Fonera kortings Code

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Sinds begin deze week heeft FON hun nieuwste Fonera te koop aangeboden.
Ze hadden reeds de "Fonera Simpl 2.0" deze kost een 39 euro; klein wit bakje met 1 WAN/1 LAN; 75mbit Wifi-N 2,4ghz; 1 antenne; met 2 wifi netwerken (WPA2/AES en geen encryptie wel client isolation); v2 uitbreiding : wifi repeater mogelijkheid & facebook "connect" aanmeldingsmogelijkheid op de "open" hotspot was de v2 uitbreiding; en iets kleiner

Bij registratie kun je met je account op alle FON_BELGACOM (BE); SFR_FON_WIFI (FR), KPN_FON (NL), BTFON (UK), Comstar_fon (PT), OIFON (BR), ... naar ik hoor nu ook in Roemenie...zuid-Korea...zuid-Afrika

de nieuwste fonera is "business" gerelateerd... voor amper 49euro heb je 1 WAN/2LAN; 2,4ghz en 5ghz (oorspronkelijk las ik 600mbit? ik vermoed 300mbit ... 2 antennes); er zou ook een usb aansluiting zijn... je zou terug inbreng hebben in de "splash" login pagina... je kunt opvolgen vanwaar je bezoekers komen (facebook connect?)... je kunt aangeven hoelang ze "gratis" toegang krijgen (normaliter was dit beperkt tot 30tal minuten bij het bekijken van een filmpje... ); betalen doen ze via Skype tegoed, paypal, sms, ... ik vermoed dat je nog steeds 50% kunt daarvan bekomen (na aftrek kosten)

telkens iemand een kortingscode gebruikt... kan hij zelf iemand nomineren en krijgt de oorspronkelijke persoon een nieuwe code terug...
hierdoor heb je 10% korting (49euro - 4,9euro); levering is voorzien binnen de 10 dagen vanuit spanje met dhl geloof ik

PM me als je zo'n kortingscode wilt gebruiken... ik heb er maar 1tje telkens dus snelheid primeert bij het bestellen zodat ik een nieuwe code kan opsturen

leuk iniatief voor telenetters (of scarlet/snow/...) die met zo'n account ook op Belgacom FON spots dan kunnen inloggen ipv alleen op telenet homespots

meer info : http://gigaom.com/2014/08/14/fon-begins ... i-network/

behalve de korting zijn de early adopters ook vrijgesteld van maandelijkse service gelden...
geen lastige printers met codes of emails met codes om over te tikken...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hmm, vanavond eens bekijken :)
po
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

als er 802.11 ac opzat, kocht ik hem direct (een gemiste kans)... :-(

ik heb zo'n fon simpl, 'maar' 5 mbit DL en 1 Mbit upload in mijn FON_Private?! (voor alle duidelijkheid, heb Whoppa)

Nog niet gevonden hoe dit gewijzigd kan worden....
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik dacht dat je bij FON zoiezo op ALLE fon netwerken in kon loggen, of zijn er uitzonderingen?

Ben mss wel van plan om dit ns te plaatsen. Will let you know. Is alleszins interessanter dan de consumer versie, meer optietjes ;-)

Vraagjes: moet je fon lidgeld betalen bij de consumenten versie, als je een hotspot plaatst?
En moet je een bedrijfje hebben om hiervoor in aanmerking te komen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

heb fon SIMPL en betaal geen lidgeld/ben geen zelfstandige en kan op alle fon hotspots inloggen....
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

De vraag ivm bedrijfje was over de nieuwe business beta.
Ziet er mogelijk leuk uit, interessante extras om mee te prullen, leuke korting, en gratis service ipv monthly fee, maar moet je ook een business hebben, of mogen prive personen zich ook inschrijven?

mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ik kan je wel helpen aan zo'n fon business. Particulieren kunnen ook denk ik. Er zijn 3 Fons onderweg naar mij. 43 euro.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Hoe zit dat dan met de vrijstelling van die maandelijkse service gelden?

tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Op de website van Fon vond ik het volgende:
www.fon.com schreef: 49,00 € Sign-up & Fonera for Business + 0 €/month (Beta launch offer) *

* One time payment. You won´t ever be charged again.
Maar om eerlijk te zijn heb ik wel mijn twijfels hierover... Er zijn al zovele firma's geweest die beloofden geen abonnementen aan te rekenen, tot ze groter begonnen worden...
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Wat nog altijd de vraag niet beantwoord of je als particulier ook kan meedoen en van die service genieten.

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ja
de koe zegt boe
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

heb er als particulier 2 onderweg van die business versie...
als "zelfstandige" kun je aanvinken om de "btw" niet te moeten betalen :)

"early adopters" moeten geen maandelijks betalen...

ze hebben ook de "gramofon" uitgebracht deze maand... een soort" simpl met een "audio out"... te vergelijken met Airport express
alleen kan het geen airplay of dlna aan... alleen "premium spotify connect" (9,99euro/maand) of WahWah.fm ... wat nog niet uitgerold is in belgië
gemiste kans wederom... waarom hun eigen app geen muziek van de telefoon kan streamen :(
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Goed. Denk da'k da early adopter ding ook ga riskeren dan. No guts no glory :-)

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik wil ook wel een code, ik ga er ook op in gaan :) kan de toegang tot FON wel gebruiken en handig als er eens volk komt :) (als er nog een invite is natuurlijk).
pauwelyn
Member
Member

Als je nog een code hebt, graag
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

volgens mij is het codesysteem verdwenen bij fon... dus geen kortingen meer. Tenzij ik erover kijk in mijn fon paneel
de koe zegt boe
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Bambi het "fonero gets fonero" systeem waarbij je simultaan 5 tot zelfs 10 "invites" kon sturen is inderdaad verdwenen...het prepaid systeem ook...
momenteel als je initieel iets koopt ...krijg je na de betaling een mogelijkheid om een email van een vriend op te geven...
als deze vriend daarop klikt krijgt hij 10 % korting...als hij effectief ook iets koopt kan hij op zijn beurt iemand's email ingeven;
en krijg jij een nieuwe code om een 2de vriend aan te sporen...
VTOLfreak
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb de mijne ondertussen hangen.

Voordeel tegenover de SIMPL is dat de Wifi uiteraard stukken sneller is met 2 antennes en beide 2.4 en 5GHz aan boord. En hij heeft aan de onderkant de mogelijk om hem tegen de muur te hangen met 2 schroefjes.

Nu het slechte nieuws: de antennes zijn niet verwijderbaar. Mijn SIMPL had een RP-SMA connector waar ik een 35dBi richtantenne had opgedraaid. De nieuwe komt met 2.5dBi antennes. Reken zelf maar uit wat een effect 30dBi verschil geeft op het bereik. Moeten de mensen nu op mijn oprit komen staan ofzo?!? :bang:
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn Fonera 2.0N raakt tot aan het taverne 3 huizen verder. Wordt wel gebruik van gemaakt. Ik vind het een goed ding, en bereik is stuk verder als die HGW van telenet. Heb hem wel aan het raam gezet ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

VTOLfreak schreef:Ik heb de mijne ondertussen hangen.

Voordeel tegenover de SIMPL is dat de Wifi uiteraard stukken sneller is met 2 antennes en beide 2.4 en 5GHz aan boord. En hij heeft aan de onderkant de mogelijk om hem tegen de muur te hangen met 2 schroefjes.

Nu het slechte nieuws: de antennes zijn niet verwijderbaar. Mijn SIMPL had een RP-SMA connector waar ik een 35dBi richtantenne had opgedraaid. De nieuwe komt met 2.5dBi antennes. Reken zelf maar uit wat een effect 30dBi verschil geeft op het bereik. Moeten de mensen nu op mijn oprit komen staan ofzo?!? :bang:
Is dat nog legaal? Zit je niet boven de 100mW EIRP met 35dBi?
VTOLfreak
Member
Member

Ja tegenover de wifi ingebouwd in de Telenet HGW of de BBox3 is het natuurlijk stukken beter. Op het einde van de straat is hier een kleine jachthaven. met een grote richtantenne was die goed te bereiken. Met de Fon for Business zie ik het netwerk niet eens op mijn GSM, laat staan dat het bruikbaar is.

En ik heb er geen versterker tussen gestoken, enkel een richtantenne ipv de kleine omni die je standaard meekrijgt. Die zender in de Fon gaat niet opeens sterker worden ofzo. Ze hebben zich goed in de voet geschoten bij Fon door op 2 simpele connectoren te besparen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

De zender, het vermogen dat erin gaat wordt inderdaad niet sterker, maar doordat je een 35dBi gain antenne gebruikt wordt het veel meer gecomcemtreerd, en dan zit je makkelijker over de max EIRP toegelaten. (niet dat iemand dat snel zou merken)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het een beetje uit het oog verloren, lang getwijfeld en dingen te doen gehad, en nu heb ik het allemaal ns grondig zitten nalezen. Niet echt overtuigd van het systeem, eerlijk gezegd.
De setup is via internet, de maintenance ook. Degenen die me kennen hier weten dat ik het haat wanneer de interfaces niet in het toestel zelf zitten.
Slechts zeer beperkte instellingen mogelijk, onmogelijk (blijkbaar) om ook met een wifi paswoord te werken voor de vrienden (of bevriende business klanten) die geen fon hebben bv.
Facebook integratie... Ugh...

Wat mij ook niet duidelijk is is hoelang je mag inloggen op andere fon hotspots nadat je eigen fon unit offline gaat. Als ik op vakantie ga trek ik nl mijn toestellen uit, voor de veiligheid. Als mijn eigen toegang wegvalt op het exacte moment dat ik mijn toestel afzet, heeft fon dus geen enkele zin. Dit is een issue voor zowel de prive als de business versie.

Dan, bij de prive versie staat er nergens hoe je het prive ssid kan afzettten. De business versie kan dat gelukkig wel.
Bij nader inzien kan die prive link mss gebruikt worden om guest internet aan te bieden (ik neem aan dat toegang tot de settings een pwd beveiliging voorziet?).

Niet echt veel extras aan de business versie dus eigenlijk. Eigenlijk nog altijd een home toestel met een setting of twee meer, echt "business" zou ik het alvast niet noemen.

Wat zijn de ervaringen van degenen die het aan het uitproberen zijn?

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Wat mij ook niet duidelijk is is hoelang je mag inloggen op andere fon hotspots nadat je eigen fon unit offline gaat. Als ik op vakantie ga trek ik nl mijn toestellen uit, voor de veiligheid. Als mijn eigen toegang wegvalt op het exacte moment dat ik mijn toestel afzet, heeft fon dus geen enkele zin. Dit is een issue voor zowel de prive als de business versie.
Ongeveer een uur dacht ik, maar het is kort. Op reis gaan, en uw fonera uittrekken, is geen oplossing.
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Damn, ik had gehoopt dat het met credits zou werken om dit tegen te gaan, bv "voor elke tien uur dat je online bent krijg je een uur grace period, waarin je kan inloggen terwijl je unit offline is".
Het kan toch niet dat ik de enige ben die alles afzet bij het op vakantie vertrekken?

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tja het is simpel hé: uw unit online = jij elders toegang.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik ben zelden elders wanneer mijn unit online is. In Belgie heb ik data abbos of ben ik bij vrienden. Tis net in het buitenland dat het interessant is, en meestal betekent dat vakantie en dus geen power op de unit thuis.

MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Wat ik me afvraag, maar niet onmiddellijk terugvind op de site: kan je onbeperkt surfen op een Fon? Of is er een limiet? (dus als je zelf een fonera hebt, niet Proximus Fon)
VTOLfreak
Member
Member

Zolang jouw fon verbonden is heb je onbeperkt toegang op andere fon hotspots. Wat nieuw is aan de business fon is dat je zelfs clients zonder fon account tot 2u toegang kan geven.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ah, en hoe dan? Of is dat met die fb link? Gegarandeerd dat ze in ruil voor die gratis natuurlijk de fb account info uitzuigen...

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

dat kon ik al met mijn fonera 2.0n
Bijlagen
fon.jpg
de koe zegt boe
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

enja, je hebt onbeperkt internet... maar op fonera's kan je speed afknijpen (net zoals belgacom doet)
Bijlagen
fonspeed.jpg
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Goeie info, ni direct iets dat ik op de site terugvind. Is dat de personal of business unit? Of kunnen ze dat beide?

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

dat kunnen ze allemaal... je stelt dat in via de website fon.com (dus niet in de router zelf)
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Geen grote fan van dat laatste, maar ja, de fon voordelen wegen mogelijk op tegen de nadelen... Hoewel, zoals ik hierboven al zei, als je niet kan inloggen wanneer je eigen unit offline is, wat is dan nog het voordeel op vakantie... (bij mij gaan apparaten offline bij vakanties)
Toch... Interessant om te weten, want ofwel kan ik mijn weg niet vinden, ofwel is hun site ver van duidelijk over de gedetailleerde opties.

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

zet hem dan bij uw ouders, broer, zus, vriend of vriendin?

En kijk ook af je wel fon in de buurt hebt, waar je op vakantie bent : https://maps.fon.com/
Laatst gewijzigd door bambipower 28 sep 2014, 20:57, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Geen enkele van die is een optie. De ene al minder praktisch dan de andere, en omwille van een reeks aan redenen...

bambipower
Elite Poster
Elite Poster

tis wel logisch ,dat als je geen fon uitzend, dat je niet meer shared, en dat je er ook uitgaat... daar draait het systeem rond.

Tis geven en nemen. Alhoewel er kan vals gespeeld worden. Momenteel is mijn fonera 2.0n zijn antenne afgebroken, waardoor mijn bereik naar een minimum is gegaan. Kan wel nog inloggen op andere fon's
de koe zegt boe
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

of een minimum laten draaien.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Da's mijn punt. Je zou toch moeten kunnen goodwill opsparen wanneer je online bent, zodat je offline kunt gaan zonder direct al je access rechten te verliezen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”