En ja, dat "als je de toegelaten snelheid rijdt wordt het licht net voor je neus oranje" ken ik. Is hier in de buurt ook zo. Rood wordt groen, je trekt op tot toegelaten snelheid, en garantie wordt het volgende licht oranje en root net voor je er bent. Terwijl zij die 20 te snel rijden er nog net doorgeraken. Meer dan 1 set lichten hier zo hoor.
In NL is 100 blijkbaar ook 100. Hier rijden de bejaarden op de snelweg 90, en de gehaasten 140 (en ze mogen dat, goed, maar dat neemt niet weg dat het gevaarlijk is). Ik durf zelfs niet op de rechterstrook rijden op lange afstanden (tja, beetje middenstrookrijder); want geheid dat er eentje invoegt aan 80-90 per uur, net voor je neus. Of snel op de rechterstrook gaat om de afrit te nemen en al op de rijstrook afremt. Dat heb je dan weer niet op die middenstrook (enfin, minstens de tweede strook van rechts), en da's wel aangenaam bij lange afstanden "op automatische piloot" rijden.
En als je braaf in en uitvoegt heb je gegandeerd een andere "trage inhaler" die je net afsluit als je een vrachtwagen wil inhalen, dan moet je vertragen bij die vrachtwagen, en dan geraak je helemaal niet meer op de middenstrook om die in te halen.
Zelfde op de gewone baan. Is het een keertje 90, dan rijdt de grote meerderheid nog altijd 70 omdat ze dat gewoon zijn, en is er een oudere chauffeur die liever 50 doet (ipv de 70 die hij/zij denkt dat het is) en alles ophoudt. Verder remt iedereen plots bij flitspalen af tot 50 (ook al ist 70), want "we moesten ons maar ns vergist hebben van toegelaten snelheid" en ken ik zelfs een flitspaal die letterlijk nog geen 10m na een bord bebouwde kom staat, datzelfde bord in de zomer trouwens bijna onzichtbaar door de boom die er een tak over laat groeien. (en zo ken ik nog wel wat snelheidsborden die gecamoufleerd zijn)
[
