mail server (IIS virtuele SMTP) opzetten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
guess_who
Member
Member
Contacteer:

ik zou dus een smtp server willen configureren met mijn skynet verbinding via IIS.
het is al gelukt om via andere pakketten mails te verzenden, dus ligt het aan IIS dat het niet doorgezonden wordt.
al mijn mails blijven in de queue folder steken...
ik veronderstel dat mijn dns instellingen niet juist zijn, maar ik weet dus niet wat ik moet gaan instellen om dit juist te doen werken...
iemand die mij kan helpen?

thx
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik heb daar ook ne tijd mee zitten prutsen en ik kreeg het ook nie aan de praat :?
Kheb toen de mailserver van Kerio geïnstalleerd. Die werkt veel simpeler.

Let wel: Skynet blokkeert de inkomende poort 25. Mail versturen is dus mogelijk, maar ontvangen gaat niet.
guess_who
Member
Member
Contacteer:

het is enkel mail versturen dat ik wil doen. heb trouwens al ondervonden dat het niet lukt om te ontvangen :-(
werkt die van kerio ook met dezelfde commando's als die van IIS?
bvb met de mailfunctie van php en al?

thx
bitonw
Starter
Starter

waarom werkt telnet smtp.telepac.pt 25 niet en telnet smtp.skynet.be wel? het lijkt er op dat ook de uitgaande poort 25 geblokt wordt buiten het domain skynet... erg leuk voor mobile gebruikers die op verschillende (adsl/cable) netwerken zitten en dus niet hun company smtp server kunnen gebruiken. let wel dit gaat dus wel vanaf een ander (adsl) netwerk bv colt...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Errm,

Het is hier reeds een tijdje geleden aangekondigd dat ook skynet (na Scarlet) uitgaande connecties op poort 25 blocked en enkel relaying via relay.skynet.be toelaat.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Het is hier reeds een tijdje geleden aangekondigd dat ook skynet (na Scarlet) uitgaande connecties op poort 25 blocked en enkel relaying via relay.skynet.be toelaat.

Wat trouwens geen enkele beperking oplegt voor het draaien van je eigen SMTP server (ook die kan je instellen om te forwarden naar de relay ipv. direct outbound SMTP te doen).

De vraag blijft natuurlijk wel wat het nut van dit alles is (op wat educatie na).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”