Fritz box wil niet achter 2 de router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Heb hier een Fritzbox 7390 en geen internet achter indien aangesloten achter een 2 fritzbox.

2de fritzbox fixed ip gegeven aan aan zijde 192.168.2.200 ook een dhcp reservering gegeven.
eerste fritzbox heeft 192.168.178.x range
heb in eerste een exposed host (dmz) aan 192.168.2.200.

ik zie in de actieve lan dat bij de router het bolleke gewoon groen is en geen wereldbolleke.

als ik 2de fritzbox in dhcp zet krijgt die het ip zoals in de reservering.
beide poorten al op 100 Mb gezet.

het pingen van de 2de router gaat wel vanuit een wan device op eerste router.

zet ik de 2de router als dsl modem dan werkt alles VoIP, DDNS VPN

ik kan de fritzbox dus niet in clientIP zetten want dan ben ik VoIP kwijt, alsook de web interface.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bolleke64 schreef:2de fritzbox fixed ip gegeven aan aan zijde 192.168.2.200 ook een dhcp reservering gegeven.
eerste fritzbox heeft 192.168.178.x range
heb in eerste een exposed host (dmz) aan 192.168.2.200.
Kan je dat eens iets duidelijker herhalen in begrijpbaar Nederlands?
- FritzBox 1: welk IP adres, LAN range (ingesteld als DSL router?)
- FritzBox 2: welk IP adres, fixed of dynamisch, welke instelling?
- wat werkt er niet, wat wil je bereiken?
bolleke64 schreef:ik kan de fritzbox dus niet in clientIP zetten want dan ben ik VoIP kwijt, alsook de web interface.
Dat begrijp ik ook niet.
- Of je 2de FritzBox nu als IP client ingesteld staat, of als router in cascade, dat maakt toch geen verschil voor VoIP?
- En waarom zou je de web interface kwijt zijn? als je het IP kent heb je toch toegang?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

het doel is: de 2de fritzbox met al zijn functionaliteiten te behouden maar dan achter een bestaande router.
De ISP wil hun modem/router wel in DMZ mode zetten.

De ISP geeft geen inlog gegevens van de modem/router, dat is volledig uitgesloten.

Ik krijg de 2de FB dus niet online, de 2de FB staat in auto DHCP aan WAN kant.

ik heb in eerste FB een IP DHCP reservering gemaakt op de WAN IP van de 2de FB

zodat de 2de FB toch een fixed IP krijgt (in DHCP mode) ik gebruik dit liever dan een device een fixed IP te geven via het device zelf.

DHCP reservering kan ik remote aanmaken een fix ip niet.

(als ik dit doe met dd-wrt routers werkt dat direct.)
dit komt erop neer dat de 2de FB altijd hetzelfde ip adres zal hebben ondanks die in dhcp staat.

als ik via FB 1 op internet wil gaat dat via FB 2 dus toch niet, weet dus niet waarom

de 2 FB hebben NIET dezelfde range x.x.2.x andere x.x.178.x

DHCP server staat aan op FB 2 in x.x.178.x range.

ik heb FB 2 in FB1 in dmz gezet
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

als de router in client ip staat heeft de router toch geen ip adres om afzonderlijk in te loggen, dan blijft er alleen een factory reset over om de router uit client IP te halen en de web interface weer beschikbaar te maken, want emercy ip 169.254.1.1 werkt dan ook niet, ook al getest deze morgen

als de router in client ip staat, en stand allone werkt kun je wel wlan inloggen maar ook geen IP dus waar moet je dan op inloggen????

ik heb wifi repeater die ik in client IP kan zetten, en zodra ik de mean wifi uitzet, kan ik zo op de webinterface van de repeater zet ik de mean wifi weer op, vervalt de webinterface van de wifi repeater naar de webinterface van de router. dit kan dus niet met een FB in client mode

ik was vergeten een power reset te geven vandaar de webinterface na factory reset alsnog niet beschikbaar was, na de power reset wel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je eerste router is een FritzBox, waarop je niet kan inloggen?
Maar waar je WEL een DHCP reservering kan doen, en wel een client in DMZ kan zetten (remote)?

Ik ken geen enkele ISP die een FritzBox levert, waar je niet kan op inloggen (buiten Kabel Deutschland, maar daar is de fritzBox een kabelmodem)

Er zijn 2 methodes om een FritzBox acher een bestaande router te hangen
  • 1) als IP client
    2) als router (in cascade)
In jouw geval zou ik de 2de FritzBox instellen als IP Client.
Geef hem een vast IP (192.168.2.200) en zet er ook de correcte gateway & DNS servers in.
Dan heb je maar één netwerk, en je hebt alle functionaliteiten van de FritzBox (buiten de router)
bolleke64 schreef:als de router in client ip staat heeft de router toch geen ip adres om afzonderlijk in te loggen,
Waarom niet? Als de 2de FritzBox ingesteld staat als "IP Client", dan is de router uitgeschakeld, en dan zijn alle LAN poorten als een switch:
  • - de aangesloten PC's krijgen een IP adres van de 1ste router (192.1682.x)
    - je kan de web interface van de 2de router dan toch bereiken op zijn IP: 192.168.2.200
Je kan ook de 2de FritzBox als router laten staan (wat blijkbaar jouw voorkeur is), maar dan heb je 2 verschillende lokale netwerken, wat toch zeer onhandig is?
Maar ook in dit geval zou ik dan kiezen om de 2de FritzBox, aan de WAN kant, een vast IP te geven (192.168.2.200), en ook de correcte DNS in te geven.
  • - LAN1 wordt dan je EWAN poort, je moet dus de 1ste router verbinden met LAN1 van de 2de FritzBox
    - de aangesloten PC's krijgen dan een IP adres van deze FritzBox (192.168.178..x)
    - je kan de web interface van de 2de router dan bereiken op zijn LAN IP: 192.168.178.1
Dat jij met deze instelling geen internet krijgt, kan alleen te wijten zijn aan het ontbreken van een default gateway, of DNS servers in de WAN IP instellingen van de 2de FritzBox, toch?
bolleke64 schreef:ik heb wifi repeater die ik in client IP kan zetten, en zodra ik de mean wifi uitzet, kan ik zo op de webinterface van de repeater zet ik de mean wifi weer op, vervalt de webinterface van de wifi repeater naar de webinterface van de router. dit kan dus niet met een FB in client mode
Waarom zou je een WiFI repeater instellen, als beide routers via een UTP kabel met elkaar verbonden zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bolleke64
Pro Member
Pro Member

Voor zo al bedankt om mee te denken.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”