Gisteren mijn voip bak nog maar eens opnieuw geïnstalleerd en nu blijkt dat er de hele tijd precies rotzooi binnenkomt (zie bijlage).
Iemand een idee wat dit wilt zeggen of wat dit te betekenen heeft? Eventueel hoe te voorkomen?
De enige correcte call was op 2014-08-20 12:43:11 (van telefoonnummer 02888xxxx naar 329395xxxx). Toen heeft de IVR opgenomen, wat correct is. Al de rest : geen idee???
FreePBX : CDR Reports
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Al de rest zijn hackers die proberen via je PBX dure internationale calls te doen. Betere beveiliging opzetten en anonymous calls niet toelaten 

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Anonymous calls moeten ik (helaas) wel toelaten daar bvb mijn ouders anonymous bellen (hatelijk!).
Naar beveiliging toe enige tips? Admin ww en Root ww zijn beide vrij sterke wachtwoorden...
Naar beveiliging toe enige tips? Admin ww en Root ww zijn beide vrij sterke wachtwoorden...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Fail2ban installeren.
Die blokkeert op mijn boxen een 10-tal IP's per dag.
Die blokkeert op mijn boxen een 10-tal IP's per dag.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Krisken, ik bedoel anonymous sip calls (=invites zonder registratie). Dit heeft niets te maken met inkomende oproepen zonder calling line identification...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
VOiD : is dat de optie die staat onder settings > Asterisk SIP Settings > Allow Anonymous Inbound SIP Calls?
Zo ja : deze stond reeds uit. Ik heb nu de optie "Allow SIP Guests" eveneens uitgezet.
fail2ban is een goed idee, ik dacht dat dit vroeger standaard geïnstalleerd werd? Nu niet meer?
Zo ja : deze stond reeds uit. Ik heb nu de optie "Allow SIP Guests" eveneens uitgezet.
fail2ban is een goed idee, ik dacht dat dit vroeger standaard geïnstalleerd werd? Nu niet meer?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik denk het niet maar ik installeer die dingen niet zelf.krisken schreef:fail2ban is een goed idee, ik dacht dat dit vroeger standaard geïnstalleerd werd? Nu niet meer?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Het is idd. één van die 2 settings.krisken schreef:VOiD : is dat de optie die staat onder settings > Asterisk SIP Settings > Allow Anonymous Inbound SIP Calls?
Zo ja : deze stond reeds uit. Ik heb nu de optie "Allow SIP Guests" eveneens uitgezet.
Als ik FreePBX installeer staat die er toch standaard bij onder de system settings. Laatste install is wel al een paar maand geleden...krisken schreef:fail2ban is een goed idee, ik dacht dat dit vroeger standaard geïnstalleerd werd? Nu niet meer?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Blijkbaar staat start2ban nu onder Admin > System Admin > Intrusion Detection ...
Intrusion Detection
When the service is running, attempts to compromise your system are logged. If the attempts exceed the Max Retry limit, the remote ip is blocked from accessing the system for the length of Ban Time. The number of attempts are reset after the Find Time is exceeded.
Schmooze Com Inc recommends this service always run.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti