antwoordapparaat Fritzbox 7360 - probleem

Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Ik probeer een antwoordapparaat in te stellen op mijn fritzbox 7360 maar het lukt me niet.

Er zit een USb stick in, die is leeg, die wordt herkend door de fritzbox.

Het lukt me echter niet om de USB te selecteren in het antwoordapparaat als extra geheugen. Het gevolg is dat ik op mijn fritzFon de melding krijg 'TAM memory full'

Daarnaast zijn er precies nog andere antwoordapparaten achtergebleven in de configuratie:

Code: Selecteer alles

Answering machine 10  **609  
Answering machine 10 (memo)  **60>  
Answering machine 8  **607  
Answering machine 8 (memo)  **60<  
Answering machine 9  **608  
Answering machine 9 (memo)  **60=  
Ik heb er geen idee van hoe ik die wegkrijg. en dat zou we eens de key kunnen zijn naar het probleem met de USB.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

USB probleem lijkt opgelost, een map FRITZ\voicebox aangemaakt en eentje voicebox, ik denk dat 1 van de 2 wel voldoende is, maar ik ben er nog niet uit welke van de twee.

Nu verder met de antwoordapparaten

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoe het juist gelukt is, is me onduidelijk, maar opeens ging de fritzbox rebooten en alle rare nummers waren eruit.

Antwoordapparaten toevoegen lukt nu ook.

J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is me echter nog niet duidelijk hoe je een antwoordapparaat helemaal via de PC instelt, ik kan er wel één aamaken, maar ik krijg het precies nergens te zien tot ik het activeer met de telefoon.

Verder is het me nu al twee keer overkomen, bij totaal verschillende dingen, dat er instellingen niet lukken tot de fritzbox plots spontaan gat rebooten. Dat rebooten gebeurt ook alleen als ik instellingen aan het doen ben. Zonder waarschuwing en zonder aanwijsbare reden.

J.
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

dat rebooten doen FBen wel vaker als je essentiele instellingen veranderd.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er is toch nog iets niet helemaal in de haak.

De bedoeling is om anonieme bellers naar een antwoordapparaat te sturen.

- antwoordapparaat is aangemaakt, reageren op alle nummers, opnemen na 20sec (om één of andere reden kan ik dat niet meer aanpassen), en geen recording, alleen greeting.

- call divert, unknown callers divert to antwoordapparaat.

Dat werkt, maar een neveneffect, als we niet opnemen komt een niet-anonieme beller ook op dat antwoordapparaat terecht en dat is niet de bedoeling.

Wat doe ik verkeerd ?

J.

EDIT: ik heb het voorlopig opgelost door een call block te zetten, maar ik krijg dat ene antwoordapparaat precies niet gedeactiveerd. Als ik die button verzet staat die na een refresh vrolijk terug op groen.

EDIT2: als ik met de telefoon inlog op het antwoordapparaat kan ik het wel uitzetten
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:maar een neveneffect, als we niet opnemen komt een niet-anonieme beller ook op dat antwoordapparaat terecht en dat is niet de bedoeling.
Ja, natuurlijk, want je hebt zelf ingesteld "reageren op alle nummers, opnemen na 20sec".
Dan is het normaal dat het antwoordapparaat bij niet opnemen (na 20sec) de oproep aanneemt.

Als je dit antwoordapparaat alléén wil gebruiken voor de anonieme bellers, dan moet je alle telefoonnummers UITvinken.
Dan heb je een antwoordapparaat, dat enkel kan gebruikt worden met een "call divert"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tot daar ben ik mee maar ik kan die instellingen niet wijzigen, wat ik ook aanvink, de settings komen terug. Het lijkt erop dat ik het antwoordapparaat alken via de telefoon kan configureren.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Jouw FritzBox lijkt helemaal anders te reageren op sommige punten :-(
Ik heb hier nog een 7360 liggen, ik zal die eens flashen met de internationale FW 06.06 zodat ik een en andere kan reproduceren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hij doet inderdaad dingen die ik niet verwacht en dingen die ik verwacht zijn niet zoals ik zou denken, vreemd allemaal.

:bang:

EDIT: ik probeer net om alle nummers uit te vinken maar dat wordt niet aanvaard als setting, ik moet blijkbaar een nummer aanvinken.
Ik krijg ook telkens deze melding als ik iets aan het antwoordapparaat wil wijzingen via de webinterface:

Code: Selecteer alles

An error occurred.
Error description: One or more numbers have already been assigned to another answering machine.

J.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”