven ben geraakt, ik heb een vermoeden dat Paratel een database met Proximusnummers bezit die ze lukraak misbruiken voor hun dienst.
De dag dat je verandert van operator komen de sms'en opnieuw door en boempatat je wordt bestolen.
Zullke gevallen hebben we ook al gehad van mensen die overstappen van ene operator naar andere. Dan krijgen ze plots weer betalende sms'en.
Ook bij nieuw geactiveerde nummers valt dit voor: wellicht mensen die hun nummer veranderd hebben omdat ze teveel premiums binnenkregen. 6 maanden later wordt het nummer vrijgegeven en dan ben je de pineut als je dat slechte nummer krijgt.
Eigenljk is het BIPT in fout omdat ze deze premiums niet strenger controleert !
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Ondanks alles heb ik gisteravond opnieuw een sms ontvangen van 9994.
Ik heb een aangetekende brief opgesteld die vandaag naar Proximus zal vertrekken, met daarin het hele verhaal en details van de sms'en.
Eerst even afwachten wat het antwoord van Proximus is.
Vervolgens zal ik ook een schriftelijke klacht indienen bij de Algemene Directie Economische Inspectie, tegen het bedrijf achter 9994.
Ik heb een aangetekende brief opgesteld die vandaag naar Proximus zal vertrekken, met daarin het hele verhaal en details van de sms'en.
Eerst even afwachten wat het antwoord van Proximus is.
Vervolgens zal ik ook een schriftelijke klacht indienen bij de Algemene Directie Economische Inspectie, tegen het bedrijf achter 9994.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Goede actie !
Als brief naar proximus niet helpt, ook een brief sturen naar ombudsdienst voor telecommunicatie.
Ik vermoed wel dat de economische inspectie zich niet bevoegd zal verklaren... (dan is er ook geen werk aan...!!)
Als brief naar proximus niet helpt, ook een brief sturen naar ombudsdienst voor telecommunicatie.
Ik vermoed wel dat de economische inspectie zich niet bevoegd zal verklaren... (dan is er ook geen werk aan...!!)