FB7490 verbindingsproblemen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Vandaag de FB7490 gaan halen en geinstalleerd. Ging zeer vlotjes. IPV6 werkt ook. :beerchug:
Dus verder gegaan met de draadloze setup.

2*PS3, iPad, 3 smartphones, geen enkel probleem.

De HP laptop echter doet het niet. Wil steeds verbinden maar krijgt de verbinding niet rond. Een externe USB Wifi stick heeft ook geen zoden aan de dijk gebracht. Enigste wat ik zie is dat de laptop een ipv6 adres krijgt, en een ipv4 adres van 169.x.x.x(niet door de fritzbox). Een bekabelde verbinding werkt direkt.

Enig idee wat hier het probleem is?
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

dat 169.x.x.x is het netwerkkaart adres, je krijgt geen IP adres van je wifi.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Dat weet ik ook :)

Weet alleen niet waarom, omdat ipv6 is ingeschakeld, teveel verbindingen voor de fritz(onwaarschijnlijk denk ik). Met de sagem ging dat vanzelf.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

bolleke64 : bedankt om te willen helpen via PM, maar heb liever dat je gewoon wat aanwijzingen geeft in welke richting ik moet zoeken.

IPV6 uitgeschakeld op de fritz, de 2.4GHz en 5GHz een andere SSID toegewezen, nog steeds niet gelukt. De laptop is de enigste die een probleem heeft, dus denk dat de oorzaak eerder daar moet gezocht worden.
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Een mogelijke oorzaak bij wifi is je dns cache op je laptop eens leeg maken zodat je dns servers van je nieuwe router kunnen binnenkomen
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

de ssid van je FB toevallig al eens gebruik op een andere router dan wil de webkey niet, even de verbinding uit de lijst gooien, en opnieuw aanmelden.

evt nieuwste wifi drivers installeren op de laptop
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

De externe Linksys WUSB600N werkt ondertussen wel na wat klungelen en de interne adapter uit te schakelen. Laptop wordt elke week geupdate indien nodig. Nu heb ik ook wel wat gelezen omtrent de WMM (iets van voorrang aan multimedia). Als de vaste adapter een connectie krijgt met de router zie ik WMM niet, de USB wel.

Maar dat is iets voor later, morgen weekje Mallorca :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”