Internet telefoonbel gaat maar tweemaal bij een oproep.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik gebruik Voipbuster voor al mijn uitgaande telefoons.
Ik had tot enkele dagen geleden een Fritz!box 7113 en die werkte perfect met uitgaande en inkomende oproepen.
Sinds ik een Fritz!box 7390 op de kop heb kunnen tikken en installeren moet ik sportschoenen aandoen om een oproep te beantwoorden, want mijn telefoon belt tweemaal, dan stopt met bellen.
Ik zal proberen een gedetailleerd beschrijving van deze fout weer te geven, wat volgt heb ik kunnen testen door mijn huisnummer met mijn Smartphone op te roepen, zo kan ik het problem langs de twee kanten uitleggen.
Ik hoor in mijn mobiel dat de huistelefoon tweemaal een signaal krijgt om te rinkelen maar rinkelt nog niet.
Bij het derde signaal rinkelt het voor de eerste maal, bij het vierde voor de tweede maal, daarna reageert het niet meer op de volgende signalen die mijn gsm toch blijft versturen, want ik hoor ze tot het moment dat ik de oproep beeindig.
De person die belt denkt dus dat we niet thuis zijn en hangt na een tijd op.
Ik hoor geen fax geluid en ook geen antwoord apparaat, want ik heb ze niet geactiveerd in de Fritz!box.
Als ik toevallig dicht bij de huistelefoon ben als er iemand belt en kan de telefoon opnemen tijdens de twee enige signalen die ik hoor, dan komt de verbinding wel tot stand en kan ik met de oproeper praten, na deze twee signalen niet meer, alhoewel ik de signalen in mijn mobiel nog hoor.
Op de huistelefoon hoor ik dan terug het signal van een vrij lijn.
Ik ben nu geen expert in VoIP of telefonie, dus kan tot nu toe zelf geen oplossing vinden.
Heb alle settingen in mijn 7390 nagezien (ik weet niet als het aan een van hen te wijten is), alles lijkt goed maar heb nog altijd geen vooruitgang geboekt in het oplossen van dit problem.
Is er hier iemand die met meer kennis van zaken mij kan helpen?
Dank bij voorbaat, groeten.
Ik had tot enkele dagen geleden een Fritz!box 7113 en die werkte perfect met uitgaande en inkomende oproepen.
Sinds ik een Fritz!box 7390 op de kop heb kunnen tikken en installeren moet ik sportschoenen aandoen om een oproep te beantwoorden, want mijn telefoon belt tweemaal, dan stopt met bellen.
Ik zal proberen een gedetailleerd beschrijving van deze fout weer te geven, wat volgt heb ik kunnen testen door mijn huisnummer met mijn Smartphone op te roepen, zo kan ik het problem langs de twee kanten uitleggen.
Ik hoor in mijn mobiel dat de huistelefoon tweemaal een signaal krijgt om te rinkelen maar rinkelt nog niet.
Bij het derde signaal rinkelt het voor de eerste maal, bij het vierde voor de tweede maal, daarna reageert het niet meer op de volgende signalen die mijn gsm toch blijft versturen, want ik hoor ze tot het moment dat ik de oproep beeindig.
De person die belt denkt dus dat we niet thuis zijn en hangt na een tijd op.
Ik hoor geen fax geluid en ook geen antwoord apparaat, want ik heb ze niet geactiveerd in de Fritz!box.
Als ik toevallig dicht bij de huistelefoon ben als er iemand belt en kan de telefoon opnemen tijdens de twee enige signalen die ik hoor, dan komt de verbinding wel tot stand en kan ik met de oproeper praten, na deze twee signalen niet meer, alhoewel ik de signalen in mijn mobiel nog hoor.
Op de huistelefoon hoor ik dan terug het signal van een vrij lijn.
Ik ben nu geen expert in VoIP of telefonie, dus kan tot nu toe zelf geen oplossing vinden.
Heb alle settingen in mijn 7390 nagezien (ik weet niet als het aan een van hen te wijten is), alles lijkt goed maar heb nog altijd geen vooruitgang geboekt in het oplossen van dit problem.
Is er hier iemand die met meer kennis van zaken mij kan helpen?
Dank bij voorbaat, groeten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Je geeft te weinig info.
Hoe komen de oproepen binnen ? Vaste lijn ? Weepee ?
Heb je factory-reset gedaan van de Fritzbox voor je er mee begon ?
Bevoorbeeld: is er geen doorschakeling (call diversion) van de vorige eigenaar geprogrammeerd ?
Hoe komen de oproepen binnen ? Vaste lijn ? Weepee ?
Heb je factory-reset gedaan van de Fritzbox voor je er mee begon ?
Bevoorbeeld: is er geen doorschakeling (call diversion) van de vorige eigenaar geprogrammeerd ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Starter Plus
Hello, bedankt voor je snelle antwoord!
Oproepen komen binnen via vaste lijn, uitgaande via Voipbuster.
Bij aankoop via ruKrnelTool internationale firmware opgezet, firmware is nu 06.06, de laatste dus.
Niets is gebleven van de vorige eigenaar.
Toestel komt uit Duitsland, was dus vroger annex b.
Alles werkt perfect behalve dit.
Telefoons via DECT aangemeld, 6 toestellen.
Vroeger via FON 1 en FON 2, zelfde probleem.
As je nog info moet hebben laat maar weten.
Groeten.
Oproepen komen binnen via vaste lijn, uitgaande via Voipbuster.
Bij aankoop via ruKrnelTool internationale firmware opgezet, firmware is nu 06.06, de laatste dus.
Niets is gebleven van de vorige eigenaar.
Toestel komt uit Duitsland, was dus vroger annex b.
Alles werkt perfect behalve dit.
Telefoons via DECT aangemeld, 6 toestellen.
Vroeger via FON 1 en FON 2, zelfde probleem.
As je nog info moet hebben laat maar weten.
Groeten.
-
- Elite Poster
Het is normaal dat je telefoons wat later rinkelen dan de vaste lijn. De Fritzbox wacht op een mogelijke caller-id tussen de eerste en de tweede rinkel van Belgacom. Pas daarna doet hij je binnenposten rinkelen.
Waarom het dan 2 belletjes later stopt weet ik niet direct. Mijn eerste gedacht is call diversion of antwoordapparaat of zoiets.
Waarom het dan 2 belletjes later stopt weet ik niet direct. Mijn eerste gedacht is call diversion of antwoordapparaat of zoiets.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik weet niet of jullie ervaring hebben met Fritzbox en vaste lijn?
Ik heb dat ooit uitgetest: massa's bugs in te vinden. Vooral veel ruis op de lijn (tot zelfs gewoon onverstaanbaar door ruis). Als je erachter Googelt kom je heel veel topics tegen met issues die niet onmiddellijk thuisgebracht kunnen worden.
Ik kan maar tot 1 conclusie komen: gewoon slecht en buggy geïmplementeerd. Shame on you AVM!
Ik heb dat ooit uitgetest: massa's bugs in te vinden. Vooral veel ruis op de lijn (tot zelfs gewoon onverstaanbaar door ruis). Als je erachter Googelt kom je heel veel topics tegen met issues die niet onmiddellijk thuisgebracht kunnen worden.
Ik kan maar tot 1 conclusie komen: gewoon slecht en buggy geïmplementeerd. Shame on you AVM!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik heb een 7290, aangesloten op een vaste BGC lijn, en drie VOIP's.
Nooit te klagen gehad van ruis of wat dan ook. Helemaal in het begin had ik last van slechte VOIP verbindingen als we weer eens massaal aan het downloaden ware
, maar dat is met was QOS quasi perfect oppgelost.
Enige minpunt: ghost calls op de analoge lijn.. één keer per twee dagen rinkelt de telefoon 2 keer, en stopt dan.. (opgelost door na 20.00 uur unknown callers naar de voicemail te sturen
)
Nooit te klagen gehad van ruis of wat dan ook. Helemaal in het begin had ik last van slechte VOIP verbindingen als we weer eens massaal aan het downloaden ware
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Enige minpunt: ghost calls op de analoge lijn.. één keer per twee dagen rinkelt de telefoon 2 keer, en stopt dan.. (opgelost door na 20.00 uur unknown callers naar de voicemail te sturen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb hetzelfde probleem bij de sagem simbox...![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Starter Plus
Ik denk ook dat het een bug is in de 7390, want ik heb het nooit gehad met mijn vorige Fritz!box.
Fax en antwoord apparaat zij volgens mij beiden uitgeschakeld (in Overvieuw zijn ze toch niet zichtbaar), dus kan het eraan niet liggen. Is er een ssysteem om dit zeker te kunnen nazien in de 7390? Eventueel manueel uitschakelen, Deze modem/router kan misschien vanalles, maar er zijn niet veel opties om de settings te veranderen, zelfs niet in expert mode, vooral wat de firewall betreft.
Ik hoor dat ik niet alleen met deze problem ben, ook laroyj met een andere modem heft het, zou het dan aan een incopmpatibiliteit tussen een modem en de Voip provider?
Heb toch AVM gekontacteerd via de service site, wacht daar ook op een antwoord, ze zijn wel niet zo snel als de mensen hier hé!
Ik was vergeten te zeggen dat ik nu met de de ingebouwde DECT basis werk, maar ook met de externe basis van mijn telefoons komt dit problem voor.
Fax en antwoord apparaat zij volgens mij beiden uitgeschakeld (in Overvieuw zijn ze toch niet zichtbaar), dus kan het eraan niet liggen. Is er een ssysteem om dit zeker te kunnen nazien in de 7390? Eventueel manueel uitschakelen, Deze modem/router kan misschien vanalles, maar er zijn niet veel opties om de settings te veranderen, zelfs niet in expert mode, vooral wat de firewall betreft.
Ik hoor dat ik niet alleen met deze problem ben, ook laroyj met een andere modem heft het, zou het dan aan een incopmpatibiliteit tussen een modem en de Voip provider?
Heb toch AVM gekontacteerd via de service site, wacht daar ook op een antwoord, ze zijn wel niet zo snel als de mensen hier hé!
Ik was vergeten te zeggen dat ik nu met de de ingebouwde DECT basis werk, maar ook met de externe basis van mijn telefoons komt dit problem voor.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je zegt dat na 2 keer bellen de telefoon niet meer overgaat. Wat zie je in de call logs:
- - een ontvangen oproep (met andere woorden "iemand" heeft de telefoon aangenomen, dat kan de fax switch zijn, of een voice mail)?
- een gemiste oproep (met andere woorden: het is na 2 signalen gestopt met bellen)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Vreemd. Ik gebruik al jaren mijn vaste lijn voor inkomende gesprekken via de Fritz!box, en VoIP voor uitgaande gesprekken. Echt geen enkele keer heb ik slechte kwaliteit ondervonden voor de inkomende gesprekken. Misschien was er iets anders mis, toen je dat destijds getest hebt?cyberbozzo schreef:Ik weet niet of jullie ervaring hebben met Fritzbox en vaste lijn?
Ik heb dat ooit uitgetest: massa's bugs in te vinden. Vooral veel ruis op de lijn (tot zelfs gewoon onverstaanbaar door ruis).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
...op mijn sagem simbox is het precies of er na de 2 oproepen terug een nieuwe oproep binnenkomt, en zo alsmaar opnieuw tot je opneemt...laat je 6 keer bellen heb je zgz 3 oproepen gehad...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Starter Plus
Na de twee tonen staat er gemiste oproep in de call log, ook als in mijn gsm hoor ik nog bellen.
Als ik de telefoon binnen de twee beltonen opneem dan is de kwaliteit van de ontvangst heel goed, na de twee beltonen hoor ik de lijnsignaal.
Als ik de telefoon binnen de twee beltonen opneem dan is de kwaliteit van de ontvangst heel goed, na de twee beltonen hoor ik de lijnsignaal.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Gewoon een vraagje omdat ik de mogelijkheden niet ken van de Fritz-box:
er word door verschillende personen gesproken over de "fax" .... gaat dit dan over een fax al dan niet gekoppeld aan een analoge
poort van de Fritz-box ?
Dus het principe van een analoge fax detector die in de Fritz-box zit ?
Die al dan niet "een switch doet" naar een fax indien faxoproep (vb:poort 1) of telefoon indien gewone oproep (vb:poort 2) ?
Het principe van 1 telefoonnummer die zowel voor fax of telefoon kan dienen ?
er word door verschillende personen gesproken over de "fax" .... gaat dit dan over een fax al dan niet gekoppeld aan een analoge
poort van de Fritz-box ?
Dus het principe van een analoge fax detector die in de Fritz-box zit ?
Die al dan niet "een switch doet" naar een fax indien faxoproep (vb:poort 1) of telefoon indien gewone oproep (vb:poort 2) ?
Het principe van 1 telefoonnummer die zowel voor fax of telefoon kan dienen ?
-
- Moderator
De fax switch - indien "aan" - detecteert een inkomende oproep op de analoge lijn.
In geval van een fax, wordt deze gedecodeerd door de ingebouwde faxsoftware van de FritzBox, en in de vorm van een PDF verstuurd naar een opgegeven e-mail adres (of bewaard op een ingeplugde USB stick).
Indien de switch geen fax detecteert, wordt het gesprek doorgestuurd naar de interne telefoontoestellen.
Je kan ook de ingebouwde fax software - zonder de switch - gebruiken, voor inkomende/uitgaande faxberichen op
Naast bovenstaand, is het ook mogelijk om via de FritzBox faxen te versturen:
In geval van een fax, wordt deze gedecodeerd door de ingebouwde faxsoftware van de FritzBox, en in de vorm van een PDF verstuurd naar een opgegeven e-mail adres (of bewaard op een ingeplugde USB stick).
Indien de switch geen fax detecteert, wordt het gesprek doorgestuurd naar de interne telefoontoestellen.
Je kan ook de ingebouwde fax software - zonder de switch - gebruiken, voor inkomende/uitgaande faxberichen op
- - de analoge lijn.
- een bepaalde MSN van de ISDN lijn.
- een VoIP account (T38).
Naast bovenstaand, is het ook mogelijk om via de FritzBox faxen te versturen:
- - met een fax client op de PC, die dan een faxpoort aanstuurt (CAPI). Op de PC in de vorm van 2 virtuele printers (Fritzfax Drucker en Fritzfax Color Drucker).
- of eenvoudige faxberichten direct vanuit de FritzBox web interface.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
Dank je @Philippe_d, Ik stelde de vragen omdat ik ook dit lees !
Lijn (faxoproep) doorzetten naar een interne fax ....
Lijn (telefoon oproep) doorzetten naar antwoordapparaat ....
Lijn (telefoon oproep) doorzetten naar andere interne of externe lijn .... enz !
Nu wat @Dontknow verteld is ook mogelijk met een Fax probleem .... al dan niet zichtbaar in de Call log !
Ik ga proberen de werking van een Fax detectie uit te leggen want het fax protocol stamt uit de tijd dat er enkel PSTN/analoge lijnen bestonden !!
Een faxtoestel kan je indelen in verschillende onderdelen, de duurste hebben heel wat toeters en bellen:
1 - fax detectie (alle faxen van groep 3 hebben dat)
2 - fax apparaat zelfs
3 - ingebouwd telefoon hoorn
4 - ingebouwd antwoordapparaat
5 - printer of netwerkprinter aansluiting
6 - en natuurlijk een modem gedeelte ..... enz
Nu stuur ik een fax van A naar B (vb: A en B = PSTN lijn)
De kant B zal de fax reageren op het belsignaal hetzij direct hetzij na x keer bellen, al naar gelang dat de fax is afgeregeld.
In mijn voorbeeld gaan we 2 keer bellen nemen .... na twee keer bellen haakt intern de fax uit en dan stopt gewoon het bellen vanuit het
PSTN netwerk en word er al getaxeerd door het netwerk want er is al uit gehaakt ....
Dus kant A hoort 2 keer dring ........... dring .............
Dan doet de fax detectie zijn werk, hij gaat namelijk luisteren of hij een CNG signaal hoort en op de koop toe gaat hij zelfs op de lijn
een dring ..... terugsturen, kant A hoort een 3de keer dring terug .... en de mensen interpreteren dit als een 3de keer bellen ....of 4de keer
bellen of 5de keer bellen enz.... (PS: soms hoor je een klein verschil van de dring toon .... die van het netwerk of die van de fax)
En dan gaat het verder:
CNG signaal = ga naar fax en dan pas komt het echte fax gedeelte, fax A en fax B komen overeen hoe het zal verstuurt worden.
Het is B die de wetten stelt feitelijk hoe het zal worden afgehandeld !
Geen fax, de fax zal zelfs belspanning sturen naar de telefoonhoorn of antwoordapparaat ....... enz
Nu iets zotter:
Kant A naar B, maar dat is een PABX met fax detectie die het dan nog eens moet intern doorzetten naar C de fax ook met fax detectie ....
Belsignaal komt toe in B, fax detectie van de PABX komt in werking, deze detecteert het CNG signaal en zet door naar de C de fax
terwijl is het de PABX die dring .... terug stuurt op het netwerk !
De PABX zal terwijl ook een interne oproep naar de Fax doen, daar zit ook terug een fax detectie op, die haakt uit en ziet of het het CNG
heeft en terwijl doet de PABX niets meer maar is het de interne fax die dring ..... terug stuurt "door de PABX" naar A toe ....
Op dat ogenblik heb je niks meer aan je call log want die stopte na 2 keer !
Maar de PABX en nog eens de fax stuurt al dan niet meerdere dring ..... terug op het netwerk naar A toe !
PS: als het word doorgezet naar een intern toestel vb: analoge poort zonder toestel zal je dring ........ (al dan niet) blijven horen, maar ter
plaatse hoor je niks natuurlijk !
word het doorgezet naar een intern digitaal systeemtoestel dan zal het worden afgebroken indien niets gekoppeld want die geeft geen respons !
word het doorgezet naar iets dat niet kan = idem dito !
Met andere woorden, sommige hun redenering is correct, verwijzen naar fax of ..... iets anders !
Ook sommige antwoordapparaten durven een dring ..... terug te sturen naar het netwerkgedeelte !
Dus volgens mij en ook andere word er ge-switcht, maar naar waar .... is de vraag ?
Ofwel doet de PABX onnozel ?
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, aan deze uitleg ....
Het doorzetten of switchen kan zoals aangegeven allerlei zaken zijn ....Dontknow schreef:Na de twee tonen staat er gemiste oproep in de call log, ook als in mijn gsm hoor ik nog bellen.
Lijn (faxoproep) doorzetten naar een interne fax ....
Lijn (telefoon oproep) doorzetten naar antwoordapparaat ....
Lijn (telefoon oproep) doorzetten naar andere interne of externe lijn .... enz !
Nu wat @Dontknow verteld is ook mogelijk met een Fax probleem .... al dan niet zichtbaar in de Call log !
Ik ga proberen de werking van een Fax detectie uit te leggen want het fax protocol stamt uit de tijd dat er enkel PSTN/analoge lijnen bestonden !!
Een faxtoestel kan je indelen in verschillende onderdelen, de duurste hebben heel wat toeters en bellen:
1 - fax detectie (alle faxen van groep 3 hebben dat)
2 - fax apparaat zelfs
3 - ingebouwd telefoon hoorn
4 - ingebouwd antwoordapparaat
5 - printer of netwerkprinter aansluiting
6 - en natuurlijk een modem gedeelte ..... enz
Nu stuur ik een fax van A naar B (vb: A en B = PSTN lijn)
De kant B zal de fax reageren op het belsignaal hetzij direct hetzij na x keer bellen, al naar gelang dat de fax is afgeregeld.
In mijn voorbeeld gaan we 2 keer bellen nemen .... na twee keer bellen haakt intern de fax uit en dan stopt gewoon het bellen vanuit het
PSTN netwerk en word er al getaxeerd door het netwerk want er is al uit gehaakt ....
Dus kant A hoort 2 keer dring ........... dring .............
Dan doet de fax detectie zijn werk, hij gaat namelijk luisteren of hij een CNG signaal hoort en op de koop toe gaat hij zelfs op de lijn
een dring ..... terugsturen, kant A hoort een 3de keer dring terug .... en de mensen interpreteren dit als een 3de keer bellen ....of 4de keer
bellen of 5de keer bellen enz.... (PS: soms hoor je een klein verschil van de dring toon .... die van het netwerk of die van de fax)
En dan gaat het verder:
CNG signaal = ga naar fax en dan pas komt het echte fax gedeelte, fax A en fax B komen overeen hoe het zal verstuurt worden.
Het is B die de wetten stelt feitelijk hoe het zal worden afgehandeld !
Geen fax, de fax zal zelfs belspanning sturen naar de telefoonhoorn of antwoordapparaat ....... enz
Nu iets zotter:
Kant A naar B, maar dat is een PABX met fax detectie die het dan nog eens moet intern doorzetten naar C de fax ook met fax detectie ....
Belsignaal komt toe in B, fax detectie van de PABX komt in werking, deze detecteert het CNG signaal en zet door naar de C de fax
terwijl is het de PABX die dring .... terug stuurt op het netwerk !
De PABX zal terwijl ook een interne oproep naar de Fax doen, daar zit ook terug een fax detectie op, die haakt uit en ziet of het het CNG
heeft en terwijl doet de PABX niets meer maar is het de interne fax die dring ..... terug stuurt "door de PABX" naar A toe ....
Op dat ogenblik heb je niks meer aan je call log want die stopte na 2 keer !
Maar de PABX en nog eens de fax stuurt al dan niet meerdere dring ..... terug op het netwerk naar A toe !
PS: als het word doorgezet naar een intern toestel vb: analoge poort zonder toestel zal je dring ........ (al dan niet) blijven horen, maar ter
plaatse hoor je niks natuurlijk !
word het doorgezet naar een intern digitaal systeemtoestel dan zal het worden afgebroken indien niets gekoppeld want die geeft geen respons !
word het doorgezet naar iets dat niet kan = idem dito !
Met andere woorden, sommige hun redenering is correct, verwijzen naar fax of ..... iets anders !
Ook sommige antwoordapparaten durven een dring ..... terug te sturen naar het netwerkgedeelte !
Dus volgens mij en ook andere word er ge-switcht, maar naar waar .... is de vraag ?
Ofwel doet de PABX onnozel ?
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, aan deze uitleg ....
-
- Starter Plus
Interessante uitleg, maar hoe zou ik het in praktijk kunnen omzetten om mijn problem op te lossen?
Moet ik fax en de antwoordapparaat activeren? Ik wens geen een van deze toestellen te gebruiken, de Fritzbox moet toch kunnen werken zonder hen!
Moet ik fax en de antwoordapparaat activeren? Ik wens geen een van deze toestellen te gebruiken, de Fritzbox moet toch kunnen werken zonder hen!
-
- Moderator
Kan je eens precies uitleggen hoe alles verbonden is?
Vanaf de Belgacom intro, tot en met de FritzBox, zowel internet en telefonie?
Ik vermoed een eventueel bekabelingsprobleem?
Vanaf de Belgacom intro, tot en met de FritzBox, zowel internet en telefonie?
Ik vermoed een eventueel bekabelingsprobleem?
-
- Premium Member
@Dontknow, spijtig genoeg ken ik het reilen en zeilen van een Fritzbox niet ....
Wat ik ook lees je hebt deze 2de hands gekocht en "misschien" steekt er nog programmatie van vroeger in ....
PABX waar ooit van alles was in geprogrammeerd en waar je alle settings na kijkt en je vind niets (wat weinig voorkomt) is er
maar een remedie: reset naar fabrieksinstelling + daarna laatste upgrade installeren en alles her-programmeren !
2de mogelijkheid je had daarvoor een andere fritzbox .... als je daar iets hebt geactiveerd die niets te maken heeft met je fritzbox maar
wel met je lijnen/netwerk gedeelte/provider, dan is dat nog altijd actief !
VB: lijn doorschakelen op netwerk niveau ---- in je PABX zie je dat het is geactiveerd, je zet een nieuwe PABX en als je gaat kijken zie
je niets meer .... maar de doorschakeling is er nog altijd !!
Ik kan alleen maar gissen en suggereren, in elk geval @philippe_d of iemand anders kan je verder helpen !
Wat ik ook lees je hebt deze 2de hands gekocht en "misschien" steekt er nog programmatie van vroeger in ....
PABX waar ooit van alles was in geprogrammeerd en waar je alle settings na kijkt en je vind niets (wat weinig voorkomt) is er
maar een remedie: reset naar fabrieksinstelling + daarna laatste upgrade installeren en alles her-programmeren !
2de mogelijkheid je had daarvoor een andere fritzbox .... als je daar iets hebt geactiveerd die niets te maken heeft met je fritzbox maar
wel met je lijnen/netwerk gedeelte/provider, dan is dat nog altijd actief !
VB: lijn doorschakelen op netwerk niveau ---- in je PABX zie je dat het is geactiveerd, je zet een nieuwe PABX en als je gaat kijken zie
je niets meer .... maar de doorschakeling is er nog altijd !!
Ik kan alleen maar gissen en suggereren, in elk geval @philippe_d of iemand anders kan je verder helpen !
-
- Moderator
Dat is misschien wel een goede hint.Bssoft schreef:VB: lijn doorschakelen op netwerk niveau ---- in je PABX zie je dat het is geactiveerd, je zet een nieuwe PABX en als je gaat kijken zie je niets meer .... maar de doorschakeling is er nog altijd !!
Normaal kan je via de FritzBox geen doorschakelingen op lijn niveau activeren (tenzij op een ISDN lijn), maar je kan natuurlijk altijd via een aangesloten telefoontoestel de analoge lijn nemen, en hierop de doorschakel codes intoetsten.
Dus om er zeker van te zijn dat er geen doorschakelingen gebeuren, kan je ze eens manueel deactiveren. Deze zijn:
- - Oproepen doorschakelen zonder dat uw telefoon rinkelt deactiveren: #21#
- Oproepen doorschakelen als uw lijn bezet is deactiveren: #67#
- Oproepen doorschakelen na 20 seconden deactiveren: #61#
Als je een analoog toestel, direct op jouw Belgacom contact (NTP) aansluit, kan je gewoon deze codes intoesten.
Je krijgt dan een bevestigingstoon.
Als je toestel aangesloten is op de FritzBox moet je:
- a) de vaste lijn nemen door *10# te vormen
b) dan de codes *# intoetsen, die ervoor zorgen dat je in "keypad modus" komt (anders gaan de codes niet door)
c) dan de doorschakeling annulatie code #61# ingeven
-
- Starter Plus
Hello, eerst en vooral allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb deze Fritz!box tweedehands gekocht in Duitsland, dus het was ingesteld op annex B, want daar hebben ze allemaal ISDN.
Ik heb het naar fabriekinstellingen gereset en dan, door gebruik van ruKernelTool heb ik de laaatste internationale firmware erop geinstalleerd (Fritz!os 06.06). dus kan geen sprake zijn van een restant van de vorige eigenaar.
Dan heb ik de gegevens van mijn vorige Fritz!box 7113 geimporteerd, maar kon nog niet op Internet.
Nadat ik de account gegevens manueel weer aangepast heb kon ik eindelijk verbinding met mijn provider tot stand brengen.(Dommel cityline lite).
Vervolgens heb ik de twee DECT telefoons aangesloten op FON 1 en Fon 2 (zoals het vroeger was bij de 7113), en alles was ook zoals vroeger ingesteld om Voipbuster te gebruiken door de import van de 7113.
Sinds het begin heft deze problem zich voorgedaan.
Alle settingen van telefonie nagezien, niets raar gevonden, alles bleek te zijn zoals vroeger, al had mijn inziens de firmware van de 7113 meer mogelijkheden.
Fax, antwoordapparaat en doorschakeling niet aangeraakt, ze zijn allemaal niet geconfigureerd.
Dan heb ik het problem aan AVM doorgegeven.
Daar kreeg ik als antwoord dat beter was als ik mijn DECT toestellen via de interne basis zou verbinden en niet via hun eigen basis, die storingen kon veroorzaken..
Dit heft niets aan het problem veranderd.
Gisteren heb ik van AVM een bericht gehad om een gedetailleerde beschrijving van mijn problem op te sturen samen met een support datafile, aangezien ze deze problem nog niet kenden.
De 7390 is aangesloten via de Y kabel van de 7113, die van Duitsland had twee RJ45 plugs, (dus kon ik het niet gebruiken), terwijl die van de 7113 heft een RJ11 voor telefonie en een RJ45 voor ADSL.
De RJ45 steekt in de ADSL socket van de splitter en de RJ11 in de socket van de telefoonlijn van de splitter, de andere uiteinde steekt in de DSL ingang van de 7390.
Alle 6 telefoons zijn nu op de DECT basis van de 7390 nu aangemeld.
Mijn telefoonnummer is aan sip.voipbuster.com toegewezen, dus werkt alleen via internet.
De telefoons werken normal als ik bij de eerste bel opneem; ik kan de oproeper heel goed horen en hij (of zij) me ook.
In de Line Settings is Fixed Line aangevinkt maar niet Substitute Connection, want ik wil niet via Belgacom bellen, aangezien ik met een Discovery Line werk, die goedkoper is voor internet maar duurder voor gesprekken, en er is ook geen nummer toegewezen aan de Belgacom lijn, die alleen dient om de inkomende gesprekken.
Ik heb ook geprobeerd de vink bij Fixed Line weg te nemen, maar alles blijft hetzelfde.
Heb daarjuist geprobeerd de *10# *# #61# van Philippe_d toegepast, ook zonder verbetering. Btw Philippe_d, bedankt want het is door het lezen van een van je posten die ik op het gebruik van ruKernelTool geraakt ben!
Ik denk alles in detail verteld te hebben.
Beste mensen, ik ben morgen nog hier en kan eventueel nog tests uitvoeren, maar vanaf vrijdagmorgen ben ik naar het zonnige? Italie voor twee weken, dus kan ik jullie eventuele raadgevingen niet testen. In het hotel heb ik wel internet, dus kan ik eventueel antwoorden.
Wordt zeker vervolgd.
Ik heb deze Fritz!box tweedehands gekocht in Duitsland, dus het was ingesteld op annex B, want daar hebben ze allemaal ISDN.
Ik heb het naar fabriekinstellingen gereset en dan, door gebruik van ruKernelTool heb ik de laaatste internationale firmware erop geinstalleerd (Fritz!os 06.06). dus kan geen sprake zijn van een restant van de vorige eigenaar.
Dan heb ik de gegevens van mijn vorige Fritz!box 7113 geimporteerd, maar kon nog niet op Internet.
Nadat ik de account gegevens manueel weer aangepast heb kon ik eindelijk verbinding met mijn provider tot stand brengen.(Dommel cityline lite).
Vervolgens heb ik de twee DECT telefoons aangesloten op FON 1 en Fon 2 (zoals het vroeger was bij de 7113), en alles was ook zoals vroeger ingesteld om Voipbuster te gebruiken door de import van de 7113.
Sinds het begin heft deze problem zich voorgedaan.
Alle settingen van telefonie nagezien, niets raar gevonden, alles bleek te zijn zoals vroeger, al had mijn inziens de firmware van de 7113 meer mogelijkheden.
Fax, antwoordapparaat en doorschakeling niet aangeraakt, ze zijn allemaal niet geconfigureerd.
Dan heb ik het problem aan AVM doorgegeven.
Daar kreeg ik als antwoord dat beter was als ik mijn DECT toestellen via de interne basis zou verbinden en niet via hun eigen basis, die storingen kon veroorzaken..
Dit heft niets aan het problem veranderd.
Gisteren heb ik van AVM een bericht gehad om een gedetailleerde beschrijving van mijn problem op te sturen samen met een support datafile, aangezien ze deze problem nog niet kenden.
De 7390 is aangesloten via de Y kabel van de 7113, die van Duitsland had twee RJ45 plugs, (dus kon ik het niet gebruiken), terwijl die van de 7113 heft een RJ11 voor telefonie en een RJ45 voor ADSL.
De RJ45 steekt in de ADSL socket van de splitter en de RJ11 in de socket van de telefoonlijn van de splitter, de andere uiteinde steekt in de DSL ingang van de 7390.
Alle 6 telefoons zijn nu op de DECT basis van de 7390 nu aangemeld.
Mijn telefoonnummer is aan sip.voipbuster.com toegewezen, dus werkt alleen via internet.
De telefoons werken normal als ik bij de eerste bel opneem; ik kan de oproeper heel goed horen en hij (of zij) me ook.
In de Line Settings is Fixed Line aangevinkt maar niet Substitute Connection, want ik wil niet via Belgacom bellen, aangezien ik met een Discovery Line werk, die goedkoper is voor internet maar duurder voor gesprekken, en er is ook geen nummer toegewezen aan de Belgacom lijn, die alleen dient om de inkomende gesprekken.
Ik heb ook geprobeerd de vink bij Fixed Line weg te nemen, maar alles blijft hetzelfde.
Heb daarjuist geprobeerd de *10# *# #61# van Philippe_d toegepast, ook zonder verbetering. Btw Philippe_d, bedankt want het is door het lezen van een van je posten die ik op het gebruik van ruKernelTool geraakt ben!
Ik denk alles in detail verteld te hebben.
Beste mensen, ik ben morgen nog hier en kan eventueel nog tests uitvoeren, maar vanaf vrijdagmorgen ben ik naar het zonnige? Italie voor twee weken, dus kan ik jullie eventuele raadgevingen niet testen. In het hotel heb ik wel internet, dus kan ik eventueel antwoorden.
Wordt zeker vervolgd.
-
- Premium Member
Ik leer weer bij van de fritzboxen, men kan dus de soft-gegevens (programmatie) van hardware model 7113 overzetten op hardware model 7390 ?
Is er dan geen verschil tussen die 2 modellen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
@bssoft
Misschien is het tijd gekomen om zelf een fritzbox te kopen
? Ik heb de indruk dat jij veel van telefonie weet ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
Post made via mobile device ]
Misschien is het tijd gekomen om zelf een fritzbox te kopen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
Ik zou de vaste lijn toch een nummer toekennen, zelfs als je die niet gebruikt om uit te bellen.Dontknow schreef: In de Line Settings is Fixed Line aangevinkt maar niet Substitute Connection, want ik wil niet via Belgacom bellen, aangezien ik met een Discovery Line werk, die goedkoper is voor internet maar duurder voor gesprekken, en er is ook geen nummer toegewezen aan de Belgacom lijn, die alleen dient om de inkomende gesprekken.
Ik heb ook geprobeerd de vink bij Fixed Line weg te nemen, maar alles blijft .
Zorg er wel voor dat je een ander formaat gebruikt dan je Voipbuster account, vb:
- Vaste lijn: 056 123456
Voipbuster: 0032 56 123456
Bij de eigenschappen van de DECT toestellen, kan je dan aanvinken:
- - uitgaande gesprekken: via Voipbuster.
- inkomende gesprekken: reageren op alle nummers.
-
- Moderator
Je kan de hele programmatie (configuratiefile) van de ene FritzBox overzetten naar een andere FritzBox indien het over 2 identieke modellen gaat.Bssoft schreef:Ik leer weer bij van de fritzboxen, men kan dus de soft-gegevens (programmatie) van hardware model 7113 overzetten op hardware model 7390 ?
Indien het gaat over 2 verschillende FritzBoxen (vb 7113 naar 7490), dan zal de nieuwe FritzBox de gegevens overnemen die hij kan gebruiken. Je krijgt dan een lijstje van instellingen die kunnen overgenomen worden, en die je zelf kan aantikken. Zoals:
- - de DSL gegevens (provider, Annex, logon, paswoord)
- Netwerk instellingen (LAN IP adres, UPnP, port-forwardings, ...
- Telefonie instellingen (alle VoiP providers incl login & paswoord), toestellen, DECT enz)
- WiFi (SSID, enryption, netwerksleutel), uitzondering Gast netwerk
- VPN's
- etc
-
- Starter Plus
Spijtig dat de 7390 niet alles overneemt zoals het is in de 7113, anders had mijn telefoon zo goed gewerkt als het vroeger deed.
Als ik geen oplossing vind zal ik na mijn vacantie de oude 7113 terug in dienst moeten nemen.
Groetjes.
Als ik geen oplossing vind zal ik na mijn vacantie de oude 7113 terug in dienst moeten nemen.
Groetjes.
Laatst gewijzigd door Dontknow 12 aug 2014, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Terug uit vacantie ben ik terug met dit probleem bezig.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden, alleen nog iets nieuw ontdekt, regelmatig belt onze telefoon ons wakker midden in de nacht e horen we alleen een vrije lijn signaal. Dit is ook waarschijnlijk te wijten aan de slecht funktionerend 7390. Opgelost door "Do not disturb" in te schakelen.
Heb geprobeerd verschillende settings te veranderen, fax en antwoordapparaat in te schakelen, niets helpt, de telefoon rinkelt tweemaal dan stopt.
AVM support contacteert me regelmatig met bijkomende vragen over dit problem, maar ze ze hebben ook tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is de eerste maal dat ze met dit geconfronteerd worden zeggen ze.
Nog enkele dagen dan geef ik het op.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden, alleen nog iets nieuw ontdekt, regelmatig belt onze telefoon ons wakker midden in de nacht e horen we alleen een vrije lijn signaal. Dit is ook waarschijnlijk te wijten aan de slecht funktionerend 7390. Opgelost door "Do not disturb" in te schakelen.
Heb geprobeerd verschillende settings te veranderen, fax en antwoordapparaat in te schakelen, niets helpt, de telefoon rinkelt tweemaal dan stopt.
AVM support contacteert me regelmatig met bijkomende vragen over dit problem, maar ze ze hebben ook tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is de eerste maal dat ze met dit geconfronteerd worden zeggen ze.
Nog enkele dagen dan geef ik het op.
-
- Starter Plus
Een laatste oproep voordat ik de 7390 uit de circulatie haal: is er echt niemand die een oplossing weet?
Dank en groeten aan al degenen die met dit problem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
Dank en groeten aan al degenen die met dit problem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
-
- Moderator
Eerste probleem: telefoon belt maar 2 keerDontknow schreef:Een laatste oproep voordat ik de 7390 uit de circulatie haal: is er echt niemand die een oplossing weet?
Dank en groeten aan al degenen die met dit probleem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
Een van de voorgestelde oplossingen (voor je verlof), was om de fixed line een nummer te geven (ook al gebruik je die niet voor uitgaande gesprekken), zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p556105
Heeft dit geholpen?
Tweede probleem: phantom calls.
Een gekend probleem bij de FritzBox, waar ik jammer genoeg ook geen oplossing voor heb.
Blijkbaar worden kleine spannings-schommelingen op de analoge telefoonlijn, geïnterpreteerd als een inkomende oproep.
[Edit] hierover loopt een aparte tread: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 32#p560332
-
- Elite Poster
Ik weet niet of je veel telefoniemateriaal hebt. Ik denk maar wat ik zou doen om te testen. Dat is het volgende.Dontknow schreef:Na de twee tonen staat er gemiste oproep in de call log, ook als in mijn gsm hoor ik nog bellen.
Een tweede telefoon aansluiten op de vaste lijn , parallel met de Fritzbox. Dan opbellen met je gsm.
Als de veronderstellingen hier kloppen; moet de nieuwe telefoon blijven bellen, anders heeft er 'iets' opgenomen.
Het resultaat van deze test kan het probleem al beter localiseren.
-
- Starter Plus
@VOiD
Caller Id staat af.
@philippe_d
Fixed line heeft een nummer gekregen (zonder internationale prefix); phantom calls heb ik door "do not disturb" uitgeschakeld, niet meer gehad.
@MarkDM
De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Caller Id staat af.
@philippe_d
Fixed line heeft een nummer gekregen (zonder internationale prefix); phantom calls heb ik door "do not disturb" uitgeschakeld, niet meer gehad.
@MarkDM
De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
dat van te weinig bellen heb ik hier ook op de Fritzbox en dit op
7270 7390 en 7490 toestellen.
dit zowel fixed als VoIP, wij moeten vliegen naar onze telefoon als mensen ons bellen.
dit zowel fixed als VoIP, wij moeten vliegen naar onze telefoon als mensen ons bellen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter Plus
Het doet me plezier dat ik niet de enige ben, als ik een oplossing vind dan laat ik het je weten.
Ondertussen heb ik van AVM in Duitsland een sort trace moeten doen en de bestanden naar hen gestuurd.
Ze zijn het nu aan 't onderzoeken, misschien dat er een oplossing via hen komt?
Ik hou jullie op de hoogte.
[
Ondertussen heb ik van AVM in Duitsland een sort trace moeten doen en de bestanden naar hen gestuurd.
Ze zijn het nu aan 't onderzoeken, misschien dat er een oplossing via hen komt?
Ik hou jullie op de hoogte.
[
-
- Moderator
Ik heb dat fenomeen nog NOOIT voorgehad. Ikzelf heb al verschillende FritzBoxen gehad (7050, 7270, 7390 en nu een 7490).bolleke64 schreef:dat van te weinig bellen heb ik hier ook op de Fritzbox en dit op
En ook niet bij de vele FritzBoxen die bij kennissen staan, zelf professioneel gebruik (bureel, 3 desks, 50-tal calls per dag)
Het dus ook niet zo dat de fritzBox de call aanneemt, maar gewoon te vroeg stopt met bellen?Dontknow schreef:De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Het enige wat ik mij hierbij kan voorstellen, is dat de FritzBox geen power genoeg kan leveren om het belsignaal te genereren?
Misschien eens de Power Supply vervangen door een zwaarder model (2Amp)?
Kan ook een defect model zijn. 5-jaar garantie aanspreken?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
voor zover ik weet, heb ik dit bij 3 boxen, ik ga bij klanten geen slapende honden wakker maken zonder ik ene oplossing heb. klanten klagen niet dus is het beperkt tot 3 boxen bij mij.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter Plus
@philippe_d
Mijn bestaande power adapter is al een van 12V 2A.
Ik zie op e-bay een adapter voor Fritz!box 7390 van 12V 2.5A, te koop voor 20 euro verzending inbegrepen.
Zou het de moeite zijn het te kopen?
Groeten.
Mijn bestaande power adapter is al een van 12V 2A.
Ik zie op e-bay een adapter voor Fritz!box 7390 van 12V 2.5A, te koop voor 20 euro verzending inbegrepen.
Zou het de moeite zijn het te kopen?
Groeten.
-
- Moderator
Op amazon.de 9€
Maar als je voeding 2 Amp is, moet dat voldoende zijn voor een 7390. Een 2.5 Amp voeding zal het verschil niet maken (tenzij je de USB bussen sterk belast?)
[
Maar als je voeding 2 Amp is, moet dat voldoende zijn voor een 7390. Een 2.5 Amp voeding zal het verschil niet maken (tenzij je de USB bussen sterk belast?)
[
-
- Starter Plus
Dit is wat ik ook dacht, 2A moet genoeg zijn.
Mijn USB bussen zijn niet gebruikt, tenzij soms om een stick in te lezen.
Ik vroeg me af als er iets mee te maken met het feit dat de router vroeger op ISDN gewerkt heeft in Duitsland en nu op POTS werkt.
Zoals je weet heb ik de international firmware daarop gezet door gebruik van ruKernelTool, dus denk ik dat het onmogelijk is dat er sommige vroegere settings overgebleven zijn. Trouwens heb ik alle settings een voor een nagezien en niets raar gevonden.
Zou het aan de Belgacom Discovery lijn liggen? Alhoewel met de 7113 alles perfect werkte.
Nog een bijkomende vraag aan een expert, als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
Bedankt voor alle hulp dat je reeds gegeven hebt!
Mijn USB bussen zijn niet gebruikt, tenzij soms om een stick in te lezen.
Ik vroeg me af als er iets mee te maken met het feit dat de router vroeger op ISDN gewerkt heeft in Duitsland en nu op POTS werkt.
Zoals je weet heb ik de international firmware daarop gezet door gebruik van ruKernelTool, dus denk ik dat het onmogelijk is dat er sommige vroegere settings overgebleven zijn. Trouwens heb ik alle settings een voor een nagezien en niets raar gevonden.
Zou het aan de Belgacom Discovery lijn liggen? Alhoewel met de 7113 alles perfect werkte.
Nog een bijkomende vraag aan een expert, als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
Bedankt voor alle hulp dat je reeds gegeven hebt!
-
- Moderator
Neen:Dontknow schreef:als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
- De FritzBox zelf kan wel maximaal 5 VoiP gesprekken gelijktijdig verwerken. Hiervoor moet je natuurlijk genoeg bandbreedte hebben (reken op 128 kbits/s per lijn, zowel upload als download), en moet je VoIP provider ook gelijktijdige gesprekken toelaten (tenzij je 5 accounts hebt).
- Daarbovenop kan je nog één gesprek hebben via de analoge lijn, of 2 gesprekken via de ISDN lijn.
Maar er zijn andere beperkingen:
- De DECT basis ondersteunt maar 3 gelijktijdige gesprekken.
- De interne ISDN bus ondersteunt maximaal 2 gesprekken (eigen aan ISDN).
- Via IP telefoons zijn ook maximaal 2 Internet gesprekken mogelijk.
Dus theoretisch kan je maximaal 6 of 7 externe gesprekken gelijktijdig uitvoeren, maar dan heb je:
- 3 DECT telefoons nodig.
+ 2 IP telefoons.
+ 1 analoog of 2 ISDN toestellen.
Ik vermoed dat de temperatuur van het toestel dan wel iets zal stijgen
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)