VoIPbuster kan niet inloggen met een Fritzbox

Plaats reactie
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Model fritzbox is niet zo belangrijk werkt niet op een 7270 7390 en ook niet met een 7490.

er zijn hier aanwezig een I-book I-pad I-phone en een pc
met alle kan ingelogd worden met VoIPbuster. softwarematig dus

Doch rechtstreeks met de fritzbox wil dat niet lukken.

poorten 5050 t/m 5065 zijn niet geblokkeerd bij de provider, dit is ook werkelijk getest.

als ik van van LAN (via een Wimax provider) connectie overstap naar ADSL met dezelfde fritzbox, dan werkt het wel.

met en zonder stun ook geprobeerd,

Intussen hier de WRT54gl met dd-wrt al er tussenuit gehaald. En fritzbox rechtstreeks aan gesloten.
de fritzbox heeft een 80.253.x.x ip en verbonden via PPPoE met user en PW, via LAN verbonden aan wimax

de provider levert ook telefoon via een sip box, in de wrt54gl is daarvoor geen portforwading voor ingesteld. ik denk dat die via udp zal werken , dit hoeft toch niet meer te werken, dit terzijde

NanoStation M3: 3.3-3.7GHz 2x2 MIMO AirMax TDMA Station.

De provider levert zelf ook internet, ik heb het vermoeden dat ze de zaak op een of andere manier blokleren, zoja hoe kunnen we dat opzeilen?
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien ben ik niet van de slimste, en begrijpen andere users er meer van
Maar jouw heel verwarrende uitleg van de problemen, maken het ons telkens enorm moeilijk om het probleem te begrijpen, en een oplossing te verzinnen.

Als je nu eens kort en bondig, maar correct zou uitleggen hoe alles in mekaar zit.
  • - Als ik het begrijp heb je Internet via WinMax (WiFi).
    - Daarop staat een router van de provider?
    - Daarachter heb je een WRT54gl met dd-wrt?
    - En hierachter een FritzBox?
Hoe is alles met elkaar verbonden?

Mijn eerste reactie zou zijn:
De router van jouw internet provider blokkeert poort 5060, gezien deze poort wordt gebruikt door de VoIP van de provider?
In dit geval zou ik de VoIP poort wijzigen
Met een fritzBox is dat wel niet direct via de web interface mogelijk...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

de WRT54gl te samen met de sip box (telefonie) van de wifimax provider zijn verwijderd.

Dus blijft een een NanoStation 3 over dat via een POE met de Fritzbox met internet verbonden is.
we krijgen een publiek IP adres.

de randapparatuur is aangesloten, en VoIPbuster werkt, software matig op alle apparatuur.

maar in de fritzbox wil het dus echt niet,
poort 5060 word niet geblocked door de provider. is beide richting open.

met en zonder stun geprobeerd ook geen resultaat. software matig moet wel stun gebruikt worden.

ik kan elders een webinterface open via poort 5060
als ook via elders een webinterface na de fritzbox openen via poort 5060, hiermee is de test gedaan dat de poort openstaat

het komt er dus op neer dat er een verschil is tussen het software matig gebruiken of via een hardware matige sip (in de fritzbox)

als ik de router niet op wimax gebruik maar rechtstreeks ook als adsl modem gebruik werkt het wel. het blijft bizar.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

Intussen ook andere VoIP providers geprobeerd en hetzelfde resultaat.

Via de PC/I-book, Iphone, met de fritzbox er tussen zonder portforwarding gaat het wel goed.

Wat is het verschil tussen het gebruik van VoIP via de PC en het onboard sip device van de Fritzbox te gebruiken.?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bolleke64 schreef:Wat is het verschil tussen het gebruik van VoIP via de PC en het onboard sip device van de Fritzbox te gebruiken.?
Als je met "VOIP via de PC" de Voipbuster client bedoelt, dan is het verschil dat dit geen SIP device is, maar een eigen software van Voipbuster (Betamax, Dellmont), die niet noodzakelijk over het SIP protocol verbinding maakt.

Probeer anders eens met een echte SIP Client op de PC (vb X-Lite) ? Dan weet je of je Provider SIP tegenhoudt.
bolleke64 schreef:ik kan elders een webinterface open via poort 5060
als ook via elders een webinterface na de fritzbox openen via poort 5060, hiermee is de test gedaan dat de poort openstaat
Hiermee is de test gedaan dat 5060/TCP open is. SIP gebruikt volgens mij 5060/UDP
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”